Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » [Centraal] FIFA
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] FIFA
Maker: -Ricardo-Bekeken: 5225
Status: InactiefBerichten: 57
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 dec 2010 21:28
De FIFA, de laatste tijd vaak in opspraak, nu ook een eigen topic hier. Bespreek/bekritiseer hier over alles en nog wat waar de FIFA invloed in heeft. Dit topic is met goedkeuring van 343.

Zo ook vandaag:

FA-preses vertrouwt FIFA niet en stapt op

Roger Burden is vrijdagavond opgestapt als voorzitter van de Engelse voetbalbond FA. Dat bericht volgt één dag na het mislopen van de organisatie van het WK in 2018.

Burden stelde zijn functie ter beschikking omdat hij naar eigen zeggen de leden van de wereldbond FIFA niet langer vertrouwt nu die het WK van 2018 niet aan Engeland gunden maar aan Rusland.

"Ik realiseer me dat een belangrijk deel van mijn rol het contact met de FIFA is, onze koepelorganisatie wereldwijd. Ik wil niets te maken hebben met mensen die ik niet kan vertrouwen en trek me daarom terug", zei Burden, die in mei werd gekozen als FA-baas. Hij handelt nog wel de lopende zaken af totdat een opvolger is gevonden.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 9 dec 2010 18:12
FIFA overweegt latere start WK 2014

Het WK van 2014 begint mogelijk pas in juli. De wereldvoetbalbond FIFA denkt na over een latere start, om de spelers op die manier meer uitgerust aan het toernooi te laten beginnen.

De overvolle speelkalender zorgt ervoor dat spelers al vermoeid zijn voordat het WK is begonnen. Daardoor slaagden onder meer Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo en Didier Drogba er niet in om hun stempel te drukken.

Met een latere start hoopt men binnen de FIFA dat topspelers uitgerust aan het WK kunnen beginnen. Voorzitter Sepp Blatter laat de opgerichte Task Force daar onderzoek naar doen.

In oktober liet Blatter al weten teleurgesteld te zijn door de behoudende tactiek die in de groepsfase vaak werd gehanteerd. "We moeten kijken hoe we de duels attractiever kunnen maken", aldus de preses.

Bron: VoetbalPrimeur.nl

Zou schandalig zijn, als je dan voorronde EL / CL moet spelen begint dat al als op het WK pas de halve finales worden gespeeld ofzo..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 13 dec 2010 13:53
Citaat:
Minister wil dat FIFA orde op zaken stelt

Bron: Nrc.nl

Den Haag, 9 dec. Minister Edith Schippers (Sport, VVD) wil dat er een einde komt aan „de geur van corruptie” die volgens haar rond wereldvoetbalbond FIFA „blijft hangen”. Dat zei Schippers gisteren in de Tweede Kamer, tijdens een debat over de mislukte poging om het WK voetbal van 2018 naar Nederland en België te halen.

De wereldvoetbalbond is de afgelopen maanden in opspraak geraakt. Twee leden van het FIFA-bestuur werden geschorst nadat bleek dat zij bereid waren hun stem bij de afgelopen WK-toewijzing te verkopen. Drie andere bestuurders zouden in de jaren ’90 miljoenen euro’s aan steekpenningen hebben aangenomen van sportmarketingbedrijf ISL. Vorige week besloot de FIFA dat het WK van 2018 in Rusland wordt gehouden, en in 2022 in Qatar. De Britse krant The Sunday Times meldde vervolgens dat Qatar 1,5 miljoen dollar had aangeboden aan minstens twee leden van het FIFA-bestuur, in ruil voor hun stem.

Alle Kamerfracties toonden zich gisteren kritisch over de FIFA. Schippers zegde toe met andere ministers uit de Europese Unie over de wereldvoetbalbond te spreken. „Dit soort grote sportbonden moet orde op zaken stellen.” Schippers zei verder dat het Nederlandse WK-bid zal worden geëvalueerd.

Oppositiepartijen PvdA, SP, GroenLinks en D66 vinden dat de Tweede Kamer onvoldoende is geïnformeerd over de toezeggingen die het kabinet aan de FIFA had gedaan. De voetbalbond eiste onder meer tijdelijke opschorting van de arbeidswetgeving en volledige belastingvrijstelling. Het debat over het WK voetbal krijgt nog een vervolg, waarschijnlijk volgende week. SP-Kamerlid Renske Leijten zal dan vragen om een parlementair onderzoek naar de besluitvorming.

FIFA-voorzitter Sepp Blatter vindt Engeland, dat net als Nederland en België de strijd om het WK 2018 van Rusland verloor, „een slechte verliezer”. Dat zegt Blatter vandaag in een interview in het Zwitserse tijdschrift Weltwoche. Hij reageert daarmee op het aftreden van de voorzitter van de Engelse voetbalbond, Roger Burden. Die stapte op omdat hij de bestuurders van de FIFA niet langer vertrouwt. Volgens Burden was de Engelse kandidatuur verzekerd van een aantal stemmen, maar is een deel van het FIFA-bestuur zijn beloftes niet nagekomen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 16:37
Haha, de gene die het zelf het meest is...

Blatter wil corruptie hard aanpakken

Sepp Blatter wil een nieuwe werkgroep in het leven roepen die corruptie in het voetbal moet tegengaan. De voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA zegt dit in een zondag gepubliceerd interview in de Zwitserse krant SonntagsZeitung.

Blatter zal in juni bij het congres van de FIFA in Zürich een voorstel indienen voor het instellen van de werkgroep. "Ik wil er absoluut zeker van zijn dat er geen sprake is van corruptie binnen de FIFA", aldus Blatter. In de werkgroep moeten volgens de preses aansprekende persoonlijkheden uit de sportwereld, zakenwereld en politiek zitting nemen.

Eind vorig jaar rond de toewijzing van het WK's in 2018 en 2022 toonde een Engelse krant aan dat twee leden van de FIFA bereid waren hun stem te verkopen. De leden werden daarop door de bond bestraft.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
JoostvanEsch


Geregistreerd: 03-12-2009
Forum berichten: 18
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 17:36
Die man wil gewoon stemmen winnen voor de verkiezing van baas van de FIFA, anders zou hij al zijn geld + het geld van de FIFA moeten uitgeven om de verkiezingen te winnen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 17:38
Heeft die vent überhaupt wel tegenstanders bij de verkiezingen? Naar wat ik overal lees krijg ik het idee dat iedereen bang is om uit de gratie te vallen bij Blatter...
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 17:56
Waarom is Blatter nou weer corrupt? Klinkt mij als populistisch gezever in de oren.
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 18:14
Waarom Blatter corrupt is? vraag je je dat serieus af, of moet er een onnodige discussie komen. Kom op zeg, als dat nou nog niet duidelijk is heb je onder een flinke steen gelegen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 18:22
Het zal dat laatste dan wel zijn. Kom maar met concrete feiten.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 01:17
Citaat:
Het zal dat laatste dan wel zijn. Kom maar met concrete feiten.


Studeer jij soms Recht?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 15:58
Nu zijn de penalty's weer taboe...

Blatter herhaalt wens om penalty's te schrappen

FIFA-voorzitter Sepp Blatter is een voorstander van het afschaffen van strafschoppenseries op grote toernooien. De Zwitser herhaalde maandag zijn wens om de 'loterij' te schrappen.

"De discussie is gaande over hoe we op een goede wijze tot een winnaar kunnen komen na een gelijkspel", vertelt Blatter aan Reuters. "Tot de opties behoort niet een penaltyreeks. Het is verkeerd dat één iemand als zondebok wordt beschouwd na een negatief resultaat."

De FIFA heeft inmiddels een taskforce in het leven geroepen om verschillende zaken onder de loep te nemen. Eén van de discussiepunten die de 'wijze heren' voor hun kiezen krijgen is het onderzoeken of er vanaf 2014 mutaties doorgevoerd moeten worden in het competitiesysteem.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 16:21
Hoe krijgen we dan een beslissing ? Golden Goal ?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 16:45
Het IJshockey idee van Louis van Gaal?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 jan 2011 11:37
Ik zou het ook niet weten, Van Gaal noemde het destijds een gladiatoren-gevecht geloof ik.

Hoeness: "De FIFA zit vol met geldwolven"

Bayern München-directeur Uli Hoeness heeft forse kritiek geuit aan het adres van de FIFA. Volgens de Duitser zit de wereldvoetbalbond vol met geldwolven.

"Het is een groot schandaal. Als je tegenwoordig iets gedaan wilt krijgen bij de FIFA lukt dat alleen wanneer er wat enveloppen met geld onder de tafel worden geschoven", zegt Hoeness in een interview met Bild. Daarmee doelt de bestuurder onder meer op de toewijzing van de WK-organisatie aan Rusland en Qatar.

Volgens Hoenees graaft de FIFA haar eigen graf met de onlangs genomen besluiten. Hoeness hoopt dat er bestuurders opstaan om het gezicht van het voetbal te redden. "De FIFA besmeurt het imago van het voetbal. We moeten ons allen afvragen of dit allemaal wel door kan blijven gaan."

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 10:55
It's all about the money...

Blatter: 'WK 2022 wordt gespeeld in de winter'

FIFA-voorzitter Sepp Blatter lijkt overstag. De Zwitser liet donderdag weten dat de voetbalbond stevig rekening houdt met het feit dat het WK 2022 in Qatar in de winter wordt afgewerkt.

"Ik verwacht dat het wordt gehouden in de winter. We hebben tijd om deze kwestie nader te bekijken. Het WK is nog elf jaar weg, maar we moeten beslissen wat de meest geschikte periode is voor een succesvol wereldkampioenschap. Dat betekent in januari of het eind van het jaar", aldus Blatter.

Veel trainers en spelers zetten hun vraagtekens bij een WK in de Qatarese zomer. De temperaturen in het land lopen normaliter op tot ruim boven de veertig graden. Volgens diverse kenners is dit een onwerkbare situatie.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 11:36
MONEY MONEY MONEY :Angryfinger:
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 11:39
Uh, waarom zou je dit WK in hemelsnaam niet in de winter spelen? Natuurlijk met afstand de beste beslissing.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 12:11
Citaat:
Uh, waarom zou je dit WK in hemelsnaam niet in de winter spelen? Natuurlijk met afstand de beste beslissing.

Snap ik, maar hierbij moet je de volledige speelkalenders omgooien van de belangrijkste competities in de wereld. Verder is hier blijkbaar van te voren niet over nagedacht, wat ik ook slecht vind..
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 12:30
Citaat:
Uh, waarom zou je dit WK in hemelsnaam niet in de winter spelen? Natuurlijk met afstand de beste beslissing.


Ja, de beste beslissing als het in Quatar wordt gehouden. Maar is het de beste beslissing voor het algemeen belang van voetbal? Ik denk van niet en het maakt de beslissing voor quatar nog dubieuzer.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 12:39
Waarom zou je het WK niet in Qatar houden? Waarom zouden andere landen er meer recht op hebben? Omdat die landen in het verleden toevallig meer gepresteerd hebben? Vind ik onzin, zo'n ons kent ons-kringetje van landen die toernooien mogen organiseren.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 13:27
Citaat:
Waarom zou je het WK niet in Qatar houden? Waarom zouden andere landen er meer recht op hebben? Omdat die landen in het verleden toevallig meer gepresteerd hebben? Vind ik onzin, zo'n ons kent ons-kringetje van landen die toernooien mogen organiseren.


Omdat het in de winter wordt gehouden. Daarom al zou het niet naar quatar moeten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 13:41
Vind ik een nogal oppervlakkig antwoord. Wat is er precies mis met spelen in de winter?

Een nogal doorzichtige manier om het grootste gedeelte van de wereld buiten te sluiten door vast te houden aan het West-Europese klimaat.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 13:55
Citaat:
Vind ik een nogal oppervlakkig antwoord. Wat is er precies mis met spelen in de winter?


Besef je dat niet?? Heel de speelkalender zal omgegooid moeten worden, iets wat een geweldig probleem gaat worden.

Ik hoop zo dat Nederland zich terugtrekt voor dat WK in Qatar, ongelooflijk. Gewoon een statement tegen de FIFA maken, dat bijvoorbeeld Duitsland, Engeland, Spanje en Nederland niet mee doen aan dat WK. De FIFA denkt eerst alleen maar aan al dat GELD en daarna denken ze pas eens na wat voor GEVOLGEN zo'n toewijzing aan Qatar heeft. :Angryfinger: :Angryfinger:
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 14:02
Waarom zou het in hemelsnaam een probleem zijn om de speelkalender wat om te gooien? Nota bene is het weer in West-Europa 's zomers beter om te voetballen dan 's winters, dus een land als Nederland heeft er zeker baat bij.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 jan 2011 14:09
Citaat:
Vind ik een nogal oppervlakkig antwoord. Wat is er precies mis met spelen in de winter?

Een nogal doorzichtige manier om het grootste gedeelte van de wereld buiten te sluiten door vast te houden aan het West-Europese klimaat.


Hey, als het vanaf het begin duidelijk was dat het in de winter zou worden gehouden, fair enough. Maar dat was helemaal niet zo.


Citaat:
Ook Aziatische bond wil WK 2022 in winter

KUALA LUMPUR - In navolging van Franz Beckenbauer, heeft ook de secretaris-generaal Peter Velappen van de Aziatische voetbalbond AFC ervoor gepleit het WK van 2022 in de winter te houden. Volgens hem is het in het organiserende land Katar in de zomermaanden te warm en is airconditioning in de stadions niet voldoende om de spelers en fans tegen de hitte te beschermen.


Franz Beckenbauer
Eerder pleitte Beckenbauer als lid van het uitvoerend comité van wereldvoetbalbond FIFA om het WK te verplaatsen naar januari wanneer in het oliestaatje een temperatuur van rond de 25 graden heerst. In de zomer kan de temperatuur in Katar oplopen tot boven de 40 graden.
FIFA-voorzitter Sepp Blatter sluit een WK in de winter voorlopig uit. „De voorwaarden van een kandidatuur waren ook dat het evenement in de zomer moet plaatsvinden. Maar het duurt nog twaalf jaar voor het 2022 is. In die tijd kan er ook met het klimaat nog veel gebeuren.”
Mogelijk worden buurlanden van Qatar ook bij het mondiale eindtoernooi betrokken. Blatter ziet dat wel zitten. „Met Katar openen we een nieuwe wereld voor het voetbal. De Arabische wereld en die van de islam. Daarom kun je overwegen om een aantal wedstrijden in omringende landen te spelen.”


Ze moesten bij de FIFA wel ombuigen voor een winter-wk omdat niemand naar quatar gaat in de zomer. Daar hadden ze vooraf aan moeten denken. Dat ze dat niet deden zegt mij genoeg. Corruptie.

Citaat:

Een nogal doorzichtige manier om het grootste gedeelte van de wereld buiten te sluiten door vast te houden aan het West-Europese klimaat.


Dit klopt niet Bertje, want er worden prima wk's afgeleverd in de rest van de wereld. En we moeten ook rekening houden met het feit dat de beste voetballers op deze aarde in West-Europa spelen. Dat moet zeer zwaar meetellen.

Dat ons ken
Citaat:
Vind ik onzin, zo'n ons kent ons-kringetje van landen die toernooien mogen organiseren.


Dat ons kent ons-kringetje bestaat al lang niet meer (niet in de mate waar jij het over hebt). Het is nu wie het meest betaald aan de bestuurders van FIFA.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.979.992 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » [Centraal] FIFA
Ga
Zoeken: