Forum
Forumoverzicht » Archief » WK Voetbal 2010 » Halve finale: Uruguay - Nederland
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Halve finale: Uruguay - Nederland
Maker: -Ricardo-Bekeken: 6025
Status: InactiefBerichten: 79
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 jul 2010 00:27
Citaat:
@ Ad:
Een beetje positiever mag van mij wel hoor. Ik lees hier voornamelijk hoe vervelend jij het interlandvoetbal vind, maar dat je tegelijk toch wel blij bent met de prestaties van Oranje.

Ajax gaat nu inderdaad een speler, of misschien wel meerdere verkopen. Maar die namen die er nu worden genoemd hadden we toch met z'n allen eigenlijk niet meer dan 1 jaar langer bij Ajax gegeven? Het is heel vervelend dat ze nu eerder vertrekken, helemaal met het oog op de voorronde Champions league. Maar feit is ook dat Ajax het financieel heel krap heeft en we door dit prachtige WK, waar Nederland en Oranje weer op de kaart wordt gezet, onze topspelers voor minimaal 5 miljoen extra Euro's kunnen verkopen.

Hoe je praat over Kuyt en De Jong stoort mij trouwens. Kuyt is één van de beste spelers dit WK en gisteren konden we allemaal zien hoe een middenveld zonder Nigel de Jong (niet) 'staat'.


Ik heb inderdaad iets tegen interlandvoetbal omdat het nergens over gaat het het Ajax altijd een berg overlast en blessure`s kost........wat is daar raar aan Niels?
Dat ik als Nederlander blij ben dat ze de finale hebben gehaald.......wat is daar raar aan Niels? Ben maar niet bang dat ik straks schreeuwend van vreugde in de gracht zal springen hoor of op "jullie" feestje mee zal lopen vieren als ze per ongeluk de finale winnen.......wat een onzin zeg !!
En hoe kun je positief zijn over 5 zaad wedstrijden op een Wk?......een beetje eerlijker mag wel, ook al is dat niet bepaald gewenst in de officiele Ajax supporters kringen, dat weet ik.
Alles is hosanna en anders geven we er wel een draai waardoor het toch weer positief word........de SVA spant op dit gebied namelijk de kroon.

Jij kunt het allemaal dood normaal vinden dat we weer een speler of 4 kwijt raken, maar ik ben er ziek van en dan maakt het geen kloot uit of ze anders volgend seizoen weg zouden zijn gegaan. Als je deze groep bij elkaar houdt heb je namelijk kans om eindelijk weer eens kampioen te worden, maar schijnbaar is dat van ondergeschikt belang zolang er maar geld binnen komt en de tekorten worden aan gezuiverd.
Ik denk precies het tegenovergestelde en zal dat blijven doen. Het kapitaal hoort op het veld te staan Niels en het kan me geen reet schelen of we nu 5 miljoen meer beuren voor spelers die nog gewoon bij Ajax kunnen spelen.
Dat Ajax er financieel beroerd voor staat hebben we te danken aan die super sukkel van een v Basten en een waanzinnig slecht bestuur.......allemaal mensen die door mensen zoals jij de hand boven het hoofd zijn gehouden in het kader van "positief blijven".......ze kunnen me wat. Dit ongedierte heeft de club naar de klote geholpen en dat zal ik ze nooit vergeven, weg met de Jaake`s en de Kalessen. :Angryfinger:

En wat jij in die Kuyt en De Jong ziet zal ik wel nooit begrijpen. Kuyt is een simpel dravertje dat weg is van zijn maatjes in Roterdam Zuid en meneer De Jong is helemaal een drama. Die kan nu wel roepen dat ie voor Joark de finale wilt winnen en nog een Ajax hart heeft, maar aan de andere kant zit hij overal Ajax spelers aan te bieden en te prijzen......walgelijk klote ventje !!
De arrogantie druipt er vanaf en ik heb hem tegen Uruguay ook niet gemist. Deze man is een debiel......vraag dat maar aan de jongens die hij met zijn boerenkoolvoetbal zwaar heeft geblesseerd en dan doen alsof je van niks weet......bah.
Ik mag toch echt hopen dat deze mafkees het nooit meer in zijn hoofd haalt om terug te keren naar Ajax, dat zou ik echt heeeeeeeeeel erg vinden.

Verder spreek je over een "prachtig WK" ..........wat moet ik me daar bij voor stellen ? Het is een bagger toernooi vol slechte en saaie wedstrijden en dat kan niemand ontkennen, zelfs de echte kenners op dit forum niet.
Maar aangezien in het land der blinden eenoog koning is zou Nederland zomaar de wereldbeker kunnen pakken en dat heeft men dan gedaan met maximaal 1 goede wedstrijd (de finale).........moet ik daar trots op zijn dan? Feest ze Niels.......

Awww Ad.....right on the spot as usual. De dag dat Nigel in een Ajax-shirt weer gaat lopen ga k boven de WC lopen kotsen. Schijnheilige zak.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 jul 2010 15:28
Citaat:

Ik heb inderdaad iets tegen interlandvoetbal omdat het nergens over gaat het het Ajax altijd een berg overlast en blessure`s kost........wat is daar raar aan Niels?
Dat ik als Nederlander blij ben dat ze de finale hebben gehaald.......wat is daar raar aan Niels? Ben maar niet bang dat ik straks schreeuwend van vreugde in de gracht zal springen hoor of op "jullie" feestje mee zal lopen vieren als ze per ongeluk de finale winnen.......wat een onzin zeg !!


Het feest is van iedereen en het interland voetbal hoort er nu eenmaal gewoon bij. Ik vind het persoonlijk altijd een zeer interessant toernooi. Tuurlijk ben ik voor Ajax maar voetbal is voetbal, als er op het wk een goede wedstrijd is van welk team dan ook dan kan ik daar ook van genieten, zeker omdat iedere ploeg het in essentie evenveel verdient, 'kooplanden' zijn er immers niet.

Citaat:

En hoe kun je positief zijn over 5 zaad wedstrijden op een Wk?......een beetje eerlijker mag wel, ook al is dat niet bepaald gewenst in de officiele Ajax supporters kringen, dat weet ik.


Aanvallend mankeerde er niet zoveel aan behalve dat van Persie absoluut uit vorm is. Aan verdedigers heb je met Heitinga en Mathijsen en eventueel Ooijer absoluut een zwak centrum (wees eerlijk, Alderweireld had ook in dit oranje gespeeld), ga je dan met een nog aanvallender middenveld voetballen dan zul je achterin in de problemen komen. Een goed voorbeeld is de tegengoal die Forlan maakte, omdat er ruimte viel tussen de linie verdedigers en verdedigende middenvelders (De Zeeuw vulde zijn positie niet goed in). Je zult dus met van Bommel en De Jong moeten spelen, wat bij een centrum Stam-de Boer in het verleden niet nodig zou zijn geweest. Daarnaast speelt Sneijder al een compleet seizoen verder naar achter te spelen dan in zijn Madrid en Ajax tijd. Dat is ook logisch als je bij Inter speelt en deze rol vult hij bovendien prima in. Maar dat is de voornaamste reden dat het wat minder aanvallend is. Dat het spel verdedigender is, oogt misschien niet leuker, maar het is wel o zo verstandig, de andere optie was om er tegen Brazilië al uit te vliegen. Het is inderdaad geen Ajax voetbal maar daar mis je gewoon de spelers voor, mijn zegen heeft van Marwijk dus.

Citaat:

Jij kunt het allemaal dood normaal vinden dat we weer een speler of 4 kwijt raken, maar ik ben er ziek van en dan maakt het geen kloot uit of ze anders volgend seizoen weg zouden zijn gegaan. Als je deze groep bij elkaar houdt heb je namelijk kans om eindelijk weer eens kampioen te worden, maar schijnbaar is dat van ondergeschikt belang zolang er maar geld binnen komt en de tekorten worden aan gezuiverd.
Ik denk precies het tegenovergestelde en zal dat blijven doen. Het kapitaal hoort op het veld te staan Niels en het kan me geen reet schelen of we nu 5 miljoen meer beuren voor spelers die nog gewoon bij Ajax kunnen spelen.
Dat Ajax er financieel beroerd voor staat hebben we te danken aan die super sukkel van een v Basten en een waanzinnig slecht bestuur.......allemaal mensen die door mensen zoals jij de hand boven het hoofd zijn gehouden in het kader van "positief blijven".......ze kunnen me wat. Dit ongedierte heeft de club naar de klote geholpen en dat zal ik ze nooit vergeven, weg met de Jaake`s en de Kalessen. :Angryfinger:


In mindere mate Koeman, maar zeker de combinatie ten Cate/van Geel (in hun tweede seizoen, die Ten Cate ook nog afkapte), Koster en helemaal van Basten hebben Ajax weinig goeds gedaan, qua transferbeleid. We zullen dat echter nu moeten proberen te herstellen als we niet terug willen vallen à la feyenoord.

Citaat:

En wat jij in die Kuyt en De Jong ziet zal ik wel nooit begrijpen. Kuyt is een simpel dravertje dat weg is van zijn maatjes in Roterdam Zuid en meneer De Jong is helemaal een drama. Die kan nu wel roepen dat ie voor Joark de finale wilt winnen en nog een Ajax hart heeft, maar aan de andere kant zit hij overal Ajax spelers aan te bieden en te prijzen......walgelijk klote ventje !!
De arrogantie druipt er vanaf en ik heb hem tegen Uruguay ook niet gemist. Deze man is een debiel......vraag dat maar aan de jongens die hij met zijn boerenkoolvoetbal zwaar heeft geblesseerd en dan doen alsof je van niks weet......bah.
Ik mag toch echt hopen dat deze mafkees het nooit meer in zijn hoofd haalt om terug te keren naar Ajax, dat zou ik echt heeeeeeeeeel erg vinden.


Kuyt vind ik zwaar onderschat, hij heeft voor een dravertje een hele goede techniek, daarnaast heeft hij voor een dravertje een heel behoorlijk overzicht. Dat hij populair is bij Utrecht en Feyenoord, daar kan ik weinig aan doen, maar goed als er daar überhaupt nog een keer een goede speler doorbreekt mogen ze al blij zijn. Dat hij zijn oude clubs niet afvalt is alleen maar een goed teken, ik ken genoeg Ajacieden (meestal mindere voetballers) die dat wel deden na hun vertrek.

Nigel de Jong is arrogant en is een geldvoetballer, maar we hebben geen betere op zijn positie, dus we moeten het daarmee doen zeker als je bedenkt dat er ook nog een zwak centrum achter staat en je daarvoor met 4 'aanvallers' speelt. Zijn overtredingen vielen behalve in de wedstrijd tegen Denemarken (tackel met twee benen zou direct rood moeten zijn), nog wel mee, in de voorbereiding in vriendschappelijke duels was het echter verschrikkelijk. Ik ben het echter wel met je eens dat Ajax aan de Jong geen geld zou moeten besteden, alleen maar geld opstrijken aan opleidingsvergoeding.

Citaat:

Verder spreek je over een "prachtig WK" ..........wat moet ik me daar bij voor stellen ? Het is een bagger toernooi vol slechte en saaie wedstrijden en dat kan niemand ontkennen, zelfs de echte kenners op dit forum niet.
Maar aangezien in het land der blinden eenoog koning is zou Nederland zomaar de wereldbeker kunnen pakken en dat heeft men dan gedaan met maximaal 1 goede wedstrijd (de finale).........moet ik daar trots op zijn dan? Feest ze Niels.......


Saai WK? Duitsland viel mij dit WK heel positief op met hun snelle aanvalsspel.
Spanje sprak mij wellicht nog meer, alleen bij Spanje hebben ze het probleem dat niemand de kansen afmaakt behalve David Villa. Argentinië was als team ook allerminst saai al zat er natuurlijk een clown op de bank als coach die Cambiasso en Zanetti thuisliet. Nederland speelde degelijker, maar maakte wel prachtgoals. Verder bleken Chili, Uruguay en Paraguay meer dan de houthakkers die zij in het verleden waren. De wedstrijd Italië - Slowakije was ook allerminst saai. Ghana vond ik ook heel leuk voetbal spelen, volgens mij is saai het nogal relatief gezien.
Bolkestein


Geregistreerd: 03-09-2009
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 jul 2010 16:40
Ik vind het tot nu toe een fantastisch WK. Dat is niet wat de Ajax-puristen willen horen en ik snap dat best, maar ik vermaak me prima en als we wereldkampioen worden ga ik ontzettend dronken worden.

Tuurlijk is het kut dat de Ajacieden vermoeid terugkomen en dergelijke, maar dit is een once in a lifetime ding. Dat 30e landskampioenschap komt echt wel.

Ik had van te voren ook niet gedacht dat ik zo blij zou zijn met een goeie prestatie van Oranje, maar het doet me meer dan ik dacht. Het verschil zit hem vooral in het verliezen. Als Nederland is uitgeschakeld vind ik dat jammer en ga ik over tot de orde van de dag. Als Ajax is uitgeschakeld of een wedstrijd verliest ben ik een paar dagen niet te genieten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 jul 2010 19:07
Citaat:
maar we hebben geen betere op zijn positie,


Schaars!

Citaat:
Tuurlijk is het k*t dat de Ajacieden vermoeid terugkomen en dergelijke, maar dit is een once in a lifetime ding. Dat 30e landskampioenschap komt echt wel.


Maar het zou toch mooi zijn als we de CL halen met oog op de financiën. Het wordt hopen op een makkelijke loting.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 jul 2010 22:00
Bond, het is zo lastig te zien wie je citeert, maar ik weet dat de bovenste tekst van mij afkomstig is. Schaars is dus beter dan de Jong?
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.444 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » WK Voetbal 2010 » Halve finale: Uruguay - Nederland
Ga
Zoeken: