Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Turkije
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Turkije
Maker: MarcoBekeken: 1223
Status: InactiefBerichten: 1
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 23:07


[list">Hiddinks Turkije wint van Roemenië

Het nationale elftal van Turkije heeft woensdag de oefenwedstrijd tegen Roemenië winnend afgesloten. Bondscoach Guus Hiddink zag zijn ploeg pas in de slotfase toeslaan.

Emre Belözoglu opende pas acht minuten voor tijd de score door een penalty binnen te schieten. Uiteindelijk moest Roemenië ook nog een tweede doelpunt slikken. De sterspeler van Turkije, Arda Turan, zorgde vier minuten na de treffer van Emre namelijk voor het slotakkoord.

Hiddink is sinds enkele maanden in dienst van de Turkse bond. De Nederlandse succestrainer heeft de taak meegekregen de nationale ploeg naar de halve finales van het EK 2012 te leiden.

# bron: VoetbalPrimeur[/list">
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 nov 2010 15:32
Citaat:
Hiddink: "Proberen Turkije naar EK te loodsen"

Bron: Voetbalprimeur.nl

De positie van Guus Hiddink als bondscoach van Turkije een een flinke knauw gekregen na de nederlagen tegen Duitsland en vooral Azerbeidzjan. Toch heeft de oefenmeester nog alle vertrouwen in een goede afloop.

"Wie van Azerbeidzjan verliest moet even heel stilzitten. Dat was dus mijn lot na die vervelende 1-0 nederlaag in het EK-kwalificatietoernooi. Gewoon een slechte zaak. Klaar", is Hiddink duidelijk in zijn maandelijkse column in De Telegraaf.

De Nederlandse succescoach heeft er echter nog alle vertrouwen in dat hij erin slaagt Turkije naar het EK 2012 te loodsen. "Daarom de zaak afsluiten, het probleem bij de wortel aanpakken en er alles aan doen om Turkije toch op het eerstkomende EK te krijgen."

Hiddink is de komende weken veel in Engeland om daar te kijken welke Turkse talenten zich aan het aandienen zijn. "Door nu in Engeland, Duitsland en Turkije heel breed te scouten, hoop ik een soort schaduwelftal te creëren waarin het nieuwe Turkije voor het grote werk wordt klaargestoomd. Nu nog zal ik de groep onder de huidige A-selectie gewoon in het nationale team moeten testen."

De kans is dan ook groot dat Turkije op 17 november met enkele verrassende namen aantreedt in de oefeninterland tegen Oranje. Hiddink: "Zo ben ik op mijn manier bezig na de kwalificatienederlagen tegen Duitsland en Azerbeidzjan een nieuw hoofdstuk open te slaan."
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.002.229 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Turkije
Ga
Zoeken: