Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nieuwe spits
Maker: RiejuhBekeken: 36706
Status: InactiefBerichten: 517
+ Nieuw bericht <<<   <   12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Vienna


Geregistreerd: 24-08-2009
Forum berichten: 493
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 18:17
Citaat:
En voor welke positie halen we Lens dan in eerste instantie? Spits of rechtsbuiten? Als laatstgenoemde het geval is kunnen we Sulejmani officieel afschrijven.

Wat op zich een goed plan is, maar voorlopig ligt-ie nog twee seizoenen vast en wordt-ie errug goed betaald. Engeland komt-ie niet in dus wie verlost je?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 18:59
Ben ik nou de enige die aan Ruiz moest denken?
De eerste groep redenen ligt financieel:
Ruiz ligt nog tot 2013 vast, dat betekent dat men in Enschede niet al te lang kan wachten met verkoop. Immers volgende zomer nog maar een eenjarig contract en dan zal Ruiz aanzienlijk minder opleveren. De transerpolitiek van Twente bestaat al jaren lang uit het op het juiste moment verkopen van de cashcows (denk aan Arnautovic, Elia, Wilshere, Stam..en in mindere mate Wielaert). Voor deze zomer is de verkoop voor Twente begrippen nogal matigjes (alleen Janssen). Omdat Twente amper opleid en voornamelijk veel koopt (ook de breedtespelers brengen salariskosten met zich mee) zijn ze er ook afhankelijker van dan andere clubs. Ook bij een andere cashcow (Douglas, 1 jarig contract) moeten ze opletten dat hij straks niet gratis wegloopt. Dat alles opgeteld met het financiële dabacle van het stadion (die onderzoeken nemen nog wel even in beslag). Zorgt er voor dat Twente ook op een andere manier veel inkomsten misloopt (stadion in eigen bezit, en na NAC is Twente procentueel de club die het meest uit catering haalt). Als Ajax dan de grote bedragen bovenhaalt die het zou kunnen financieren d.m.v. de verkoop van El Hamdaoui en Stekelenburg (opgeteld met de eerdere verkoop van Suarez, De Zeeuw en Emanuelson) dan denk ik dat men in Enschede nog eens nadenkt. Niet zo lang geleden wilde Ajax Elia al eens voor 8,5 miljoen halen.
De tweede reden zie ik in Adriaanse. Als er iets als een rode draad door zijn carrière loopt dan is het dat hij met ‘vedetten’ niet altijd makkelijk kan omgaan. Zo stopte Brian Laudrup, later gaf hij in een interview aan nog wel een jaar doorgewild te hebben. Maar dat Adriaanse dat niet zo zag zitten omdat Laudrup in vraaggesprek aangaf dat hij gezien zijn fysieke gesteldheid niet meer alles kon spelen. Daarna was het Adriaanse die in conflict kwam met Richard Witchge. Bij Porto gebeurde het met de flegmatieke Braziliaanse spelmaker Diego. Hoewel Ruiz me geen vervelende persoonlijkheid lijkt is het wel een speler die een beetje zijn eigen weg zoekt in het veld. Momenteel heeft Adriaanse het experiment met Chadli als ‘10’ en De Jong als spits. Ruiz schuift dan naar een van de vleugelposities, een positie die hij ook bij Ajax kan invullen.
Tenslotte gaat het ook om het praktische verhaal. Als Ajax een grote investering doet komt zo’n speler niet voor de bank. De vraag is dan of Sigthorsson gaat banken of er een andere oplossing uitkomt. Dat zou met Ruiz kunnen aangezien je hem ook als valse vleugel kunt laten spelen. Het zou tenslotte ook verklaren waarom Ajax zich volgende week pas zou melden, pas dan is Ruiz volgens mij ook weer in Nederland. Nu zit hij nog bij de Copa.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:04
Zou te mooi zijn om waar te zijn.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:23
Ruiz is ook in mij opgekomen. Echter is volgens mij de vraagprijs (15 mil), wat dan weer zou verklaren dat Ajax eerst Stekelenburg en El Hamdaoui kwijt wil zijn. En anders op eigen vermogen moet gaan interen.

Dat ze zich volgende week pas melden omdat Brian dan pas in Nederland was ik nog niet opgekomen.
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:25
Ik heb er ook wel aangedacht, maar hier niet neergezet omdat ik hem toch wel aardig aan de prijs vind en Ajax inderdaad eerst spelers moet verkopen, voor het zover komt!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:43
Ruiz, prima speler.
We gaan alleen niet 15 miljoen uitgeven aan een speler uit de eredivisie.
Die fout van geld over de balk smijten gaan we toch niet weer maken.
Ook heeft Ruiz afgelopen seizoen wat meer pijntjes gehad en is hij minder beslissend geweest.
Verder denk ik niet dat we Ruiz dan nog voor een meer prijs kunnen verkopen als we hem voor 15 miljoen aanschaffen.
Ik denk dat Ruiz in zijn eerste jaar Twente zijn top heeft bereikt en dat hij dat niveau alleen nog kan evenaren maar niet meer zal verbeteren.
abruzzi


Geregistreerd: 19-10-2008
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:44
Ruiz is al ruim een week aan het trainen bij Fc Twente, ik dacht ook Ruiz of Lens. Hopen op Ruiz natuurlijk, zou erg mooi zijn. Maar niet voor 15 miljoen natuurlijk. Zoveel zal die toch ook niet kosten?
Bolkestein


Geregistreerd: 03-09-2009
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:50
Wel aan Ruiz gedacht maar vanwege hoge vraagprijs verder niet serieus overwogen. Maar met die argumentatie erbij klinkt het opeens heel sterk.
Geenidee4


Geregistreerd: 22-12-2010
Forum berichten: 531
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:53
Hele domme vraag, maar: Kan Ruiz wel als spits uit de voeten? Want we zitten hier wel in het topic 'Nieuwe Spits.'
chris112


Geregistreerd: 16-07-2011
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:54
Stel je bied 10miljoen..
Zou Twente weigeren dan ?
Vaste transferclausule van 15miljoen. Ik denk dat je hem door alle vooropgestelde omstandigheden wel voor onder deze prijs kan halen hoor. Met Ruiz erbij zouden we zelfs in de Champions League goede kansen hebben de tweede ronde te halen, wat ook weer veel oplevert aan inkomsten. Is gewoon een goede investering ik zou hem altijd halen.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Di 19 jul 2011 20:05
Quote van 'De Dominee' op AN:
Op PSV Netwerkt meldt 'Mister Eindhoven' dat hij weet dat PSV 100% voor Hamdaoui wilt en zal gaan. We gaan het zien.

De Dominee is hier toch ook 'actief'?
Gestopt
Abubakari


Geregistreerd: 15-02-2011
Forum berichten: 95
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:04
Is dit hele Ruiz/Lens/Noem maar op verhaal nou puur op basis van wat speculatie op een ander forum? Want ik kom nergens iets tegen wat op het tegendeel wijst.
Die "profielschets" bijvoorbeeld, wie heeft die gemaakt/waar komt die opeens vandaan?

Het lijkt mij stug dat Ajax bezig is met Ruiz of Lens. En zeker dat daarbij gezegd wordt "als Steek & Ham verkocht worden" want de verkoop van Steek lijkt niet echt meer aan de orde.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:18
Gaat inderdaad natuurlijk nooit gebeuren. Ajax haalt geen basisspelers bij de concurrentie weg. Janssen was een uitzondering.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:20
Ik vind het allemaal maar rare namen voor een "tweede spits".
De Dominee


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:35
Die knakker op ANN heeft gemeld dat Ajax zich afgelopen vrijdag bij de club heeft gemeld, maar dat witte rook pas volgende week wordt verwacht. Dit heeft mogelijk (mede) te maken met uitgaande transfers van Steek en Hamdaoui, wat "deze transfer aanzienlijk zou versnellen". Aldus die kerel op ANN, waarvan gezegd wordt hij bronnen heeft.

Een aantal andere dingen die hij heeft laten vallen:

Spits van een NL club
Ouder dan Sigthorsson, aanmerkelijk jonger dan Amoah
Geen Dost
Speler wilt zelf naar Ajax
FdB wilt geen aankopen voor opvulling (dus kwaliteit of niks)
Het wordt volgend jaar genieten in de Arena als deze speler zou komen

Volgens hem is de kans groot dat zijn bron dezelfde is als Mike Verweij. Die zou dus ook weten om wie het gaat ,maar bewust niet communiceren. Al dan niet net zoals deze kerel en al dan niet op verzoek van Ajax. Reden daarvoor kan natuurlijk zijn dat het een spraakmakende transfer zou zijn, waarbij de speler gezichtsverlies zou kunnen lijden wanneer het uiteindelijk niet doorgaat.

Uit zijn verdere posts maak ik op dat het om een relatief dure aankoop gaat, dit ivm zijn opmerkingen over de invloed van verkopen op deze aankoop.

Ik concludeer hieruit dat het om een gevoelige transfer zou gaan (Twente, PSV) met een forse waarde. Kom ik op Luuk, Ruiz, Toivonen of Lens. Ruiz en Lens omdat ze multifunctioneel zijn (na de aankoop van Sigthorsson) misschien nog het meest. Ook Janko zou kunnen.

Ook is er nog een of ander figuur op PNN die claimt zeker te weten dat PSV vol voor Hamdaoui gaat. Ook het Eindhovens Dagblad kwam daar vanmiddag mee als ik me niet vergis.
De Dominee


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:37
Citaat:
Ik vind het allemaal maar rare namen voor een "tweede spits".


De vraag is een beetje of het om een 2e spits gaat of om een multifunctionele aanvaller die ook in de spits goed uit de voeten kan als Sigthorsson geblesseerd of geschorst is. Het gaat immers om een een relatief dure aankoop die geen opvulling zal zijn.

Lens en Ruiz voldoen daaraan. Janko, Luuk en Toivonen voldaan aan het beeld 'grote sterke spits die kopsterk is en oorlog in de 16 maakt'.
De Dominee


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 283
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:47
Oh ja, de speler was meer ervaren dan Sigthorsson. Niet zozeer in jaren/leeftijd maar qua wedstrijden en mogelijk CL. Staat me bij althans...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:52
Citaat:
De vraag is een beetje of het om een 2e spits gaat of om een multifunctionele aanvaller die ook in de spits goed uit de voeten kan als Sigthorsson geblesseerd of geschorst is. Het gaat immers om een een relatief dure aankoop die geen opvulling zal zijn.

Lens en Ruiz voldoen daaraan. Janko, Luuk en Toivonen voldaan aan het beeld 'grote sterke spits die kopsterk is en oorlog in de 16 maakt'.

Het lijkt me dan om een multifunctionele speler te gaan. Sigthorsson lijkt me niet voor de bank of voor de flanken gehaald te zijn, toch?
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Di 19 jul 2011 21:56
Citaat:
...

Even 1 dingetje off-topic. Kolere, wat heb jij veel posts op AN! Of ben jij dat niet?
Gestopt
Abubakari


Geregistreerd: 15-02-2011
Forum berichten: 95
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 22:12
Citaat:

Ik concludeer hieruit dat het om een gevoelige transfer zou gaan (Twente, PSV) met een forse waarde.


Lulverhalen op internet verspreiden, best geinig hoor.
Check deze: http://abubakaridevries.wordpress.com/2 ... naar-ajax/
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 jul 2011 22:50
Citaat:

Een aantal andere dingen die hij heeft laten vallen:

Spits van een NL club
Ouder dan Sigthorsson, aanmerkelijk jonger dan Amoah
Geen Dost
Speler wilt zelf naar Ajax
FdB wilt geen aankopen voor opvulling (dus kwaliteit of niks)
Het wordt volgend jaar genieten in de Arena als deze speler zou komen

Ik concludeer hieruit dat het om een gevoelige transfer zou gaan (Twente, PSV) met een forse waarde. Kom ik op Luuk, Ruiz, Toivonen of Lens. Ruiz en Lens omdat ze multifunctioneel zijn (na de aankoop van Sigthorsson) misschien nog het meest. Ook Janko zou kunnen.

Is het zeker een spits of gewoon een aanvaller? Ruiz is niet echt een spits. Vooral aan het laatste punt: genieten lijkt het mijs terk dat Toivonen of Janko komen. Van die spelers kan je toch niet genieten? Buiten de discussie of het wel of geen aanwinst zal zijn. Luuk de Jong is zelfs een paar maanden jonger, dus dan valt die ook al af. Zal ook te duur zijn, waarom haal je dan Sigthórsson?
Dan verzin ik er zelf even Matavz bij, goede spits, maar geen genot om naar te kijken en waarom hal je dan Sigthórsson?

Ik vraag mij af wat wij met Lens moeten? Ik vond het bij AZ niets bijzonders en bij PSV ook niet. Niet sneller dan een Sulejmani of Boerrigter. Boerrigter is fysiek sterk en een geweldige trap/voorzet. Sulejmani blijft toch dat -al moet hij het nóg vaker laten zien- geneale hebben, dat ''extras'' wat Lens absoluut niet heeft. Naar mijn mening is Lens overbodig. Denk ook niet dat PSV hem laat gaan.

Misschien Assaïdi (Narsingh valt af qua leeftijd)? Tadic of Chadli misschien? Zo'n vreemde vogel van VVV-Venlo? Cabral? Ik noem maar wat.. :mrgreen:

Ruiz zal ik fantastisch vinden. Maarrrrrrrrrr: hij is niet superjong, en ik heb, net als hierboven al gemeld was, het idee dat hij niet veel beter kan worden dan hij nu is. Je haalt er over twee/drie jaar maximaal 15 miljoen uit. Maximaal. Ook is hij best blesuregevoelig volgens mij. Salaris zal ook niet mis zijn net als de afkoopsom. Stel dat hij vier jij blijft dan cash je zeker niet meer op hem en schrijf je wel eventjes 15 à 20 miljoen af.

[size=85">Arnautovic komt niet uit de Eredivisie.... helaas.[/size">
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 00:23
Het moet haast wel Fer zijn... Dat is de enige transfer waar zoveel commotie over kan ontstaan.

Maar ff zonder dollen, ik denk dat de Boer niet overtuigd is van Sighorsson misschien en daarom er toch gewoon een tweede grote aankoop in de zin van scorend vermogen aan wilt trekken. Eerst was er geen vuiltje aan de lucht, maar de Boer wil echt ergens voor gaan en acht het materiaal niet goed genoeg ofzo heel vreemd maar de namen die rond gaan kunnen weleens echte mogelijkheden zijn inderdaad met name omdat EL H in beeld is bij de lampies acht ik de kans dat er een ruildeal komt wel groot. Eindhoven moet haast wel aan zijn max. zitten met uitgaven ondertussen, en ze willen nog een verdediger halen. Kunnen ze daar Lens missen zonder opvulling te halen, willen wij Toivonen hebben, das de vraag die ik dan maar stel.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 00:30
Citaat:
Maar even zonder dollen, ik denk dat de Boer niet overtuigd is van Sighorsson misschien en daarom er toch gewoon een tweede grote aankoop in de zin van scorend vermogen aan wilt trekken.

Zou die wel een beetje laat achterkomen hè?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 03:23
Als Toivonen komt ga ik huilen. En dat meen ik.

Verder zou ik dik tevreden zijn als we Lens van die lampen overnemen voor ongeveer 2 miljoen cash en El Hamdaoui.
Marc


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 164
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 07:45
Citaat:
Als Toivonen komt ga ik huilen. En dat meen ik.

Verder zou ik dik tevreden zijn als we Lens van die lampen overnemen voor ongeveer 2 miljoen cash en El Hamdaoui.


Het is inderdaad gewoon een lul. Maar ik denk dat hij meer zou toevoegen aan Ajax dan Lens..
+ Nieuw bericht <<<   <   12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.792 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken: