Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » De Derde Kamer » Conflict Israël - Palestina
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Conflict Israël - Palestina
Maker: 343Bekeken: 2735
Status: InactiefBerichten: 36
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 10:21
Citaat:
Kan het iets minder, ghostwriter? Dit is nu precies de reden waarom er vroeger geen politieke zone was. Hou het fatsoenlijk en vriendelijker anders gaat deze topic dicht.


Ach, de Hamas neemt genoegen met de grenzen van 1947.....en dan denk je dat het geweld stopt? De Palestijnen en omringende landen zullen niet stoppen voordat Israel met de grond gelijk gemaakt is.
Het probleem is dat Israel (de joden) de ware aard heeft gezien van de mensheid. Het is doden of gedood worden. Niets meer, niets minder. En dat zal nog vele eeuwen zijn weerslag hebben op hun nationale psyche en op de rest van de wereld.


Amen! Er zal de komende tientallen jaren daar in die omgeving nooit een daadwerkelijk staak-het-vuren komen. Killed or be killed is de insteek daar en voor elke meter zullen ze knokken, helaas gaat dit ook over de rug van de bevolking die zich 'op de vlakte' houd.
Het is eigenlijk van de zotte dat er vanuit de NATO/VN nog geen harde acties zijn ondernomen om daar een dikkere vinger in de pap te krijgen.
Wellicht dat dit met de banden Amerika-Israel te maken heeft?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 10:25
Citaat:
Het gaat hier om mensenlevens en dus nee het kan niet iets minder.

Dat maken de mods wel eventjes uit. Druk je toon of deze topic gaat gewoon dicht. Of andere maatregelen kunnen ook.

Citaat:
Zolang Israel niet stopt met het onderdrukken van een volk en het doden van jonge kinderen en etnisch zuiveren van een volk zullen de Palastijnen inderdaad niet ophouden met zich te verzetten en terecht!

En was er ook niet al 'verzet' voor deze 'etnische zuiveringen'?
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 10:36
Om het topic niet te laten sluiten heb ik mn post maar verwijderd...
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 3 jun 2010 10:45
Citaat:
Dat maken de mods wel eventjes uit. Druk je toon of deze topic gaat gewoon dicht. Of andere maatregelen kunnen ook.

Sorry Toby je kent me en ooit was ik zelf een mod hier maar dit is iets fundamenteels waar ook jij als mod eigenlijk harder in zou moeten zijn.

Citaat:
En was er ook niet al 'verzet' voor deze 'etnische zuiveringen'?

De etnische zuivering begon meteen in 1947 en daarvoor leefde Israeli en Palastijnen eigenlijk een hele lange tijd (bijna honderde jaren) naast elkaar zonder problemen. Waarom verzet en etnische zuivering in quotationmarks Toby? Dat zijn feiten geen meningen. Een land word onderdrukt, mensen worden vermoord en verdreven dus ja mensen komen in opstand. Hamas werd pas opgericht in 1987 na 40 jaar van onderdrukking hadden ze er genoeg van en begonnen ze te radicaliseren en hoewel ik het niet goedpraat begrijp ik dat wel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 11:33
Citaat:
Sorry Toby je kent me en ooit was ik zelf een mod hier maar dit is iets fundamenteels waar ook jij als mod eigenlijk harder in zou moeten zijn.

Misschien heb ik al meer meegemaakt in mijn leven om dingen te kunnen nuanceren of te begrijpen? Ik bepaal en ik zeg: doe het met argumenten en zo min mogelijk met emotie. Ik begrijp ook heel goed dat iemand daar emotioneel om kan worden, maar dat is ook 1 van de vele redenen waarom dit probleem nooit opgelost zal worden.

Citaat:
De etnische zuivering begon meteen in 1947 en daarvoor leefde Israeli en Palastijnen eigenlijk een hele lange tijd (bijna honderde jaren) naast elkaar zonder problemen. Waarom verzet en etnische zuivering in quotationmarks Toby? Dat zijn feiten geen meningen. Een land word onderdrukt, mensen worden vermoord en verdreven dus ja mensen komen in opstand. Hamas werd pas opgericht in 1987 na 40 jaar van onderdrukking hadden ze er genoeg van en begonnen ze te radicaliseren en hoewel ik het niet goedpraat begrijp ik dat wel.

En ik begrijp dat ook, maar dan begrijp je ook gelijk het standpunt van Israel. Wanneer je als volk met miljoenen tegelijk wordt afgeslacht (en verraden) van alle kanten dan heeft dat een enorme impact.
Vernedering en verraad heeft een enorme impact op een persoon, laat staan een volk. Kan ik over meepraten en het heeft een enorme wissel getrokken in mijn leven. Ik bekijk mensen op een hele andere manier. Groepsdynamiek is geen positief woord in mijn woordenboek. Mijn reactie toen is heel anders dan mijn reactie nu.
Die tekst van jou....zet er Duitsers en joden neer en je hebt hetzelfde.

Israel heeft gewaarschuwd om die goederen zo niet af te leveren. Goed, ze waren op internationale wateren, maar wat dacht je? Dat dat konvooi voor die lijn zou stoppen?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 12:48
Citaat:
Wellicht dat dit met de banden Amerika-Israel te maken heeft?


In Amerika wonen de meeste 'radicale' christenen. We moeten niet vergeten dat het westen de terugkeer naar Israël heeft mogelijk gemaakt. De wens terug te keren bestond al door de eeuwenlange Jodenvervolgingen in Europa. Maar omdat de Bijbel ooit voorspeld heeft (het westen dat heeft mogelijk gemaakt, dus het is misschien wel een self-fulfilling prophecy) dat de Joden terug naar Israël zouden trekken en daar weer een eigen staat zouden krijgen (in zijn oorspronkelijke grootte), kan het christelijke Amerika het niet over zijn hart verkrijgen om ook naar de wandaden van Israël te kijken en het probleem te bekijken vanuit de Islamitische Palestijn.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jun 2010 00:14
Ghostwriter; je denkt toch zelf niet dat Israel zomaar iedereen vrijlaat die op dat schip zat? Da's nogal naief gedacht. Zeker als daar Hamas-aanhangers bijzaten. Da's een mooi propagandapraatje, maar meer ook niet. En je gaat me ook niet vertellen dat dit een 'schoon' schip was. Waarom zoveel wapens bij je als je een vredelievende hulporganisatie bent? Dan zoek je toch de dialoog? Die mensen wisten dondersgoed wat er ging gebeuren.

Verder zeg je dat Hamas pas in 1987 is begonnen. Volgens mij was dat de officiele oprichting. In werkelijkheid waren ze al veel langer bezig, maar dan onofficieel. Dat weet jij net zo goed.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jun 2010 08:39
Citaat:
Ghostwriter; je denkt toch zelf niet dat Israel zomaar iedereen vrijlaat die op dat schip zat? Da's nogal naief gedacht. Zeker als daar Hamas-aanhangers bijzaten. Da's een mooi propagandapraatje, maar meer ook niet. En je gaat me ook niet vertellen dat dit een 'schoon' schip was. Waarom zoveel wapens bij je als je een vredelievende hulporganisatie bent? Dan zoek je toch de dialoog? Die mensen wisten dondersgoed wat er ging gebeuren.

Verder zeg je dat Hamas pas in 1987 is begonnen. Volgens mij was dat de officiele oprichting. In werkelijkheid waren ze al veel langer bezig, maar dan onofficieel. Dat weet jij net zo goed.


En om dit te onderbouwen. 1972, München. Black September was toch ook een 'Hamas'-organisatie (zover de naam Hamas toen al in de lucht was) als ik me niet vergis.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 7 jun 2010 09:30
Citaat:
Verder zeg je dat Hamas pas in 1987 is begonnen. Volgens mij was dat de officiele oprichting. In werkelijkheid waren ze al veel langer bezig, maar dan onofficieel. Dat weet jij net zo goed.

Er zaten geen Hamas aanhangers op het schip, wat de Telegraaf schreef word zelfs door joodse propaganda groepen zoals het CIDI niet serieus genomen. Hamas bestond inderdaad al iets langer maar dat was nog steeds lang na 1947 en toen begon Israel al met uitbreiden.

Citaat:
Waarom zoveel wapens bij je als je een vredelievende hulporganisatie bent?

Welke wapen? IJzeren staven vind je wel op een schip en keukenmessen ook. Wie gelooft er nou in propaganda joh!
Citaat:

ISRAEL HASBARA FAILS AGAIN: PHOTOS SHOW MAVI MARMARA PASSENGERS PROTECTING, AIDING ISRAELI SOLDIERS

Captured, disarmed hijackers did not face "lynching" as Israel claimed

The website of Turkish newspaper Hürriyet published a gallery of photos showing Israeli soldiers captured after their attack on the Mavi Marmara in international waters in the early hours of 31 May.

The predictable response of the Israeli army, as quoted in Haaretz, was that the "published pictures serve as clear and unequivocal proof of Israel's repeated arguments that aboard [the Mavi Marmara"> were mercenaries who intended to kill Israeli soldiers." Israeli spokespersons and media in recent days have also claimed the soldiers faced "lynching," a provocative term which originated to describe the deliberate mob murders of African Americans by white supremacists in the United States.

The photos indicate nothing of the sort; if anything they show the opposite. First, it is clear that the passengers would have had ample time and opportunity to seriously harm or kill the Israeli soldiers if that had been their intention. While at least 9 flotilla passengers were killed by the Israelis, no Israeli was killed even though it appears at least two and up to four were disarmed and captured as they carried out an illegal, unprovoked armed attack on a civilian ship in international waters.

In some of the Hürriyet photos passengers or medics appear to be protecting and aiding the Israeli soldiers. Below we see a passenger taking a clearly wounded Israeli attacker and protecting him -- not from any violent attack -- but merely from being photographed.

http://stanvanhoucke.blogspot.com/

Kijk maar eens op die site daar zie je genoeg foto's van Israelische soldaten op het schip die worden behandeld door de mensenrechtenactievisten van dat schip.

Israel schoot 6 mensen op executiewijze (van dicht bij) dood en één daarvan had 4 (!!) kogels in zijn hoofd.

http://www.youtube.com/watch?v=e2RiEXrJ69o&feature=related
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jun 2010 16:34
Citaat:
Er zaten geen Hamas aanhangers op het schip

Op één van die schepen zat in ieder geval Amin Abou Rashed/Amin Abou Rachid/Amin Abu Ibrahim. Een man met meerdere namen dus. Onder de laatste naam werkte hij in het verleden voor de Al-Aqsa Stichting. Deze stichting wordt verdacht van het verlenen van financiële steun aan Hamas, de EU noemt het een terroristische organisatie en in Nederland zijn de tegoeden van de stichting om die reden bevroren. Opvolger van deze stichting is (of lijkt) Kudüs Vakfi (te zijn), die deelnam (!) aan de bewuste vloot en er ook al bedenkelijke manoeuvres op nahoudt. Amin werd overigens op Schiphol verwelkomt door Fawaz Jneid, een salafistische imam met radicale standpunten aangaande Israel.

Spijtig dat dit soort dingen onder het mom van hulpverlening gebeuren. Vooral voor die kreperende Palestijnen.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Do 10 jun 2010 12:26
Ik zal mij niet mengen in jullie discussie mengen, maar het is duidelijk dat een groot aantal mensen hier een verkapt beeld hebben van deze complexe situatie. Persoonlijk vond ik een reportage van Llink een zeer evenwichtig beeld geven en raad jullie dan ook aan om deze eens te bekijken.

Citaat:
Sliman Abu Amar, een Palestijn die naar Europa vluchtte en Esther Hertog, een joodse die in het Israëlische leger diende, wonen nu allebei in Nederland. Samen reisden ze terug naar Israël en Palestina, op zoek naar de verbroedering. Ze spreken met jongeren die het conflict tussen beide landen beu zijn en met gekwetste kinderen die geen oorlog meer willen. Maar er zijn er ook die als Kaïn en Abel willen blijven leven, al zullen ze tot in lengte van dagen dezelfde schoot moeten delen.


Uitzending Gemist: Warzone - Palestina
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 24 jun 2010 13:15
Kenny O'Keefe (Golf oorlog veteraan, tegenwoordig actief in de Free Gaza Movement) was ook aanwezig, samen met leden van de Turkse IHH. Een nababbel:





+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.003.775 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » De Derde Kamer » Conflict Israël - Palestina
Ga
Zoeken: