Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Derk Boerrigter
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Derk Boerrigter
Maker: PushkinBekeken: 13728
Status: InactiefBerichten: 158
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:54
Citaat:
Dat is het. Geluk zou ik het niet willen noemen maar veel subtoppers zijn van die ene veronderstelde groeibriljant afhankelijk (zelfs Twente) terwijl, bij ons lopen er standaard een stuk of 4, 5 tegelijk rond die (op den duur) goed verkoopbaar zijn. En het helpt dat we ons op dat gebied voor het buitenland hebben bewezen. Hier doe je zelden een dure miskoop.


Echt grote miskopen doe je bij Ajax niet snel, wel spelers die achteraf wat kunnen tegenvallen (Gronkyaer, Babel, Huntelaar) hoewel dat meer te maken had emt het feit dat ze het echte Ajax spelletje niet beheersten. Bij Ajax leren spelers omgaan met de druk van een topclub, een niet te onderschatten aspect+ technische scholing.Clubs als Twente hebben ook wel eens mazzel gehad (Cisse die niet doorging en toen pas Ruiz). Maar dta is zoals je aangeeft, ze gokken op de kip met de gouden eieren maar dat blijft niet structureel goed gaan.

Citaat:
En PSV ondervindt inderdaad de meeste last van de nivellering, goede analyse. John de Jong, Vennegoor... Eerst stonden subtoppers ze zelf nog aan ze af maar nu heeft Luuk de Jong niet vanuit Doetinchem geen reden naar Brabant te verhuizen terwijl-ie ook in Enschede terecht kan. Bij een inmiddels qua mogelijkheden gelijkwaardige club. Reker die namens PSV moedig brak met De Visser maar die club op die manier wel de kans op z'n bijzondere buitenlanders ontnam. Gevolg: twee troeven kwijt. Niet langer onderscheidend derhalve.


De Visser en Lemic waren op lange termijn ook alleen maar schadelijk. Het was dat PSV het allemaal op de korte termijn speelde. Want Lemic bracht kosten in rekening voor diensten die hij niet deed, PSV werd volgepropt met allerlei dure flops (25 spelers met dure non_eu salarissen en maar een paar die slaagden). En bovenal, een hoop spelers waren wel goed (Alex) maar waren ook gehuurd.

Citaat:
Het zijn ook ontwikkelingen die maken dat Ajax écht de kans heeft nu als een soort Lyon of Porto de komende paar seizoenen te domineren op het moment dat die andere clubs in mekaars vaarwater blijven bivakkeren. Ze azen allemaal op hetzelfde.


Twente gaat nu ook de hinder ondervinden van hun status:

FC Twente zet Strootman en Wijnaldum uit het hoofd

FC Twente heeft de komst van middenvelders Kevin Strootman (FC Utrecht) en Georginio Wijnaldum (Feyenoord) voorlopig uit het hoofd gezet.

De Enschedese club weigert grote miljoenenbedragen neer te leggen voor de spelers. Zowel Utrecht als Feyenoord zou naar verluidt een bedrag van rond de zes à zeven miljoen willen ontvangen.

Een eerste bod van Twente op Strootman is afgelopen week door Utrecht als 'bijna beledigend' getypeerd en afgewezen. Voorlopig maken de Tukkers nu een pas op de plaats en wordt het vizier gericht op andere spelers.

Bron: VI


Om maar weer terug te keren naar Ajax, als we onze jeugd goed organiseren dan zijn we inderdaad het minst afhankelijk en hebben we de beste kaarten. Er zijn een manier of7 om aan je spelers te komen.

1. Zoeken op eigen markt en daar je spelers vandaan halen (wat PSV en AZ tijden lang gedaan hebben)
2. Je kan spelers vanuit de jeugd vanuit eigen regio/land laten doorstromen (Feyenoord anno nu)
3. Je kan in de jeugd spelers weghalen uit andere landen (Arsenal)
4. Je kan via een zaakwaarnemersnetwerkje operen met andere clubs (voorheen PSV, nu Vitesse)
5. Je kan je concentreren op oudere ervaren spelers halen (NAC)
6. Je kan je concentreren op transfervrije en goedkope spelers (AC Milan)
7. Je kan je concentreren op (dure) aankopen van buitenlandse markten

Elke club past meestal 2 of meer strategieën van deze 7 punten toe. Ajax heeft de fout gemaakt door het te proberen met (5) [Atouba, Stam, Taino,… Vroeger kon dat nog wel omdat Nederlandse spelers in eigen land afbouwden. Tegenwoordig blijven spelers zoals Kanu liever bij portsmouth, speelt Melchiot in Qatar en wordt Van der Sar een legende bij Man Utd. Dat leren we nu gelukkig af.
Ajax focust zich nu nog meer op (3) en dat levert nu al wat succes. (2) deden we natuurlijk al goed.((1) is tegenwoordig een stuk moeilijker geworden. (7) is dta in principe ook, maar als er genoeg kapitaal binnenkomt kun je ook van dit onderdeel een succes maken. Als Ajax met (1) en (7) niet te veel fouten maakt in de toekomst worden we de grootste club voor de komende jaren, dan hebben we meer troeven dan PSV en Twente.
Vienna


Geregistreerd: 24-08-2009
Forum berichten: 493
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 17:13
Kort nog even off-topic.

Citaat:
De Visser en Lemic waren op lange termijn ook alleen maar schadelijk.

Uiteraard. Des te moediger van Reker. Van Raaij liet ze achter met Hiddink maar ook met het mes op de keel. Reker werkte de schadelijke (weliswaar) succesfactoren buiten en krijgt nu onterecht de shit over zich heen terwijl Van Raaij de man was die dacht aan Carew, Tevez en Robinho. Om even een indicatie te geven waar die met z'n hoofd zat.
deadbysunrise


Geregistreerd: 11-10-2009
Forum berichten: 228
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 31 mei 2011 14:37
http://lockerz.com/s/106435652
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 31 mei 2011 15:06
Mooi werk. Zie in hem een goede buitenspeler die het veld breed kan houden en een voorzet kan afleveren.

Is weer eens wat anders dan een Ebecilio die naar binnen trekt en vervolgens álles naast schiet.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 31 mei 2011 15:12


Secretmaster


Geregistreerd: 10-08-2010
Forum berichten: 181
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Nijverdal
Geplaatst: Di 31 mei 2011 15:18
Rugnummertje 21, dat is mijn geluksgetal, dus Derk gaat een stormachtige ontwikkeling doormaken en een hele grote worden bij Ajax..
Op naar de 4e ster!!
MARCERA


Geregistreerd: 31-05-2011
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 07:34
Is het al zeker dat hij volgend seizoen met nr. 21 speelt of niet?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 07:42
Mooi trouwens die spiegel op de achtergrond. Ik verwacht van wel, want Janssen heeft nog geen nummer gehad.
Tomza2


Geregistreerd: 14-07-2010
Forum berichten: 476
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Dronten/Enschede
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 08:05
Denk nog niet dat het nummer voor zeker is. Vorig jaar had Sulejmani ook eerst rugnummer 21 en is dat veranderd naar nummer 7 in het begin van het seizoen.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 08:07
Citaat:
Denk nog niet dat het nummer voor zeker is. Vorig jaar had Sulejmani ook eerst rugnummer 21 en is dat veranderd naar nummer 7 in het begin van het seizoen.


Ow ja? je bedoeld in de voorbereiding neem ik aan dan?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 08:20
http://www.radio1.nl/contents/31481-der ... -voor-ajax
Boerrigter kon ook naar Brugge, Anderlecht en Duitsland.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 21:35
Ik hoop dat Boerrigter ons gaat verrassen. Ik weet niet of een 24 jarige speler uit de Jupilair League iets toevoegt. Mertens en Chadli waren toch een paar jaar jonger. Maar proberen kan altijd voor dat geld.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 22:14
Het gaat niet om zijn leeftijd en ook niet om het niveau waar hij vandaan komt. Alles draait om kwaliteit en potentie
Joeee


Geregistreerd: 23-03-2011
Forum berichten: 53
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Leusden/Groningen
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 22:47
Ik schat Boerrigter hoger in dan Chadli en misschien nog wel hoger in dan Mertens (vooral fysiek). En 24 is nog steeds jong, hij kan nog 10 jaar mee man.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 22:59
Zoals ik al zei in de Mertens-topic:
Citaat:
Niet dat het iets zegt, maar Mertens maakte 15 en 13 goals in de eerste divisie. Boerrigter 18.
Ook qua leeftijd scheelt het amper iets, 7 maandjes.

Ook vergeten mensen dat Boerrigter er al een eredivisie seizoen op heeft zitten. Daar scoorde hij evenveel goals als Mertens in zijn eerste eredivisieseizoen. En met een veel slechtere ploeg.

Mertens is een goede speler, maar het blijft een gok. Hij is een Belg en als die niet uit de jeugd komen zijn ze totnutoe altijd mislukt. Dat is niet voor niets. Mertens lijkt me geestelijk ook niet te sterkste.

Het is allebei een gok.
Dan heb ik liever de goedkoopste gok die ook al ervaring heeft als Ajacied.
Sommige spelers ontwikkelen zich later door allerlei redenen. Zie Janssen. Of anderen heel snel, maar staan dan weer een hele tijd voor lange tijd stil.

Ik weet niet wat ik van Boerrigter kan verwachten. Ik denk dat hij zal slagen of in ieder geval een nuttige toevoeging zal zijn. En het is een koopje. Prima zaak hoe AJAX nu te werk gaat op de transfermarkt.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 09:12
Je kunt het aantal doelpunten en assist niet gaan vergelijken met elkaar. Boerrigter speelde in een beter team dan Mertens en kwam zodoende ook vaker in aanmerking voor een doelpoging dan dat Mertens dat deed.
Tomza2


Geregistreerd: 14-07-2010
Forum berichten: 476
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Dronten/Enschede
Geplaatst: Do 2 jun 2011 10:04
Citaat:


Ow ja? je bedoeld in de voorbereiding neem ik aan dan?


Nou soort van. Toen het eerste lijstje met rugnummers bekend werd gemaakt had Sulejmani rugnummer 21. Daarna werd Sulejmani boos en zei die dat Jol zijn carriere vernielde en wou hij dus weg. Vlak daarna kreeg die rugnummer 7.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 14:02
Citaat:
Je kunt het aantal doelpunten en assist niet gaan vergelijken met elkaar. Boerrigter speelde in een beter team dan Mertens en kwam zodoende ook vaker in aanmerking voor een doelpoging dan dat Mertens dat deed.

Mertens speelde wel op een andere positie dan Boerrigter bij Rkc. Verder scoorde Boerrigter in een slechter team wel even veel goals in zijn eerste seizoen eredivisie als Mertens.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 2 jun 2011 15:42
Citaat:
Het gaat niet om zijn leeftijd en ook niet om het niveau waar hij vandaan komt. Alles draait om kwaliteit en potentie

Dat klopt. Maar meestal ben je, laten we zeggen op je 26ste op topniveau? Boerrigter heeft wat dat betreft nog 2 jaar om daar te komen. Een speler van 19/20 jaar heeft daar nog 6 jaar voor. In die 4 jaar tijd kan je je natuurlijk enorom ontwikkelen.

Citaat:
Ik schat Boerrigter hoger in dan Chadli en misschien nog wel hoger in dan Mertens (vooral fysiek). En 24 is nog steeds jong, hij kan nog 10 jaar mee man.

Hij kan inderdaad nog 10 jaar mee. Maar als het goed is blijft hij geen 10 jaar bij Ajax. Ajax wil spelers van een dusdanig hoog niveau dat ze ze -helaas- weer moeten doorverkopen aan de absolute topclubs (Suarez, Sneijder etc.). Meestal gebeurt dit al op de leeftijd waar Boerrigter nu op zit.

Hopelijk heb ik het mis en wordt het dé sensatie van de Eredivisie.
TheRealMisterAjax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 112
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Almere
Geplaatst: Do 2 jun 2011 18:56
Waarom is er in godsnaam continu die vergelijking met Chadli?? Het enige dat ik kan bedenken is dat ze beiden op linksbuiten staan, maar verder is Chadli gewoon een rechtspoot en ziet Boerrigter liever krijt aan zijn schoenen.

Ajax heeft zijn kansen verspeelt met Chadli vorig jaar, zijn er echt nog mensen die daar om treuren? Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 09:27
Wie weet hier iets van:

http://www.rkcwaalwijk.org/article.php?sid=4177
UPDATE 03 JUNI: Boerrigter mag dan welliswaar rond zijn met Ajax, Ajax en RKC zijn er nog niet uit. Een onderdeel van de deal zou zijn dat er een aanvaller van Ajax voor één seizoen gehuurd wordt door RKC. Deze aanvaller dient over specifieke kwaliteiten te beschikken. Naar verwachting zal deze Ajacied pas tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen gaan aansluiten bij de RKC-selectie.

(van een collega gehad).
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 09:36
Ajax kan zulk nieuws niet naar buiten brengen als het nog niet rond is, heeft te maken met dat het op de beurs genoteerd is. Dat RKC een speler wil huren had ik wel verwacht. Dat zou ook goed zijn voor de speler in kwestie, ben alleen benieuwd wie dit dan zal worden.
Jozefzoon is al verhuurd aan NAC. Misschien komen Zeegelaar of Castillion hiervoor in aanmerking.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 10:19
Zou beiden logisch zijn.

Zeegelaar (of misschien een andere vleugelspeler, de Sa?) als vervanger van Boerrigter.
Castillion (of misschien Boere?) als vervanger van donny de Groot die daar weggaat.
TheRealMisterAjax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 112
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Almere
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 10:49
Citaat:
Ajax kan zulk nieuws niet naar buiten brengen als het nog niet rond is, heeft te maken met dat het op de beurs genoteerd is. Dat RKC een speler wil huren had ik wel verwacht. Dat zou ook goed zijn voor de speler in kwestie, ben alleen benieuwd wie dit dan zal worden.
Jozefzoon is al verhuurd aan NAC. Misschien komen Zeegelaar of Castillion hiervoor in aanmerking.


Ik denk niet dat het Castillion zal zijn. Tenzij Cvitanich toch echt als de eerste stand-in gezien gaat worden van "Sigthorsson". Ik verwacht dat Castillion dit seizoen nadrukkelijker bij het 1e elftal betrokken zal worden. Volgens mij loopt het contract van Zeegelaar trouwens binnenkort af.

Ik verwacht een middenvelder, aangezien er veel en zo goed als gevestigde namen in de selectie zitten denk ik dat ze eerder geneigd zijn een middenvelder uit de jeugd ervaring op te laten doen. Bijvoorbeeld: Sneijder, Kip, Bouy...??
De Dominee


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 11:00
Ik verwacht Castillion of Ozbiliz.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.256 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Derk Boerrigter
Ga
Zoeken: