Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » [Centraal] FIFA
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] FIFA
Maker: -Ricardo-Bekeken: 5226
Status: InactiefBerichten: 57
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 31 mei 2011 12:56
Lekkere soap bezig op het moment bij de FIFA:

Aziaten weg bij FIFA verkiezing

FA: Blaas verkiezing Blatter af

Ook Adidas en Coca Cola roeren zich


Iemand gisteren de persconferentie van Blatter gezien.. Die kerel staat met zn rug tegen de muur gedrukt en misbruikt zijn machtspositie om zijn tegenstanders monddood te maken..
De grote voetballanden durven niet in opspraak te komen omdat ook hun geld krijgen van de FIFA..

Het stinkt in Zwitserland en niet zo'n klein beetje ook.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 31 mei 2011 15:07
Hier heb ik gisteren ook met kromme tenen van gezeten tijdens het lezen. Wat een belachelijk en ongeloofwaardig instituut is dit aan het worden zeg. Een stel kerels die allang met pensioen zou moeten gaan die elkaar allemaal met het beschuldigende vingertje aan gaan zitten wijzen, hoe oud ben je nou? Voorbeeldfunctie? Genieten met je kleinkinderen?
Terwijl er dan ook nog 1 rat in dat stel zit die zichzelf volgens mij de grootste vriend van Silvio Berlusconi is en zichzelf op de een of andere manier ook immuun weet te maken voor elke beschuldiging/aantijging maar ja waar rook is is vuur is toch een spreekwoord dat hier echt wel op gaat in mijn ogen. Ook van Berlusconi weet je dat hij allerlei truucjes uithaalt om aan de macht te blijven terwijl hij echt wel schuldig is an het een en ander, nou ik krijg bijna het gevoel dat hij een wedstrijd heeft met Blatter over wie er de grootste zooi van kan maken zonder af te hoeven treden. Kotsmisselijk word ik van dit soort berichten, mede omdat het gewoon bejaarde kerels zijn die lekker moeten gaan klaverjassen in het dorpscentrum en omdat ze groote machthebbers zijn en dat niet goed uitdragen geven ze een heel slecht voorbeeld aan de jeugd. Je moet er toch niet aan denken dat je zo`n opa hebt zeg...
Het meest triest is gewoon dat Blatter al zijn concurenten uitschakeld op slinkse wijze en zelf geen onderzoek hoeft te ondergaan. Als je niks hebt te verbergen en je bent een groot topman stap je dat onderzoek zelf in om je tegendeel te bewijzen en zo je gram te halen, echter heeft dhr Blatter nog wel meer op zijn kerfstok dan er wellicht vermoed wordt maar ja zonder onderzoek komt dat niet boven water.

Gewoon allemaal niet stemmen morgen, laat die seniele bejaarde vent lekker wegrotten met zijn onterecht verkregen miljoenen. Snap sowieso niet dat je iemand van 73 wilt herkiezen, de kans dat hij 2015 niet haalt is groter dan wel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 19:58
Jahoor...
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=1,1
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 20:19
Ja, wat had er anders moeten komen? Nadat die Qatar(Hoe noem je iemand die uit Qatar komt?) zich heeft teruggetrokken. Over 4 jaar zal het toch wel Platini worden.
Gestopt
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 20:25
Akkoord moeten gaan met het voorstel van Engeland.. Het is gewoon precies als in een dictatuur.. Je doet alsof je een tegen kandidaat hebt, die stopt er onder druk van beschuldigingen vlak voor de verkiezingen ermee en je kan zelf lekker 4 jaar doorregeren..

De FIFA is mogelijk nog vrotter dan heel de wielerwereld, en zijn dopingpraktijken..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 17:44
Adidas blijft sponsor van FIFA

AMSTERDAM - Adidas blijft de FIFA sponsoren. De Duitse fabrikant van sportartikelen laat dat vrijdag weten in een verklaring.

Adidas sprak eerder zijn zorgen uit over de corruptieverschijnselen die de wereldvoetbalbond teisteren.

"De negatieve teneur rond de FIFA is niet goed voor de organisatie, het voetbal en de sponsors. We hopen dat de FIFA zijn best doet om snel duidelijkheid te geven over de beschuldigingen", benadrukt Adidas. De fabrikant houdt wel voldoende vertrouwen om de samenwerking voort te zetten.

Naast Adidas maakten ook sponsors Coca Cola, Visa en Emirates Airline zich zorgen over de corruptieverschijnselen binnen de FIFA. Het is nog niet duidelijk of de andere organisaties Adidas volgen in de steun voor de bond.

Blatter
Sepp Blatter werd woensdag herkozen als FIFA-president, nadat hij als de enige kandidaat was overgebleven.

Zijn tegenstrever Mohamed bin Hammam trok zich vorige week terug. De Qatarees werd zondag net als vicevoorzitter Jack Warner geschorst door de FIFA. Beiden worden verdacht van corruptie.

Bron: NUsport.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 23 jul 2011 20:15
FIFA schorst Bin Hammam voor het leven

De ethische commissie van de FIFA heeft Mohamed Bin Hammam een levenslange schorsing opgelegd. Dat maakt de wereldvoetbalbond zaterdag bekend.

Bin Hammam zou geprobeerd hebben om stemmen te kopen tijdens de verkiezingen voor het voorzitterschap van de wereldvoetbalbond. De 62-jarige Bin Hammam, geboren in Qatar, wilde vorige maand op die manier de inmiddels herkozen Joseph Blatter verslaan.

De steenrijke Hammam zou met 40.000 dollar officials uit de Caraïben hebben proberen te beïnvloeden. Hij verliest zijn plek in het uitvoerend comité van de FIFA en gaat ook niet meer als voorzitter van de Aziatische voetbalbond door het leven. Hij mag het WK van 2022 in Qatar slechts als toeschouwer bijwonen.

Het schandaal kwam kort voor de verkiezing aan het licht. Bin Hammam besloot de uitslag van het onderzoek dat hem boven het hoofd hing niet af te wachten. Hij trok zich direct terug als kandidaat voor de rol van voorzitter van de FIFA.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 15:24
Citaat:
‘Ik kreeg een schilderij van de Russen, maar vond het te lelijk’

Bron: Voetbalzone.nl

De Wereldvoetbalbond (FIFA) blijft onder vuur liggen. De organisatie zou veel corrupte leden kennen en vrijwel iedere maand komt er een verhaal boven water over een mogelijk schandaal. De volgende die aan de beurt is, is Michel D’Hooghe. De voorzitter van de medische commissie van de FIFA zou volgens de Engelse krant The Sunday Times zijn omgekocht door de Russen tijdens de stemming voor het WK 2018.

D’Hooghe zou een aardig presentje hebben ontvangen in ruil voor zijn stem. “k kreeg vorig jaar inderdaad bezoek van de Russische delegatie in Brugge. Toen die vertrok, kreeg ik een cadeau. Pas veel later deed ik dat open en tot mijn verbazing zag ik dat het een schilderij was. Maar ik vond het te lelijk en heb dat meteen op zolder gezet”, aldus de Belg in gesprek met Het Belang van Limburg.

Hij ontkent met klem dat hij zijn stem heeft vergeven aan de Russen. D’Hooghe dreigt met een rechtszaak en wil dat zijn naam wordt gezuiverd. “In de Engelse pers zijn al genoeg roddels verschenen. Ik kan zelfs zeggen dat ik op België/Nederland gestemd heb en niet op Rusland.”
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.226 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » [Centraal] FIFA
Ga
Zoeken: