Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Cruijff versus Van Gaal; strijdbijl begraven?
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Cruijff versus Van Gaal; strijdbijl begraven?
Maker: Lammert AlbertusBekeken: 3964
Status: InactiefBerichten: 26
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 maa 2011 19:12
Zo moeilijk lijkt me die keuze niet

Cruijff heeft in de jaren 80 van Ajax een voetbalbolwerk gemaakt. In de jaren 90 heeft van Gaal daar de vruchten van kunnen plukken met o.a. Bergkamp, Kluivert, Davids en Seedorf. Supertalenten aangevuld met het vakmanschap van de trainer Louis van Gaal.

In Louis van Gaal als beleidsbepaler en jeugdtrainer heb ik veel minder vertrouwen. Samen met Co Adriaanse (ook een geweldige hoofdtrainer) hebben ze in de jaren 90 de jeugdopleiding de nek omgedraaid. Het ging ineens veel meer over systeemdenken en fysiek. Op een gegeven moment leken de jeugdelftallen zelfs op FC Paramaribo.

In de jaren daarna zijn er amper meer aanvallers doorgebroken. De eenheidsworsten vierden hoogtij. Van Gaal en Adriaanse hebben daarvoor de basis gelegd. Vandaar de kritiek van Johan Cruijff op deze heren. Wanneer we een keuze maken om de club te hervormen moge het duidelijk zijn: Johan Cruijff is de enige man hiervoor
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 maa 2011 19:39
Citaat:
De nederlaag tegen Psv toen (3-2) beschouw ik nog altijd als een van de 'mooiste' nederlagen ooit.

Welke seizoen? 1991/1992 of 1988/1989?
1991/92. In het seizoen 1988/1989 wonnen we thuis en uit onze wedstrijd van Psv.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.977.232 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Cruijff versus Van Gaal; strijdbijl begraven?
Ga
Zoeken: