Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nieuwe spits
Maker: RiejuhBekeken: 36654
Status: InactiefBerichten: 517
+ Nieuw bericht <<<   <   13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 12:52
7 miljoen voor een reserve-spits?
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 13:03
7 miljoen voor een reserve spits gaat echt te ver. Verder als 4 miljoen moet je voor een back-up als Ajax zijnde niet willen gaan.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 13:44
We moeten sowieso geen back-ups meer halen voor in de aanval of op het middenveld. Enkel een centrale verdediger.
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 13:56
Citaat:
We moeten sowieso geen back-ups meer halen voor in de aanval of op het middenveld. Enkel een centrale verdediger.

Ben ik het totaal niet mee eens.. Wanneer Sigthorsson wegvalt hebben we een enorm probleem.. Ik zou juist investeren in een degelijke centrum spits. En 7 miljoen is misschien veel geld, maar wanneer je EH verkoopt voor ca 4m, valt een investering van dat formaat te billijken.

Mocht het mogelijk zijn om voor 7 a 8mln een Ruiz, of een Matavz (die zo'n 6m zal kosten) aan te schaffen, dan zou ik daar niet te lang over nadenken..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 14:02
Waar haalt iedereen die 7 miljoen vandaan?
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 14:12
In mijn geval puur hypothetisch, als antwoord op een eerdere post.. Ik vind een bedrag van 7mln te verantwoorden, als het om een vervanger van Mounir gaat.. Liever talent en kwaliteit op de bank, dan wederom een gevalletje Luque, etc..
alexhorst


Geregistreerd: 09-08-2011
Forum berichten: 2
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 15:34
Je zou blij kunnen zijn als je matavz kunt halen voor 7/8 miljoen.
Maar dan heb je matavz en sigthorson.
Hoezoe kapitaal vernietiging!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 15:57
Matavz is absoluut geen Ajax spits.
Ik wou er eerst ook niet aan en dacht die moeten we hebben.

Matavz is een echte counterspits en daar hebben wij niks aan omdat we altijd op de helft van de tegenstander spelen in de kleine ruimte.
Technisch en qua handelingssnelheid kan hij dat nooit aan.

Ruiz daarentegen zou dan logischer zijn, die kan ook op rechts uit de voeten.
Die gaat alleen niet naar Ajax.

De Jong van Twente is onhaalbaar.
Verder lopen er in de eredivisie geen spitsen die Ajaxwaardig zouden kunnen zijn.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 17:03
Weet je, wanneer word het nou eens duidelijk dat we eigenlijk helemaal geen spits nodig hebben bij iedereen. De spitspositie is gewoon goed dubbel bezet vind ik, met Sigthorsson en De Jong. Komt er ook meer ruimte vrij voor andere spelers op het middenveld. Een vereiste is een rechts of linksbuiten. Het liefst zie ik Narsingh komen en nog een centrale verdediger.

----Sulejmani-----Sigthorsson-----Narsingh----
---------------Janssen-----Eriksen---------------
-----------------------Anita------------------------
--Boilesen-Vertonghen-Alderweireld-VD Wiel-
--------------------Vermeer----------------------

Dit lijkt me een selectie waarmee je kampioen zou kunnen worden, en met wat geluk de groepsronde van de Champions League kunt overleven.
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 17:15
In de laatste twee wedstrijden waarin De Jong in de spits stond, vond ik hem zeer matig spelen.. Op basis daarvan pleit ik voor een nieuwe spits.. En dan kan bv een Matavz neergezet worden als een counterspits, ik denk dat hij er wel minimaal 25 inlegt voor Ajax. En juist omdat het een ander type is dan Sigthorsson, zou ik een voorkeur voor hem hebben..

En Narsingh vind ik nu al zo gehyped, daar betaal je veel te veel voor op dit moment; dan zou ik zelf Lukoki een kans willen geven als rechtsbuiten..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 17:23
Complete onzin. AJAX heeft helemaal geen counterspits nodig om op de counter te kunnen spelen. Verder betaal je een belachelijke prijs voor Matavz terwijl Groningen alweer een nieuwe Uruguayaanse supertalent op de korrel heeft. Daar moet je zijn. F#ck!
Vienna


Geregistreerd: 24-08-2009
Forum berichten: 493
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 17:27
Citaat:
Weet je, wanneer word het nou eens duidelijk dat we eigenlijk helemaal geen spits nodig hebben bij iedereen.

Bij iedereen weet ik niet, maar mij heb je. Een multi-functionele aanvaller: ŕ la. Maar die zijn zeldzaam. Er is maar één Ruiz. Daar was ik nog wel voor te porren geweest.

Sowieso is de selectie zoals die er nu voor staat één die een prima fundament vormt om de komende jaren nationaal mee te oogsten. Want hoe vreemd het misschien moge klinken: het kan alleen maar beter. Van hier af kunnen we doorselecteren en met de 4 zekere cashcows die in die basisopstelling staan zijn eventueel de middelen daarvoor aanwezig. Geen gekke dingen meer doen en je bent binnen mum van tijd schathemelrijk in een competitie die voor het overgrote deel op z'n gat ligt. Hoe wil je je rode loper hebben?
Castel di Sangro


Geregistreerd: 20-12-2007
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 17:31
Citaat:
Complete onzin. AJAX heeft helemaal geen counterspits nodig om op de counter te kunnen spelen. Verder betaal je een belachelijke prijs voor Matavz terwijl Groningen alweer een nieuwe Uruguayaanse supertalent op de korrel heeft. Daar moet je zijn. F#ck!

Met dat laatste ben ik het wel eens. En counterspits, dat waren niet mijn woorden. Ik vind het wel een pure afmaker..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 17:40
En zo is dat, Vienna.

De discussie over Matavz lijkt mij een zinloze. Dus jij vindt Matavz wel geschikt voor ons combinatie-spel? Vertel.. Je laatste zin spreekt het in ieder geval tegen, pure afmakers zijn niet geschikt voor ons systeem, zie bijvoorbeeld een Machlas en in mindere mate een Huntelaar.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 17:49
Voor een pure afmaker heeft Machlas toch opvallend weinig gescoord bij Ajax. Machlas was gewoon een matige speler.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 18:10
Deze topic kan volgens mij net zo goed gesloten worden. Sigthorsson is onze nieuwe spits en verder hebben we volgens mij niemand nodig. Met De Jong, Sigthorsson en eventueel andere types als Ozbiliz, Eriksen en Serrero hebben we genoeg mogelijkheden
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 18:13
Dat je De Jong en Serero noemt kan ik nog begrijpen, want die hebben wel vaker aardig in de spits gespeeld, maar Eriksen? Dat is echt geen optie voor in de spits en Özbiliz is helemaal geen Ajax spits, dus voor mij is dat ook geen optie.
Een spits erbij is altijd fijn, maar het is geen topprioriteit.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 18:14
Eriksen speelde zondag in de spits na de wissel van Sigthórsson.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 18:28
Citaat:
Voor een pure afmaker heeft Machlas toch opvallend weinig gescoord bij Ajax. Machlas was gewoon een matige speler.


True, maar bij Vitesse heeft hij er genoeg gemaakt. Mijn punt is ook voornamelijk dat hij de overige kwaliteiten om bij Ajax te voetballen mist, niet zo zeer dat zijn overige specifieke kwaliteiten zo fantastisch zijn.

Citaat:
Eriksen speelde zondag in de spits na de wissel van Sigthórsson.


Klopt, maar dat is natuurlijk geen ideale optie.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 21:54
Haha, ik zou Matavz ook graag zien. Toch lekker om zo'n spits erbij te hebben als het even niet loopt of als Sigthórsson niet kan spelen. :mrgreen: 7 Miljoen is voor een reserve spits natuurlijk veel te veel. Matavz heeft zelf natuurlijk geen zin om op de bank te zitten en hij is daar ook gewoon veel te goed voor.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 9 aug 2011 23:46
En Sigthórsson past veel beter bij AJAX dan Matavz. Liever 2 complete(re) spitsen dan 1 counterspits.
RebuaH


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 aug 2011 14:39
Ik ben nu niet bepaald een mega Matavz fan, maar als je hem afgelopen weekend zag spelen (en dan bedoel ik zijn loopacties, passes, techniek) en scoren dan kun je toch niet zeggen dat het een pure counterspits is. Nogmaals, van mij hoeft Ajax hem niet te halen maar hij zou wel degelijk bij ons kunnen functioneren in mijn optiek.

Ook Tadic was trouwens weer super, heerlijke speler vind ik dat.
RebuaH


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 aug 2011 14:46
Trouwens, onze vriend Blackmoon is weer onder de levenden en nadat hij hele bakken gezeik over zich heeft heen gekregen op AN had hij het volgende te melden. Er zou een tweede spits komen bij Ajax als 1) Mounir zou worden verkocht of 2) Als Twente de CL niet haalt. Een naam noemt hij echter niet.

Zijn bron bij Ajax zou trouwens Ronald De Boer zijn.

Verder heeft hij gemeldt dat Fulham reeds een eerste bod heeft neergelegd van 3 miljoen, als ik me niet vergis. Een evt. optie zou volgens hem ook nog zijn dat Ajax een huurconstructie toestaat waarbij het volledige salaris van Mounir door Fulham gedragen zal worden. Ajax geeft echter de voorkeur aan verkoop.

Tenslotte zou PSV een bod van 2 miljoen voor Mounir hebben neergelegd waar Ajax op gezegd heeft dat de prijs 4,5 miljoen is. PSV is daarna niet meer terug gekomen volgens BM.

Bron: Forum op AN
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post252834
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post357347
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post357378
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post357387
RebuaH


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 aug 2011 14:48
Trouwens, als die Engelsen in Newcastle zo achterlijk zijn om 7 ŕ 8 miljoen te betalen voor Pieters, dan zie ik de lampjes wel voor Matavz gaan ipv voor Mounir. Met hun salarisplafond is het door Mounir vereiste loon van 1,8 miljoen niet haalbaar. Vraag me af of Matavz wel wil komen voor een miljoen? Wat denken jullie?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 aug 2011 20:25
Ik denk dat Matavz dat wel doet, Matavz gaat er dan waarschijnlijk financieel op vooruit, waar El Hamdaoui er financieel op achteruit zou gaan.

Wat Ajax betreft ligt de prioriteit bij een doelman en een verdediger links centraal achterin (stand-Vertonghen) of eventueel rechts centraal achterin (als opvolger Ooijer/stand-in Alderweireld). Siem de Jong is prima als 2e spits, en Özbiliz heeft het er in de voorbereiding tegen Independiente ook niet slecht gedaan. Het zijn geen spelers die kunnen wedijveren met Sigthorsson, maar die koop je ook niet voor de bank. Wat je dan eventueel nog kan doen is Pantelic als 2e spits halen, dat is wel een type dat bij Ajax past. Alleen dat wordt voor de bank een dure uitgave, waar zijn transferwaarde gezien zijn leeftijd alleen maar achteruit zal gaan.

Concluderend betekent dat, dat je beter niet kunt azen op een extra spits (ook niet voor de CL). Wat Ajax wel kan doen is op zoek gaan naar een jeugdig talent die mee kan doen in jong Ajax of de Ajax A1 (zoals Ajax ook Eriksen, Boilesen, Boerrigter (heeft ook een tijd in de Ajaxjeugd gespeeld destijds afkomstig van FC Twente) en de Ajax Belgen heeft gehaald). Dan investeer je in lange termijn succes, en dat lijkt me beter dan teveel betalen om op korte termijn succes te behalen.
+ Nieuw bericht <<<   <   13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.883
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: Janemub
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.953.212 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Nieuwe spits
Ga
Zoeken: