Auteur
|
Bericht
|
wijmaajax

Forum berichten: 177
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:03
|
|
Citaat: Het wordt tijd dat Twente en Pisvee ook eens wat minder geluk hebben!
Ja, of dat Ajax gewoon een keer geen enkele tegenstander meer onderschat en gewoon elke wedstrijd ingaat alsof het de champignons leauge finale is...
Ik betwijfel of het iets met onderschatting te maken heeft, Ajax is gewoon zwakker dan Utrecht - het is triest, maar we zijn heel diep gezonken.
Nou ik zie toch duidelijk een verschil tussen hoe ze de wedstrijd tegen bijv. Feyenoord in gingen en deze wedstrijd.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:03
|
|
In de eerste helft stonden Vertonghen en Alderweireld prima, vaak 1 op 1 tegenover Mulenga en van Wolfswinkel en vaak de betere tegen die 2 (buiten de grote kans van, van Wolfswinkel)
Als Aissati zijn grote kans in de eerste helft er in had geschoten was het een hele andere wedstrijd geworden.
Verder vind ik vooral dat de mannen die het verschil moeten maken, de Zeeuw en Suarez een belabberde wedstrijd spelen.
En als je die creativiteit mist voorin om de verdedigers van Utrecht bezig te houden, krijgen Vertonghen en Alderweireld het uiteindelijk moeilijker als in wedstrijden voorheen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:06
|
|
Einde verhaal, weer geen kampioen. Weer godverdomme geen kampioen. Stelletje luie **********.
Hoe krijgen ze het toch weer voor elkaar elk jaar. Ik zit hier gewoon in tranen na weer een klotewedstrijd.
|
wijmaajax

Forum berichten: 177
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:11
|
|
********!!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:11
|
|
Precies, Geraldo.....als een plumpudding....
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:15
|
|
GODVERDOMME!!!! weer een weekend verziekt door dit verlies! Stelletje lamstralen!
Het is ook zo verdomd onbegrijpelijk. We spelen al een hele tijd hardstikke goed en georganiseerd en vandaag zakte iedereen fallikant door het ijs.
|
Ping

Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:17
|
|
Zit alweer achter de PC, Tv staat uit en PS3 aan.. Wat een kut wedstrijd.. 9 punten achter en weer geen kampioen.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:17
|
|
Ach ja, wat kan ik zeggen...
Ingecalculeerd verlies, net als PSV, Twente en Feyenoord uit.
Hopen dat PSV en Twente puntjes laten liggen her en der, en dat wij zo veel mogelijk kunnen winnen.
Helaas zie ik dat niet gebeuren.
Verlies van het kampioenschap wil ik niets over kwijt, omdat ik er nooit van uit ben gegaan dat we kampioen zouden worden.
De rotzooi van de vorige jaren was gewoon te groot, en is eigenlijk nog steeds te groot.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:18
|
|
Kan me er niet zo druk om maken, ik had vooraf geen kampioensschap geeist.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:22
|
|
Citaat: Kan me er niet zo druk om maken, ik had vooraf geen kampioensschap geeist.
Klopt, ik had vooraf ook al niet verwacht dat dit het jaar van Ajax zou worden gezien de selecties.
O.T. Misschien een kleine troost, Feyenoord staat na 3 min alweer achter tegen Groningen.
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:23
|
|
Puur op vechtlust en durf afgemaakt. Schandalig, elk jaar hetzelfde liedje. Ik ben er helemaal kapot van. Waar was onze superster Suarez? Die is gewoon niet met Ajax bezig, maar zit al wekenlang met zijn hoofd in Barcelona. Ajax moet weigeren mee te werken en welke transfer dan ook(behalve Gabri, Oleguer, Kennedy etc.). De supporters verdienen meer dan dit.
9 punten is onhaalbaar, en een 2 plaats zie ik ook niet meer gebeuren. Lekker naar die kutclubs in de Europa League.
|
yk_93

Forum berichten: 546
|
|
|
Ajax scoort veel in wedstrijden tegen mindere tegenstanders. Als Ajax er moet staan doen scoren zie niet ( Twente, Timisisuara thuis, Utrecht).
Dus wat hebben die doelpunten voor nut..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
|
|
Ik begin Jol te snappen, na een Europese wedstrijd moeten we weer tegen een hele moeilijke tegenstander, waarna we weer in de 2e helft het weggeven, eerder al tegen Roda, Twente en nu Utrecht.
Het middenveld werd totaal overlopen en is echt toe aan een kwaliteitsinjectie. Aissati speelde 1e helft leuk, maar doeltreffend is hij niet. Ga maar na door de jaren heen, Sneijder, Van der Vaart enz, die gaven even dat zetje meer. Schaars is iemand die ik zo graag zie komen, maar ja geld hebben we nog wel, maar is onverantwoord om uit te geven met zoveel A-contracten.
Nijhuis floot echt slecht, hij was wel weer de baas op het veld, ik ben fan van deze man, maar hij maakte AJAX die het moeilijk had de 2e helft nog moeilijker. Hij gaf gele kaarten aan AJAX die niet aan Utrecht gegeven werden, terwijl Utrecht veel feller was in de duels. 2e helft een collectieve off-day.
P.S.
Wij worden geen kampioen dit jaar, het geluk ontbreekt (100% penalty voor enoh die in z'n rug werd gelopen) bij ons en we laten het afweten in de moeilijke uitwedstrijden waar we een niveau tegenkomen die we al weken niet tegen ons hebben gehad in deze mickey-mouse league. Het kan vanmiddag 9 punten worden, een schade die mij te veel van het goede lijkt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:27
|
|
Vind ik allemaal wel meevallen Eik. Ik vind de basis in essentie goed genoeg om kampioen mee te worden, de breedte is alleen nog te zwak. Mede ook door alle breedteaankopen. Dan moet je dus van de basis verwachten dat ze amper mindere wedstrijden spelen, en dat is met deze groep nog steeds een utopie.
Het is een kwestie van tijd eer de echte Kennedy's, Wielaerts etc. gesaneerd zijn en daar spelers met meer waarde achter zitten (jeugd nieuwe, aankopen), dan kan je terugslagen ook beter opvangen.
|
kimika

Forum berichten: 44
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:39
|
|
Gewoon terecht verloren vandaag. Geen 1 speler haalde zijn niveau. We lopen dus nog verder achter de feiten aan. Maar laten we positief blijven en hopen dat Psv en Twente ook een keer punten gaan verspelen. We hebben wel vaker op achterstand gestaan en het kampioenschap alsnog verloren op 1 doelpunt. (Daar zijn dan ook die doelpunten goed voor, zag dat iemand het nut daar niet van inziet)
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:42
|
|
Ik zou graag willen zeggen dat het probleem in de breedte zit, maar dat is niet het geval. Volgens mij stond hier de beste 11 op het veld.
|
yk_93

Forum berichten: 546
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:46
|
|
Citaat: Ik zou graag willen zeggen dat het probleem in de breedte zit, maar dat is niet het geval. Volgens mij stond hier de beste 11 op het veld.
Het probleem zit hem ook in de breedte. Want je kan wel je beste elf spelers opstellen, maar ook die spelen een mindere wedstrijd. En nu kan Ajax dat niet opvangen omdat ze geen 3 spelers het veld in kunnen sturen die het verschil zouden kunnen maken.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 15:14
|
|
Citaat: Vind ik allemaal wel meevallen Eik. Ik vind de basis in essentie goed genoeg om kampioen mee te worden, de breedte is alleen nog te zwak. Mede ook door alle breedteaankopen. Dan moet je dus van de basis verwachten dat ze amper mindere wedstrijden spelen, en dat is met deze groep nog steeds een utopie.
Het is een kwestie van tijd eer de echte Kennedy's, Wielaerts etc. gesaneerd zijn en daar spelers met meer waarde achter zitten (jeugd nieuwe, aankopen), dan kan je terugslagen ook beter opvangen.
Inderdaad. Jol heeft zwakke wissels. Kan hij niets aan doen. 't is allemaal de erfenis van V. Basten. Vind wel dat Jol terughoudend is in het overhevelen van jeugdspelers naar het eerste. Gewoon een keer een jeugdspeler in het diepe gooien. Gebeurde vroeger ook met Kluivert en dat pakte goed uit. Al was Kluivert wel een toppertje.
Collectieve wanprestatie vandaag door Ajax. Pantelic viel vandaag wel door de mand. Het was niet best. Wuytens en Keller hadden hem aan de ketting. In de lucht verloor Pantelic vandaag wederom alles. Maar goed, daar ligt z'n kracht niet en iedereen was tenslotte ondermaats. Echter zou het wel lekker zijn om een spits te hebben die, ondanks een keer niet z'n stempel kan drukken, toch nog de ballen voorin weet vast te houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 15:54
|
|
Citaat: Inderdaad. Jol heeft zwakke wissels. Kan hij niets aan doen. 't is allemaal de erfenis van V. Basten. Vind wel dat Jol terughoudend is in het overhevelen van jeugdspelers naar het eerste. Gewoon een keer een jeugdspeler in het diepe gooien. Gebeurde vroeger ook met Kluivert en dat pakte goed uit. Al was Kluivert wel een toppertje.
Tja ironie dat geen enkele aankoop van Van Basten in de basis staat op Aissati en Enoh na (ook nog eens z'n goedkoopste transfers). Oleguer, Wielaert, Sulejmani, Sno, Cvitanich daar is toch heel wat geld weggekijld. Te samen kostte dat groepje een kleine dertig miljoen (stel je voor wat er nu had kunnen staan als we dta geld ook maar een beetje met wijsheid hadden uitgegeven). Van Jol moet je ook niet verwachten dat hij dat zomaar gerepareerd heeft, op termijn zullen wel een hoop spelers van de balans gaan. De enige echte fout van Jol zelf was Atouba. Maar verder heeft hij nou ook geen gigantisch budget gehad afgelopen zomer.
Wat je nu ziet is een elftal dat in dienst speelt van Suarez, draait Suarez niet dan is het voorin een stuk kwetsbaarder. Daarom was ik wel blij met Pantelic, die maakt zo af en toe ook nog het verschil. Ons middenveld heeft sowieso te weinig scorend vermogen en dan komt heel vele bij de aanval terecht. Het grote verschil met PSV is dat daar het middenveld in aanvallende zin dwingender kan spelen. Zoals ik al zij qua wisselmogelijkheden heeft Jol vooral spelers waar wat mee is. Zo is Sulejmani nog steed geen onverdeeld succes en zo blijven de kwaliteiten van Rommedahl eenzijdig.
Jol brengt spelers gedoseerd, ik kan daar wel mee leven. Ik zal wel heel blij zijn wanneer we van Kennedy verlost zijn bv. Dat is het probleem met een aantal breedtespelers, als je ze helemaal geen speeltijd meer geeft zijn ze aan de straatstenen niet meer te slijten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 16:03
|
|
Jol is vrij conservatief, dus hij zal niet zo heel snel een jeugdspeler in het diepe gooien. Van mij mag het ook, want dit team heeft inderdaad vooral in de breedte impulsen nodig.
Vandaag ging het bij iedere speler fout. Iedereen ging mee in het niveau. Met name Aisatti viel me enorm tegen. Hij was in de eerste helft meestal de vrije man, waar hij weinig tot niets mee deed. De Zeeuw had ook niet zijn wedstrijd, maar scoort dan altijd nog een voldoende. Suarez kwam steeds te ver van de goal aan de bal. Pantelic was zwak, net als het duo Alderweireld en Verthongen. Bij Verthongen vind ik het echt een probleem worden dat hij niet met zijn rechterbeen verdedigt. Mulenga troefde hem daar keer op keer op af. Tegen een wat minder sterke speler is het geen probleem, maar wel tegen deze (ontzettend matige, maar toch zeer lastige) Mulenga. Ook de goal kwam door een sliding over zijn verkeerde been.
Hoe de 2 goals tot stand kwamen was erg knullig. De eerste goal begon door zo'n matenaaier Nesu die overdreven loopt de schreeuwen. De Zeeuw moet zich daardoor niet laten afleiden, maar deed dat toch. Anderweireld laat zich daarna als een slappeling aftroeven en verthongen maakt een verkeerde sliding. De corner was een simpel block op Pantelic.
Toch was het niet nodig geweest gezien de eerste helft. Helaas moeten we ons nu gaan richten op de ontwikkeling van spelers en het saneren van overbodige spelers. Het kampioenschap is toch wel uit zicht kunnen we stellen
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 16:20
|
|
Citaat: Jol is vrij conservatief, dus hij zal niet zo heel snel een jeugdspeler in het diepe gooien. Van mij mag het ook, want dit team heeft inderdaad vooral in de breedte impulsen nodig.
Alderweireld en Anita zijn gewoon basisspeler sdus dat vind ik wel meevallen. Mijn vraag aan velen is wie zij dan zo graag willen zien? Jozefzoon? Beter dan Kennedy maar of hij de last al kan dragen. Eriksen? Ook bij Eriksen is het gewoon nog even geduld hebben; Sneijder en Van Der Vaart waren ook nog nergens op hun 17de in Ajax 1. Zeegelaar? Ook dat zou kunnen hoewel ik wel snap dat het voorlopig nog geprobeerd wordt met Sulejmani.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 16:43
|
|
Citaat: Einde verhaal, weer geen kampioen. Weer godverdomme geen kampioen. Stelletje luie **********.
Hoe krijgen ze het toch weer voor elkaar elk jaar. Ik zit hier gewoon in tranen na weer een klotewedstrijd. Misschien is dit in je emotie neer getypt maar ik zie het allemaal niet zo negatief. Ajax heeft geprobeerd deze wedstrijd te voetballen en kreeg in de eerste helft met Aissati een hele grote kans die er eigenlijk in moet. Daardoor zal je een hele andere wedstrijd krijgen. Daarna kreeg je vroeg in de tweede helft een doelpunt tegen waarna het nog moeilijker word voor Ajax. Verder heeft FC Utrecht perfect het tactisch plan uitgevoerd tegen Ajax waar Utrecht de complimenten voor krijgt.
Verder ben ik helemaal niet negatief over het kampioenschap dit jaar. Misschien ziet het komend weekend weer heel anders uit voor Ajax waar PSV en Twente moeilijke tegenstanders heeft. Negen punten moet je nog kunnen overbruggen na de winterstop.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 17:04
|
|
Nec - twente 3-3 nu zal twente toch wel winnen maar overtuigend is anders.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 17:08
|
|
Iets wat me wel opvalt is dat we het meeste punt verlies hebben geleden na een Europese wedstrijd
Roda-JC -uit, volgde na Anderlecht uit
Twente - uit, volgde na Dinamo Zagreb uit
Utrecht -uit, volgde na Timisoara uit.
PSV is dan een uitzondering die de regel bevestigd , Sparta weet ik zo 1,2,3 niet..
Verder was het gewoon een collectieve wanprestatie..
Don't worry about a thing, because every little thing is gonna be alright
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 17:20
|
|
Citaat: Nec - twente 3-3 nu zal twente toch wel winnen maar overtuigend is anders. Ben ik niet van overtuigd dat Twente dat toch wel zal winnen. Twente voetbalt steeds moeilijker zijn wedstrijden. Die spelers van Twente zijn toe aan de winterstop. Verder hebben ze over twee weken een leuke uitwedstrijd voor de boeg namelijk Utrecht uit.
|