Auteur
|
Bericht
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 22:54
|
|
Jij bent in puur verdedigend opzicht behoorlijk onder de indruk van Van der Meulen, toch Demos?
|
Demosthenes

Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 22:57
|
|
Citaat: Jij bent in puur verdedigend opzicht behoorlijk onder de indruk van Van der Meulen, toch Demos?
In de B vond ik hem op kracht voetballen, hard genoeg en snelheid op basis van die kracht. In de A heb ik hem wel eens zien falen, maar dat mag. Aanvallend deed hij weinig in de wedstrijden die ik hem heb zien spelen. Ik noemde hem omdat zijn naam er wel bij staat, maar niet vetgedrukt als Ajacied!
Ik heb dit seizoen de A nauwelijks gevolgd, kwestie van tijd en namen. Ik ken ze wel en wonderen verwachtte ik niet van deze selectie.
Laat hij zich maar ontwikkelen, Jong Ajax, uitlenen en dan zien we wel over een paar jaar hoe sterk hij is. Verdedigers hebben vaak wat meer tijd nodig.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 23:03
|
|
Maar bleef Van der Meulen vooral overeind vanwege z'n fysieke aspecten? Daar ben ik namelijk een beetje huiverig voor, want dat kan na de jeugdselecties opeens afgelopen zijn. Zie je Van der Meulen ook wel eens sterk spelen in de zone? Hoe speelt hij het liefst?
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 10:58
|
|
Citaat: Vergeten jullie Tim v.d. Meulen niet? Scheelt weer een naam
Van iedere selectie zullen toch maar twee à drie het eerste halen en of ze daar dan basisspelers worden????
Voor mij een onbegrijpelijke keus dat die er niet bij is, is Tommy Overtoom. Hij staat op de standby lijst.
Citaat: Maar bleef Van der Meulen vooral overeind vanwege z'n fysieke aspecten? Daar ben ik namelijk een beetje huiverig voor, want dat kan na de jeugdselecties opeens afgelopen zijn. Zie je Van der Meulen ook wel eens sterk spelen in de zone? Hoe speelt hij het liefst?
Laat ik het zo zeggen, hij maakt enorm veel goed door zijn fysieke kracht, hardheid, reactievermogen, snelheid en over de lucht is hij moeilijk te kloppen. Hij kan een aanval lezen en inzicht hebben dat de pas op de spits aan zal komen en hem abrupt beeindigen. Hij is totaal niet wendbaar en moet op dat vlak nog doorgroeien. Het is een breker. Type Jaap Stam. Hij voetbalt het liefst dus in de mandekking. In een 4-3-3 formatie met een voorstopper vind ik hem redelijk ogen. Maakt nog persoonlijke fouten, en hoewel de weerstand te licht is om echt te kunnen oordelen of hij in de zone uitstekend uit de voeten zou kunnen. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Zijn lange bal vind ik nog te wild. En je moet niet verwachten dat hij met de bal aan de voet durft op te bouwen. Die taak laat hij liever aan de backs over, daarom blijft het ook meestal bij breedtepassen.
|
Chivu 05

Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 21:58
|
|
Oranje onder 17 heeft zich voor EK geplaatst ! Met 2-0 werd er gewonnen van Hongarije, terwijl Bosnie verassend verloor. Sneijder en Castillion scoorden voor Oranje.
Het EK begint op 4 mei in Turkije. Wordt sowieso live uitgezonden door Eurosport. Als het een beetje meezit, roept de bondscoach 7 Ajacieden op. Sowieso zal hij er 5 oproepen.
Wat wel enigzins jammer is, is dat de beste spelers van Ajax dan ontbreken op Eurovoetbal (www.eurovoetbal.nl) wat in Groningen gehouden word. Maar gelukkig mag elk team 3 eerste jaars A-tjes opstellen, dus kan Ajax nog met een vrij sterk team komen.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 22:39
|
|
Opvallend dat Bonevacia en Van Rhijn geen basisspelers zijn bij Oranje. Jozefzoon was geblesseerd, toch?
|
Chivu 05

|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 22:43
|
|
Citaat: Opvallend dat Bonevacia en Van Rhijn geen basisspelers zijn bij Oranje. Jozefzoon was geblesseerd, toch?
Van Rhijn moest ook afhaken (blessure of ziekte waarschijnlijk), maar is alweer fit. Bonevacia is gewoon een basispeler, maargoed om nu ff op de bank te zitten is ook niet erg als hij op het EK maar speelt. Misschien vond hij Bonevacia te nonchalant op trainingen en die anderen scherper.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 05:56
|
|
Citaat: Oranje onder 17 plaatst zich voor EK
bron: voetbalprimeur.nl
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar heeft zich alsnog gekwalificeerd voor het Europees Kampioenschap voetbal. De talenten van ons land wonnen de laatste wedstrijd in Apeldoorn met 2-0 van Hongarije.
Oranje was voorafgaand aan de laatste wedstrijd afhankelijk van het resultaat van de wedstrijd die Bosnië-Herzogovina speelde tegen Noorwegen. In de eerste wedstrijd werd van Bosnië verloren met 0-1.
Na twee wedstrijden spelen stond de ploeg van Bosnië bovenaan in de kwalificatie-poule met vier punten, gevolgd door Oranje met drie punten.
Nederland won in Apeldoorn met 2-0 van Hongarije door doelpunten van de Ajacieden Geoffrey Castillion en Rodney Sneijder. Bosnië-Herzegovina zich liet verrassen door het al uitgeschakelde Noorwegen: 2-0. Waardoor Oranje alsnog de tickets mocht bestellen voor de eindronde die plaats zal vinden van 4 tot en met 16 mei in de Turkse badplaats Antalya
Mooi dat het weer twee spelers van Ajax B1 zijn die de wedstrijd beslissen. Ik was even bang dat Oranje-17 zich niet zou plaatsen wat echt zonde zou zijn omdat ze dit EK zouden kunnen willen.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 11:44
|
|
Citaat: Van Rhijn moest ook afhaken (blessure of ziekte waarschijnlijk), maar is alweer fit. Bonevacia is gewoon een basispeler, maargoed om nu ff op de bank te zitten is ook niet erg als hij op het EK maar speelt. Misschien vond hij Bonevacia te nonchalant op trainingen en die anderen scherper.
Imad Najah is ook een uitstekende vervanger voor Ricardo van Rhijn. Ben wel benieuwd of ie zijn basisplek zal terugkrijgen. Jeffrey Bruma is onomstreden, dus die is al soiewso verzekerd van een vaste sterk. Ik ben benieuwd.
|
Chivu 05

|
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 12:33
|
|
Citaat: Van Rhijn moest ook afhaken (blessure of ziekte waarschijnlijk), maar is alweer fit. Bonevacia is gewoon een basispeler, maargoed om nu ff op de bank te zitten is ook niet erg als hij op het EK maar speelt. Misschien vond hij Bonevacia te nonchalant op trainingen en die anderen scherper.
Imad Najah is ook een uitstekende vervanger voor Ricardo van Rhijn. Ben wel benieuwd of ie zijn basisplek zal terugkrijgen. Jeffrey Bruma is onomstreden, dus die is al soiewso verzekerd van een vaste sterk. Ik ben benieuwd.
Dat is zeker waar. Maar dat is alleen maar prettig voor de bondscoach, ik ga er vanuit dat Van Rhijn met Bruma centraal komt en Najah of Eekman rechtsback. Van Rhijn was in het begin van het seizoen zelf aanvoerder, dus die zal niet snel uit de basis verdwijnen.
|
|