Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 18:13
|
|
Nooit meer opstellen deze man! Wat een ongelooflijk drama... Doet werkelijks niets goeds. Wat een ergenis!
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 18:24
|
|
We hebben helemaal niemand op de rechterkant. Daarom hoop ik ook dat ze een rechtsbuiten aantrekken in plaats van een spits.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 18:45
|
|
Citaat: We hebben helemaal niemand op de rechterkant. Daarom hoop ik ook dat ze een rechtsbuiten aantrekken in plaats van een spits.
Wat mij betreft ook niet...Dan maar Suarez naar rechts en Cvita in de spits..
Of Sulejmani op rechts, of Zeegelaar vanaf de start op rechts.
Maar niet Rommedahl meer!
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:36
|
|
Citaat: We hebben helemaal niemand op de rechterkant. Daarom hoop ik ook dat ze een rechtsbuiten aantrekken in plaats van een spits.
Vrees dat dat 'm niet wordt, Bart. Jol wil een spits, misschien dat ie dan Suárez weer meer van rechts laat komen met van der Wiel als offensieve rechtsback.
Opvallend trouwens dat wanneer de betere spelers falen, een speler als Rommedahl er van langs krijgt.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:47
|
|
Ik snap op zich wel dat Jol een spits wil hebben, maar je hebt geen speler die goed uit de voeten kan op rechts. Jol ziet Suarez als spits dat zegt die in de media. Moet Ajax dan straks met drie dure spitsen in de selectie zitten. Zoals ze nu spelen was ik erg blij met de komst van een Elia. Een echte buitenspeler met zijn snelheid en in goed overzicht
Maar laat ik het maar over Rommedahl hebben. Gewoon een hele bruikbare speler om in je selectie te hebben. Hij doet het op zich niet slecht, al kan het altijd beter. Het probleem voor Ajax is als je met Rommedahl dat van der Wiel niet helemaal tot zijn recht komt als opkomende back. Maar Rommedahl zou ik toch bij de selectie houden. Misschien zou ik hem wel een contractverlenging aanbieden want er is nu wl een hele leegte achter Rommedahl als rechtsbuiten. In het eerste en tweede loopt er geen goede rechtsbuiten rond en dan kom je al snel bij Jozefzoon een speler va de A1, maar die moet zich ook ontwikkelen.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 00:15
|
|
Vrees dat dat 'm niet wordt, Bart. Jol wil een spits, misschien dat ie dan Suárez weer meer van rechts laat komen met van der Wiel als offensieve rechtsback.
Opvallend trouwens dat wanneer de betere spelers falen, een speler als Rommedahl er van langs krijgt.
Tja Rommedahl is een makkelijk slachtoffer, net als Urby..........
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 09:53
|
|
En hoe zou dat nou komen...?
Deze spelers halen het bloed onder je nagels vandaan. Die Emanuelsson erger ik me al jaren aan. Hij voegt niets toe en heeft geen enkel rendement. Rommedahl is de zwakste Ajax buitenspeler die ik ooit heb zien voetballen. Dat sommige supporters tevreden zijn met dit soort spelers zegt genoeg over hoe het laatste jaren gaat met Ajax..
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:20
|
|
En hoe zou dat nou komen...?
Deze spelers halen het bloed onder je nagels vandaan. Die Emanuelsson erger ik me al jaren aan. Hij voegt niets toe en heeft geen enkel rendement. Rommedahl is de zwakste Ajax buitenspeler die ik ooit heb zien voetballen. Dat sommige supporters tevreden zijn met dit soort spelers zegt genoeg over hoe het laatste jaren gaat met Ajax..
Ik ben ook absoluut niet tevreden over Rommedahl maar het valt wel vaak op dat een aantal niet-Ajax waardige spelers er in de kritieken veel beter vanaf komt. Of het feit dat de wel Ajax waardige spelers veel te weinig brengen in diverse duels, hoor je ook vaak niemand over. Rommedahl is misschien een prutser, er zijn toch redelijk wat spelers die met een droger shirtje van het veld af stappen, daar kan ik veel slechter tegen......
|
silvo

Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 17:35
|
|
25 september 2009
Dennis Rommedahl keerde afgelopen zomer terug op Amsterdamse bodem na een half jaar in Nijmegen te hebben doorgebracht. De Deen speelde vanaf januari 2009 tot de zomerstop voor N.E.C.
Het halfjaartje in Nijmegen doorbrengen, was voor Rommedahl heel goed. ,,Je speelt ten eerste meer wedstrijden’’, zegt hij tijdens het persuurtje op vrijdag. ,,En nog belangrijker, ik voelde me vrijer in mijn hoofd. Ik moest mijn hoofd legen en dan kon ik mij concentreren op het voetbal. Dat lukte mij aardig goed. Bij N.E.C. heb ik een leuke periode meegemaakt.’’
Na zijn periode bij de Nijmeegse club meldde Rommedahl zich na vorig seizoen weer in Amsterdam. ,,Je komt terug en je gaat je best doen. Dan is het aan mezelf om te knokken of de handdoek in de ring te gooien’’, zegt hij duidelijk. ,,Dat laatste ben ik niet. Ik heb altijd gevochten. Ik ben van mening dat je op die manier het verst komt in de voetballerij.’’
De altijd goed gehumeurde speler is heel gemotiveerd. ,,Ik geloof heel sterk in mezelf. Ik weet wat ik kan en wat ik niet kan. Dat is ook heel belangrijk. Ik ga uit van mijn goede eigenschappen en probeer zoveel mogelijk te laten zien.’’
Zijn harde werken heeft zijn vruchten geworpen. In de voorbereiding viel hij vaak positief op in het veld. In de eerste competitiewedstrijd in en tegen Groningen zette hij een dikke streep onder zijn naam door een doelpunt en een assist te maken. ,,Het was denk ik verrassend voor velen dat ik überhaupt een kans zou krijgen’’, zegt hij. ,,Voor mijn gevoel ging het goed, ook de hele voorbereiding. Het belangrijkste is dat ik weer plezier heb. Als het plezier weg is dan gaat het voetballend vermogen ook achteruit.’’
De international kent behalve bij Ajax ook in het Deens elftal goede tijden. Denemarken bezet momenteel de eerste plaats, met een voorsprong van drie punten op Zweden. Een goed vooruitzicht in aanloop naar het Wereldkampioenschap in 2010. ,,Het is heel spannend’’, zegt Rommedahl. ,,We hebben nog twee wedstrijden te gaan. Aankomende wedstrijd is eigenlijk de grootste die je in Scandinavië kunt bedenken: Denemarken - Zweden. Als we die winnen dan zijn we geplaatst voor het WK. Het is wel een droomscenario. Met een gelijkspel hebben we nog een wedstrijd tegen Hongarije nodig om ons te plaatsen. Als we beide duels gelijkspelen zijn we alsnog geplaatst. In mijn ogen hebben we een goede uitgangspositie. Dan hebben we iets om naar uit te kijken in de zomer.’’
De Deen speelde eens eerder op het WK in 2002. Daar bewaart Rommedahl goede herinneringen aan. ,,Toen schakelden we regerend kampioen Frankrijk uit. We wonnen met 2-0 en ik scoorde zelf. Dat is mijn beste herinnering in alle jaren dat ik voetballer ben. Mooier dan dat kan het niet zijn.’’
Komend weekend staat voor Dennis Rommedahl en de rest van de selectie het competitieduel tegen ADO Den Haag op het programma. ,,Ik denk dat het altijd een lastige wedstrijd is tegen ADO’’, zegt Rommedahl. ,,ADO is de laatste tijd heel goed bezig. Ze hebben een nieuwe grote spits die het ook redelijk goed doet. Maar wij spelen thuis en hebben meer kwaliteit.’’
Het zal wel een lastige klusje worden, denkt Rommedahl. ,,Het is niet zo dat we winnen met twee vingers in de neus’’, vat hij het samen waarop hij lachend vervolgt: ,,of drie als je er ruimte voor hebt!’’
www.ajax.nl
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:29
|
|
Wat een techniek! Heeft hij vandaag weer eens bewezen, en wat een overzicht!
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:33
|
|
Citaat: Wat een techniek! Heeft hij vandaag weer eens bewezen, en wat een overzicht!
Je kan beter bij het wedstrijdtopic schrijven wat je over iedereen vond ipv wat je nu doet.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:35
|
|
Het is ook niet zo dat Rommedahl er niets van kan, ik zou hem echter wel altijd opstellen ten koste van Kennedy. Het is een beperkte speler, maar als je z'n kwaliteiten goed benut is hij bruikbaar. Hij is een van de weinige in de selectie die het veld breed kan houden en sowieso een van de weinige in de voorhoede met diepgang.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:38
|
|
Citaat: Het is ook niet zo dat Rommedahl er niets van kan, ik zou hem echter wel altijd opstellen ten koste van Kennedy. Het is een beperkte speler, maar als je z'n kwaliteiten goed benut is hij bruikbaar. Hij is een van de weinige in de selectie die het veld breed kan houden en sowieso een van de weinige in de voorhoede met diepgang.
Er zal in Jong Ajax tog wel een beter Alternatief zijn dan Kennedy/Rommedahl?
|
D_skilled

|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:39
|
|
In Jong Ajax loopt er niks, helaas.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:40
|
|
Ik zou een Claasen proberen bij het eerste. Die jongen heeft altijd dreiging in zijn spel, denkt altijd naar voren maar doet ook verdedigend zijn werk. Hij is iemand die het spel kan versnellen maar alleen heeft hij niet een hele sterke voorzet.
|
D_skilled

|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 14:46
|
|
Nee, zie in hem geen optie, is meer een middenvelder. Sarpong zou kunnen, maar daar heeft Jol generlei vertrouwen in.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 17:06
|
|
Citaat: Wat een techniek! Heeft hij vandaag weer eens bewezen, en wat een overzicht!
Zelf denk ik dat het kwam doordat ie vooraf geen schouderklopjes en lieve complimentjes kreeg van de trainer. Jol moet Rommedahl gewoon het vertrouwen geven, gewoon 5 wedstrijden laten staan en veel knuffelen en kietelen, dan komt het allemaal goed. 
Citaat: Het is ook niet zo dat Rommedahl er niets van kan, ik zou hem echter wel altijd opstellen ten koste van Kennedy. Het is een beperkte speler, maar als je z'n kwaliteiten goed benut is hij bruikbaar. Hij is een van de weinige in de selectie die het veld breed kan houden en sowieso een van de weinige in de voorhoede met diepgang.
Inderdaad. En hij bracht vandaag wat leven in de brouwerij, ook van der Wiel kwam los. Er gaat natuurlijk veel fout, maar hij doet tenminste wat en je kan een bal aan hem kwijt. Dat plus zijn diepgang is heel wat belangrijker voor dit Ajax dan menigeen denkt. Rommedahl is van heel wat meer invloed op het spel dan een Sulejmani (tot mijn grote spijt)..
|
r-style

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 17:09
|
|
Het enige waar ik me echt aan erger bij Rommedahl is dat hij de lopende mensen nooit een steekbal geeft. Vandaag liep Pantelic ook een aantal keer de ruimte in. Maar dan ziet hij het gewoon niet, of hij weet van zichzelf dat hij die pass niet kan geven. Verder is hij in dit soort wedstrijden zeer bruikbaar en een stuk nuttiger dan tikkie terug kennedy.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 20:19
|
|
Inderdaad. En hij bracht vandaag wat leven in de brouwerij, ook van der Wiel kwam los. Er gaat natuurlijk veel fout, maar hij doet tenminste wat en je kan een bal aan hem kwijt. Dat plus zijn diepgang is heel wat belangrijker voor dit Ajax dan menigeen denkt. Rommedahl is van heel wat meer invloed op het spel dan een Sulejmani (tot mijn grote spijt)..
Inderdaad, Rommedahl is best bruikbaar met zijn snelheid en stiffies, maar in wat voor spel? Het spelletje wat Ajax nu aan het spelen is, 4-4-2 met twee hangende aan de zijkanten, is niet om aan te zien. Een systeem wat allemaal gebaseerd is op Suarez (zie geld) en waar zoals al eerder gezegd een Aissati, Anita en Zeegelaar de dupe van wordt. Maar dat dit niet lang meer goed zal gaan is duidelijk. Wanneer een Rommedahl vanaf het beginsignaal in zo’n thuiswedstrijd speelt zal hij voor de zoveelste keer hopeloos door de mand vallen, zie het niet kunnen uitspelen van een Slijngard tegen een Sparta en het veelvoud aan buitenspel lopen. Niet voor niets werd hij daarna vervangen door de nu al weer uitgekotste Kennedy (eigenlijk pas na Heracles-uit, toen hij in de rust gewisseld werd). Stuivertje wisselen. Nu mag het Deense loopwonder weer even aanmodderen, maar aan wie is het dan de beurt? Nee, van dit Ajax wordt je niet vrolijk.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 20:52
|
|
Zelf denk ik dat het kwam doordat ie vooraf geen schouderklopjes en lieve complimentjes kreeg van de trainer. Jol moet Rommedahl gewoon het vertrouwen geven, gewoon 5 wedstrijden laten staan en veel knuffelen en kietelen, dan komt het allemaal goed. 
Het verschil tussen Rommedahl en Sulejmani is dat Sulejmani onder zijn niveau presteerd en Rommedal niet beter kan en ook nooit heeft gekunt.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 21:48
|
|
Daar zit een kern van waarheid in, maar je mag je sarcasme aan het adres van Rommedahl wel achterwege laten; ontzettend flauwe opmerking. Er mankeert van alles aan hem, maar hij zeurt niet, zet zich in en toont initiatief, iets wat bij Sulejmani volledig ontbreekt. Hij doet zijn best voor jouw club en was vanmiddag wel degelijk een positieve impuls op het spel en ook dat ontbreekt aan de huidige Sulejmani. Je hoeft het geen goede voetballer te vinden, ik zie daar ook veel liever iemand anders, maar een betere speler voor die specifieke rol op rechts heeft Ajax spijtig genoeg nog niet. Met de nadruk op 'die specifieke rol op rechts'.
James, reactie in het Jol-topic!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 15:03
|
|
Zou De Jong gewoon niet op de positie van Kennedy/Rommedahl kunnen spelen? Zou hij het veel slechter doen? Ik denk het niet en je geeft een speler de kans die nog een toekomst heeft bij AJAX.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 10:55
|
|
Citaat: Rommedahl: 'Jol heeft meer oog voor de hele selectie'
nieuws Door: Redactie op 21 okt 2009
Kijk eens aan! De papieren versie van Voetbal International stelt tien vragen aan Dennis Rommedahl. Natuurlijk wordt gevraagd om een vergelijking met vorig seizoen. Rommedahl: 'Jol heeft meer oog voor de hele selectie dan Van Basten dat vorig jaar had. Hij weet sfeer te creëren waarin iedereen het gevoel heeft dat hij erbij hoort en ieder moment ingezet kan worden. Zo hoort het volgens mij.'
Scherp
Rommedahl vervolgt: 'Vorig jaar kregen tal van spelers te horen dat ze kansloos waren, nu is er meer een situatie waarin je door goed te trainen een kans kunt verdienen. Dat houdt de hele groep scherp. Het is ook echt nodig als je een heel seizoen op alle fronten wilt meedoen om de prijzen.'
ajaxlife.nl
|
Khalid Boulahrouz

Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 18:28
|
|
Jammer dat Rommedahl zo onderschat wordt. Z'n goal van gister was weer enorm belangrijk en had een paar aardige voorzetten. Hij beschikt over een aflopend contract maar hij bewijst wekelijks als invaller weer dat hij van grote waarde is. Bovenal een zeer symphatieke gast.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 19:55
|
|
Citaat: Jammer dat Rommedahl zo onderschat wordt. Z'n goal van gister was weer enorm belangrijk en had een paar aardige voorzetten. Hij beschikt over een aflopend contract maar hij bewijst wekelijks als invaller weer dat hij van grote waarde is. Bovenal een zeer symphatieke gast.
Dus jij vind dat Rommedahl het niveau Ajax aan kan? Dat vind ik absoluut niet! Als het aan mij ligt moet je dat contract zeker niet verlengen en proberen Arnautovic, Dembele, Mertens, Lens of Beerens te halen. Z'n goal was idd belangrijk, maarja zo'n geweldige goal vond ik het eigenlijk ook niet en dat hij symphatiek is boeit toch niet? Het is ''handig'' om iemand in de groep te hebben die niet zeurt als hij op de bank zit, maarja Rommedahl maakt het niks uit of hij speelt of niet, liever wel maarja.. er zijn ergere dingen volgens hem.
Hij zorgt altijd voor gevaar maar vaak komt er niks uit, hij kan alleen een bal hard vooruit spelen en erachteraan rennen, je zag tegen Sparta en RKC duidelijk dat hij totaal geen techniek heeft en het moeilijk is om zich staande te houden in de kleine ruimte.
|