Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Tuvalu
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Tuvalu
Maker: 343Bekeken: 1737
Status: InactiefBerichten: 6
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 15:24
Citaat:
De Haan start sterk als bondscoach van Tuvalu

Bron: Vi.nl

Foppe de Haan heeft zijn eerste wedstrijd als bondscoach van Tuvalu met een prima resultaat afgesloten. In de voorbereiding op de Pacific Games werd Samoa met 3-0 geklopt.

Doordat de ploeg geen geld had om met het vliegtuig te reizen, was de selectie van De Haan met de boot vertrokken naar Fiji waar het oefenduel werd gespeeld. Tweeëneenhalve dag duurde de boottocht vanaf de Polynesische archipel in de Stille Oceaan.

De eerste helft was De Haan tevreden over zijn ploeg. Na rust zakte het niveau in en dat was volgens de bondscoach te wijten aan de lange en vermoeiende bootreis. De nationale ploeg van Tuvalu kan zich opmaken voor een nieuwe bootreis als op Nieuw-Caledonië aan de Pacific Games wordt deelgenomen.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 16:53
Ik wilde gister nog een topic over Tuvalu openen n.a.v. een interview etc. met Foppe De Haan op Tuvalu. Erg mooie eilandengroep! Wel een niveau van lik-me-vestje. Zal nog even zoeken of ik het interview kan vinden!

Tada: http://nos.nl/video/265807-foppe-op-avontuur-in-tuvalu.html
Gestopt
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 17:01
Ik heb gister of eergister ook een soort documentaire over De Haan op Tuvalu gezien. Belabberd niveau, maar hij ziet het als een mooie uitdaging. Prima toch om op die leeftijd naar een land te gaan met een warm klimaat. Hij kan niet stilzitten dus dan maar de plaatselijke schilders en radiotechnicussen trainen, waarom niet?
Geeft het voetbal daar wel een mooi impuls.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 18:12
Ik heb is ergens gelezen dat geen enkele inwoner in Tuvalu werkt, dat de staat alleen geld verdient door de internet extensie .tv te verkopen. Ik geef De Haan een jaar en dat is ie er wel op uitgekeken.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 18:13
Dat is niet waar. Tuvalu heeft onder andere een eigen radio station en een van die spelers was daar radio technicus, dus dat klopt niet.
brucepblanchard


Geregistreerd: 09-11-2008
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: Haarlem.
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 19:29
Wat ik me afvraag, zijn die Pacific Games ergens te zien?
Denk 't niet hè..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 19:35
Balen, kon niet wachten op Papua New Guinea - Fiji. :mrgreen:
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.149 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Tuvalu
Ga
Zoeken: