Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Otten Cup 2010
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Otten Cup 2010
Maker: El ChícharitoBekeken: 7986
Status: InactiefBerichten: 57
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 6 aug 2011 18:39
Gisteren en vandaag een bezoekje gebracht aan De Herdgang. In al de die de wedstrijden zat ongeveer hetzelfde verloop. Ajax had altijd het betere van het spel in de wedstrijden, maar kwam moeilijk tot scoren. Ook heeft Ajax wat personele problemen in het team. Vandaag vielen er weer twee spelers uit met een blessure van Dijks en Gravenberch. Ook opvallend is dat er vaak word doorgewisseld bij Ajax, maar Nieuwpoort, Denswil en Klaassen mogen altijd blijven staan.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 6 aug 2011 21:52
Citaat:
Gisteren en vandaag een bezoekje gebracht aan De Herdgang. In al de die de wedstrijden zat ongeveer hetzelfde verloop. Ajax had altijd het betere van het spel in de wedstrijden, maar kwam moeilijk tot scoren. Ook heeft Ajax wat personele problemen in het team. Vandaag vielen er weer twee spelers uit met een blessure van Dijks en Gravenberch. Ook opvallend is dat er vaak word doorgewisseld bij Ajax, maar Nieuwpoort, Denswil en Klaassen mogen altijd blijven staan.


Kun je spelers aanwijzen die wel 'iets meer kunnen', eventueel zelfs uitblinken?
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 6 aug 2011 22:40
De twee spelers die ik bij de A1 zijn Denswil en Klaassen. Denswil is een prima verdediger die voetballend ook nog uitstekend uit de voeten kan. Vind hem soms te snel instappen, waardoor die wel eens de mist in gaat. Is wel een leider op het veld die de verdediging goed kan neerzetten. Klaassen vind ik een fantastische middenvelder. Heeft in mijn ogen alles wat een aanvallende middenvelder moet hebben. Staat altijd op de goede positie, makkelijk een goal maken zowel met de voet als met de kop., diepgang.

Ook nog even de nieuweling bij Ajax er even uitpakken. De Bondt heeft wat last van een blessure en leek me vandaag behoorlijk wat last van te hebben. Vorige week heb ik hem zien spelen tegen Roda JC en toen beviel die me wel. Vandaag had die geen diepgang in zijn spel, waardoor het voor de linksback ook moeilijk werd.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 00:03
Denswill heb ik vaak zien spelen, ben ik wel van gecharmeerd, hij kan er echt komen.

Klaassen heb ik (dan) uiteraard (ook) vaak zien spelen en ik zeg je eerlijk dat ik de klasse niet gezien heb, maar """die is er wel""", hij is wel eens vergeleken met een Litmanen en ik denk dat die vergelijking wel opgaat. Ik heb hem vaak zien scoren, nooit spectaculair, hij stond er gewoon of plaatste die bal gewoon. Hij passeerde nooit tegenstanders op basis van techniek en/of snelheid, hij stond er gewoon en grote spelers (op niveau Messi, Zlatan enz. Suarez? na) zie je vaak niet iets spectaculairs doen, ze staan "gewoon" op het juiste moment op de juiste plaats en dat heeft Klaassen wel, hopen dat hij dat "gogme" (term, geleend van Van Gaal) heeft.

Hopen dat deze lichting twee kanjers oplevert.

Doet Sporkslede ook mee?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 09:24
De A1 mist een goede spits. De Schoop worstelt met z'n eerste aanname en mist startsnelheid. De beste spitsen uit jaargang '93 spelen echter niet bij Ajax. Locadia (PSV), Slagveer (Heerenveen) en Luckassen (AZ) hadden stuk voor stuk niet misstaan in de punt bij de A1. Vaak spelen de goede spitsen bij de tegenpartij, dat kan en mag niet de bedoeling zijn.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 09:40
Citaat:
De A1 mist een goede spits. De Schoop worstelt met z'n eerste aanname en mist startsnelheid. De beste spitsen uit jaargang '93 spelen echter niet bij Ajax. Locadia (PSV), Slagveer (Heerenveen) en Luckassen (AZ) hadden stuk voor stuk niet misstaan in de punt bij de A1. Vaak spelen de goede spitsen bij de tegenpartij, dat kan en mag niet de bedoeling zijn.


Jurgen Locadia heeft PSV geluk mee gehad, Willem II kocht die jongen van Emmen en toen kwam PSV weer zoals gewoonlijk en toen ging de beste man naar PSV. Alle toppers van PSV van de afgelopen jaren zijn gehaald van een andere BVO.

Slagveer komt ook uit de jeugd van Emmen, evenals de talentvolle Michael Chacon. Dus dat Heerenveen dit talent heeft is niet zo bijzonder.

Luckassen is jammer, maar heeft ook stage gelopen bij Ajax. Pas laat ontdekt, kwam van AFC en koos uiteindelijk voor AZ en is goed gegroeid. Ik heb hem maar 2x gezien, maar zo'n fan ben ik niet van hem. Beetje type Zeefuik.

Het komt ook doordat Jip Bartels, de beoogde topspits, al tweemaal een zware blessure heeft gehad. Gravenberch kan ook spits, maar speelt de laatste tijd op de vleugels.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 10:13
Citaat:
Doet Sporkslede ook mee?
Ja, speelde twee keer een volledige wedstrijd mee. Tegen Gladbach speelde centraal achterin en tegen Twente speelde die als controlerende middenvelder. Tegen Twente had die het moeilijk op het middenveld wat kan komen door dat die het niet gewend is om daar te spelen.


Schoop word vaak ook niet goed gebuikt bij Ajax, net zoals Gravenberch dat heeft. Als je hem puur als aanspeelpunt gaat gebruiken kan die nuttig zijn voor Ajax, net zoals Boere vorig jaar nuttig kan zijn. Ajax heeft het gewoon opgelost door Fischer te halen die ook prima in de spits kan spelen.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 12:18
Ajax verliest in de halve finale van PSV met 2-0 door doelpunten van Jurgen Locadia en een eigen doelpunt (klutsbal) van een vrije trap van Depay.

Bron: Otten Cup

Basisopstelling Ajax:
Leeuwenburgh;
Nieuwpoort, Busse, Denswil, Schenk;
Sporkslede, Klaassen, Rosheuvel;
De Sa, Schoop, Lazic

Invallers: Marinkovic (Rosheuvel), De Bondt (Lazic), Gravenberch (Schoop)
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.657 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Otten Cup 2010
Ga
Zoeken: