Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Kwalificatie EK 2012
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kwalificatie EK 2012
Maker: BartBekeken: 14536
Status: InactiefBerichten: 87
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 13:25
Groepsindeling EK-kwalificatiereeks

Groep A
Rusland
Slovakije
Ierland
Macedonië
Armenië
Andorra

Groep B
Duitsland
Turkije
Oostenrijk
BELGIE
Kazachstan
Azerbeidzjan

groep C
Italië
Servië
Noord-Ierland
Slovenië
Estland
Faeroer

groep D
Frankrijk
Roemenië
Bosnië-Herzegovina
Wit-Rusland
Albanië
Luxemburg

groep E
Nederland
Zweden
Finland
Hongarije
Moldavië
San Marino

groep F
Kroatië
Griekenland
Israël
Letland
Georgië
Malta

groep G
Engeland
Zwitserland
Bulgarije
Wales
Montenegro

groep H
Portugal
Denemarken
Noorwegen
Cyprus
IJsland

groep I
Spanje
Tsjechië
Schotland
Litouwen
Liechtenstein
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 23 feb 2010 08:12
Bart? Waarom wel onze zuiderburen met hoofdletters en Nederland niet? Verder zijn we aan onze stand verplicht om in deze poule groepswinnaar te worden. Eerst echter maar eens komende zomer zien hoe we presteren op het WK.

Na het WK hebben we zowiezo een paar internationals die (gelukkig) afvallen: van Bronckhorst, Ooijer en van Bommel zullen wel te oud worden(stiekem zijn ze dat al maar willen ze dat niet toegeven).
DIMC85


Geregistreerd: 27-03-2009
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Di 4 mei 2010 11:05
Groepswinnaars
A: Rusland (2e Ierland)
B: Duitsland (2e Oostenrijk)
C: Italië (2e Noord-Ierland)
D: Frankrijk (2e Roemenië)
E: Nederland (2e Zweden)
F: Kroatië (2e Griekenland)
G: Engeland (2e Zwitserland)
H: Portugal (2e Denemarken)
I: Spanje (2e Tsjechië)
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 14:45
Citaat:
Vorm meldt zich af voor Oranje

Bron: Ad.nl

Michel Vorm heeft zich maandag bij bondscoach Bert van Marwijk afgemeld voor de komende wedstrijden in de EK-kwalificatie tegen San Marino (3 september) en Finland (7 september). De doelman van FC Utrecht heeft te veel last van een schouderblessure.
Bondscoach Van Marwijk heeft geen vervanger voor Vorm opgeroepen. Hij beschikt met Maarten Stekelenburg en Piet Velthuizen nog over twee fitte keepers.

De keuzeheer van de verliezend finalist op het laatste WK verwacht dat hij snel meer duidelijkheid krijgt over de ernst van de enkelblessure van Robin van Persie. De aanvaller van Arsenal laat zich maandag door de medische staf van het Nederlands elftal onderzoeken.

Van Persie meldde zich met 21 andere internationals voor 12.30 uur in Noordwijk. De kans is klein dat hij maandagmiddag vanaf 17.30 uur kan trainen op het speelveld van Quick Boys in Katwijk. Wesley Sneijder meldt zich pas dinsdag bij Oranje. Hij voetbalt maandagavond nog met Internazionale bij Bologna.
JustFerro


Geregistreerd: 13-05-2009
Forum berichten: 499
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Enscheday
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 14:59
Och, Vorm kunnen we missen. Tegen San Marino hebben we zelfs geen doelman nodig.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 15:36
Wie zal de aanvoerder zijn van het huidige Oranje? Van der Vaart was onder BvM toch reserve aanvoerder? Zal hij het aandurven De Jong op de bank te zetten voor Van der Vaart?
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 15:48
Hij moet Van Bommel gewoon aanvoerder maken, schoonzoon of niet.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 16:29
Van Bommel heeft al gezegd dat hij dat niet wil.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 30 aug 2010 17:34
[list">Ruud van Nistelrooij keert verrassend terug bij Oranje. De 34-jarige aanvaller van Hamburger SV is maandag door bondscoach Bert van Marwijk opgeroepen als vervanger van de geblesseerde Robin van Persie. De laatste is enkele weken uitgeschakeld door een enkelblessure en mist daardoor de komende EK-kwalificatiewedstrijden tegen San Marino (vrijdag) en Finland (7 september).

Van Nistelrooij voegt zich dinsdagochtend bij de Nederlandse selectie in Noordwijk. Hij kwam tijdens het EK 2008 in de verloren wedstrijd tegen Rusland voor de laatste keer uit voor Oranje. Van Nistelrooij werd de afgelopen jaren geplaagd door blessureleed. Hij wilde deze zomer nog wel graag deelnemen aan het WK in Zuid-Afrika, nadat hij bij Hamburger SV een geslaagde rentree op het hoogste niveau had gemaakt. Van Marwijk selecteerde hem evenwel niet voor de mondiale eindronde.

Na het WK liet Van Nistelrooij weten dat hij nog steeds hoopte op een rentree bij Oranje. Hij onderstreepte zijn ambities met een uitstekende start in de Bundesliga. In de eerste twee competitiewedstrijden scoorde de voormalige spits van onder meer PSV, Manchester United en Real Madrid al drie keer. Hij kwam tot dusver 64 keer uit voor het Nederlands elftal. Hij maakte 33 doelpunten in naam van Oranje.[/list">
#bron: www.voetbalzone.nl
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 31 aug 2010 16:45
Anita lijkt opvolger 'Gio'.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 17:34
Van Marwijk wijst Van Bommel aan als nieuwe captain.
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 20:01
Citaat:
De discussie laaide al eens eerder op, maar Douglas heeft zelf inmiddels een besluit genomen. De Braziliaanse verdediger van FC Twente wil graag uitkomen voor Oranje.

"Als de kans zich voordoet, wil ik graag voor het Nederlands elftal spelen", aldus de lange stopper in het AD. "Tot dusverre heb ik me bij vragen van journalisten op de vlakte gehouden, omdat ik het simpelweg nog niet wist. Dan zei ik diplomatiek: 'Ik ga er pas over nadenken als het verzoek er komt'. Maar de afgelopen maanden heb ik nagedacht. En nu ben ik er uit. Mocht meneer Van Marwijk me nodig hebben voor Oranje, dan twijfel ik niet langer en zeg ik ja."

Als Bert van Marwijk een beroep op Douglas wil doen, zal hij zich laten naturaliseren tot Nederlander. "Ik ben en blijf een echte Braziliaan, maar mijn gevoel voor Brazilië is de laatste tijd minder geworden. Daar ben ik heel eerlijk in. Natuurlijk wil ik het liefst voor de Selecão spelen, maar dat lijkt me op dit moment niet realistisch. Ik heb van de nieuwe bondscoach niets gehoord. Hij volgt de Nederlandse competitie ook niet, denk ik. David Luiz, een jonge centrumverdediger van Benfica, is bijvoorbeeld wel geselecteerd."

Douglas hoopt op een belletje van de bondscoach van Oranje, een team waar hij graag in zou spelen. "Daar zou ik wel passen denk ik, ook qua niveau. Ik heb bij FC Twente de laatste jaren ontzettend veel geleerd, ben steeds beter geworden, completer ook. Het niveau bij de club ligt hoog en ik ben gewend geraakt aan de Nederlandse manier van voetballen", besluit de verdediger.



elfvoetbal.nl
tasdfm


Geregistreerd: 18-11-2009
Forum berichten: 350
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 20:11
Ja Douglas in Oranje... Zou kunnen. Wel jammer dat hij Oranje eigenlijk als tweede keus ziet, zo van ik word niet opgeroepen voor Brazilië dan gaan we maar voor Oranje.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 13:01
[list">DE JONG UIT ORANJE-SELECTIE

Nigel de Jong is uit de selectie van het Nederlands elftal gehaald door bondscoach Bert van Marwijk. Dit naar aanleiding van de doodschop die de middenvelder van Manchester City uitdeelde aan tegenstander Hatem Ben Arfa.

"Ik heb de spelers gezegd dat ik geen andere mogelijk zag", deelde Van Marwijk mee in een persbericht. "In een afzienbaar tijdsbestek zal ik een gesprek aangaan met Nigel. Nu zal ik me met de staf en spelers volledig concentreren op de aankomende EK-kwalificatiewedstrijden tegen Moldavië (8 oktober) en Zweden (12 oktober).

# bron: Telesport[/list">

Emanuelson en Brama wel opgeroepen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 14:49
En dat is helemaal terecht, wat een onbeschoft is die Nigel de Jong zeg. Dat doe je toch niet? In de derde minuut met een 0-0 op het middenveld. Wat bezielt je dan? Dit is 100% terecht dat hij eruit is gegooid, had allang eerder moeten gebeuren.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 14:51
Ricardo, beoordeel je nu de tackle, of het gevolg van de tackle?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 16:26
Gewoon het feit dat hij het in zijn hoofd haalt om iemands been te breken, want hij weet wat er kan gebeuren als hij die tackle maakt.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 16:34
Wat een onzin... Tuurlijk gaat De Jong er niet voor om zijn been te breken. 't is een tackle op de bal, wat verkeerd uitpakt...
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 16:39
Citaat:
Wat een onzin... Tuurlijk gaat De Jong er niet voor om zijn been te breken. 't is een tackle op de bal, wat verkeerd uitpakt...


Nee maar zoals Ricardo ook al zegt, hij weet wel wat er kan gebeuren.

Ik vind het een verdiende straf!! Laat m maar voelen, wat een aso!
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 16:44
ja, dat weet ie. Maar dat is toch niet de bedoeling?

Ik zal een vergelijking plaatsen. De volgende overtreding en rode kaart. Terecht of onterecht:

sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 16:47
Citaat:
Gewoon het feit dat hij het in zijn hoofd haalt om iemands been te breken, want hij weet wat er kan gebeuren als hij die tackle maakt.


Sorry Ricardo (dit is niet alleen aan jou gericht hoor) maar men roept ineens wel heel hard dat hij zoiets nooit in zijn hoofd hoort te halen.

Ik vind dat iedereen wat overtrokken reageert (vooral Hugo Borst) op het feit dat hij een been heeft gebroken. Tuurlijk staat de Jong zijn spel ter discussie en moet hij voorkomen dat dit soort ongelukken gebeuren maar wellicht is hij daar inderdaad niet slim genoeg voor. Hij moet inzien dat hij onder een vergrootglas ligt en dus zou hij wat slimmer de duels in moeten gaan.

Zoals v. Gelder ook al zei, als deze tackle was ingezet door bijv. vd Vaart, Sneijder, van Bronckhorst of weet ik veel wie dan was het een 'ongelukje' en was er gezegd dat de intentie was om de bal te spelen (kijk de herhalingen maar eens goed terug).
Als je goed kijkt naar de herhalingen zie je dat het glijdende been (links) langs Ben Arfa gaat (bal licht toucheert) waarna zijn rechtse (dwarsliggende) been tegen het muurvaste been (met zijn gehele gewicht op die voet en vast op de grond) van Ben Arfa komt, denk dat de plek van inpact hier de grootste boosdoener is (vrij hoog op het onderbeen).

Ik vond bijvoorbeeld de slidings van de Jong tegen Japan en de VS vele malen erger dan deze.
Ik plaats deze tegen Ben Arfa eerder onder 'ongelukkig' dan die tegen Japan en de VS waar hij vol met 2 benen erin vloog.

Neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor Ben Arfa. Die jongen heeft bij Marseille ongelukkig op de bank gezeten en mag nu eindelijk voetballen bij Newcastle (en deed het ook goed daar!) en dan gebeurd hem dit.

editje: Overigens snap ik het besluit van van Marwijk wel heel goed. De Jong moet zich wel bewust worden van zijn manier van aangaan van duels, er zit teveel snelheid en power achter bij hem.
JustFerro


Geregistreerd: 13-05-2009
Forum berichten: 499
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Enscheday
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 16:52
Het verschil is gewoon dat de Jong dit heel vaak doet. Natuurlijk kan je een keer iemand verkeerd raken en daarbij de speler heel vervelend blesseren, maar de Jong doet het één keer in de zoveel maanden. Hij komt altijd als een bezetene in, en dat is gewoon te gevaarlijk. Ik weet ook wel dat dit niet zijn bedoeling was, maar hij moet vooraf eens nadenken voor hij er met twee benen invliegt, ook al is je intentie om de bal te spelen.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 17:32
Sorry hoor, maar wat moet hij met dat andere been doen dan? In z'n nek leggen ofzo? Hij ging er met één been in, trouwens.

Citaat:
Gewoon het feit dat hij het in zijn hoofd haalt om iemands been te breken, want hij weet wat er kan gebeuren als hij die tackle maakt.

Ja hoor, alsof het De Jong niets kan schelen als hij iemand zijn been brengt. En het risico van een blessure is er altijd wanneer er getackled wordt.
JustFerro


Geregistreerd: 13-05-2009
Forum berichten: 499
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Enscheday
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 17:50
Citaat:
Sorry hoor, maar wat moet hij met dat andere been doen dan? In z'n nek leggen ofzo? Hij ging er met één been in, trouwens.


Dit keer misschien, maar andere overtredingen waren vaak met 2 benen.

Citaat:
Gewoon het feit dat hij het in zijn hoofd haalt om iemands been te breken, want hij weet wat er kan gebeuren als hij die tackle maakt.

Ja hoor, alsof het De Jong niets kan schelen als hij iemand zijn been brengt. En het risico van een blessure is er altijd wanneer er getackled wordt.

Tuurlijk, maar als je constant als een idioot een tackle inzet, is de kans op een (zware) blessure wel heel wat groter. Je kan ook beheerst mikken op de bal, maar dit is gewoon zodanig inkomen dat hij de bal niet meer ziet. Voetbal is een spel waarbij je een bal in een netje moet schieten. Dat doe je door de bal te spelen en niet alles wat los en vast zit maar doormidden te schieten. Een beetje respect voor je tegenstander mag wel.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 17:53
Citaat:
Dit keer misschien, maar andere overtredingen waren vaak met 2 benen.

Noem ze eens op.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.167 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Kwalificatie EK 2012
Ga
Zoeken: