Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nieuwe spits
Maker: RiejuhBekeken: 36754
Status: InactiefBerichten: 517
+ Nieuw bericht <<<   <   8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
remonscholte


Geregistreerd: 02-02-2011
Forum berichten: 9
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 15:37
Castillion moet je absoluut niet gaan verhuren aan RKC, dan krijg je hetzelfde als Jan Arie vd Heijden bij WillemII. Je verliest alles en je kan het zelf niet rechtzetten. Daarnaast komt RKC nauwelijks voor de goal van de tegenstander dus Castillion zal gek worden daar. Verhuur hem lekker aan een club zoals Heracles Almelo, NAC Breda..
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 15:40
Boymans speelde zich ook in de kijker bij de nummer 17 van afgelopen seizoen.
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 16:56
Boymans speelde zich in de kijker van AZ is toch ander niveau en ander voetbal.
dalenoh


Geregistreerd: 17-07-2010
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Wouw Noord Brabant
Geplaatst: Di 28 jun 2011 17:35
De toekomst van Jozy Altidore lijkt in Nederland te liggen. De Amerikaanse spits staat onder contract bij Villarreal maar maakt weinig kans op speeltijd bij de Spaanse subtopper. Via twitter verstuurde de 21-jarige aanvaller een bericht waarin een vertrek naar Nederland gesuggereerd wordt.

'Nederlands leren zal moeilijk worden', twitterde Altidore de wereld rond. De site van de Amerikaanse competitie (MSL) meldde enkele dagen geleden dat zowel Ajax als PSV de fysiek sterke spits nadrukkelijk op de radar hadden. PSV laat evenwel weten dat daar geen enkele sprake van is.

Daarnaast was AZ, middels zijn (Amerikaanse) technisch directeur Earnest Stewart, aanwezig op de Gold Cup waar Altidore twee keer scoorde voor Team USA, maar in de kwartfinale tegen Jamaica liep hij een hamstringblessure op die hem verder uit het toernooi hield.

De 39-voudig Amerikaans international (twaalf treffers) heeft nog een verbintenis tot medio 2014 bij Villarreal dat hem ophaalde bij de New York Red Bulls. Bij El Submarino Amarillo kwam de spits niet tot wasdom waarna verhuurperiodes bij Xerez, Hull City en Bursaspor volgden.

Bron VI.

Wat vinden de ajaxfans experts hiervan?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 17:50
http://ajaxfans.net/nieuws-9860_De-Boer ... trekt.html
Middenvelders genoeg. Interessanter is het wie De Boer bedoelt met 2 spitsen. Ok, onze IJslandse spits, maar wie nog?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 28 jun 2011 17:57
Altidore?
Misschien die uit Zweden waar Blind was gaan scouten?
Ik geloof dat het Zwitserse U-21 ook extra in de gaten is gehouden liep daar nog wat haalbaars rond?
Geraldo


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 17:58
Dalenoh, kijk a.u.b. 1 pagina terug. Het bericht omtrent Altidore is al eerder gepost..
dalenoh


Geregistreerd: 17-07-2010
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Wouw Noord Brabant
Geplaatst: Di 28 jun 2011 19:04
Ik zie het nu ja.

Jammer dat hij technisch zwak is, zou anders best een versterking kunnen zijn voor ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 11:42
Even terugfilosoferen over de spitspositie, er zijn een paar dingen die me opvallen. Ik krijg zo stil aan het vermoeden dat Ajax dus ook echt voor twee spitsen gaat.

Geoffrey Castillion heeft een laag rugnummer, en koos er zelf voor om niet aan RKC verhuurd te worden. Ajax wilde op zichzelf nog wel meewerken. Daarnaast heeft Castillion een opvallend laag rugnummer (lager dan dat van Rits zelfs).

Verder heeft De Boer recetn aangegeven dat hij naast (eventueel) Sigthorsson nog een tweede spits wilde zodat Siem De Jong zich kan blijven concentreren op de rechtshalf. Tenslotte is Ajax er nu wel heel happig op om De Zeeuw te verkopen, door zelfs geld bij te passen bij het salaris in Moskou ten koste van de transfersom. Dat zorgt dat de rechtshalf nu weer vrijer is voor De Jong, en dat Ajax weer extra budget heeft om eventueel versterking te halen.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 11:48
Zou het kunnen 1 diepte-versterking (in de vorm van Sigthorsson) en 1 talentvolle spits die meer potentie heeft dan Castillion( waar De Boer van vindt dat het belletje moet gaan rinkelen, dus verhuur een optie). Aangezien er in de jeugd volgens mij ook niet echt iets is qua talentvolle spitsen.

-Boere aardig maar geen top.

Dat de Jong zich op de rechtermiddenveld positie mag gaan richten lijkt me ook duidelijk nu inderdaad.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 12:02
Ik krijg een vermoeden dat er nog wel eens een verrassende naam kan boven komen.

Bijv. dus Reis (vanwege zijn situatie verrassend) of een van de broers uit Zweden (even naam kwijt).
Zou Xhaqiri van jong-Zwitserland nog kunnen? Of iemand van een ander U-21 team?
RebuaH


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 12:24
Citaat:
Ik krijg een vermoeden dat er nog wel eens een verrassende naam kan boven komen.

Bijv. dus Reis (vanwege zijn situatie verrassend) of een van de broers uit Zweden (even naam kwijt).
Zou Xhaqiri van jong-Zwitserland nog kunnen? Of iemand van een ander U-21 team?


Ik dacht dat Xherdan Shaqiri een aanvallende middenvelder was ipv een spits? Wel een erg getalenteerde speler. Reis is een goede spits, maar volgens mij qua type spel niets voor Ajax. Bovendien is die jongen pas tegen de winterstop pas opnieuw volledig fit volgens mij. Niet zo interessant dus in mijn optiek.
Met die broers bedoel je waarschijnlijk Teteh en Mohamed Bangura. Beiden hebben potentie in mijn ogen. Ik ben eigenlijk erg benieuwd, want er circuleren amper namen van spitsen in het geruchtencircuit m.b.t. Ajax.
Kadlec werd in het verleden wel eens genoemd, maar Vitesse's bod van 6 miljoen werd afgewezen. Dus ik denk dat die jongen ook te duur zal blijken te zijn.
Loopt er in Servië of Kroatië niks interessants rond?
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 12:35
Boeiend toch dat Reis tot de winterstop niet inzetbaar is? Je moet naar de langetermijn kijken. In potentie is het een topsits. Als je hem voor niet al te veel salaris kan halen moet je het zeker proberen!

Cvitanich en El-Hamdaoui zullen wel weggaan. Serero is helemaal afwachten. Sigthórsson is nog niet binnen, dus de enigste opstie is vooralsnog De Jong. Ja, Castillion, maar daar is altijd wel wat mis mee en ik denk dat hij verhuurd zal worden.

In het buitenland kán Ajax al een kleine 10 jaar niet scouten. Jupilair League begint te komen. Dus ik ben vooral benieuwd wie die tweede spits zal gaan worden. Als Sigthórsson je eerste (keus) al is houd ik mijn hart vast wie er als tweede spits wordt aangetrokken.
AFCA-Ro


Geregistreerd: 15-05-2011
Forum berichten: 7
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 12:46
Ik heb de naam Roland Bergkamp mog niet voorbij zien komen. Van de week besloten niet te verlengen bij Excelsior, achterneef van Dennis en een jonge spits..
nr23


Geregistreerd: 18-05-2008
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 12:49
Inderdaad. Een tweede spits erbij is leuk en aardig, maar als Sigthorsson als eerste spits komt dan geeft dat mij weinig hoop. Daarnaast kan je dan toch wel concluderen dat De Boer Castillion zo goed als afgeschreven heeft.
Damsco


Geregistreerd: 30-01-2011
Forum berichten: 4
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 12:57
Als De Zeeuw verkocht word dan heb je eventueel genoeg geld voor Matavz...
Dan heb je Sigthorsson en Matavz voor de spitsenpositie. Ideaal lijkt mij..
Bovendien is Reis wel een uitstekende voetballer. Maar je hebt er niets aan tot aan de winterstop. Je kunt uiteraard kijken naar de lange termijn. Maar met de champions league in het vooruitzicht is het wel handig dat je 2 goede spitsen hebt die allebei in vorm zijn. Zo kun je ook afwisselen met de Eredivisie wedstrijden en dan heb je geen vermoeide spits lopen....
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 13:10
Ik denk dat als je één spits haalt (bijvoorbeeld Sigthórsson) heb je daar meer dan genoeg aan als je ook nog Reis oppikt. Ookal kan Reis tot de winterstop, of eigenlijk tot de 30e speelronde ofzo niet spelen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 13:25
- Bergkamp heeft niks bij Ajax te zoeken, is sowieso dicht bij een overgang naar een First Division club.
- Reis heeft een zeer zware blessure en dan moet je nog maar afwachten of hij uberhaupt op niveau terugkomt. Ook PSV wil hem geen langdurig contract geven, niet voor niets.
- De Bangura broers, Mohammed is al naar Duitsland vertrokken. Teteh loopt nog in Zweden rond.
- Xhaqiri is een winger op links, geen spits.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 13:27
@ Pushkin:

Hoe staat het met de geruchten? Vroeger waren er nogal wel eens berichten hier te lezen van insiders die nieuwtjes hadden. Die zie ik nog helemaal niet eigenlijk. Op AN waren er ook een aantal posters en dat las ik dan hier.

Heb jij enig idee wie er nog zou kunnen komen dan? Of ook geen vermoedens meer?
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 14:51
Citaat:
Als De Zeeuw verkocht word dan heb je eventueel genoeg geld voor Matavz...
Dan heb je Sigthorsson en Matavz voor de spitsenpositie. Ideaal lijkt mij..
Bovendien is Reis wel een uitstekende voetballer. Maar je hebt er niets aan tot aan de winterstop. Je kunt uiteraard kijken naar de lange termijn. Maar met de champions league in het vooruitzicht is het wel handig dat je 2 goede spitsen hebt die allebei in vorm zijn. Zo kun je ook afwisselen met de Eredivisie wedstrijden en dan heb je geen vermoeide spits lopen....

Voel je je wel lekker? Sigthorsson EN Matavz, we zijn net het salarishuis weer aan het terugbrengen kom jij met je ideeën..
Gestopt
RebuaH


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 15:02
Citaat:
Als De Zeeuw verkocht word dan heb je eventueel genoeg geld voor Matavz...
Dan heb je Sigthorsson en Matavz voor de spitsenpositie. Ideaal lijkt mij..
Bovendien is Reis wel een uitstekende voetballer. Maar je hebt er niets aan tot aan de winterstop. Je kunt uiteraard kijken naar de lange termijn. Maar met de champions league in het vooruitzicht is het wel handig dat je 2 goede spitsen hebt die allebei in vorm zijn. Zo kun je ook afwisselen met de Eredivisie wedstrijden en dan heb je geen vermoeide spits lopen....

Voel je je wel lekker? Sigthorsson EN Matavz, we zijn net het salarishuis weer aan het terugbrengen kom jij met je ideeën..

Over salarishuis gesproken, wat zijn de lampjes eigenlijk allemaal aan het doen... 18 miljoen voor drie spelers terwijl ze financieel aan de grond zitten. Zoiets zou eigenlijk toch niet mogen. Hoeveel f*cking financiële hulp krijgen die gasten eigenlijk? Ik moet zeggen dat ze wel sterke transfers aan het doen zijn voor hun selectie. Ze zullen gaan meedoen voor de titel, maar ze spelen met vuur. Geen snelle titel en ze gaan helemaal naar de klote.
Geenidee4


Geregistreerd: 22-12-2010
Forum berichten: 531
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 18:02
http://www.youtube.com/watch?v=WNP-XAvP ... ideo_title

Iemand dit filmpje gezien? Lijkt me een aardig talent.

Ik zeg alleen maar wat, enkel dat hij me een goede aanvaller lijkt, maar we hebben al Boerrigter. Verder niks.
JustFerro


Geregistreerd: 13-05-2009
Forum berichten: 499
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Enscheday
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 19:14
Citaat:

Over salarishuis gesproken, wat zijn de lampjes eigenlijk allemaal aan het doen... 18 miljoen voor drie spelers terwijl ze financieel aan de grond zitten. Zoiets zou eigenlijk toch niet mogen. Hoeveel f*cking financiële hulp krijgen die gasten eigenlijk? Ik moet zeggen dat ze wel sterke transfers aan het doen zijn voor hun selectie. Ze zullen gaan meedoen voor de titel, maar ze spelen met vuur. Geen snelle titel en ze gaan helemaal naar de klote.


Ik denk niet dat ze voor de titel gaan spelen. Ze hebben dan wel Strootman gehaald, maar Afellay die daar vorig jaar liep was echt beter. Mertens ten opzichte van Soepzak is ook niet echt een vooruitgang. En Wijnaldum, tja aardige aankoop, maar zal moeten concurreren met Lens en denk dat ze ongeveer vergelijkbaar zijn. Ten opzichte van het begin van vorig seizoen dus niet heel erg vooruit gegaan, ook geen spelers die duidelijk beter zijn geworden dan vorig jaar.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 19:35
Wijnaldum zal op 10 komen lijkt me.
Toivonen wordt dan de spits van Psv lijkt me, en Reis als die weer fit is en bij Psv blijft.
Zijn redelijke aankopen maar dat wil nog niet zeggen dat het ook goed uit gaat pakken.
Het blijft een groot risico, geen titel en of CL brengt die grafclub naar de afgrond de komende jaren.
Strootman is een talent, een groot talent maar de druk die hij nu op zich krijgt heeft hij nog niet eerder in zijn loopbaan op zich gehad.
Hij moet (en voor Wijnaldum geldt hetzelfde, al zal er in de kuip iets meer druk zijn) het middenveld gaan trekken.
Mertens is een goede speler maar heeft bij Utrecht ook zijn ups en downs, in vorm goed en soms geweldig maar uit vorm onzichtbaar en van geen enkele toegevoegde waarde.
Ook ik schat die doedelzak hoger in.
Toen wij een aantal jaar geleden voor 30 miljoen investeerden dacht iedereen ook dit gaat hem worden, niets was minder waar.
Psv neemt nu nog meer risico en dit wil niet zeggen dat hiermee ook titels en prijzen worden gepakt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 19:48
In verkeerde topic geplaatst :mrgreen:
+ Nieuw bericht <<<   <   8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.001.066 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken: