Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Jeroen Slop
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jeroen Slop
Maker: BolkesteinBekeken: 18461
Status: InactiefBerichten: 23
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bolkestein


Geregistreerd: 03-09-2009
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 16:20
Geen eigen topic? Bij deze dan. VAK410 heeft een open brief geschreven.

[list">Open brief aan Jeroen Slop

Beste Jeroen,

Al 12 jaar ben jij financieel eindverantwoordelijk bij onze club. Daarmee ben jij verreweg de langst zittende directeur. Voorzitters, TD’s, AD’s, trainers ze kwamen en ze gingen, maar jij bleef zitten, altijd en al veel te lang. Jij overleefde elke storm binnen onze club, dit levert je bij sommige supporters dan ook de bijnaam ‘The Survivor’ op. Hoe je het doet weten we niet, maar het is opmerkelijk dat juist jij de enige bent die nog altijd aan het (financiële) roer staat van onze club. De financiële situatie is al jaren dramatisch en jij bent hier eind- en hoofdverantwoordelijk voor. Maar je hebt ons in slaap gesust, te lang hebben wij de schuld bij andere gelegd, te vaak hebben wij jouw wanpraktijken voor kennisgeving aangenomen en te weinig hebben wij ons tegen jouw wanbeleid afgezet. Tel daarbij op dat wij een ledenraad hebben die al lang en breed heeft aangetoont dat het totaal niet doet wat een ledenraad zou moeten doen (het bewaken van de kernwaarden van de kritische massa van de club) en een aandeelhoudersvergadering hebben waarbij men kennelijk al lang blij is dat ze een vraag mogen stellen aan de directie van het ‘almighty’ Ajax en je kan al die jaren vrolijk doen wat je wil met alle gevolgen van dien.


Hoe graag je enkele weken terug ook de schuld op Marco van Basten en zijn voetbaltechnische wanbeleid wilde schuiven, en hoe graag, wij de supporters, ook de schuld willen geven aan de veel te matige (niet-spelende) spelers met een veel te hoog salaris. Jij Jeroen, jij en niemand anders is hoofdverantwoordelijk voor de financiele malaise. Wat zou jij doen als je (financiële) baas je een zak met geld zou geven en zegt ga maar shoppen, zonder enige technische en financiële controle op deze inkopen? En wat zou jij doen als je een miljoenen contract bij AFC AJAX uit Amsterdan wordt aangeboden? Inderdaad, je zou het wel weten.

Spelers en trainers hebben ons de afgelopen jaren soms in ons hart geraakt met slechte prestaties, weinig beleving en weinig trots voor ons dierbaar wit-rood-wit. Jij, echter, jij raakt ons recht in ons hart en portemonnee. Daarbij zet je ook nog eens de continuïteit en toekomst van onze club op het spel. Maar Jeroen, je hebt je hand overspeelt. Jij dacht (vast en zeker samen met Rik en Henri) van de euforische stemming onder de supporters gebruik te kunnen maken door ons volledig uit te melken voor drie potjes CL-voetbal om je eigen wanbeleid te kunnen verbloemen met eens een keer een positief resultaat. Zoals VAK410 het treffend verwoorden; ‘De (financiële) Hel van Amsterdam’. In plaats van ons te straffen en vernederen (want zo voelt het als je weer gebruikt wordt als melkkoe voor JOUW wanbeleid) zou het de club sieren ons eens tegemoet te komen en waardering te tonen. Ik weet niet hoeveel mensen als het puntje bij het paaltje komt geen tickets kopen. Uitverkocht zal het wel raken, er staan al genoeg gloryhunters klaar die de afgelopen jaren geen honderden/duizenden euro’s (per jaar!) aan Ajax hebben uitgegeven en die het nu dus graag doen. En dus lach jij je rot, samen met Rik (het TEG rapport al gelezen trouwens?) en Henri. Laat ons maar zeiken en zeuren, jullie houden je poot stijf en wij binden in of komen niet maar voor ons zo 10 andere. De vervreemding van de supporters gaat maar door.

Maar Jeroen, uitverkocht huis of niet, het wordt tijd dat je één ding gaat beseffen en dat is dat jouw positie zo langzamerhand onhoudbaar is geworden. Op het hele internet lees ik de verontwaardiging over deze belachelijke prijsstelling. Niet alleen de fanatieke supporters die vaak voorop lopen met hun kritiek, ook de normale supporters die vaker wat slikken van de club zijn het zat. Ik hoop dat het een kwestie van tijd is dat de supporters en de mensen om jou heen zien dat jouw tijd gekomen is. Niet alleen vanwege de hoge prijsstelling voor de CL, niet alleen vanwege de seizoenskaart verhogingen die al jaren niet het beloofde resultaat (een derde ster!) bereiken en niet alleen vanwege 12 jaar financieel wanbeleid. Het gemak waarmee dit alles gaat, het gebrek aan zelfreflectie, de arrogantie waarmee je alles schijnbaar gevoelloos weet uit te voeren over de rug van de trouwe supporters en het totale gebrek aan begrip en waardering voor AJAX trouwe achterban is wat mij en velen andere steekt. Bij ieder ander bedrijf was jij al lang ontslagen geweest, maar bij Ajax heb je weten te overleven. Maar Jeroen, het uur U nadert, het is tijd om op te staan en nooit meer terug te komen!

JEROEN SLOP, ROT OP!

cc: De Supporters, Uri Coronel, Rik van den Boog, Henri van der Aat, Ledenraad AFC AJAX, Aandeelhouders AFC AJAX n.v., SVA[/list">

Genoeg om over te praten..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 16:29
Tsja wat kan ik zeggen, sluit me verder aan bij deze brief.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 17:55
Tja, ook ik sluit me hierbij gewoon aan.
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 18:06
Eigenlijk is het gewoon belachelijk dat een financieel directeur een club zo naar de klote kan laten gaan en dan ruim een decennium er niet op afgerekend word.
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 18:15
Tja, kan het niet anders dan eens zijn met deze brief, zij moeten nu de prijs betalen na jaren wanbeleid, niet wij.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 18:22
Schandalig dat Jeroen Flop er nog zit natuurlijk, wordt hoog tijd dat hij zijn biezen pakt en plaats maakt voor een andere Financieel Directeur.

Overigens brief waar ik me bij aansluit, heb hem daarom ook al in deze topic geplaatst.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 18:52
Kan me er ook in vinden. Maar wel jammer dat rik vd Boog erbij genoemd wordt.

Die heeft zover ik kan zien vanuit mijn stoel nog amper iets verkeerd gedaan sinds hij bij Ajax is.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 19:45
Belachelijke brief. Natuurlijk vind ik ook de prijzen te hoog en misschien zelfs te hoog, maar dit soort dingen zijn niet nodig. Niemand kan Slop zijn werk goed beoordelen, maar eisen wel zijn hoofd.

Maargoed, op het bestuur kankeren is stoer. Dat is al langer bekend.
Raaijkeweske


Geregistreerd: 08-01-2010
Forum berichten: 124
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:02
Inderdaad Koen.
Ik kan het niet beter verwoorden.
Natuurlijk heeft Slop de trainers teveel macht gegeven,
maar dachten wij ook niet almaal dat iedere passant onze redder was.
Net zoals we nu ook denken dat Jol onze redder is.
Ik vind het wel erg makkelijk om alles op Slop af te schuiven.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:06
@ Koen: Laat duidelijk zijn dat ik het met de opzet van de brief níet eens ben. Een duidelijke en respectvollere brief mag van mij wel.
Feit is natuurlijk wel dat Jeroen Slop geen beste zaken heeft gedaan bij Ajax in de 12 jaar dat hij er zit (al heb ik zeker de eerste 5 jaar niet heel bewust meegemaakt).
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:16
Slop zegt dat hij niks te zeggen heeft over aankopen/verkopen. Hij is er om te zorgen dat er voor Ajax een zo gunstig mogelijke deal uitkomt. Je kunt hem dus niet zoveel verwijten. Alleen de dure kaartjes altijd (niet alleen nu), maar als je het als supporter teveel vindt, ga je niet. Zo moeilijk is dat niet. Als de Arena straks tijdens de CL helemaal leeg is zullen ze het de volgende keer wel anders doen.

Ik ben het wel eens met het onderdeel in de brief dat zegt dat Ajax weinig voor de supporters doet. Een leuk tekstje op Ajax.nl, een toespraak van Jol, veel meer zit er niet in. De bekerwedstrijd tegen MVV is bijvoorbeeld een ideale mogelijkheid om de SCC-houders gratis of voor een heel klein bedrag naar binnen te laten. Maar daar vragen ze dan 15 euro voor. Niet veel natuurlijk, maar het kan ook anders.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:18
Citaat:
Bemoeit u zich ook met de beoordeling van spelers?
''Ik prijs me gelukkig dat ik kan zeggen: ik heb geen verstand van voetbal. Althans, niet op dit niveau. En ik ga geen supportersgedrag vertonen door te roepen wat Jantje wel en Pietje niet kan. Die kennis heb ik niet. In de elf jaar dat ik nu bij Ajax werk heb ik wel vijftien keer gehoord dat we de nieuwe Ronaldo in huis hebben. Daar moet je een beetje doorheen kijken. Ik heb het één keer meegemaakt dat iedereen in de club van hoog tot laag overtuigd was van de klasse van een speler. Dat was Zlatan Ibrahimovic.''


http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/ ... haam.dhtml

Alleen al dat soort uitspraken. Het punt dat Slop aan de bel had moeten trekken was natuurlijk Sulejmani, die kostte 16,25 miljoen exclusief CL premies. Een ronduit belachelijk bedrag wat voor een club als Chelsea al ridicuul is maar voor een club als Ajax ronduit onverantwoord. Als je het natelt heeft Ajax dus ¼ van haar totale begroting uitgegeven aan de transfersom van 1 speler, ik vond het toen al belachelijk en financieel onverantwoord, maaer in het normale bedrijfsleven zal je het ook nergens zien.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:25
Koen AFCA
Citaat:
Slop zegt dat hij niks te zeggen heeft over aankopen/verkopen. Hij is er om te zorgen dat er voor Ajax een zo gunstig mogelijke deal uitkomt. Je kunt hem dus niet zoveel verwijten.


Slop doet geen inhoudelijke beoordeling over het talent van een speler maar hij bewaakt wel de financiële grenzen bij Ajax wat mogelijk is en wat niet. Als je naar de afgelopen jaren kijkt dan kun je niet anders constateren dan dat er onder Van Basten zowel op individuele gevallen als op het totale plaatje veel te veel is uitgegeven. Ajax zit nu in zwaar weer doordat er destijds veel te veel ruimte is gegeven en te grote risico’s zijn genomen, het is echt niet toevallig dat Ajax al meteen in de problemen kwam toen de CL niet gehaald werd na al die uitgaven. Diegene die die financiële grenzen bewaakt heeft dan ronduit gefaald en dat is in dit geval ook Slop.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:35
@ Pushkin. Hier een aantal citaten van de heer Slop.

Citaat:
"Ik ga niet over de aan te trekken kwaliteit, zit alleen bij de onderhandelingen om er voor Ajax zo'n goed mogelijke deal uit te slepen"


Ik maak hieruit op dat hij niks te vertellen heeft en alleen aan tafel zit bij onderhandelingen met andere clubs.

Ajax had Van Basten dat geld nooit mogen geven. Er was niemand om hem te controleren. Als hij zin had om Sno nog even snel te halen deed hij dat. In de winterstop wilde hij er nog even 8 mln voor Elia tegenaan gooien. Dit soort dingen zijn te verwachten bij een club waar de scouting niks te vertellen heeft, de trainer in zijn eerste zomer als hoofdcoach zit en er geen AD is om transfers tegen te houden. Maargoed, dat is geweest. Nog een seizoen wachten en de puinhopen zijn opgeruimd.
Raaijkeweske


Geregistreerd: 08-01-2010
Forum berichten: 124
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 20:35
Maar hadden wij ook zo gereageerd als we onder van Basten Champions league hadden gehaald , en de prijzen van de kaartjes idem dito hoog waren geweest?

Er wordt nou beleid gevoerd om van Ajax weer een gezonde club te maken, en ik vind dat het aardig lukt. Ajax houdt zn poot aardig stijf nou.
Pantelic en Rommedahl werden beiden niet verlengd omdat ze een meerjarig contract wilden.

Ik vind dat we deze transferperiode goedkoop zaken hebben gedaan (alleen voor El Hamdaoui hebben we betaald).

Dus om Slop nou pas af te rekenen op de erfenis die van Basten heeft nagelaten vind ik echt te laat. Dat hadden we moeten doen toen van Basten wegging.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 21:47
Koen
Citaat:
Ik maak hieruit op dat hij niks te vertellen heeft en alleen aan tafel zit bij onderhandelingen met andere clubs.


Tja allemaal leuk en aardig dat hij dat beeld naar de buitenwereld toe schetst maar de beste man is financieel directeur. En dat is wel net even wat meer dan bij de contracten gaan zitten en er een goede deal uitslepen. Als dat het enige was wat hij zou moeten doen dan konden we het moeilijk een directeursfunctie noemen niet waar?, dan was het een veredelde supportfunctie van de ‘technisch manager’. Slop heeft namelijk ook verantwoordelijkheid als directeur. Zijn centrale verantwoordelijkheid zijn de financiën. We horen Slop namelijk wel altijd vlak voor belangrijke kwalificatieduels dat Ajax moet winnen want anders maakt Ajax X bedrag verlies etc. (sowieso al vanuit psychologisch oogpunt dom om dat te roepen vanwege de druk en commotie die dat in de media met zich meebreng). Maar dat soort uitspraken doet hij altijd vanuit zijn vakgebied en functie. Het kan niet zo zijn dat Slop op dat soort momenten wel aan de bel trekt maar tegelijkertijd niet de verantwoordelijk signaleringsfunctie heeft om dat te doen wanneer het geld ook effectief wordt uitgegeven. In het kader: of je bent financieel verantwoordelijk voor het beleid of je bent dat niet. Maar je kan het niet een beetje zijn, of wanneer het je uitkomt.

Citaat:
Ajax had Van Basten dat geld nooit mogen geven. Er was niemand om hem te controleren. Als hij zin had om Sno nog even snel te halen deed hij dat.


Tsja ik heb destijds voor het gevaar gewaarschuwd wanneer je zonder controlerend orgaan (zoals bv TD) komt te zitten je ene probleem het. Echter, het Rapport Coronel stelde een trainer voor die volgens Engels model moest gaan werken (Wenger, Ferguson), een trainer als algeheel verantwoordelijke met alle macht die er lang zou zitten. In Engeland runt de trainer de hele club; het eerste elftal de jeugd de scouting etc. volgens zijn visie. Dat model is wat er onder Van Basten toen en nu onder Jol ook is. Ergens is het ook wel gek, Jol pakt alles aan volgens dit Engelse model (volledige controle) maar krijgt wel bakken kritiek. Mijn mening? Het model is rot, en bewijst het gebrek aan visie van Coronel en de zijnen.

Citaat:
In de winterstop wilde hij er nog even 8 mln voor Elia tegenaan gooien. Dit soort dingen zijn te verwachten bij een club waar de scouting niks te vertellen heeft, de trainer in zijn eerste zomer als hoofdcoach zit en er geen AD is om transfers tegen te houden. Maargoed, dat is geweest. Nog een seizoen wachten en de puinhopen zijn opgeruimd.


Hier maak je een historische denkfout, Slop was ook al aan de macht onder Blind/Wouters. Kan je die puinhopen nog herinneren? En onder R. Koeman, ook toen puinhopen En nu dus onder Van Basten weer. Wat garandeert ons dat we straks niet weer die ellende krijgen. Het rapport Coronel? Dat we nu al jaar op jaar met voeten getreden. De standvastigheid van Slop die bij excessieve uitgaven wel aan de bel trekt? Dat deed hij in het verleden niet dus waarom nu wel?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 22:04
Citaat:
Maar hadden wij ook zo gereageerd als we onder van Basten Champions league hadden gehaald , en de prijzen van de kaartjes idem dito hoog waren geweest?


Het vorige bestuur (Jaakke-Fontein) kreeg ook bakken met kritiek toen de seizoenskaarten verhoogd werden. Dat die protestacties er zijn lijkt me logisch, dat gebeurt altijd na dit soort praktijken. Los van dat alles, het gaat mij niet om die prijsverhoging wel om de duidelijke conclusie dat we de Financieel Directeur ook wel eens verantwoordelijk mogen gaan houden na een decennium van voortdurend onverantwoord financieel wanbeleid.

Citaat:
Er wordt nou beleid gevoerd om van Ajax weer een gezonde club te maken, en ik vind dat het aardig lukt. Ajax houdt zn poot aardig stijf nou.
Pantelic en Rommedahl werden beiden niet verlengd omdat ze een meerjarig contract wilden.


Het kenmerk van beleid is dat het maatregelen zijn met lange termijnvisie. We kunnen constateren dat het financieel nog wel binnen de perken blijft nu, echter beleid zou betekenen lange termijnvisie op bv. ook sportief vlak. Dat laatste zie ik niet tot amper.

Citaat:
Ik vind dat we deze transferperiode goedkoop zaken hebben gedaan (alleen voor El Hamdaoui hebben we betaald).


Ook dat klopt, hoewel we nog wat vloeken naar het rapport Coronel. Laat ik een voorbeeld geven, het rapport Coronel constateerde dat 85%-90% an de externe aankopen zonder scoutingsrapport niet zijn waarde voor het elftal leverde. Dat is allereerst een sportieve conclusie maar wel eentje met financiële consequenties, die consequenties zie ik niet verbonden worden.

Citaat:
Dus om Slop nou pas af te rekenen op de erfenis die van Basten heeft nagelaten vind ik echt te laat. Dat hadden we moeten doen toen van Basten wegging.


Misschien wel, misschien hadden we hem na de Wouters periode al uit moeten gooien. Wat de brief van 410 aanhaalt klopt natuurlijk wel. Het Ajaxbestuur heeft veel beunhazen gehad, en dat is het wat makkelijker verstoppen. Maar als ik dit dan weer lees van Slop dan begint het bij mij echt te jeuken: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 sep 2010 08:43
In het kort zou het moeten zijn dat een Financieel directeur en een coach/TD het nogal eens aan de stok hebben (zie ook situatie Beenhakker, al is dat wel een uiterste).
Dat zou namelijk inhouden dat de financieel directeur zijn baan goed doet en de transfers op financieel gebied afbakend terwijl de coach/TD daardoor inventiever te werk zal moeten gaan en dus met jonge en/of onbekende talenten bijvoorbeeld dient aan te komen (die zijn betaalbaarder).
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 sep 2010 08:46
En dat stukje in het AD van Pushkin is natuurlijk waanzin.

Waar haal je als financieel directeur het lef vandaan om een coach er op af te rekenen dat hij die 35 miljoen heeft besteed (achteraf gezien slécht besteed natuurlijk).

Je had als financieel directeur nooit die vrijheid moeten geven!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 sep 2010 10:01
Citaat:
In het kort zou het moeten zijn dat een Financieel directeur en een coach/TD het nogal eens aan de stok hebben (zie ook situatie Beenhakker, al is dat wel een uiterste).


Precies, en dat is wat er ook had moeten gebeuren toen Van Basten nog eens 4 miljoen wilde uitgeven aan Wielaert. Toen had Slop op de rem moeten gaan staan, nog niet eens vanwege de kwaliteit van Wielaert, maar meer nog vanwege het uitgavepatroon wat daarvoor al gedaan was. Wat Slop (en Van Basten) gedaan hebben is vol gegokt op de CL, toen dat lukte ontstonden er gaten. Wat later weer deels opgevangen moest worden met de verkoop van Vermaelen.

Citaat:
Dat zou namelijk inhouden dat de financieel directeur zijn baan goed doet en de transfers op financieel gebied afbakend terwijl de coach/TD daardoor inventiever te werk zal moeten gaan en dus met jonge en/of onbekende talenten bijvoorbeeld dient aan te komen (die zijn betaalbaarder).


Nu gaat dat nog redelijk, maar er zijn dus twee kanten aan het verhaal:
1. Het voetbaltechnische verhaal: daarvoor heb je het rapport Coronel dat voorschrijft wat er moet gebeuren
- geen breedtespelers meer
- spelers halen na scoutingsrapport
- inzetten op jonge talenten

Dat deel wordt nu niet geheel gevolgd maar dat is nog te billijken. De selectie is om verschillende redenen uitgehold qua ervaring, omdat er eerder geen goed beleid is gevoerd.

2. Het totale financiële plaatje, de salarislast en het aantal transfersommen die inkomend en uitgaand zijn. En daar ligt wel de verantwoordelijkheid van de technisch directeur, daar had Slop dus wel toezicht moeten houden. Als je in het rapport Coronel concludeert dat 90% van de aankopen niet de gewenste waarde hebben (de voorgaande 8 jaar), en je geeft vervolgens een onervaren trainer carte blanche om de ene na de andere speler te halen. Dan had je moeten voorzien wat voor consequenties dat met name op de lange termijn had moeten hebben. Het probleem onder Van Basten is namelijk net zo goed dat al die spelers nog lang vastliggen, en we pas volgend jaar een beetje af zijn van de miskopen die toen gedaan zijn. Als financieel directeur had hij dat risico o.a. met opties kunnen inperken; contract voor 2 jaar met optie voor nog twee jaar b.v. Dat heeft hij bij een aantal spelers mijn inziens te weinig gedaan, waaronder b.v. Aissati.
Bolkestein


Geregistreerd: 03-09-2009
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 sep 2010 19:13
Op capuchonsite afca.nl is inmiddels de volgende rectificatie geplaatst:

[list">Op onze website was kort de open brief van VAK410.nl aan Jeroen Slop te lezen. Deze hebben wij inmiddels verwijderd en rectificeren bij dezen dan ook de brief zoals die hier heeft gestaan.

Jeroen Slop is niet verantwoordelijk voor de toegangsprijzen voor de Champions League, maar dat is de marketingafdeling met aan het hoofd hockey-no-no van der Aat. De Ajax directie heeft in overleg met het bestuur besloten dat de prijs voor het goedkoopste kaartje onder de € 100,00 moest uitkomen en dat heeft van der Aat ook gedaan, door twee categoriën onder de € 100,00 te waarderen. Voor de rest had van der Aat met zijn vriendjes vrij spel en dat hebben ze laten blijken ook door de absurde prijsstelling van de toegangsbewijzen voor de Champions League, waarbij de lange zijde is bevoordeeld ten opzichte van de rest van het stadion.[/list">

Waarvan akte.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Vr 3 sep 2010 20:17
't is en blijft een triest zooitje...
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 nov 2010 13:02
Dat deze gozer niet oprot vind ik belachelijk. Ik heb laatst in de VI de financiële statestieken over Ajax gezien van de afgelopen 10 jaar (toevallig zit Slop er ook zo'n 10 jaar). DRAMATISCH! Te triest voor woorden. Puur uit die cijfers kan je concluderen dat Slop niet goed functioneerd. Of hij maakt er zelf een puinhoop van, óf er wordt niet naar hem geluisterd. In dat eerste geval is het logisch wat er gebeurt. In het tweede geval vraag ik me af waarom je zo iemand op de loonlijst zet als hij geen waarde heeft? En wat gebeurt er in een bedrijf als iemand niet functioneerd? Juist, die wordt op straat gezet!
hannes


Geregistreerd: 29-11-2008
Forum berichten: 895
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 nov 2010 13:35
Ik vraag me eigenlijk ook een beetje de rol/ zeggenschap van deze man af. Mag hij netjes de cijfers behouden en het daarbij laten of heeft hij daadwerkelijk een mening die telt? Zal hij waarschuwingen gegeven hebben voor komende rode cijfers, aankopen financieel in twijfel getrokken hebben en continue hebben lopen mopperen over de meer dan 70 contract salarissen die lopen?
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.978.613 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Jeroen Slop
Ga
Zoeken: