Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Naturalisatie buitenlandse voetballers
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Naturalisatie buitenlandse voetballers
Maker: MarcoBekeken: 2830
Status: InactiefBerichten: 43
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 18:02
Citaat:


On:
Wat de Duitsers doen vind ik dan ook vervalsing. Ze proberen spelers, meestal Turken over t halen om voor Duitsland te spelen. Ze proberen er alles aan te doen om prijzen te pakken en als ze dat niet kunnen met hun huidige eigen lichting dan gaan ze maar naturaliseren. Dat kan toch niet? Gewoon bij je eigen spelers blijven!


Turken die in Duitsland zijn geboren... oja

en Nederland? Zijn we Ugur Yilderim vergeten? En hoe zit het met onze Marokkaanse Nederlanders, als Affelay?
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 18:07
Citaat:


On:
Wat de Duitsers doen vind ik dan ook vervalsing. Ze proberen spelers, meestal Turken over t halen om voor Duitsland te spelen. Ze proberen er alles aan te doen om prijzen te pakken en als ze dat niet kunnen met hun huidige eigen lichting dan gaan ze maar naturaliseren. Dat kan toch niet? Gewoon bij je eigen spelers blijven!


Turken die in Duitsland zijn geboren... oja

en Nederland? Zijn we Ugur Yilderim vergeten? En hoe zit het met onze Marokkaanse Nederlanders, als Affelay?
Maar heeft Affelay wel eens een Marokkaans paspoort gehad? Want dan zal het wel anders zijn.
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 18:15
Citaat:
Je let niet op hoofdletters, maar toch storen ze je? Ik heb voorbeelden voor je waar ik niet eens uit kan opmaken wat iemand zegt. Hier wordt ook niets aan gedaan. Ben het met je eens dat bij sommige het niveau qua taalgebruik te wensen over laat. Maar een hoofdletter van een landennaam. Kom op hé.. Het is hier geen dictee.


Jij hebt hier je mening over, en ik heb die. Laat het zo maar en verder gaan we on-topic door. Wel zou ik graag een PB ontvangen met enkele van die voorbeelden, maar dat moet je zelf weten of je dat doet.

Citaat:
Naturalisatie.... Ik vind het helemaal niets!

Ik vind het belachelijk dat dit überhaupt een optie is.
We zijn Nederland, we spelen met nederlanders zoals het hoort. Ik zie liever een wat mindere Nederlander dan een Braziliaan die in Brazilië niet aan spelen toe komt.

Gaan we straks dan ook Toivomaki naturaliseren als hij de sterren van de hemel speelt? Het gaat echt nergens om. Dat een speler met een dubbelpaspoort door ouders van een verschillende nationaliteit een keuze mag maken vind ik prima.

Ik geloof ook niet dat we het nodig hebben we staan niet voor niets met 11 Nederlanders in de basis in de finale van het WK vorig jaar!

Ik ga voor een Nederlands Nederlands elftal!!


Met jou ben ik het volledig eens, DIMC!


Citaat:
Duitsland is inderdaad een mooi voorbeeld, maar ik heb ook echt het idee dat de Duitsers hier bewust mee bezig zijn, ze kijken naar positie en of ze eigen nationaliteit hebben die erg goed zijn, speelt er iemand in de Bundesliga die vele malen beter is als hun eigen kweek, dan word zo`n jongen vrij vroeg al benaderd, en dat is niet uit noodzaak voor zo`n groot land, maar heb het idee dat ze gewoon weer bekers willen pakken en daarvoor alles op alles zetten. Ik las net weer at artikel over die italiaan die zelf liever voor Italie uit wilt komen,erg raar verhaal. Je benaderd iemand alleen als daar een serieuze probleemsituatie begint te ontstaan, niet omdat je de beste voetballers wilt hebben das vervalsing.


Ook met jou ben ik het eens, Nikos ik heb dat idee namelijk ook. Die Duitsers benaderen die buitenlanders op het moment dat ze inzien dat er geen (aankomende) goede Duitse talenten zijn voor de desbetreffende positie. Ik ben ook blij dat Rita Verdonk een paar jaar terug voet bij stuk hield en Kalou geen paspoort gaf. Al zou Messi voor het Nederlands Elftal willen spelen, het Nederlands Elftal is Nederlands en behoort dus uit Nederlandse spelers te bestaan.

Overigens hieronder een grappige commercial over Verdonk en Kalou:

Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 18:17
Citaat:

Maar heeft Affelay wel eens een Marokkaans paspoort gehad? Want dan zal het wel anders zijn.


Hij heeft een dubbel paspoort, dat is verplicht voor Marokkanen.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 18:31
Citaat:

Maar heeft Affelay wel eens een Marokkaans paspoort gehad? Want dan zal het wel anders zijn.


Hij heeft een dubbel paspoort, dat is verplicht voor Marokkanen.
Oja, dom van me. Sorry laat maar.
Gestopt
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 19:21
Citaat:
Turken die in Duitsland zijn geboren... oja

en Nederland? Zijn we Ugur Yilderim vergeten? En hoe zit het met onze Marokkaanse Nederlanders, als Affelay?


Dat bedoel ik ja.
Wij hebben Affelay ja, maar Duitsland die heeft veel meer Duits/Turkse spelers.
Wat zij doen is alle spelers met een dubbel paspoort benaderen. Mogen ze doen, maar ik vind dat je moet uitkomen voor het land waar je 15 jaar van je jeugd hebt doorgebracht.
Neem Italië als voorbeeld. Cameronesi, Amauri mogelijk Motta etc. Brazilianen en Argentijnen die zijn genaturaliseerd. Hadden geen dubbel paspoort niets. Is dat competitie vervalsing of niet?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 23:44
Citaat:
Turken die in Duitsland zijn geboren... oja

en Nederland? Zijn we Ugur Yilderim vergeten? En hoe zit het met onze Marokkaanse Nederlanders, als Affelay?


Dat bedoel ik ja.
Wij hebben Affelay ja, maar Duitsland die heeft veel meer Duits/Turkse spelers.
Wat zij doen is alle spelers met een dubbel paspoort benaderen. Mogen ze doen, maar ik vind dat je moet uitkomen voor het land waar je 15 jaar van je jeugd hebt doorgebracht.
Neem Italië als voorbeeld. Cameronesi, Amauri mogelijk Motta etc. Brazilianen en Argentijnen die zijn genaturaliseerd. Hadden geen dubbel paspoort niets. Is dat competitie vervalsing of niet?

Camoranesi, Amauri en Motta hebben wel Italiaanse voorouders. Ik vind dat op de grens, maar er niet over. Waar ik tegen ben is spelers die om in de picture komen bij een buitenlandse club van nationaliteit veranderen, of omdat ze zeker weten dat ze bij het 'grotere' land niet in aanmerking komen voor een plek. En al helemaal als dat is bij landen die er op voetbalgebied nauwelijks toe doen, zoals een Ailton die opeens voor Qatar wilde spelen.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 22:06
Waarom komt Affelay in deze discussie voor? Hij is toch hier geboren?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 22:30
Citaat:
Waarom komt Affelay in deze discussie voor? Hij is toch hier geboren?


En Özil?
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 23:43
Citaat:
Waarom komt Affelay in deze discussie voor? Hij is toch hier geboren?


En Özil?

Die is geboren in Duitsland. Net zoals Yildirim geboren is in Apeldoorn. Ze hebben niets met naturalisatie te maken, lijk me.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 jan 2011 00:02
De discussie ging toch over Duitsland, volgens mij zijn bijna al die 'Duitsers' ook gewoon in Duitsland geboren.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 jan 2011 00:05
Citaat:
De discussie ging toch over Duitsland, volgens mij zijn bijna al die 'Duitsers' ook gewoon in Duitsland geboren.


Oh dat weet ik niet. Maar als dat zo is, waarom wordt het als discussiepunt gebruikt?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 jan 2011 21:19
Citaat:
De discussie ging toch over Duitsland, volgens mij zijn bijna al die 'Duitsers' ook gewoon in Duitsland geboren.


Oh dat weet ik niet. Maar als dat zo is, waarom wordt het als discussiepunt gebruikt?

Citaat:
YoranAjax schreef:

On:
Wat de Duitsers doen vind ik dan ook vervalsing. Ze proberen spelers, meestal Turken over t halen om voor Duitsland te spelen. Ze proberen er alles aan te doen om prijzen te pakken en als ze dat niet kunnen met hun huidige eigen lichting dan gaan ze maar naturaliseren. Dat kan toch niet? Gewoon bij je eigen spelers blijven!


Ik vind dat nogal hypocriet om zoiets te stellen terwijl het in Nederland in feite niet anders is.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 jan 2011 21:42
Citaat:
Ik vind dat nogal hypocriet om zoiets te stellen terwijl het in Nederland in feite niet anders is.



In Nederland gebeurd dit ook ja, maar in veel mindere maten. Bovendien heb ik nergens gezegd dat dit in Nederland niet het geval is. Alleen je moet wel een maximum stellen.
woekie


Geregistreerd: 26-03-2009
Forum berichten: 99
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 jan 2011 23:35
De discussie over de vraag of we gebruik moeten maken van de mogelijkheid een talentvolle sporter te naturaliseren om zo internationaal beter voor de dag te komen lijkt mij gevoerd te worden op principiële gronden.
Dat mag, en ik ben er ook niet echt een voorstander van om met het oog op internationale successen de ene na de andere buitenlander tot Nederlander te naturaliseren. Maar ik stel voor dat we de ogen niet sluiten voor het feit dat deze praktijk in veel andere sporten wordt gebezigd en dat niemand daar ooit moeilijk over heeft gedaan.

In het tafeltennis, het badminton, de atletiek, het zeilen, het schaken, het hockey en het cricket werden en worden we vertegenwoordigd door individuen die elders zijn geboren. Geen haan die er naar kraait.
En ook internationaal vieren veel landen successen met sporters die oorspronkelijk een ander paspoort hadden, of het nu gaat om boksen, atletiek, cricket, judo, rugby, paardensport. In die laatste takken exporteert Nederland ook. Tim Visser zal bijvoorbeeld binnen een jaar of twee voor Schotland rugbyen, Jos Lansink won in 1992 in Barcelona goud met het team en rijdt nu paard voor België, terwijl Franke Sloothaak een geboren Fries is die jarenlang voor Duitsland is uitgekomen. En wat te denken van judoka's als Harry van Barneveld en Elco van der Geest? Kwamen en komen voor België uit. En die waren daar heel erg blij mee.

Kortom, er zijn niet veel landen waar men over het algemeen bezwaar maakt tegen vreemdelingen die hun land (succesvol) vertegenwoordigen, in welke sport dan ook. Waarom zouden wij dat dan wel doen?
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 14 jan 2011 11:02
Citaat:
Ik vind dat nogal hypocriet om zoiets te stellen terwijl het in Nederland in feite niet anders is.



In Nederland gebeurd dit ook ja, maar in veel mindere maten. Bovendien heb ik nergens gezegd dat dit in Nederland niet het geval is. Alleen je moet wel een maximum stellen.

Een maximum stellen voor 'buitenlanders' die nota bene in Nederland zijn geboren?
Ik vind dat eigenlijk behoorlijk racistisch. Ze zijn op Nederlands grondgebied geboren en dat betekent automatisch dat je Nederlander bent. Of je nou blank, donker, geel, groen, dik, misvormd or wathever bent.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 14 jan 2011 15:03
Citaat:
De discussie ging toch over Duitsland, volgens mij zijn bijna al die 'Duitsers' ook gewoon in Duitsland geboren.

Nou dat valt mee, zelfs Podolski is een genaturaliseerde Pool als ik het goed heb, en zo zijn er nog wel meer, het zijn juist niet de turken, want daarvan zijn de meeste inderdaad gewoon in Duitsland geboren. Al die andere bij elkaar geraapte voetballers kan ze zo niet opnoemen, maar heb in het verleden al genoeg namen gehoord die naturalisatie ondergaan hebben. Hoe zat het dan ook weer met Boateng? De een speelt voor Duitsland en de ander voor Ghana maar weet het fijne er niet meer van.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 14 jan 2011 20:08
Citaat:
De discussie ging toch over Duitsland, volgens mij zijn bijna al die 'Duitsers' ook gewoon in Duitsland geboren.

Nou dat valt mee, zelfs Podolski is een genaturaliseerde Pool als ik het goed heb, en zo zijn er nog wel meer, het zijn juist niet de turken, want daarvan zijn de meeste inderdaad gewoon in Duitsland geboren. Al die andere bij elkaar geraapte voetballers kan ze zo niet opnoemen, maar heb in het verleden al genoeg namen gehoord die naturalisatie ondergaan hebben. Hoe zat het dan ook weer met Boateng? De een speelt voor Duitsland en de ander voor Ghana maar weet het fijne er niet meer van.

Citaat:
Lukas Podolski werd in 1985 geboren in de wijk So?nica (Sossnitza) in de grote industriestad Gleiwitz (Gliwice), in de streek Opper-Silezië, deel van de toenmalige Volksrepubliek Polen. Hij komt uit een gemengde Duits-Slavische familie die voorheen uit met name rijksburgers van Duitsland bestond, totdat Polen na het einde van de Tweede Wereldoorlog Silezië annexeerde. De familie Podolski werd echter niet verdreven naar het westen. Ditzelfde geldt voor de etnische achtergrond van de Duitse topvoetballer Miroslav Klose.


Klose en Podolski zijn dus soort van Duitsers, hebben in ieder geval Duitse voorouders. De broers Boateng zijn geboren in Berlijn. Het zijn allemaal spelers waar wat voor te zeggen valt. Wat je moet voorkomen is dat een speler als Ailton voor Qatar kan uitkomen of een speler als Senna voor Spanje, maar mensen die zijn geboren in een land of uit een land stammen, daar zal deze discussie niet voor moeten gelden.

Informatie van wikipedia
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:54
‘WK 2014 met het Nederlands elftal moet ik kunnen halen’

Jonathan de Guzman hoopt in de toekomst een vaste waarde te worden voor het Nederlands elftal. De 23-jarige middenvelder verruilde vorig jaar zomer Feyenoord voor het Spaanse Real Mallorca en ziet de toekomst daardoor met vertrouwen tegemoet. “Door hier alles te spelen heb ik na twee jaren van stilstand eindelijk weer een stap vooruit gezet”, vertelt hij aan NUsport.

De geboren Canadees, die meer dan honderd wedstrijden speelde voor de Rotterdammers, denkt echter nog meer stappen te kunnen maken. “Als je in Spanje écht groot wilt worden, moet je naar Real Madrid of Barcelona. Ik heb zo'n droomtransfer nog niet uit mijn hoofd gezet. Ik geloof in mezelf, weet dat ik heel veel kwaliteiten heb. Het is nog niet te laat.”

Ook wat betreft Oranje wil De Guzman een aantal doelstellingen halen, hoewel hij weet dat de weg naar een plaats in de selectie van Bert van Marwijk niet eenvoudig is. “Het Nederlands elftal heeft de finale van het WK gehaald, zo snel kom je daar niet tussen. Maar ik denk wél dat ik er naartoe kan groeien. Het EK 2012 komt denk ik te vroeg voor me, maar het WK van 2014 moet ik kunnen halen.” De Guzman speelde zes jeugdinterlands (drie doelpunten), maar kwam nog nooit uit voor het grote Oranje.

Bron: VoetbalZone.nl
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.001.300 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Naturalisatie buitenlandse voetballers
Ga
Zoeken: