Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 21:03
|
|
Citaat: Het is te hopen dat hij nog een jaartje bij Ajax blijft spelen, want ik vrees dat hij voor de echte top nog niet goed genoeg is.
Ik denk ook dat hij nog niet helemaal klaar is voor de absolute top en hopelijk denkt hij dat zelf ook. Als hij nog zo'n seizoen als dit seizoen speelt, met zo'n 20+ doelpunten en een enorm aantal assists, zullen de Europese topclubs voor hem in de rij komen te staan. Mocht Suarez vertrekken dan zou ik hem het liefst naar Arsenal (omdat ik Arsenal een mooi voetballende club vind) of Barcalona willen zien gaan. Bij Barca zou hij Henry als linksbuiten op kunnen volgen. Hij zal daar ook niet steeds 2 man op zich krijgen want bij Barca lopen er met Zlatan en Messi al twee spelers rond waar constant twee verdedigers op gezet moeten worden. Ik denk echt dat Suarez beter zou gaan spelen met betere spelers rondom hem maar voor nu kan hij nog het beste bij Ajax blijven. Schiet hij er volgend seizoen in de Eredivisie net zo veel in als dit seizoen dan zit hij gebakken.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 21:06
|
|
Suarez gaat het lastig krijgen bij Barcelona, aangezien hij daar geen vrij rol zal gaan krijgen.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 11:44
|
|
En als hij daar twee wedstrijden alleen voor eigen geluk speelt of 3 a 4 100% kansen mist zal hem dat ook niet in dank worden afgenomen. Suarez is nog niet klaar hier. Eerst maar eens leren over te spelen en kansen af te ronden.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 09:15
|
|
Citaat: En als hij daar twee wedstrijden alleen voor eigen geluk speelt of 3 a 4 100% kansen mist zal hem dat ook niet in dank worden afgenomen. Suarez is nog niet klaar hier. Eerst maar eens leren over te spelen en kansen af te ronden. Ik vrees ervoor dat die altijd zijn eigen spel zal spelen en voor zijn eigen kansen zal gaan. Voor hem zou een tussenstap naar een Europese subtopper niet slecht zijn. Bij Ajax zou het eventueel ook kunnen maar dan moeten we wel C.L moeten spelen.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 22:49
|
|
Mooi interview met Suarez over de aankomende wedstrijd..
http://nos.nl/video/143531-joep-in-gesp ... uarez.html
|
soren

Forum berichten: 35
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 23:16
|
|
Inderdaad, heerlijk interview ! En ok, hij mist teveel kansen, speelt de bal niet altijd af als het kan, hij is zeker niet perfect. Maar die mentaliteit ! Voor Ajax is het fundamenteel om een speler te hebben met die mentaliteit. Daar hebben we er veel te weinig van. Alleen al daarom is hij zo belangrijk voor Ajax !
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 13 maa 2010 11:20
|
|
Citaat: 'Ik heb bij Ajax nog geen prijs gewonnen, dat doet pijn'
AMSTERDAM - Luis Suarez (23) heeft zich in drie jaar ontpopt tot de smaakmaker van de eredivisie.
Hij is aanvoerder en topscorer van Ajax. Voor de topper tegen PSV confronteerden wij de spits met een aantal van zijn uitspraken.
"Klaas-Jan Huntelaar en ik zijn verschillende voetballers, maar hij is inderdaad koeler voor de goal. Dat zou ik wel van hem willen overnemen." (April 200
"Klaas is een typische nummer 9. De zestienmeter is zíjn gebied. Hij scoort uit alle standen, soms ook met geluk, maar dat kleeft aan een goede spits. Klaas heeft het nu moeilijk, met de manier van spelen van AC Milan en met de concurrentie, maar zijn mentaliteit is fantastisch. Hij zal zich er doorheen slaan. Ik ben een andere aanvaller dan Klaas. Ik wil liever de bal. Ik creëer ook mijn eigen kansen. Het maakt mij niet uit op welke positie ik speel: links, rechts, spits. Als ik maar niet zoveel hoef te lopen. Martin Jol zei voor het seizoen: 'Jij bent vrij, je hoeft niet veel te verdedigen. Want dan raak je energie kwijt voor aanvallen'. Maar ik weet wel, als ik in de toekomst bij een andere club speel, zal ik moeten verdedigen. Ik ben elk jaar meer gaan scoren, maar records houden me niet bezig. Ik kan geloof ik de meest scorende buitenlander in dienst van Ajax worden, en Europees topscorer. Maar dat zegt nog niets over de waarde die je hebt voor een team. Ik heb 26 doelpunten gemaakt en veertien assists gegeven, maar wat is belangrijker? Tegen AZ uit heb ik twee keer gescoord, thuis gaf ik de assist voor het enige doelpunt. Beide duels wonnen we, dus wat is belangrijker? Tegen PSV uit scoorde ik twee keer, maar verloren we 4-3."
"Ik had het gevoel dat ik geld wilde verdienen voor mijn familie en voor mijzelf. We konden thuis in Uruguay nooit schoenen kopen." (Oktober 2009)
"Geld was ooit een drijfveer, of een van mijn drijfveren, maar dat is veranderd. Mijn familie heeft het goed, ook financieel. Mijn broertje van zestien kan de schoenen kopen die ik nooit kon kopen. Maar ik zeg hem wel dat hij moet werken voor zijn geld. Hij mag niet denken: mijn broer voetbalt dus het komt wel goed. Ik jaag geen geld na, maar ik wil mijn droom verwezenlijken. Spelen in Spanje. Je moet altijd een doel voor ogen houden, jezelf prikkelen."
"Met Marco van Basten had ik een wat moeizame relatie, ook al heb ik veel van hem geleerd. Er viel alleen lastig met hem te discussiëren. En ik houd van discussies. Onder Martin Jol heeft de groep meer een stem." (December 2009)
"Met Marco liep de samenwerking een beetje stroef. Hij hamerde op discipline. Het is belangrijk dat de spelers zich goed voelen, tevreden zijn. Soms was er 's middags krachttraining. Dat wilden wij meteen na de ochtendtraining doen, dan konden we op tijd naar huis. Marco vond het beter dat we als groep langer bij elkaar bleven. En op maandag hadden we yoga. Verplicht. Wij vonden dat niks. Het zijn kleine dingetjes, maar ze zijn niet onbelangrijk. Jol is iets minder rechtlijnig."
"Ik snap niet waarom André Ooijer ruzie met mij maakt vanaf de eerste minuut. Ik begrijp die man niet." (Augustus 2009 )
"Iedereen heeft gezien hoe Ooijer zich gedroeg in de uitwedstrijd aan het begin van dit seizoen. Hij liep vanaf de eerste minuut tegen me te praten en te zeuren. Hij hoopte misschien dat ik me zou laten gaan en dat ik een rode kaart zou krijgen. Maar dat gebeurt me niet snel meer. Ik ben wel wat gewend. In het Zuid-Amerikaanse voetbal gaat het er ook niet allemaal even braaf toe. Ik probeer uit negatieve dingen extra motivatie te halen. Tegen VVV zong het publiek tijdens de warming-up: 'Luis Suarez is homo'. Heb ik vier keer gescoord."
"De volgende keer dat we in Amsterdam uit eten gaan, moeten Bruno Silva en ik betalen voor Dario Cvitanich." (Oktober 2009)
"Ha, dat was na Uruguay-Argentinië. Toen verloren Bruno en ik met 2-1 van Argentinië. We hadden een weddenschap met Dario. Ik sprak Bruno gisteren nog. Hij heeft bij zijn huidige club Internacional in Brazilië een basisplaats. Bij Ajax zat hij een beetje op dood spoor vanwege de ontwikkeling die Gregory van der Wiel doormaakt. Dario speelt nu ook wekelijks, bij CF Pachuca in Mexico. Hem heb ik vorige week nog gebeld. Ik mis die jongens wel. Het is belangrijk dat een voetballer zich op het veld en thuis prettig voelt, maar buiten het veld moet je ook plezier hebben."
"Als de tegenstanders zich op mij focussen, kan dat het team helpen. Er komt namelijk meer ruimte voor andere spelers. Tegenstanders vergeten wel eens dat ze tegen Ajax spelen in plaats van tegen Luis Suarez." (Januari 2009)
"Er begon een beeld te ontstaan dat Ajax niet kan winnen zonder Suarez. Nou, je hebt het vorige week kunnen zien. Met 3-0 gewonnen van Sparta, zónder Suarez. Die zege was dus dubbel belangrijk. Vanwege de drie punten en vanwege het gevoel in de groep: Ajax kan winnen zonder Suarez, zoals de ploeg ook kan winnen zonder Demy de Zeeuw, of zonder Jan Vertonghen."
"Ik blijf honderd procent zeker bij Ajax." (Augustus 2009)
"Aan het begin van dit seizoen en rond de winterstop ben ik duidelijk geweest. En als ik zeg dat ik blijf, dan blijf ik ook. Maar ik weet niet wat er gebeurt in juni, juli of augustus. Er is ook een WK deze zomer. Als ik had gewild, had ik naar een club in Rusland of Turkije gekund, maar dat ging alleen om veel geld. Ik wil mijn droom verwezenlijken. Ik ga alleen weg bij Ajax voor de top. Maar ik heb ook een andere wens: met Ajax spelen in de Champions League. Als we ons nu kwalificeren voor de Champions League kan dat ook een rol spelen in mijn beslissing om te gaan of te blijven."
"Na één wedstrijd had ik mijn eerste prijs al binnen. Vrijdag werd ik medisch gekeurd en zaterdag stond ik al met de Johan Cruijff Schaal in mijn handen. Alleen had ik niet gespeeld."
(Augustus 2007)
"Dat was inderdaad maar raar binnenkomen bij Ajax. Maar wat ik heel vervelend vind, is dat we daarna niets meer hebben gewonnen. Dat doet pijn. Als ik weg zou gaan bij Ajax zonder prijs is dat niet goed voor de club en niet voor mijn loopbaan. De mensen moeten zich mij niet alleen herinneren vanwege mooie doelpunten of schwalbes maar ik wil dat mijn naam ook verbonden is aan een prijs."
PZC.nl
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 13 maa 2010 11:25
|
|
Wat mij wel opvalt is dat hij nu een periode doormaakt waarin hij juist veel minder effectief voor de goal is dan dat hij aan het begin van het seizoen was. Ik vrees dat hij aan het einde van het seizoen vertrekt, maar ik hoop dat, bij het behalen van de CL, hij nog minimaal een half seizoen blijft.
Voordeel is wel dat als hij vertrekt, dat er voldoende geld is om extra kwaliteit te injecteren, zeker als Emanuelson deze zomer ook vertrekt.
Voor mij is Suarez een echte Ajacied en een mooie transfer naar een topclub gun ik hem sowieso.
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Za 13 maa 2010 12:14
|
|
Mee eens, wanneer we geen CL halen zal hij vertrekken en dat is hem gegund. Een transfer naar Barcelona (zoals op de homepage besproken) opent meteen de deur voor een omgekeerde transfer van Bojan Krkic. 20 miljoen en Bojan.
Heeft Ajax een spits (Pantelic zal wel vertrekken) en wat geld in kas.
Overigens ben ik niet zo'n voorstander van een vertrek van dragende spelers in de winter, dus ik hoop niet dat hij komende winter vertrekt.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 13 maa 2010 14:20
|
|
Suárez zal willen wachten op een absolute topclub. En die komt er alleen indien hij een (ijzer)sterk WK speelt. Bij Ajax heeft hij immers nog niet bewezen het aller hoogste niveau aan te kunnen. Voor zover dat bij Ajax mogelijk is natuurlijk, maar hij mist mijns inziens ook wel een aantal kwaliteiten voor dat absolute topniveau.
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Za 13 maa 2010 15:44
|
|
Dat ben ik met je eens, ik denk niet dat hij de absolute kan en zal halen. Ik gun het hem (en Ajax ivm de transfersom) echter wel.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 09:30
|
|
[list">Afgelopen zondag scoorde Suárez nummer 28 en 29 in de eredivisie. Echter heeft de aanvaller van de Amsterdammers al 41 doelpunten in 40 officiële duels gemaakt. Een magisch doelpuntengrens is dus gepasseerd in Waalwijk door de 23-jarige international
Hij staat hierdoor in een select gezelschap, waar maar 4 andere Ajacieden dit ooit hebben bereikt. Deze Ajacieden zijn Johan Cruijff, Marco van Basten, Ruud Geels en Henk Groot. Recordhouder Henk groot scoorde in het seizoen 1960/61 zelfs 64 doelpunten.
In de Eredivisie scoorde de Uruguayaan 29 keer. In de KNVB Beker scoorde hij er 6 (allen in 1 duel tegen de amateurs van WHC) en 6 in de Europa League. Suárez is nu de enige speler in Europa die de grens van 40 doelpunten heeft gepasseerd. Manchester United-aanvaller Wayne Rooney staat momenteel 2de. Hij trof 33 keer het net.
De productiefste buitenlandse Ajacied in 1 seizoen heeft nog minimaal 7 wedstrijden om dit doelpuntentotaal op te voeren. 6 Eredivisiewedstrijden en 1 beker duel, de halve Finale tegen Go Ahead Eagles aankomende donderdag.
[/list">
Van de FP, bron VI.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 09:57
|
|
van Basten en Geels gaat hij nog wel voorbij. Ik verwacht nl wel dat hij nog 5 goals maakt in die laatste 7 of 8 wedstrijden. Groot lijkt me heel sterk dat hij die inhaalt, want nog 23 goals is wat teveel voor onze Luis.
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 18:57
|
|
Citaat:
Suarez kan Eredivisierecord Kezman uit de boeken schieten
Met 29 treffers in 27 wedstrijden is Luis Suarez hard op weg om een Eredivisierecord van oud-PSV'er Mateja Kezman te verbreken. De Serviër is de meest productieve buitenlander ooit, weet Voetbal International.
Kezman was in het seizoen 2002-2003 namens PSV goed voor 35 doelpunten in 34 duels. Drie seizoenen terug had Afonso Alves weliswaar een beter gemiddelde dan Kezman, maar de spits van sc Heerenveen bleef steken op 34 goals in 31 wedstrijden.
Suarez kan zondag tegen FC Groningen de zesde buitenlander worden die de magische grens van dertig doelpunten passeert. Het duel met zijn vorige werkgever wordt sowieso een mijpaal in de loopbaan van de Uruguayaan, want hij speelt zijn 150e competitiewedstrijd.
Naast Kezman en Alves lukte het ook Nikos Machlas (Vitesse, 1997-199  , Ronaldo (PSV, 1994-1995) en Ove Kindvall (Feyenoord, 1968-1969) om in één seizoen minimaal dertig keer te scoren. Kezman deed dat zelfs tweemaal, want in het jaar 2003-2004 stond de teller voor hem op 31 goals in 29 duels.
Bron: Goal.com
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 19:42
|
|
Hij heeft nog 6 goals nodig en we krijgen nog clubs als Willem II, VVV, NEC en ADO dus dat moet lukken. Thuis tegen VVV en Heracles verwacht ik toch wel 8 goals voor Ajax in totaal
|
Battum

Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 12:53
|
|
Moet lukken! We zullen zien . Zou leuk zijn voor suarez als extratje op het kampioenschap!
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 13:01
|
|
Citaat: Hij heeft nog 6 goals nodig en we krijgen nog clubs als Willem II, VVV, NEC en ADO dus dat moet lukken. Thuis tegen VVV en Heracles verwacht ik toch wel 8 goals voor Ajax in totaal
Nou, vind ik overdreven. Tegen VVV moeten er 4 mogelijk zijn, Maar tegen Heracles zou ik ook niet ontevreden met 2 goals.
|
skieto

Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 13:11
|
|
Citaat: Hij heeft nog 6 goals nodig en we krijgen nog clubs als Willem II, VVV, NEC en ADO dus dat moet lukken. Thuis tegen VVV en Heracles verwacht ik toch wel 8 goals voor Ajax in totaal
Nou, vind ik overdreven. Tegen VVV moeten er 4 mogelijk zijn, Maar tegen Heracles zou ik ook niet ontevreden met 2 goals.
Precies, laten we zeker geen teams onderschatten. Op papier zou je kunnen zeggen dat we er een aantal in kunnen knallen tegen Heracles, maar die gasten uit Twente maken een goed seizoen door.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 13:49
|
|
VVV uit werd 0-4, Heracles uit werd 0-3. We zijn thuis ongenaakbaar en scoren er lustig op los. Daarom mijn voorspelling
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 16:09
|
|
Ik moet het nog terug zien, maar wat een klootzak, zeg. Dan heb ik het over het moment op 0-1 dat hij de bal in de handen van Ricky van den Bergh draait.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 16:25
|
|
Citaat: Ik moet het nog terug zien, maar wat een klootzak, zeg.  Dan heb ik het over het moment op 0-1 dat hij de bal in de handen van Ricky van den Bergh draait.
? Verklaar nader. Wie is een klootzak en waarom? Ik volg het niet.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 12:52
|
|
Citaat: Ik moet het nog terug zien, maar wat een klootzak, zeg.  Dan heb ik het over het moment op 0-1 dat hij de bal in de handen van Ricky van den Bergh draait.
Die bal had ie inderdaad 300% moeten afspelen op, ik meen, Sulejmani of hard in moeten schieten ipv een pisballetje met een boogje.
Speelde overigens wederom dramatisch met het verschil met voorgaande weken dat er nu geen goal en assist van zijn schoenen kwam.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 14:24
|
|
Ik heb de wedstrijd niet gezien , maar Suárez verneukt veel vaker kansen. Als die even z'n kopje erbij had, had die misschien wel 100 doelpogingen minder, maar wel minimaal 10 doelpunten meer.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 14:44
|
|
Wat Peter zegt, Sincere. Ik heb het niet meer terug gezien. Wat me bijstaat is dat ie centraal doorkomt, een Hagenaar uitkapt en de bal op zijn linker uitkomt. De man van Sulejmani komt naar binnen, richting Suárez, zodat Sulejmani vrij staat. I.p.v. af te schuiven, draait ie terug naar zijn rechter (wel aardig dat van den Bergh daar zo snel op anticipeerde) en draait de bal richting goal. Absurd. Dan speel je zo'n zaadpot, dan speelt je elftal zo'n kut wedstrijd, in deze situatie, als alles waar je de afgelopen maanden voor geknokt hebt op het spel staat en dan doe je zoiets. Met wat voor instelling speel je op dat moment? Ik heb niks tegen het missen van kansen, da's inherent aan het spelletje en haar deelnemers, maar dit..
Jammer dat Sulejmani hem ter plekke niet helemaal verrot schold. Hopen dat Jol dat na de wedstrijd wel heeft gedaan, want dit soort egotripperij kan je missen als kiespijn in deze fase van de competitie.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 15:16
|
|
Volgens mij heeft het meer met een gebrek aan overzicht dan met egotripperij te maken.
|