Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 00:20
|
|
Citaat: Ok, dan zijn we het eens.
Ik ben heel benieuwd wat het waarschijnlijk aanstaande Adriaanse-tijdperk Ajax qua aankoopbeleid zal brengen. Bij Willem II en AZ werkte hij met Van Geel die met name de Nederlandse markt erg goed kende en Porto heeft sowieso een geweldige organisatie en netwerk, maar wie moet hem bij Ajax behoeden voor overdreven ver-Nederlandsing? Onder Beenhakker maakte hij natuurlijk een goede beurt qua aankoopbeleid, maar laten we niet vergeten dat Adriaanse liever Vennegoor wilde halen in plaats van Ibrahimovic en dat hij menig middelmatige jeugdspeler veel vertrouwen gaf. Ik denk dat Blind hem daar vanaf moet houden maar aangezien Blind ook niet de beste kijk op de zaak heeft zouden ze Keizer (of v.d. Zee desnoods) als hoofd-scouting aan moeten stellen die een evengrote inspraak als Blind en Advocaat zou moeten krijgen.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 00:34
|
|
Als je de hoofd scouting zo belangrijk maakt als de technisch manager, dan kan je de technisch manager er dus net zo goed uitgooien. Daar ben ik verder wel voor hoor (los van de vraag of de huidige hoofd scouting goed genoeg is, want daar heb ik geen kijk op). Het aankoopbeleid bij Ajax was op z'n best op het moment dat de verantwoordelijke mensen bij Ajax zich niet teveel wilden profileren door hun spelers er doorheen te pushen. Ibrahimovic en Mido via Beenhakker, Maxwell via Blind gescout op een toernooi in Terborg, Trabelsi op stage (en dus goedgekeurd door Adriaanse).
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 00:39
|
|
Citaat: Als je de hoofd scouting zo belangrijk maakt als de technisch manager, dan kan je de technisch manager er dus net zo goed uitgooien. Daar ben ik verder wel voor hoor (los van de vraag of de huidige hoofd scouting goed genoeg is, want daar heb ik geen kijk op). Het aankoopbeleid bij Ajax was op z'n best op het moment dat de verantwoordelijke mensen bij Ajax zich niet teveel wilden profileren door hun spelers er doorheen te pushen. Ibrahimovic en Mido via Beenhakker, Maxwell via Blind gescout op een toernooi in Terborg, Trabelsi op stage (en dus goedgekeurd door Adriaanse).
Ik heb twee gedachtestromingen in mijn hoof 1) een sterke TD maar of Blind daar geschikt voor is betwijfel ik, 2) een technisch manager dat als boegbeeld mooi voor de camera lacht en verder een soort contactpersoon is en de onderhandelingen doet. Die TM krijgt dat een sterke hoofdscouting, hoofdjeugdopleiding en trainer naast zich. Het lijkt mij misschien wel de beste optie omdat de hoofdscouting dus de spelers voordraagt, de trainer ze goedkeurt/afkeurt en de TM het regelt. De TM kan dan als soort laatste scout gebruikt worden zodat de trainer niet naar verwegistan hoeft te reizen. Het is dan wel de tm die de hoofdscouting, -jeugdopleiding en trainer moet zoeken en (met goedkeuring van de AM) aanstellen. Dan lijkt Blind me weer erg geschikt en omdat hij ook een boegbeeld is die volgens mij best de rest van zijn leven dit zou willen doen zorgt dat ook verder wel voor rust binnen het beleid. Hij is dan ook meteen een soort cultuurbewaker.
|
Gruijt

Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 10:37
|
|
Adriaanse moet Janko meenemen vanuit Salzburg. Dat zou mooi zijn. Voor de rest nog een goede centrale verdediger erbij en nog een talentvolle linksback halen. Of Pranjic. Die speelt bij Kroatië ook vaak daar en dan wordt ie weer herenigd met Sulejmani. Verder niemand laten gaan die basisspeler is.
Basis:
Stekelenburg (c)
v/d Wiel - AANKOOP - Vermaelen - Pranjic
Gabri - Aissati - Vertonghen
Suarez - Janko - Sulejmani
Bank:
Vermeer, Wielaert, Silva, Lindgren, Enoh, Emanuelson en Cvitanich.
Verkopen:
Oleguer, Sno en Kennedy.
Verhuren:
Anita, Donald, Martina, v/d Heijden, Doanld, Sarpong, Blind, (De Jong en Alderweireld).
>> Niet allemaal verhuren natuurlijk. Moet wel een redelijke selectie houden die ook blessures op kan vangen etc.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 11:19
|
|
Citaat: Als je de hoofd scouting zo belangrijk maakt als de technisch manager, dan kan je de technisch manager er dus net zo goed uitgooien. Daar ben ik verder wel voor hoor (los van de vraag of de huidige hoofd scouting goed genoeg is, want daar heb ik geen kijk op). Het aankoopbeleid bij Ajax was op z'n best op het moment dat de verantwoordelijke mensen bij Ajax zich niet teveel wilden profileren door hun spelers er doorheen te pushen. Ibrahimovic en Mido via Beenhakker, Maxwell via Blind gescout op een toernooi in Terborg, Trabelsi op stage (en dus goedgekeurd door Adriaanse).
Kan een technisch manager (los van het feit of Blind de juiste man is) niet ook hoofd scouting zijn? Scheelt weer een schakel en maakt de structuur een stuk helderder. Zo moeilijk is het uiteindelijk ook weer niet om een goed netwerk van scouts op te zetten en aan te sturen. Op dit forum zijn er al mensen die meer kennis bezitten van specifieke markten dan bij Ajax voorhanden lijkt te zijn, anders kan ik aankopen als Sno, Oleguer, Wielaert en Sulejmani niet uitleggen. Dan heb ik het overigens ook over de prijs/kwaliteitsverhouding, niet dat Sulejmani een slechte speler is.
|
wesley the pitbull

Forum berichten: 38
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 14:32
|
|
Ajax moet gewoon een paar versterkingen halen: bijvoorbeeld Biglia( middenvelder) een verdediger en een sterke spits
Tevens heeft ajax onder Martin van Geel nog intresse in Biglia gehad toen werd er gezecht dat hij ongeveer 6 miljoen moest opleveren voor Anderlecht.
Hier een filmpje hij speelt hier echt gruwelijk. http://www.youtube.com/watch?v=GHRXTrnI ... r_embedded
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 14:34
|
|
Welkom, wesley the pitbull!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 15:32
|
|
Kan een technisch manager (los van het feit of Blind de juiste man is) niet ook hoofd scouting zijn? Scheelt weer een schakel en maakt de structuur een stuk helderder. Zo moeilijk is het uiteindelijk ook weer niet om een goed netwerk van scouts op te zetten en aan te sturen. Op dit forum zijn er al mensen die meer kennis bezitten van specifieke markten dan bij Ajax voorhanden lijkt te zijn, anders kan ik aankopen als Sno, Oleguer, Wielaert en Sulejmani niet uitleggen. Dan heb ik het overigens ook over de prijs/kwaliteitsverhouding, niet dat Sulejmani een slechte speler is.
Bepaalde mensen hebben ook bepaalde belangen bij transfers, Ik zou zeggen kijk welke patronen je kunt ontdekken in transfers en graaf iets dieper dan de normale transferfeitjes en plots worden de dingen allemaal heel logisch, althans dat was mijn ervaring.
|
jlajacied

Forum berichten: 20
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 17:12
|
|
Babel mag vertekken bij Liverpool bij komst Downing
Ryan Babel mag mogelijk vertrekken bij Liverpool. De oud-Ajacied voldoet niet aan de eisen van zijn manager, en heeft besloten om de flankspeler op de transferlijst te zetten, mits de transfer van Downing wordt afgerond.
Rafael Benítez, trainer van Liverpool, is niet tevreden over Babel. Ook Riera voldoet niet aan het plaatje wat de Spaanse coach voor ogen heeft met zijn club. Mede daarom mogen beide spelers vertrekken, als er eerst vervanging in de naam van Stuart Downing wordt aangetrokken.
Overigens hoeft Babel niet te klagen over interesses. Zo heeft Ajax altijd interesse gehouden in de spits, en zo zouden ook Juventus, Aston Villa en Villareal de situatie nauwlettend in de gaten houden van de Nederlander.
Bron: voetbalcentraal.nl
Zou mooi zijn als die terug naar ajax kwam maar we hebben al best veel aanvallers natuurlijk. En je weet niet of hij zelf al wil.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 17:14
|
|
Dan heb ik liever Riera.
|
jlajacied

Forum berichten: 20
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 17:15
|
|
Citaat: Dan heb ik liever Riera.
Ja, dat zou ook zeker een goede voetballer voor ajax zijn.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 17:16
|
|
Citaat: Dan heb ik liever Riera. Ik denk dat Ajax meer kans maakt op Babel maar ook ik heb liever Riera. Babel zou ik trouwens wel graag zien komen als Ajax in een twee spitsen systeem gaat spelen en Suarez vertrekt. Natuurlijk zou het moeilijk worden maar wie niet waagt wie niet wint en niet geschoten is altijd mis.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 17:31
|
|
Riera/Pranjic. Goede, volwassen voetballers, maar ik weet niet of je daar nou een vermogen aan uit moet geven.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 21:29
|
|
Citaat: Riera/Pranjic. Goede, volwassen voetballers, maar ik weet niet of je daar nou een vermogen aan uit moet geven.
Waarop is de overgang van Riera naar Ajax een paar seizoenen terug nou op stukgelopen? Ik had het idee dat hij toen niet zo duur was. Dat is nu natuurlijk sterk veranderd.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 21:35
|
|
Citaat: Waarop is de overgang van Riera naar Ajax een paar seizoenen terug nou op stukgelopen? Ik had het idee dat hij toen niet zo duur was. Dat is nu natuurlijk sterk veranderd. Zijn bondscoach zou hem niet meer oproepen als hij naar Ajax vertrok.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 21:38
|
|
Citaat: Waarop is de overgang van Riera naar Ajax een paar seizoenen terug nou op stukgelopen? Ik had het idee dat hij toen niet zo duur was. Dat is nu natuurlijk sterk veranderd. Zijn bondscoach zou hem niet meer oproepen als hij naar Ajax vertrok.
Dat was toendertijd Aragones bondscoach van Spanje toch?
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 21:43
|
|
Oh ja, zoiets was het inderdaad. Raar verhaal! Het heeft hem niet veel geholpen. Alhoewel, zo slecht heeft hij het niet gedaan. Goede speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 21:47
|
|
Jullie hadden toch wel door dat Riera de interesse van Ajax gewoon gebruikt heeft om z'n contract te laten opwaarderen bij Espanyol? Moeilijker dan dat zit het niet hoor, Ajax is expres aan het lijntje gehouden.
|
Emiel Ajacied

Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 23:06
|
|
Ajax moet een leider halen,
Zoals Davids er was.
Die spelers kunnen het team als het minder gaat in een wedstrijd verder krijgen om door te gaan.
Als het dit seizoen een wedstrijd niet lukt , ging hij ook vaak verloren.
Echt alleen omdat er geen team staat.
Voetballen kunnen ze wel , maar als het even niet gaat word het ook niks!
Spelers als Gerrard bij Liverpool etc zulke spelers moeten ze hebben.
Dan kunnen we eindelijk weer eens met de kop omhoog kijken naar een kampioensfeest en een schaal in Amsterdam !
AFCA , YOU'LL NEVER WALK ALONE !!
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 23:23
|
|
Emiel, allereerst welkom op dit forum Yes !! sneller dan Toby ..
Makkelijker gezegt dan gedaan, dit is een feit die we allemaal al constateren maar zulke leiders zijn heel moeilijk te vinden..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 23:42
|
|
Goed gedaan, Riejuh. Mijn vriendin gijzelde me even, dus vandaar.
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 00:14
|
|
Helaas moeten we toch wel concluderen dat spelers die in Engeland, Spanje, Duitsland en Italie spelen, niet haalbaar zijn voor Ajax. Zolang Ajax zich niet als een rustige, stabiele club profileert, die elk jaar zich een plaats in de CL weet te verschaffen, zal het voor spelers niet aantrekkelijk zijn om naar Ajax te komen. Transfersommen van boven de 10 miljoen zijn voor Ajax, zolang het niet in de CL uitkomt, van te groot risico. Verder geeft het ook een slechte positie in onderhandelingen in lagere prijsklasses. Voor Ajax is het zaak om de opleiding weer fatsoenlijk neer te zetten, ervaring in te kopen en een leiding te vormen wat minimaal 4 jaar zit. Zolang dit niet gebeurt, zal Ajax steeds verder afglijden.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 09:09
|
|
Citaat: Helaas moeten we toch wel concluderen dat spelers die in Engeland, Spanje, Duitsland en Italie spelen, niet haalbaar zijn voor Ajax. Zolang Ajax zich niet als een rustige, stabiele club profileert, die elk jaar zich een plaats in de CL weet te verschaffen, zal het voor spelers niet aantrekkelijk zijn om naar Ajax te komen. Transfersommen van boven de 10 miljoen zijn voor Ajax, zolang het niet in de CL uitkomt, van te groot risico. Verder geeft het ook een slechte positie in onderhandelingen in lagere prijsklasses. Voor Ajax is het zaak om de opleiding weer fatsoenlijk neer te zetten, ervaring in te kopen en een leiding te vormen wat minimaal 4 jaar zit. Zolang dit niet gebeurt, zal Ajax steeds verder afglijden.
Je hebt volledig gelijk, dus neem het volgende met een korreltje zout al zou het wel fantastisch zijn.
Javier Saviola wil weg bij Real Madrid. Afgelopen winter was PSV al geinteresseerd in de verdiensten van het 'Konijntje' en als Suarez weg gaat, zal dit een duidelijke versterking zijn. Ik weet toevallig dat Saviola Ajax een interessante club vindt, al is het missen van de Champions League inderdaad wel erg jammer.
Dat zeg ik omdat mensen anders los van het geld meteen zullen roepen dat een spelers als Saviola nooit naar Nederland zou willen. Dat is niet per definitie waar. Zo wilde Ustari voor zijn blessure graag naar PSV komen, maar toen hebben ze in Eindhoven de voor ons verstandige keuze gemaakt om Isaksson aan te trekken.
http://www.v-bal.nl/nieuws/47060/saviol ... itten.html
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 16:25
|
|
Ach...het blijft een ultieme droom....maar het contract van Christian Panucci loopt deze zomer af. Zou een mooie mentor zijn voor Gregory.
Maar goed....dromen he
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 17 mei 2009 17:31
|
|
Panucci, wat een verschrikkelijke vent is dat toch.
Niet dat het wat uitmaakt. Wel flink over z'n top, dat maakt wel uit. Liever nu vertrouwen uitspreken in v/d Wiel.
|