Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Argentinië
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Argentinië
Maker: MarcoBekeken: 1472
Status: InactiefBerichten: 13
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 mei 2010 13:42


[list">Argentinië zonder Cambiasso, Gago en Zanetti

De Argentijnse bondscoach Diego Maradona heeft enkele vedetten buiten zijn voorselectie van dertig man gelaten. Real Madrid-middenvelder Fernando Gago (foto), verdediger Gabriel Milito van Barcelona en het Internazionale-duo Esteban Cambiasso en Javier Zanetti zullen niet actief zijn op het WK in Zuid-Afrika.

AZ-keeper Sergio Romero is wel geselecteerd. De 23-jarige goalie is met zijn vijf interlands de meest ervaren doelwachter die door de soms onnavolgbare Maradona gekozen werd. Mariano Andújar (4 interlands) en Diego Pozo (3 interlands) kwamen minder vaak uit voor Argentinië.

Ondanks het ontbreken van enkele in Europa zeer gewaardeerde krachten herbergt de voorselectie voldoende kwaliteit. Lionel Messi, Gonzalo Higuaín, Javier Mascherano, Diego Milito en Ángel Di María zouden voor iedere bondscoach een aanwinst zijn. Argentinië, dat een uiterst moeizame kwalificatie kende, treft in Zuid-Afrika Griekenland, Nigeria en Zuid-Korea in de groepsfase.

De volledige selectie bestaat uit de volgende namen:

Doel Mariano Andújar (Catania, Ita), Sergio Romero (AZ, Ned), Diego Pozo (Colón)

Verdediging Juan Insaurralde (Newell's Old Boys), Nicolás Burdisso (AS Roma, Ita), Martín Demichelis (Bayern München, Dui), Gabriel Heinze (Olympique Marseille, Fra), Nicolás Otamendi (Vélez Sársfield), Clemente Rodríguez (Estudiantes), Walter Samuel (Internazionale, Ita), Ariel Garcé (Colón), Fabricio Coloccini (Newcastle United, Eng)

Middenveld Mario Bolatti (Fiorentina, Ita), Jesús Dátolo (Olympiakos, Gri), Ángel Di María (Benfica, Por), Jonás Gutiérrez (Newcastle United, Eng), Javier Mascherano (Liverpool, Eng), Javier Pastore (Palermo, Ita), Juan Sebastián Verón (Estudiantes), Juan Mercier (Argentinos Juniors), Maxi Rodríguez (Liverpool, Eng), José Ernesto Sosa (Estudiantes), Sebastián Blanco (Lanús)

Aanval Martin Palermo (Boca Juniors), Sergio Agüero (Atlético Madrid, Spa), Gonzalo Higuaín (Real Madrid, Spa), Lionel Messi (Barcelona, Spa), Diego Milito (Internazionale, Ita), Carlos Tévez (Manchester City, Eng), Ezequiel Lavezzi (Napoli, Ita)[/list">
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 02:07
Ik dacht altijd dat Messi rechts was en volgens mij is dat ook gewoon zo. Bekijk ik zijn statistieken dan scoort hij veruit meer met links. Toch netjes. Held.


Citaat:
Estadísticas acumuladas 2009-10
Partidos jugados 35
Titular 30
Suplente 5
Goles 34
Pie derecho 8
Pie izquierdo 23
Cabeza 3
Otros 0
Porcentaje de acierto 22.0 %
Remates 158
Pie derecho 20
Pie izquierdo 127
Cabeza 11
Otros 2
Tarjetas 3
Amarillas 3
Rojas directas 0
Rojas por doble amonestación 0
Otros datos
Fueras de juego 14
Asistencias de gol 9
Balones Perdidos 314
Balones Recuperados 51


Marca.es

Heerlijk statistieken
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 06:55
Messi is redelijk stijf links.
Geraldo


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 jul 2010 12:48
Citaat:

Argentijnen willen Maradona langer binden

Humberto Grandona, de voorzitter van de Argentijnse voetbalbond, hoopt dat Diego Maradona het nationale voetbalteam ook tijdens het WK van 2014 leidt. "Projecten met een lange termijn werpen in deze sport z’n vruchten af."

"Zijn huidige contract loopt in 2011 af, tot en met de Copa América die wij organiseren", aldus Grandona tegenover L'Equipe. "Wij zouden hem graag binden tot halverwege 2015, net zoals Chili wil doen met Marcelo Bielsa."

Zaterdag treft Maradona met zijn team Duitsland in de kwartfinale van het WK. De Argentijnen hadden voorafgaand aan het toernooi weinig vertrouwen in de nationale ploeg, maar de goede optredens in Zuid-Afrika hebben daar verandering in gebracht. Maradona is sinds oktober 2008 bondscoach van zijn land.

Bron: VoetbalPrimeur
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 jul 2010 20:19
Vraag me af of ze dat nog steeds willen?
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 18:37
Citaat:
Maradona stopt als bondscoach
05/07/2010 17:55 - 3 reacties - 675x gelezen


Diego Maradona zet een punt achter zijn carrière als bondscoach. Dat heeft de Argentijn bekendgemaakt aan de Argentijnse zender Cronica TV.


Maradona was op het WK in Zuid-Afrika één van de grote sterren, maar kon niet verijdelen dat zijn Argentinië in de kwartfinale kansloos werd weggespeeld door Duitsland.

Ondanks het applaus en de vraag om langer aan te blijven, keert Maradona de Albiceleste de rug toe. “Het is goed geweest”, aldus Maradona. “Mijn tijd zit erop. Ik ben niet gedeprimeerd, maar ik wil nu tijd doorbrengen bij mijn familie.”


Steurbaut Kersten

Tags: Argentinië

http://wk.belgiumsoccer.be/nieuws/lees/ ... bondscoach
laos


Geregistreerd: 16-07-2010
Forum berichten: 40
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 16:52
2014 Mundial of Brazil

Winners-Argentina-Diego Aramando Maradona
leris_87


Geregistreerd: 16-07-2010
Forum berichten: 34
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 17:01
Citaat:
2014 Mundial of Brazil

Winners-Argentina-Diego Aramando Maradona

Non-Ball Alert, Argentina With Maradona plays a latin american anarchist football (sex pistols of football) without tacticaly gifted midlefiers such as Cambiaso Lucho Argentina can't score a jack.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 17:07
:mrgreen:
Please...open a topic about it over here:
viewforum.php?f=56
This is for dutch speaking people only.
DIMC85


Geregistreerd: 27-03-2009
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Di 27 jul 2010 23:34
Citaat:
Maradona toch weg als bondscoach
Uitgegeven: 27 juli 2010 23:02

BUENOS AIRES - Diego Maradona vertrekt als bondscoach van het Argentijnse nationale elftal. Dat heeft de bond van het Zuid-Amerikaanse land dinsdag bekendgemaakt.

Maradona slaagde er deze zomer niet in Argentinië wereldkampioen te maken op de eindronde in Zuid-Afrika.
Duitsland schakelde de ploeg uit in de kwartfinales. 'Pluisje' sloot zich in de eerste dagen na het toernooi gedesillusioneerd op in zijn huis.
De afgelopen week leek het erop dat hij langer zou doorgaan als nationale keuzeheer.
Onduidelijk
De bond liet immers weten dat Maradona, die gesteund werd door het Argentijnse volk en de president, zijn contract kon verlengen tot en met het WK van 2014.
Maradona stelde vervolgens als voorwaarde dat al zijn assistenten ook mochten aanblijven. Onduidelijk is waarom de beide partijen nu toch afscheid van elkaar nemen.
Bron
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Za 30 okt 2010 18:42
Mochten er hier nog liefhebbers zijn (Zoals ikzelf) van Maradona, dan is er van 18:50 tot 20:00 een interview/documentaire op RTL7 te zien in het programma ' In de ban van Sport'. (Overigens wel een interview van 10 jaar geleden, waar hij nog in de afkickkliniek op Cuba zit.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 okt 2010 19:38
Citaat:
Mochten er hier nog liefhebbers zijn (Zoals ikzelf) van Maradona, dan is er van 18:50 tot 20:00 een interview/documentaire op RTL7 te zien in het programma ' In de ban van Sport'. (Overigens wel een interview van 10 jaar geleden, waar hij nog in de afkickkliniek op Cuba zit.


Ja ik, kan alleen RTL 7 niet ontvangen aan de voet van de Andes.

Maar vandaag is de Grootste en Beste voetballer allertijden 50 geworden. Niet alleen de Grootste en Beste maar ook de enige die een land Wereld Kampioen kon maken, en dan hebben we het er nog niet over wat die bij Napoli gepresteerd heeft.

Felez Cumpleaños Diego!

Zijn verjaardag valt een beetje in het niet vanwege de dood van de ex-President Kirchner.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 nov 2010 19:09
Programma is achteraf wel op internet te bekijken, Lute.
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Di 2 nov 2010 19:19
Maradona treurt op verjaardag

Diego Armando Maradona werd zaterdag vijftig jaar en dat is op zich al een wonder gezien de levensstijl, die Pluisje erin het verleden op nahield. Toch is de wereldkampioen van 1986 niet blij dat hij Abraham ziet.

Diego Armando Maradona Foto: REUTERS "Dit is de treurigste verjaardag van mijn leven, die ik helemaal niet wil vieren", sipt de volgens velen beste voetballer aller tijden in de Argentijnse krant Olé. "Het mooiste verjaardagscadeau dat ik me kan wensen, is om door te mogen gaan als bondscoach."

Op het WK werd het elftal van bondscoach Maradona in de kwartfinale met 4-0 van het veld gespeeld door Duitsland. Sinds zijn ontslag dat, volgde op de roemloze uitschakeling, is het humeur van de Argentijn nog maar zelden goed. "Toen we werden uitgeschakeld begon mijn rouwperiode."


Bron: Telegraaf (Al had ik het al op meerdere sites gelezen)
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.001.147 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Argentinië
Ga
Zoeken: