Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » FIFA Wereldranglijst
Ga
Zoeken:

Onderwerp: FIFA Wereldranglijst
Maker: -Ricardo-Bekeken: 2245
Status: InactiefBerichten: 11
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 9 maa 2011 12:39
Oranje blijft tweede op FIFA-lijst

AMSTERDAM - Het Nederlands elftal staat nog steeds op de tweede plek op de FIFA-wereldranglijst. Argentinië is nu het hoogstgenoteerde niet-Europese land. Duitsland staat derde, maar op geruime afstand van Oranje.

Argentinië heeft de vierde plek overgenomen van Brazilië. De Brazilianen verloren punten omdat ze vorige maand het oefenduel met Frankrijk verloren (1-0). Kroatië staat op een verrassende achtste plaats.

Spanje is nog steeds de onbetwiste nummer één. Hongarije, de eerstkomende tegenstander van Oranje in aanloop naar het EK, staat op plaats 36.

Bron: Telegraaf.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 22:00
En dan nog te bedenken, dat een jaar geleden deze twee landen beide nog nooit het WK hadden gewonnen ...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 23:52
Die wereldranglijst is ook gebaseerd op recente prestaties.
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 14:03
Citaat:
Oranje schrijft historie met eerste plek op FIFA-ranking
Vrijdag, 12 augustus 2011 om 13:18
Voorspel Ajax-Heerenveen op PLAY7 en maak elke week kans op €10.000
Het Nederlands elftal staat voor het eerst in de historie bovenaan de FIFA-wereldranglijst. De ploeg van Bert van Marwijk kwam woensdag wegens een afgelaste interland tegen Engeland niet in actie, waardoor het de vraag was wat de nederlaag van Spanje in Italië precies betekende. Voetbal International vond uit dat Oranje de Spanjaarden gepasseerd heeft.

De oefenwedstrijd tussen Engeland en Nederland werd afgelast wegens ernstige rellen in Londen, maar volgens het weekblad werden de kansen op de eerste plek op de wereldranking daardoor alleen maar groter. Bij een gelijkspel tussen Italië en Spanje zou Oranje de wereldkampioen ook al passeren, maar door een treffer van Alberto Aquilani ging de ploeg van Vicente Del Bosque zelfs met 2-1 onderuit.
Nederland heeft nu 1596 punten op de ranglijst van de FIFA en dat zijn er 33 meer dan Spanje. De kans dat Oranje lang op de eerste plaats van de wereld blijft staan is echter klein: alleen als de ploeg van Van Marwijk in september de EK-kwalificatiewedstrijden tegen San Marino (thuis) en Finland (uit) weet te winnen én Spanje in eigen huis verliest van Liechtenstein, mag Nederland zich ook in september de beste van de wereld noemen.


Voetbalzone.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 14:57
Yey, leuk hoor die eerst plek, zonder ook maar 1 WK op zak..
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 15:05
Citaat:
Yey, leuk hoor die eerst plek, zonder ook maar 1 WK op zak..


Ik zei hier op kantoor exact hetzelfde...Ja hardstikke leuk, maar het enige wat we kunnen zeggen is dat we in 88 een EK gewonnen hebben..Leuk.
Ik had liever 5e gestaan met een WK titel erbij of iets dergelijks.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 15:13
Het gaat ook helemaal nergens over deze lijst als zelfs oefeninterlands meetellen in de puntentelling. Oefeninterlands zijn er om dingen uit te proberen, die je wilt testen alvorens ermee aan de haal te gaan in een kwalificatie of toernooiduel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 16:30
Jullie hebben allemaal gelijk hoor.
Toch, ons kleine kikkerlandje flikt het wel even.
In de grootste sport ter wereld staan we wel op nummer 1.
Ik ben er trots op.


Beetje als Wozniacki bij het tennis 1e staat zonder grand slam.
Marc


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 164
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 16:42
Zou ik eerder de prestatie van Uruguay ophemelen.. Staan nu 5e geloof ik, 2 wereldtitels, zuid-amerikaans kampioen dit jaar en tig keer eerder daarvoor. Dat alles met welgeteld een dikke 3 miljoen inwoners.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 16:50
Die WK-titels moet je wel relativeren hè. Dat stamt uit de tijd dat het ongeveer net zo'n representatief toernooi was als het Amsterdam Tournament, zeker de eerste titel. In de meeste landen werd niet eens professioneel voetbal gespeeld. Maar verder ben ik het eens met je punt hoor, is gewoon erg indrukwekkend wat ze de laatste jaren neerzetten daar.
Sigtyr


Geregistreerd: 07-08-2010
Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 17:25
De lijst is niet echt representatief. Ik las dat als wij onze volgende 2 wedstrijden winnen, en Spanje win zijn volgende wedstrijd dan staan wij weer 2e en Spanje weer 1e. Daar zit totaal geen logica in. Evenals nummer 1 worden op basis van oefenwedstrijden, die stellen meestal niks voor.

Dat we in de top staan klopt als een bus maar dat is dan ook het enige wat klopt aan die lijst. Voor het WK gingen we ineens van plek 3 naar 4 en Spanje van 1 naar 2 zonder dat ook maar 1 land in de top 10 een wedstrijd had gespeeld.
Sigtyr


Geregistreerd: 07-08-2010
Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 17:41
Citaat:
Zou ik eerder de prestatie van Uruguay ophemelen.. Staan nu 5e geloof ik, 2 wereldtitels, zuid-amerikaans kampioen dit jaar en tig keer eerder daarvoor. Dat alles met welgeteld een dikke 3 miljoen inwoners.


Dat wij eigenlijk al 40 jaar bij de absolute wereldtop horen en bijna altijd meedoen om de titel vind ik een mooiere prestatie dan wereldkampioen worden in eigen land op een toernooi met 8 landen.

Sowieso hangt er al een smetje aan het Wereldkampioenschap.
Italië werd in 1938 op een schofterige manier wereldkampioen omdat Mussolini de boel had omgekocht. Engeland werd in 1966 wereldkampioen door scheidsrechtersfouten. Argentinië werd in 1978 wereldkampioen en daar zit ook zeker een luchtje aan.
En Spanje had in 2010 maar 1 scorende speler en toen die een klap had uitgedeeld werden de beelden bekeken door de scheidsrechterscommissie die vervolgens Villa gewoon heeft vrijgesproken.

Ik was zwaar teleurgesteld na de finale maar ik zie de wereldtitel die echt wel een keer wordt gewonnen als een kers op de taart die al sinds de jaren '70 in de maak is.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.051 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » FIFA Wereldranglijst
Ga
Zoeken: