Auteur
|
Bericht
|
Demosthenes

Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 22:26
|
|
Net weer wat beelden gezien van Ajax - feyenoord. Wat mij opvalt in topics op andere Ajaxfora is dat wij altijd iedere strafschop tegen Ajax een 100% strafschop vinden en dat wij nooit een strafschop mee hadden hoeven te krijgen.
Wij vinden altijd dat wij, vanwege onze arrogantie (????????????) nooit iets mogen claimen?
Ik hoor morgen zo vaak dat de strafschop terecht was, dat Suarez nog erger is dan Machlas, dat de scheidsrechter Heitinga een rode kaart had moeten geven na de aanslag op makaai, dat er iedere keer werd afgefloten voor buitenspel enz. Waarom geven wij (op andere?????) fora die mensen altijd gelijk?????????
Ik zag in de val van Suarez geen gele kaart. Moet je iedereen die valt een gele kaart geven??????
Mols liet zich duidelijk vallen, wetende dat feyenoord dan een strafschop krijgt, zoals dit seizoen vaker gebeurt. Thuis tegen NAC bij een 0-0, uit tegen Roda bij een 0-1, thuis tegen De Graafschap bij een 1-0, thuis tegen Ajax bij een 1-2 en thuis tegen Heerenveen of Groningen bij een 1-0, allemaal beslissende doelpunten, terwijl ik het discutabele "vrije trappen" vond.
Waarom zijn wij "Roomser dan de paus?". Ene Van Hanegem wist jaren geleden al dat je de scheidsrechter kunt beïnvloeden, maar Ajax weet in de Arena de banken zo te plaatsen dat de tegenstander altijd bij de grensrechter zit en Ajax er vanaf zit: amateurisme!!!!!!!!! Zelfs bij mijn amateurvereniging weten we beter.
Waarom zijn wij "Roomser dan de paus"? Het kost Ajax punten!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 22:32
|
|
Citaat: Ik hoor morgen zo vaak dat de strafschop terecht was, dat Suarez nog erger is dan Machlas, dat de scheidsrechter Heitinga een rode kaart had moeten geven na de aanslag op makaai, dat er iedere keer werd afgefloten voor buitenspel enz. Waarom geven wij (op andere?????) fora die mensen altijd gelijk?????????
Ik zag in de val van Suarez geen gele kaart. Moet je iedereen die valt een gele kaart geven??????
Mols liet zich duidelijk vallen, wetende dat feyenoord dan een strafschop krijgt, zoals dit seizoen vaker gebeurt. Thuis tegen NAC bij een 0-0, uit tegen Roda bij een 0-1, thuis tegen De Graafschap bij een 1-0, thuis tegen Ajax bij een 1-2 en thuis tegen Heerenveen of Groningen bij een 1-0, allemaal beslissende doelpunten, terwijl ik het discutabele "vrije trappen" vond.
Ik ben wel blij met het feit dat Ajax-supporters niet de calimero uithangen zoals de supporters van Feyenoord en PSV dat wel doen.
Dat gezegd hebbende, ik heb geen enkele aanleiding gezien voor een rode kaart aan Heitinga. Waren er serieus mensen die dat wel hebben gezien?
En ik vond de actie van Mols geen schwalbe, maar het was ook geen pingel. Mols struikelde gewoon.
|
Demosthenes

|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 23:45
|
|
Citaat: Ik ben wel blij met het feit dat Ajax-supporters niet de calimero uithangen zoals de supporters van Feyenoord en PSV dat wel doen.
Dat gezegd hebbende, ik heb geen enkele aanleiding gezien voor een rode kaart aan Heitinga. Waren er serieus mensen die dat wel hebben gezien?
En ik vond de actie van Mols geen schwalbe, maar het was ook geen pingel. Mols struikelde gewoon.
Calimero:
Blijkbaar zijn er twee stereotypen: calimero of niet. Ik kies voor de nuance.
Heitinga: ja, de feyenoorders die ik sprak voor de samenvatting zeiden allemaal (ik woon in Rotterdam, ik hoor en lees dan ineens erg veel!!!) dat het rood moest zijn. Voor mij betekent dat dat Johnny dus een prima wedstrijd speelde, want anders zeggen ze dat niet XD
Mols struikelde over zijn eigen benen. Vind ik ook, maar na NAC thuis, Roda uit, Graafschap thuis, Heerenveen/Groningen thuis is dit al de vijfde discutabele strafschop en zolang Ajacieden daar niets tegen ondernemen onder het mom van "Calimero" zal Ajax ze tegen krijgen en feyenoord voor. Bij feyenoord was het onder van Hanegem zelfs verplicht om te ageren tegen een nadelige beslissing van de scheidsrechter om die man te beïnvloeden.
Wie ooit in de Arene komt, ziet dat de reservebank van de tegenstander op de helft van de grensrechter is, die van Ajax aan de andere kant. Iemand die wel eens in de Arena komt, ziet steeds de trainer van de tegenpartij tegen nadelige beslissingen protesteren, alleen maar om de leiding te beïnvloeden. De Ajaxtrainer heeft geen contact met de grensrechter!!! De wedstrijd wordt beslist door ```kleinigheden``` zoals de plek van de reservebank.
Wiljan Vloet kwam bij Sparta en het eerste dat hij wilde veranderen (is later ook gebeurd) was zijn plek t.o.v. de grensrechter! Ajax wil dat niet, staat erboven en verliest zo het kampioenschap??? Vinden we niet erg, want als we dat wel vinden zijn we net calimero!
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 23:53
|
|
Kijk, het is zonde dat daar in het begin nooit over na is gedacht. Zo'n kunstje als Vloet flikte kan je nu bij Ajax namelijk niet flikken, omdat het dan overal in de media breed wordt uitgemeten.
|
Simpson

Forum berichten: 100
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 17:59
|
|
Precies. Op dit moment nemen de media Ajax maar al te graag onder schot. De club ligt op de grond en dus is het makkelijk schoppen.
Je moet dat niet al te serieus nemen. Toen Ajax in 1995 de C.L. won stonden de meeste journalisten bijna te janken van geluk, met Jack van Gelder voorop. Ze lopen gewoon met de stroming mee, zo gaat dat.
|
Pal

Forum berichten: 215
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 21:08
|
|
Citaat: Net weer wat beelden gezien van Ajax - feyenoord. Wat mij opvalt in topics op andere Ajaxfora is dat wij altijd iedere strafschop tegen Ajax een 100% strafschop vinden en dat wij nooit een strafschop mee hadden hoeven te krijgen.
Wij vinden altijd dat wij, vanwege onze arrogantie (????????????) nooit iets mogen claimen?
Ik hoor morgen zo vaak dat de strafschop terecht was, dat Suarez nog erger is dan Machlas, dat de scheidsrechter Heitinga een rode kaart had moeten geven na de aanslag op makaai, dat er iedere keer werd afgefloten voor buitenspel enz. Waarom geven wij (op andere?????) fora die mensen altijd gelijk?????????
Waarom zijn wij "Roomser dan de paus?". Ene Van Hanegem wist jaren geleden al dat je de scheidsrechter kunt beïnvloeden, maar Ajax weet in de Arena de banken zo te plaatsen dat de tegenstander altijd bij de grensrechter zit en Ajax er vanaf zit: amateurisme!!!!!!!!! Zelfs bij mijn amateurvereniging weten we beter.
Waarom zijn wij "Roomser dan de paus"? Het kost Ajax punten!!!!!!!
Als er al een kaart had moeten vallen bij de botsing tussen Heitinga en Makaay, dan had de kaart voor Makaay moeten zijn die als een blinde stier op de rug van Heitinga in loopt.
Suarez kreeg nu de gele kaart die hij al 10 keer eerder had verdient, dus daar kan ik wel mee leven. Mols verdiende wel een gele kaart voor een schwalbe.
|
Demosthenes

|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 23:16
|
|
Bron: www.rijnmond.nl
Waarom hier? Zou Ajax ook tot zijn actie (beslissende schwalbe) zijn overgegaan of staan wij daar boven? Vreemd is dat blijkbaar maar één filmpje met rechten te maken heeft, toevallig het filmpje dat feyenoord niet uitkomt. is het filmpje nog ergens anders te vinden?
Citaat: Filmpje Mols verwijderd van Youtube
13 november 2007
Feyenoord heeft de valpartij van Michael Mols, waaruit de club een penalty kreeg tegen Ajax en in de rebound 2-2 maakte, van Youtube laten halen.
De Ajaxfans die nogmaals wilden bekijken of hun vermoeden dat Michael Mols over zijn eigen benen struikelde klopte, kwamen bedrogen uit. Youtube, de verzamelbank om dit soort filmpjes op te sporen, bleek geen uitkomst te bieden. 'This video is no longer available due to a copyright claim by Feyenoord Rotterdam N.V.' valt er te lezen.
Volgens Feyenoord is de film niet verwijderd vanwege de al dan niet schwalbe van Michael Mols. "Het gaat om de Eredivisierechten die erop zitten, en in deze niet om de inhoud".
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 nov 2007 23:38
|
|
Jawel, hoor. hier en het staat nog op youtube.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 16:01
|
|
Zal niet door de schwalbe komen, want Feyenoord heeft eerder samenvattingen van wedstrijden laten verwijderen. Wel kinderachtig, maar niet zó kinderachtig dus.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 16:02
|
|
Daar is weinig kinderachtigs aan, want dat heeft gewoon met rechten te maken. Er worden zo vaak filmpjes van Youtube afgehaald.
|
Demosthenes

|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 20:04
|
|
Citaat: Daar is weinig kinderachtigs aan, want dat heeft gewoon met rechten te maken. Er worden zo vaak filmpjes van Youtube afgehaald.
Met rechten??? Op een minder bekende(???) site: http://www.dailymotion.com/video/x3g8z3_feyenoord-ajax-22_sport vind je de beelden nog wel, al sinds zondagmiddag, ook te bereiken via [url">http://www.voetbaltube.com Daar mag het filmpje blijven staan?
Het verhaal van de rechten is vreemd, want blijkbaar gelden die rechten alleen voor die strafschop en niet voor de andere beelden van die wedstrijd? Zijn de rechten per schwalbe/strafschop anders geregeld?
Zijn ze bij feyenoord zo naïef dat ze denken dat niemand meer dat filmpje kan zien????
|
Chivu 05

Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 15:36
|
|
Het was gewoon geen penalty. Maarja, die Mols doet het kennelijk zo slim dat men erin trapt.
Wat Suarez betreft, hij ligt toch altijd op de grond. Sinds het begin bij Groningen al, ik snap niet dat hij daar op nooit op aangesproken wordt. Het is trouwens ook erg vreemd dat hij soms vrije trappen neemt, terwijl hij een matige traptechniek heeft.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 15:38
|
|
Hmm, ik heb Suarez eerlijk gezegd maar weinig vrije trappen zien nemen. Niet dat ik z'n traptechniek echt matig vind, maar volgens mij nemen Luque, Huntelaar of Heitinga de directe vrije trappen en Luque de indirecte.
|
Chivu 05

Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 16:00
|
|
In de CL of UEFA Cup heb ik hem wel vrije trappen zien nemen en ook hoekschoppen. Nou, het was niet best.
|
Demosthenes

|
Geplaatst: Do 15 nov 2007 16:39
|
|
Citaat: Wat Suarez betreft, hij ligt toch altijd op de grond. Sinds het begin bij Groningen al, ik snap niet dat hij daar op nooit op aangesproken wordt. Het is trouwens ook erg vreemd dat hij soms vrije trappen neemt, terwijl hij een matige traptechniek heeft.
We mogen aannemen dat hij erop aangesproken is dat schwalbes door Ajax niet op prijs worden gesteld, maar er zit ook aan deze opmerking een andere (geen schaduw!)kant: Suarez is de enige speler in de eredivisie die niet mag vallen, want als hij een keer valt heeft iedereen het over een schwalbe!
Suarez en andere spelers vallen edere wedstrijd en ik zie niet dat hij iedere keer om een vrije trap smeekt of om een gele kaart voor de tegenstander. Bij voetbal is llichamelijk contact en kan iemand vallen. In mijn woonplaats zit ander publiek: bij iedere val van een feyenoorder wordt er geroepen om rood, dat hoeft voor mij niet, maar het helpt wel, zie een uitspraak van een scheidsrechter deze week: "Er protesteerde toch niemqnd van Ajax/er was toch weinig protest tegen de strafschop, het achteraf rechtvaardigen ervan!
Het blijkt dus wel degelijk te werken: fel ageren tegen een strafschop, van hangem sprak zijn spelers erop aan als het niet gebeurde, evenals bij vrije trappen dicht bij het doel.
Ajacieden zijn roomser dan de paus? Geef een tegenstander speler de vrije doorgang, laat de tegenstander a.u.b. niet vallen, hij kan zich bezeren? En strafschop tegen? natuurlijk en scheids, mocht die er niet ingaan, laat hem dan maar overnemen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 17 nov 2007 17:35
|
|
Ik wil op een paar dingen reageren:
Allereerst het feit dat je het hebt over het weghalen van die filmpjes. Dat is echt standaardprocede bij Feyenoord. Een compilatie van Alves gemaakt door Heerenveen fans mocht niet op youtube omdat er een samenvatting bijzat met beelden van Feyenoord.
Verder is de hele voetbalbond natuurlijk gebonden aan selectiviteit. Waar ik me altijd over verbaasd heb zijn bv. het bespreken van bepaalde overtredingen en het negeren van andere. Huntelaar heeft heel wat mogen uitdelen zonder door de morraalridders van de beeldbuis aangepakt te worden. Vennegoor werd nooit geschorst voor z'n ellebogen. Ook vreemd zijn bijvoorbeeld de vele grepen naar de keel waar je niemand over hoort. Ik vond het destijds bizar dat Chivu geschorst werd voor een slaande bwegeging zonder raken maar dat Bosvelt die overduidelijk Sneijder naar de keel greep. Dat naar de keelgrijpen hebben we nogmaals gezien (Ooijer - Huntelaar) en afgelopen J.C. editie (Afellay - Heitinga).
De KNVB stelt de scheidsrechters aan en leidt ze op, de voornaamste bron van inkomsten van de KNVB: Het Nederlands elftal. De KNVB pakt dan ook vaak snellers buitenlanders en niet-internationals aan, daar moet je maar eens op letten. Ik wil echter niet zover gaan dat we langs Ajaxkant zovaak benadeeld worden. Dat gebeurt overal en protesteren heeft weinig zin. Ajax mazzelt ook vaak genoeg.
Het enige is dat er bij Ajax altijd de term 'lucky Ajax' is als je ook eens geluk hebt.
|
Demosthenes

|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:39
|
|
Citaat: Dat gebeurt overal en protesteren heeft weinig zin. Ajax mazzelt ook vaak genoeg.
Protesteren (zonder een gele kaart op te lopen) heeft m.i. wel zin. Zo'n scheidsrechter is zelden 100% zeker van zijn zaak en zal zich bij een tweede keer eerder bedenken ('s avonds op tv!!!).
Onderzoek ernaar is natuurlijk lastig, maar als Uilenberg de strafschop tegen Maduro min of meer rechtvaardigt met:"Er werd bijna niet geprotesteerd", zal een scheidsrechter bij een volgend twijfelgeval niet de andere kant zijn zin geven.
Vorig seizoen waren er genoeg supporters die na de strafschop uit tegen Utrecht (overtreding duidelijk buiten het strafschopgebied) die het "Ajax onwaardig" vonden om te protesteren, we hadden gewonnen en Calimerogedrag past niet bij Ajax. Bleek maanden later: we werden op één doelpunt na .......... Ik zeg niet dat die strafschop anders zou zijn omgezet in een vrije trap, maar als een scheidsrechter weet ... ik val in herhaling.
Ik heb elders wel eens gevraagd of iemand een overzicht heeft van hoeveel strafschoppen er aan welke ploegen gegeven worden, maar niemand kon mij dat vertellen. Zo'n overzicht mis ik; welke scheidsrechter geeft in de kuip bij een 0-0 stand een strafschop aan de tegenstander? In de Arena is dat geen probleem.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 15:52
|
|
Sowieso wil ik dat opportunistische nog wel eens bij Ajax missen.
Een beetje te braaf, inderdaad.
|
Demosthenes

|
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 17:29
|
|
Citaat: Sowieso wil ik dat opportunistische nog wel eens bij Ajax missen.
Een beetje te braaf, inderdaad.
Wat lees ik voor een gedurfd beleid? Op AN zie je dat Ajax wel degelijk durft, een paar weken na feyenoord:
Ook Ajax verwijdert filmpjes van Youtube
(Gepost door T)
In navolging van Feyenoord en het ECV zelf lijkt ook Ajax werk te maken van het beleid van het ECV om de uitzendrechten te beschermen en daarom wedstrijdbeelden op internet waar rechten op zitten te verwijderen. De afgelopen dagen zijn al diverse wedstrijdbeelden van Ajax op Internet, die voornamelijk op YouTube waren te zien, weggehaald. De volgende tekst is te zien als je de bewuste beelden opvraagt: This video is no longer available due to a copyright claim by AFL AJAX NU' (lees: AFC Ajax NV).
Ajax Netwerk
Fans werden de afgelopen maanden steeds actiever met het plaatsen van wedstrijdbeelden op internet en zochten daarmee de aandacht. Daardoor wordt het belang voor de clubs ook steeds groter om de uitzendrechten en de miljoenen die daarmee gemoeid zijn voor de clubs te beschermen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 18:50
|
|
Die filmpjes zullen me aan m'n reet hoesten. Ik wil het op het veld zien.
|
Demosthenes

|
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 20:34
|
|
Citaat: Die filmpjes zullen me aan m'n reet hoesten. Ik wil het op het veld zien.
Als je op het veld veel ziet, zijn er ook veel filmpjes! Uitwedstrijden zie ik niet en dan direct op voetbaltube kijken is wel leuk.
|