Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Kwalificatie EK 2012
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kwalificatie EK 2012
Maker: BartBekeken: 14537
Status: InactiefBerichten: 87
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Di 29 maa 2011 22:19
5-3, wat een goal van Kuyt! Prachtig. Doet me denken aan Beker Ajax - Az, Sulejmani!
abruzzi


Geregistreerd: 19-10-2008
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 maa 2011 22:23
Citaat:
5-3, wat een goal van Kuyt! Prachtig. Doet me denken aan Beker Ajax - Az, Sulejmani!

Alleen was die bewust, dus stukken mooier..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 17:32
UEFA vreest Poolse hooligans rond EK

In aanloop naar het EK van 2012 maakt de UEFA zich serieus zorgen over hooligans uit Polen. Namens de Europese voetbalbond heeft directeur Martin Kallen zijn ongenoegen over deze 'fans' uitgesproken.

Kallen, die zich namens de UEFA richt op het komende EK, reageerde daarmee op de voorbije oefeninterland van Polen. Aanhangers uit het land zorgden afgelopen vrijdag voor onrust rond de wedstrijd tegen Litouwen in Kaunas.

"We zijn bezorgd, maar ik weet dat de Poolse regering dat ook is. We moeten zorgen dat een minderheid het niet verpest voor de rest", maakte Kallen kenbaar. De UEFA-directeur kondigde direct harde maatregelen aan. "We zijn in staat mensen te arresteren en vast te houden. Het wordt 'zero tolerance'."

Bij de oplossing van het probleem kijkt de UEFA samen met de regering naar de handelswijze tijdens het WK van 2006 in Duitsland. "We staan voor een aantal uitdagingen, maar we blijven positief."

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 16 jun 2011 15:16
De Jong aast op EK-titel na verloren WK-finale

Nigel de Jong wil volgend jaar met Nederland het Europees Kampioenschap winnen. De middenvelder heeft honger gekregen, nadat Oranje er in Johannesburg tijdens het WK zo dichtbij was.

"Dat we er zo dichtbij zijn geweest, maakt de honger naar een prijs met Oranje alleen maar groter", zegt De Jong in Voetbal International. "De verloren WK-finale (1-0 na verlenging tegen Spanje, red.) heeft een paar weken door mijn hoofd gespookt. Tot je erachter komt dat het weinig zin heeft lang te blijven malen."

"Alles in het leven gebeurt met een reden", vervolgt de controleur van Manchester City. "Misschien heeft de WK-finale een functie op weg naar het EK van volgend jaar. Hebben we eerst deze teleurstelling moeten meemaken om straks wel tot succes te kunnen komen."

Volgens De Jong zijn alle ingrediënten om succes te behalen aanwezig bij het huidige Oranje. "We hebben laten zien waartoe we in staat zijn met deze lichting", begint hij zijn uitleg.

"Tijdens het EK 2008 zag je de eerste tekenen daarvan. De spelers die toen nog relatief jong waren, zijn in alle opzichten gegroeid. De leeftijdsopbouw en de ervaring van deze selectie maakt dat we de komende jaren weer voor het hoogste kunnen gaan."

Bron: VoetbalPrimeur.nl
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 13:51
Volgens mij hebben ze bij Volleybal een ander kwalificatie systeem. Een ''pot 1'' en ''pot 2''. Mij lijkt dat ook wel iets voor het interland voetbal in Europa. Minder, maar sterkere groepen van vier of vijf teams. Uiteindelijk gaan er dan een stuk of drie door? Voor een WK 13 teams en een EK 16 dacht ik. Je krijgt wel aantrekkelijkere wedstrijden maar ook mínder wedstrijden in tijden van overvolle schema's. Meer kwaliteit en minder kwantiteit dus.

De overige teams, Andorra, Georgië en weet ik wat voor landen, zitten in Pot 2. Ook dat is verdeeld in groepen. De nummer laatst uit Pot 1 spelen onderling, of direct met Pot 2 play offs voor promotie/degradatie. Uit Pot 2 spelen de beste nummers 1 tegen nummer 2 ofzo, een play off, die spelen vervolgens tegen de verliezers van Pot 1. Zo iets ongeveer dus.. Er zijn verschillende varianten denkbaar.
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 18:12
Update: Ook Van der Vaart meldt zich geblesseerd af voor Oranje
Zondag, 28 augustus 2011 om 17:34
Bert van Marwijk heeft vrijdag de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor de aankomende EK-kwalificatieduels bekendgemaakt. Oranje, dat achttien punten haalde uit de eerste zes wedstrijden, speelt in september tegen San Marino en Finland. De belangrijkste namen die er niet bij zijn in die twee ontmoetingen zijn Ibrahim Afellay, Theo Janssen, Arjen Robben, Stijn Schaars en Ron Vlaar.

Oranje speelt vrijdag 2 september in het Philips Stadion tegen San Marino en neemt het vier dagen daarna in de Finse hoofdstad Helsinki op tegen Finland. De spelers die ontbreken zijn er deels niet bij vanwege blessures (Afellay en Robben). Janssen, Schaars en Vlaar lijken om technische redenen geen deel uit te maken van het keurkorps van Van Marwijk.
Jeremain Lens, die geen deel uitmaakte van de voorlopige selectie, meldt zich maandag eveneens in Noordwijk. De aanvaller van PSV behoorde voor het laatst tot de spelersgroep van Oranje rondom de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Hongarije, maar kwam toen niet aan spelen toe. Het laatste optreden van de viervoudig international dateert van 17 november 2010, toen Oranje in de Amsterdam ArenA oefende tegen Turkije.

Update 28 augustus 15:49 uur - Janssen mag hopen na afmelding De Jong voor Oranje

Nigel de Jong heeft zich zondag bij Bert van Marwijk afgemeld voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen San Marino en Finland. De defensieve middenvelder van Manchester City heeft last van een voetblessure en tests wezen uit, dat hij niet tijdig klaargestoomd kan worden voor de wedstrijden van het Nederlands elftal. Theo Janssen, die afviel uit de voorselectie, mag nu mogelijk hopen op een uitnodiging voor de beide duels. Stijn Schaars zou ook opgeroepen kunnen worden.

Update 28 augustus 17:34 uur - Ook Van der Vaart meldt zich geblesseerd af voor Oranje

Na Nigel de Jong, Ibrahim Afellay en Arjen Robben heeft ook Rafael van der Vaart zich moeten afmelden bij bondscoach Bert van Marwijk. Dat meldt De Telegraaf. Van der Vaart raakte geblesseerd in de wedstrijd tegen Manchester City (1-5) en heeft last van zijn hamstring. Het is nog niet bekend of Van Marijk vervangers oproept voor de geblesseerden.
De definitieve selectie:
Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)
Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Edson Braafheid (Hoffenheim), Jeffrey Bruma (HSV), , John Heitinga (Everton), Hedwiges Maduro (Valencia), Joris Mathijsen (Málaga), Erik Pieters (PSV), Gregory van der Wiel (Ajax)
Middenveld: Mark van Bommel (AC Milan), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV), Georginio Wijnaldum (PSV)
Aanval: Eljero Elia (HSV), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV) en Robin van Persie (Arsenal).
Sigtyr


Geregistreerd: 07-08-2010
Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 18:21
Kan niet lang meer duren voordat Boerigter ons van Elia verlost.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 18:26
Opvallend dat Bruma is opgeroepen die heeft niet eerder in de selectie gezeten geloof ik. Ook opvallend dat Strootman hoger in de rangorde staat dan Janssen, Schaars en de Zeeuw. Verder is het een heel logische selectie, met alle blessuregevallen die er zijn. Ik ben ook benieuwd wanneer Boerrigter wordt opgeroepen.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 18:30
Ik verwacht dat Janssen er nog wel bij gaat komen. Nu zowel de Jong als vd Vaart zich af hebben gemeld.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 18:47
Citaat:
Opvallend dat Bruma is opgeroepen die heeft niet eerder in de selectie gezeten geloof ik. Ook opvallend dat Strootman hoger in de rangorde staat dan Janssen, Schaars en de Zeeuw. Verder is het een heel logische selectie, met alle blessuregevallen die er zijn. Ik ben ook benieuwd wanneer Boerrigter wordt opgeroepen.

In Zuid Amerika heeft Bruma wel gespeeld hoor, of bedoel je opgeroepen voor EK kwalificatie? Zou Boerrigter best eens in Oranje willen zien. Kijken hoe hij zich daar stand houdt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 aug 2011 15:48
Citaat:
Nederland begint maandag aan voorbereiding op duels met San Marino en Finland

Bron: soccernews.nl

Bondscoach Bert van Marwijk begint maandag met zijn selectie aan de voorbereiding op de EK-kwalificatieduels met San Marino en Finland. Aan het einde van de dag zullen de manschappen van de keuzeheer op het trainingsveld van Quick Boys in Katwijk verschijnen.

Na zes wedstrijden staat Oranje in groep E met de volle buit van 18 punten bovenaan. De ploeg van Van Marwijk bereikte ook een historisch hoogtepunt. Ons land staat voor het eerst in de geschiedenis op de eerste plaats van de wereldranglijst. Vrijdag speelt Oranje in Eindhoven tegen San Marino, dat laatste staat op de FIFA-lijst.

San Marino behaalde nog geen enkel punt in de groep. Het ministaatje wist zelfs nog geen enkel doelpunt te maken en kreeg er 33 om de oren. Arjen Robben, Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Ibrahim Afellay zijn wegens blessures niet inzetbaar voor Van Marwijk.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 sep 2011 13:35
San Marino was natuurlijk absoluut geen graadmeter en die 11-0 is een leuk statistiek voor in de boeken, maar toch... Wat heb ik weer genoten van Sneijder.
Sigtyr


Geregistreerd: 07-08-2010
Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 6 sep 2011 19:11
Veronica laat PSV-ers weer uitgebreid huilie huilie doen over Ajacieden bij Oranje. Waarom nou weer?
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.296 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Kwalificatie EK 2012
Ga
Zoeken: