Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Thulani Serero
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Thulani Serero
Maker: TvPBekeken: 10015
Status: InactiefBerichten: 61
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 16:09
Ik zou het zeer vreemd vinden als Ozbiliz komend seizoen niet regelmatig aan spelen toe zal komen. Die jongen is een toptalent en moet gekoesterd worden omdat hij uit kan groeien tot een topspeler voor Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 16:14
Ik zie in hem ook meer potentie dan in bijvoorbeeld Ebecilio. Al moet je daar voor wel goed kijken.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 16:19
Serero zal zich het eerste jaar vooral moeten aanpassen aan de Nederlandse levensstijl. Daarna is het nog altijd afwachten of die beter is dan Ozbiliz of een andere vleugelspeler.

Citaat:
Ik zie in hem ook meer potentie dan in bijvoorbeeld Ebecilio. Al moet je daar voor wel goed kijken.
Ik vind dat het vooral twee verschillende types zijn en niet met elkaar te vergelijken zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 16:23
Klopt, ik vind Ozbiliz meer een pure voetballer, het enthousiasme van Ebecilio is tegelijkertijd zijn grootse wapen en zwaktebod.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 16:48
Citaat:
Is het niet vreemd dat Ajax met Boerrigter en Serero twee buitenspelers haalt terwijl ze Sulejmani, Ozbiliz, Ebecilio, Jozefzoon en Lukoki al ter beschikking hebben?


Is niet helemaal correct, Jozefzoon is al verhuurd aan NAC. En je vergeet dat Zeegelaar ook nog terugkomt van Excelsior.

Vindt het wel vaag wat Van den Boog zei: ''De deal is rond en ik kan bevestigen dat dit de duurste transfer is tussen een Zuid-Afrikaanse club en een Europese club tot nu toe.''
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 16:52
Ik snap niet waarom hij daarmee te koop zou willen lopen.
Vienna


Geregistreerd: 24-08-2009
Forum berichten: 493
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 17:03
Citaat:
Serero zal zich het eerste jaar vooral moeten aanpassen aan de Nederlandse levensstijl. Daarna is het nog altijd afwachten of die beter is dan Ozbiliz of een andere vleugelspeler.

Dat denk ik ook. Niet de één boven de ander, maar met z'n tweeën achter de wispelturige Sulejmani op wiens vertrek je nu al hebt geanticipeerd. Op het buitenspelersfront hoeven we de komende seizoenen van buitenaf weinig meer te verwachten. En Zeegelaar zal zijn verlengd met het oog op een afkoopsom of vanwege een vacature bij Jong Ajax, een andere reden kan diens duur van z'n contract niet hebben. Lijkt me.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 19:30
Citaat:
Ik snap niet waarom hij daarmee te koop zou willen lopen.


Voorafgaand aan het seizoen onder van Basten sprak Slop het zojuist verhuisde Vak 410 aan, dat het nieuwe bestuur heel veel geld had uitgegeven voor 'ons'. Dat kwam op mij over als een goedmakertje voor de transfers van een aantal spelers het seizoen er voor vlak voor de sluiting van de transferdeadline, waardoor er geen geschikte versterkingen meer aangetrokken konden worden (natuurlijk ook een fout van de scouting die geen lijst met mogelijke vervangers had bijgehouden).

Ik denk dat Ajax dit soort berichten met name naar buiten brengt om te laten zien hoe goed ze sinterklaas kunnen spelen voor de supporters. De domme supporter kun je hier inderdaad mee inpakken, maar de weldenkende Ajaxfan beseft heel goed dat spelers ook hun geld waard dienen te zijn en dat zij door aankoop van Ajaxartikelen, seizoenskaarten en losse wedstrijdtickets.

Nu is het wel zo dat een goede som voor Serero minder onwenselijk is dan een goede som voor een speler van iedere willekeurige club waarmee Ajax niet samenwerkt, maar waarmee gestreden dient te worden om de nationale en Europese prijzen.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 20:35
Citaat:
En Zeegelaar zal zijn verlengd met het oog op een afkoopsom of vanwege een vacature bij Jong Ajax, een andere reden kan diens duur van z'n contract niet hebben. Lijkt me.
Toen zijn contract werd verlengd bij Ajax, hadden ze natuurlijk nog de hoop dat zijn talent zou uitkomen bij Excelsior. Helaas is dat niet gelukt voor hem en zal zich via Jong Ajax weer moeten bewijzen aan de trainers. We moeten ook niet vergeten toen Zeegelaar nog in de A-jeugd speelde wel wat meer liet zien dan Ebecilio. Uiteindelijk heeft Ebecilio wel die stap gemaakt en heeft Ebecilio ook behoorlijk wat geluk gehad dat De Boer opeens trainer werd van het eerste en het vertrouwen in hem gaf en dat Suarez vertrok. Want we moeten niet vergeten als Jol trainer was gebleven bij Ajax dat Ebecilio waarschijnlijk niet de doorbraak heeft gemaakt zoals dat nu wel geval is.
Fenix


Geregistreerd: 12-10-2009
Forum berichten: 240
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 20:57
Citaat:
Ik zie in hem ook meer potentie dan in bijvoorbeeld Ebecilio. Al moet je daar voor wel goed kijken.

Valt wel mee, hij heeft al meer rendement met zijn invalbeurten dan Ebecilio met zijn basisplaats.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:09
Özbiliz is een speeltuinvoetballer. Gaat 'm niet worden, denk ik.

Ebecilio is een aardig talent. Denkt na over het spelletje, wat je kunt zien aan zijn spel zonder bal.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:25
Citaat:
Özbiliz is een speeltuinvoetballer. Gaat 'm niet worden, denk ik.
Ik denk juist dat hij een topspeler gaat worden voor Ajax. Hij is snel, behendig, sterk onder druk en heeft een goed schot en een goede pass in de benen. Hij moet nu alleen wel aan meer speeltijd toe gaan komen zodat hij zich blijft onwtikkelen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:28
Ik zie ook wel iets in Özbiliz, maar met een selectie waar ook al Boerrigter, Ebecilio en Serero rondlopen aan de linkerflank, denk ik dat het logisch is dat hij zich op de rechterflank gaat richten.

In dat geval is hij de concurrent van de wisselvallige Sulejmani. Presteer je dan constant en goed, dan kun je een basisplek veroveren.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:31
Eens, ik vind Sulejmani niet onomstreden. Het is nog altijd niet heel overtuigend.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:33
Mee eens, al zal Sulejmani wel profiteren van Janssen (en zeker als De Zeeuw dan verdwijnt).
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:37
Citaat:
Mee eens, al zal Sulejmani wel profiteren van Janssen (en zeker als De Zeeuw dan verdwijnt).

En ik ook. Sulejmani zal inderdaad profiteren van de komst van Janssen (als dit door gaat) maar als Ozbiliz zich goed ontwikkeld dan kan die Sulejmani mogelijk uit de basis spelen. Natuurlijk is Sulejmani ook nog jong en die kan zich ook weer verder ontwikkelen. Sulejmani heeft het afgelopen seizoen duidelijk een stap terug gezet en komend seizoen kan hij misschien weer een stap in zijn ontwikkeling zetten. Laten we hopen dat ze zich beide optimaal ontwikkelen en Frank de Boer komend seizoen de beschikking heeft over twee basis waardige rechtsbuitens.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 23:20
Blijf het een vreemde aankoop vinden. Hij mag dan wel talent hebben en het geld gaat dan wel naar een goed doel, maar hij is eigenlijk gewoon helemaal niet nodig. Met Sulejmani, Ebecilio, Boerrigter en Özbiliz heb je genoeg alternatieven (al vind ik het kwalitatief wel wat matig) en daarachter heb je dan ook nog Lukoki, De Sa en de verhuurde Jozefzoon.

Dat mensen hier zo lyrisch zijn over Özbiliz verbaast mij toch wat. Hij heeft wat leuke momentjes gehad, maar heeft mij verder nog niet overtuigd. Viel de laatste weken vooral op door zijn vele balverlies. Aan Ebecilio mag dan op technisch vlak nog een boel beter kunnen, maar over het algemeen presteert hij toch wel beter. Zonder bal vind ik hem sowieso beter dan Özbiliz en zijn dribbel en voorzet is ook niet onaardig. Alleen het schot is tot nu toe teleurstellend, maar daar valt aan te werken en dat zal volgend seizoen ook wel sterk verbeteren denk ik. De passing van Özbiliz is daarentegen wel weer beter. Özbiliz zit bovendien ook op een leeftijd nu dat hij stappen móet gaan maken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 00:04
Vergeet niet dat hij ook op het middenveld kan spelen, Niels.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 00:14
Is hij van nature ook toch? Ik verwacht alleen dat hij niet voor die positie wordt gehaald gezien de concurrentie daar.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 00:45
Misschien dat er dan toch 1 of 2 spelers nog verhuurd gaan worden.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 19:58
Hier wat beelden van Serero:



Hij is in ieder geval erg behendig en snel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 5 jun 2011 21:08
Normaal ben ik niet van het youtube scouten, maar dit ziet er veelbelovend uit.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 08:59
Youtube is natuurlijk alle mooie momenten bij elkaar, maar wat me wel opvalt is dat hij behoorlijk snel is mét de bal, ook schiet hij sneller de bal op doel dan wat je zou verwachten.

Hoop dat hij het waar kan maken, iedereen is vol lof over hem.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 09:03
Ik denk dat we het eerste (half) jaar nog niet te veel van hem moeten verwachten. Laat hem maar lekker in de luwte wennen aan het spel in Amsterdam. Laat hem maar rustig wennen aan Ajax. Hij is natuurlijk de speelstijl wel gewend, heeft aan Foppe de Haan een goede trainer gehad.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 19:11
Dat klopt, Lodeiro (heeft nog steeds niet volledig overtuigd) en Eriksen (mede dankzij de tactiek van Jol) waren het eerste half jaar ook niet doorslaggevend. Echter het kan wel, bijvoorbeeld Arveladze en Trabelsi. Het is in ieder geval wel mooi om te zien dat iemand die aangetrokken wordt het talent heeft.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.079 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Thulani Serero
Ga
Zoeken: