Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax A-jeugd
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax A-jeugd
Maker: 343Bekeken: 108191
Status: InactiefBerichten: 1173
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 11 okt 2007 21:34
Deze topic gaat over de A1 en A2 van Ajax.

Citaat:
Ajax na twee stages in zee met Canadees talent

Bron: Voetbal International



Kyle Bekker sluit aan bij Ajax. De zeventienjarige Canadese middenvelder heeft een plek in de A-junioren verdiend na twee succesvolle stages in de lente van 2007 in Amsterdam.

'Kyle is razendenthousiast en vermaakt zich uitstekend op het veld', prees Ajax' jeugdtrainer Sonny Silooy Bekker op de website van Sigma Sports Solutions, het bedrijf dat zijn belangen behartigt.

'Bekker is een technisch begaafde speler met veel inzicht. Hij maakt de juiste keuzes. Hij moet net als de andere talenten dagelijks beter worden. Voor iedereen kan er een moment komen dat de professionele tak een beroep op hen doet', aldus Silooy.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 11 okt 2007 21:57
Matthew Mam is nu een jaar in Nederland, ook hij is (half) Canadees, is middenvelder en heeft het inzicht om ... althans zo werd hij min of meer aangekondigd. De eerste keer dat ik hem zag, kwam hij zo'n twintig minuten voor tijd in het veld bij de A2! De echt grote buitenlandse talenten laat je toch niet in de A2 spelen? Volgens mij heeft hij nog niet veel vooruitgang geboekt. Zijn eerste minuten voor mij waren trouwens wel veelbelovend, helaas heeft hij die lijn niet kunnen doortrekken.

Ik hoop dat onze nieuwe Canadees over meer capaciteiten beschikt, kan hij echt aan de slag, namelijk de huidige A1 op een hoger niveau brengen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 11 okt 2007 22:23
Hoeveel buitenlanders speler er eigenlijk in de A-jeugd? We gaan toch niet weer de kant op van de tijden van Walker en Obodai?
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 13 okt 2007 22:28
Citaat:
Hoeveel buitenlanders speler er eigenlijk in de A-jeugd? We gaan toch niet weer de kant op van de tijden van Walker en Obodai?


Nee, dat verwacht ik niet.

Matthew Lam is half Nederlands :ja: , Jesper Floren heeft vorig seizoen (B-jeugd) op mij geen indruk gemaakt, m.a.w. tot nu toe 100% Nederlands, tenzij je de zoon van Wamberto als niet-Nederlander ziet.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 12:05
Zijn de zonen van Wampie niet Belgisch?
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 12:16
Citaat:
Hoeveel buitenlanders speler er eigenlijk in de A-jeugd? We gaan toch niet weer de kant op van de tijden van Walker en Obodai?


in totaal 4, inclusief deze nieuwe Canadees.

rthnh.nl

Citaat:
AJAX Ajax heeft de 17-jarige Kyle Bekker aangetrokken. De Canadese middenvelder is tweemaal op proef geweest in Amsterdam.
Tijdens die stages wist hij de technische staf van Ajax te overtuigen. Bekker sluit tijdens de winterstop aan bij de A1.
De uit Oakville afkomstige Canadees is de vierde buitenlandse jeugdspeler die is aangetrokken voor de jeugdopleiding. Matthew Lam (A2), Jesper Floren (A2) en Costas Peristerdis (B1) gingen hem voor.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 14:24
Citaat:
Zijn de zonen van Wampie niet Belgisch?


Klopt, we hebben er dus toch een paar.

Lam en Floren (in de B) lieten vorig jaar niet zien waarom ze zo nodig gehaald moesten worden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 15:04
Hoe gaat het met Wampies? Toekomstig AJAX I-materiaal?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 15:06
De oudste zit nu in de A1, toch?
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 15:39
Citaat:
Hoeveel buitenlanders speler er eigenlijk in de A-jeugd? We gaan toch niet weer de kant op van de tijden van Walker en Obodai?


Ik zou liever willen weten hoeveel goede spelers we in de A1 hebben rondlopen. Ongeacht hun nationaliteit.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 15:45
Goede vraag, Boem. Goede vraag.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 17:50
Citaat:
Goede zege Ajax A1

Volendam, 13 okt 2007
Ajax A1 heeft zijn derde zege op rij behaald. Trainer Sonny Silooy zag zijn spelers riant winnen van FC Volendam A1: 1-5.

Het vlaggenschip van de jeugdopleiding haalde twee weken terug zijn eerste overwinning van het seizoen. Na de overwinning op FC Omniworld (0-4), wonnen de Amsterdammers afgelopen week van Willem II: 4-1. De A1 herstelt zich daarmee redelijk van de eerste competititierondes, waarin de ploeg al veel punten verloor.

,,Het laatste deel van onze eerste helft tegen FC Volendam was goed’’, concludeerde Ajax-trainer Silooy. ,,De hele tweede helft werd ook goed gevoetbald.’’ Silooy was ook tevreden over de veerkracht die zijn ploeg had getoond. Na de openingstreffer van Robert Mühren, familie van Ajax-trainer Arnold, tekende Jordi Schell voor de gelijkmaker. De aanvallende middenvelder plaatste de bal na een half uur secuur in de benedenhoek en buiten bereik van de keeper. Kort voor rust kopte Leandro Resida de bal net over het Volendamse doel.

,,Het was in die eindfase van de eerste helft al wachten op de 1-2’’, vervolgt Silooy zijn terugblik. ,,Er werd, ook zonder bal, goed bewogen door de spelers. En van achteruit schoof Daley Blind goed door. We hadden we wel meer kansen moeten benutten.’’ Uiteindelijk loodste Frank Olijve de Amsterdammers tien minuten na rust voorbij de thuisploeg. Olijve stond kort daarop zelf aan de basis van de derde Amsterdamse treffer. De middenvelder bediende Schell op maat: 1-3. Uitblinker Schell had op zijn beurt weer een aandeel in de 1-4. Ditmaal werd invaller Rafael Uiterloo in kansrijke positie gebracht. Uiterloo faalde niet. Schell bepaalde de eindstand met een afstandschot op 1-5. B-junior Rik Schouw verving tien minuten voor tijd Leandro Resida.

,,Jordi was nadrukkelijk aanwezig’’, prees Silooy zijn topschutter. Schell scoorde in negen duels al zeven keer. ,,Het was al met al een goede overwinning. Ook omdat we de afgelopen drie jaar drie keer verloren van FC Volendam.’’

Opstelling Ajax A1:
Ouwerkerk; Lachman, Aslan (75. Kappelhof), Blind, Will; Olijve, Schell, Resida (80. Schouw); Lazic, Danso (60. Uiterloo) en Zeegelaar.


bron: = www.ajax.nl
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 okt 2007 20:36
Citaat:
Matthew Mam is nu een jaar in Nederland, ook hij is (half) Canadees, is middenvelder en heeft het inzicht om ... althans zo werd hij min of meer aangekondigd. De eerste keer dat ik hem zag, kwam hij zo'n twintig minuten voor tijd in het veld bij de A2! De echt grote buitenlandse talenten laat je toch niet in de A2 spelen? Volgens mij heeft hij nog niet veel vooruitgang geboekt. Zijn eerste minuten voor mij waren trouwens wel veelbelovend, helaas heeft hij die lijn niet kunnen doortrekken.

Ik hoop dat onze nieuwe Canadees over meer capaciteiten beschikt, kan hij echt aan de slag, namelijk de huidige A1 op een hoger niveau brengen.


Het ziet er somber uit voor deze Canadees. Hij is niet eens verzekerd van een basisplaats bij A2 of is geblesseerd. De Zweedse speler Jesper Floren heeft trouwens ook niet altijd een basisplaats.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 00:59
Wellicht doet Ajax aan risicovolle jeugdscouting en laat het zich onbewust teveel leiden door de fysieke voorsprong van deze buitenlanders? Volgens mij schiet men namelijk nooit raak met die jongen buitenlandse jongens. Ze halen het eerste vrijwel nooit. Alleen Lindgren en Boakye schieten me te binnen.
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 08:17
en Yakubu, Walker (2 wedstrijdjes), Chris Kanu (helaas), Aaron Mokoena, Anthony Obodai. Heeft Mofokeng ooit officieel zijn debuut gemaakt in Ajax 1?
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 08:46
En Kanu, Dan Petersen en Litmanen
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Di 30 okt 2007 12:15
Citaat:
Wellicht doet Ajax aan risicovolle jeugdscouting en laat het zich onbewust teveel leiden door de fysieke voorsprong van deze buitenlanders? Volgens mij schiet men namelijk nooit raak met die jongen buitenlandse jongens. Ze halen het eerste vrijwel nooit. Alleen Lindgren en Boakye schieten me te binnen.


Boakye komt gewoon uit de opleiding hor. Toen hij 6 was ofzo kwam hij naar Nederland. Zoveel spelers worden er nu ook weer niet uit het buitenland gehaald, maar zelden is het een echte aanwinst idd.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 12:26
Citaat:
en Yakubu, Walker (2 wedstrijdjes), Chris Kanu (helaas), Aaron Mokoena, Anthony Obodai. Heeft Mofokeng ooit officieel zijn debuut gemaakt in Ajax 1?

Waarvan alleen Yakubu en Kanu echt doorgebroken zijn en alleen Yakubu degelijke prestaties heeft neergezet.

Citaat:
En Kanu, Dan Petersen en Litmanen

Geen spelers die voor de jeugdopleiding werden gehaald. Geen van hen heeft bijvoorbeeld ooit in de A-jeugd gespeeld, toch? Kanu en Petersen sloten volgens mij zelfs meteen aan bij de A-selectie, waar Jari eventjes heeft meegedaan bij Jong Ajax.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 21:01
Citaat:
en Yakubu, Walker (2 wedstrijdjes), Chris Kanu (helaas), Aaron Mokoena, Anthony Obodai. Heeft Mofokeng ooit officieel zijn debuut gemaakt in Ajax 1?


Mofokeng heeft Ajax 1 niet gehaald, Chris(tian) Kanu wel.

Kujala en Krohn-Dehli, Kwame Quansah zijn ook gehaald en hebben in de jeugd gespeeld. Jason Culina ook? Ben ik vergeten, wel Jong Ajax, maar of de A1 erbij zit weet ik niet meer.

Bram Verbist, Stanley Aaborah, Jan Vertonghen, Tom de Mul, Thomas Vermaelen, Toby Alderweireld komen ook uit het buitenland. Keeper Reynaert? ook? De reservekeeper van de B1 Peristides is een Griek, waarvan ik niet weet of hij al lang in Nederland woont. Johnny Quansah (Nigeria) heeft ook in de A1 gespeeld, Hendrik (en zijn broer ) Moisander komen uit Finland. Ik zal er ongetwijfeld een aantal zijn vergeten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 21:06
Citaat:
Jason Culina ook? Ben ik vergeten, wel Jong Ajax, maar of de A1 erbij zit weet ik niet meer.

Hij werd aangetrokken voor de A-selectie van AJAX.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 okt 2007 21:09
Alleen een aantal spelers uit een buurland waar Nederlands wordt gesproken. En een verdwaalde Ghanees. Point proven.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 31 okt 2007 16:49
Nou, Drie Finnen, een paar Nigerianen (Quansah, Quansah en Kanu), een Braziliaan, Valencia uit Ecuador, Mofokeng uit Zuid-Afrika, een Griek, een Zweed, een Ghanees, het zijn niet allemaal Belgen. XD
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 31 okt 2007 16:49
Ik had het over spelers die door zijn gebroken bij Ajax en redelijk presteerden, Demos.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 31 okt 2007 16:51
Citaat:
Ik had het over spelers die door zijn gebroken bij Ajax en redelijk presteerden, Demos.


Oké
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Za 3 nov 2007 17:59
Silooy heeft zijn ploeg weer aardig op de rails. Vandaag tegen Groningen een prima eerste helft, waarin eigenlijk al meer afstand genomen moest worden dan 0-1. Tweede helft was minder, maar de voorsprong kwam niet in gevaar.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.669 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax A-jeugd
Ga
Zoeken: