Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Estland
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Estland
Maker: AFCAKatwijkBekeken: 1100
Status: InactiefBerichten: 3
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 6 jan 2011 20:50
Citaat:


Estland staat aan de vooravond van een fraaie mijlpaal. De ploeg kan het eerste team worden dat tegen alle Europese landen die bij de UEFA zijn aangesloten heeft gespeeld.

De UEFA telt 53 Europese landen en Estland is al tegen 51 van deze landen uitgekomen. Alleen Frankrijk ontbreekt nog op het lijstje van de Oost-Europeanen.

De Estste voetbalbond (EFA) wil nu een vriendschappelijk duel met Frankrijk inplannen. 'Wij proberen een oefenduel met Frankrijk te organiseren, maar de grotere landen willen meestal niet graag tegen de mindere goden oefenen', vertelt woordvoerder Mihkel Uiboleht van de Estse voetbalbond aan persbureau AFP.

Mocht de wedstrijd tegen Frankrijk doorgang vinden, dan zal Estland het record op zijn naam schrijven. Een bijzonder record, zeker voor een land met slechts 1,3 miljoen inwoners dat de 82ste plek bezet op de FIFA-wereldranglijst en pas sinds 1992 is aangesloten bij de UEFA.

Estland probeert zoveel mogelijk duels af te werken. 'De meeste teams proberen jaarlijks elf interlands te spelen, maar wij willen er altijd meer om onszelf te verbeteren.'

http://www.vi.nl

Ja, dit zal vast een heel druk onderwerp worden, op Klavan na ken ik geen voetballers die uit Estland komen..
Gestopt
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Do 6 jan 2011 21:55
Oper komt uit Estland dacht ik.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 6 jan 2011 22:02
Citaat:
Oper komt uit Estland dacht ik.

Oja, die is ook clubloos die had Feyenoord misschien nog beter kunnen halen als Burgerking.
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 jan 2011 22:22
Paar keer geweest, mooi land. Voetballen kunnen ze alleen niet.

Ajax had trouwens wel een Estse spits op proef in de jeugd begreep ik.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.002.269 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Estland
Ga
Zoeken: