Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Maker: Eto'oBekeken: 87445
Status: InactiefBerichten: 1027
+ Nieuw bericht <<<   <   33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Do 7 jan 2010 13:02
En 1,3 (of zo) voor Sno. En 16,25 voor Sulejmani. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 7 jan 2010 13:04
Citaat:
En 1,3 (of zo) voor Sno. En 16,25 voor Sulejmani. En zo kan ik nog wel even doorgaan.


Jou opmerking raakt dan weer kant nog wal Fregge, Henrique is een centrum-verdediger (Positie Oleguer en Wielaert). Sno en Sulejmani hebben hier niets mee te maken.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 jan 2010 13:17
Citaat:
En 1,3 (of zo) voor Sno. En 16,25 voor Sulejmani. En zo kan ik nog wel even doorgaan.


Begrijp je de gedacht achter mijn post echt niet of wil je even bijdehand doen?
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Do 7 jan 2010 13:54
Ah, ligt dat zo. Mijn excuses.
GertJan020


Geregistreerd: 28-10-2008
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Vlakbij 010
Geplaatst: Do 7 jan 2010 19:42
Citaat:
Gelukkig dat wij hem niet gehaald hebben voor die 8 miljoen toen. Moet er niet aan denken dat we weer een speler hebben die te duur is en het niveau niet aankan.

Ik weet niet of dat te maken heeft met 'het niveau niet aankunnen'. Er was afgelopen zomer ook een hele hype rond Obradovic die ook niet al te best speelt bij Real Zagaroza. Dat typeert maar hoe belangrijk het is om een goede keuze te maken, wat betreft de club. Aanpassing van de omgeving, club, trainer, ploegmaten en speelstijl. Je kan nog zo'n groot talent zijn, maar als je niet de juiste begeleiding krijgt, kom je er nooit.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 15:09
Citaat:
Gelukkig dat wij hem niet gehaald hebben voor die 8 miljoen toen. Moet er niet aan denken dat we weer een speler hebben die te duur is en het niveau niet aankan.

Ik weet niet of dat te maken heeft met 'het niveau niet aankunnen'. Er was afgelopen zomer ook een hele hype rond Obradovic die ook niet al te best speelt bij Real Zagaroza. Dat typeert maar hoe belangrijk het is om een goede keuze te maken, wat betreft de club. Aanpassing van de omgeving, club, trainer, ploegmaten en speelstijl. Je kan nog zo'n groot talent zijn, maar als je niet de juiste begeleiding krijgt, kom je er nooit.

Klopt, wat betreft die laatste zinnen. Ik blijf er overigens bij dat ik Obradovic gezien z'n talent nog steeds zeer geschikt voor Ajax vind.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 9 jan 2010 13:00
www.vi.nl


Citaat:
Transferdagboek 9/1: Elmander, Maxi en Rafinha
09/01/2010 12:25

In deze periode mogen de technisch directeuren en managers aan de slag om hun selectie te versterken. Voetbal International houdt wederom een dagboek bij om een overzicht te geven van de talloze transfergeruchten die circuleren. Let wel: het zijn geruchten. De meer betrouwbare nieuwtjes lees je in andere berichten.

Zaterdag 9 januari
Schalke 04 is de nukken en grillen van Rafinha zat en doet de Braziliaan in de uitverkoop, zo weet Bild. Voor veertien miljoen euro mag de 24-jarige rechtsback vertrekken. De naam Rafinha is al opgedoken in Italiaanse en Spaanse media, die de Braziliaan linken aan respectievelijk Juventus en Real Madrid. Ook VfL Wolfsburg zou de verdediger graag willen overnemen.

Van Juventus is overigens meer actie te verwachten. Il Corriere Dello Sport meldt dat Tiberio Guarente (Atalanta), Alberto Zapater (Genoa) en Gaetano D'Agostino (Udinese) op het verlanglijstje staan. Tuttosport denkt te weten dat Juve in de zoektocht naar aanvallende versterking Edinson Cavani (Palermo) en André-Pierre Gignac (Toulouse) nadrukkelijk in de gaten houdt.

Na de verkoop van Andrea Dossena (Napoli) en Andriy Voronin (Dinamo Moskou) staat Liverpool op het punt een speler aan te trekken. Manager Rafael Benítez claimt dat Argentijns international Maxi Rodríguez de gelederen van The Reds komt versterken. 'Wij hebben onze interesse kenbaar gemaakt, het is nu een zaak tussen Maxi en Atlético Madrid.' Volgens The Times heeft Liverpool ook interesse in verdediger Matthew Upson van West Ham United.

Bolton Wanderers wil het transferbudget van de nieuwe manager Owen Coyle verhogen door Johan Elmander te verkopen. Engelse media melden dat Olympique Marseille de Zweedse aanvaller terug naar Frankrijk wil halen. De voormalige speler van Feyenoord en NAC Breda kende in dat land eerder een sterke periode bij Toulouse.

De jonge verdediger Dejan Lovren, eerder dit seizoen nog met Dinamo Zagreb actief tegen Ajax, staat in de belangstelling van Europese topclubs. Zdravko Mamic, vice-voorzitter van Dinamo, claimt dat zijn club een aanbod van Olympique Lyon heeft afgewezen. Ook Chelsea zou interesse hebben in Lovren. De club uit Zagreb wil geen van zijn talenten verkopen. Ook niet Mario Mandzukic, die in verband wordt gebracht met een transfer naar Werder Bremen.



Vooral die laatse paragraaf...
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Za 9 jan 2010 13:21
Die Lovren beveelde jij toch al meer dan een jaar geleden aan Pushkin?
methodmich


Geregistreerd: 06-08-2008
Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jan 2010 14:50
Citaat:
Barcelona wil hem weer uitlenen. Schijnen een paar clubs uit Brazilië interesse in hem te hebben.


Henrique speelt dit seizoen toch gewoon voor Racing Santander op huurbasis of heb ik iets gemist?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jan 2010 15:28
Na dit seizoen weer. Nu is hij basisspeler bij Racing Santander.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Ma 11 jan 2010 17:47
Ik las dit op AN:

Citaat:
Rep: ''Kwestie van tijd voor ik bij Ajax speel''

Volgens de Sloveen Rajko Rep vertrekt hij nog deze winter naar Ajax. Dit meldt hij vandaag (11-01-2010) in het Sloveense dagblad Zurnal24.

’Mijn zaakwaarnemer (Mino Raiola, red.) heeft de afgelopen dagen meermaals contact met mensen bij Ajax gehad en zij verzekerden hem ervan dat het een kwestie is van tijd voor de onderhandelingen afgerond zullen gaan worden’ aldus Rep.


Bron: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum9/2873-2.php
Bolkestein


Geregistreerd: 03-09-2009
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jan 2010 17:52
Hoe weten ze zo goed dat Raiola zn zaakwaarnemer is? Kon ik namelijk nergens terug vinden.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Ma 11 jan 2010 17:56
Dit stond er onder:

Citaat:
Nee het is een nieuw bericht in de krant van vandaag. Mijn broer heeft het stuk ingescand aan naar me toe verzonden. Hij is in Slovenie voor zijn werk.


Wat er van waar is valt dus nog te bezien.

Edit: Ik lees nu hetzelfde bericht op Ajaxshowtime, hetgeen dit bericht er niet geloofwaardiger op maakt. Neem het dus maar met een korreltje zout.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 18:37
Suarez beveelt Lodeiro aan bij Jol'
In Uruguay duiken er berichten op dat naast AZ ook Ajax interesse heeft in het talent Nicolas Lodeiro. Landgenoot Luis Suarez zou een positief advies hebben gegeven aan trainer Martin Jol over de speler van Nacional.

Bij monde van directeur voetbalzaken Marcel Brands liet AZ eerder deze week weten dat het interesse heeft in Lodeiro. Ook Napoli en Liverpool werden genoemd als mogelijke kopers, maar de namen van deze clubs werden vooralsnog alleen in het geruchtencircuit genoemd.

De media in Uruguay berichten vandaag dat AZ concurrentie krijgt van Ajax. Suarez zou Lodeiro hebben aanbevolen bij Jol, die beelden van de jongeling zou hebben gezien van de interland Uruguay - Costa Rica. Lodeiro zou op zijn beurt echter weinig zien in een transfer op dit moment.

Bij Nacional is het talent verzekerd van een basisplaats en met het oog op het WK wil Lodeiro zijn speelminuten niet op het spel zetten. Wordt ongetwijfeld vervolgd..... (TvE)

http://www.goal.com/nl/news/213/eredivi ... an-bij-jol
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 14 jan 2010 18:46
Als Emanuelson nu zou worden verkocht kan Ajax naar hem kijken als opvolger voor de positie van aanvallend ingestelde linkershalf.
Bolkestein


Geregistreerd: 03-09-2009
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 19:16
Te mooi om waar te zijn vrees ik.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 19:19
AZ kunnen we wel aftroeven natuurlijk. Liverpool lijkt me ook geen optie, omdat Lodeiro speelminuten wil i.v.m. het WK. Napoli is ook een goede optie, maar wij hebben Suárez en die kan hem misschien overhalen. Ik ken deze speler niet trouwens. Ben benieuwd.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 19:51
De rol moeten we van Suarez ook niet overschatten. Waarschijnlijk is Suarez over een half jaar weg bij Ajax en dan heeft die jongen er ook niks aan. Het voordeel is wel dat Ajax een aantal Spaanstaligen in de selectie hebben zitten.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 19:57
Liverpool heeft ook een aantal Spaanstalige spelers in de selectie, zelfs de trainer is Spaans.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 20:46
Citaat:
De rol moeten we van Suarez ook niet overschatten. Waarschijnlijk is Suarez over een half jaar weg bij Ajax en dan heeft die jongen er ook niks aan. Het voordeel is wel dat Ajax een aantal Spaanstaligen in de selectie hebben zitten.


AZ heeft Romero, Moreno, Ortiz en wellicht straks Alvarado, terwijl Ajax in de zomer juist Suárez, Oleguer en Cvitanich lijkt kwijt te raken. Dat lijkt me dus geen argument.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 20:52
En wie zegt dat Moreno en Romero na de zomer nog bij AZ zitten.

Ik las overigens ergens dat Brands zei dat de komst van Lodeiro naar AZ wellicht financieel onhaalbaar is.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 20:55
Bron? Lodeiro is in ieder geval geen jongen die voor een prikkie op te halen valt.

Wat Romero betreft, die heeft nog een langlopend contract en gaat op basis van z'n seizoen bij AZ waarschijnlijk nog geen transfer afdwingen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jan 2010 21:07
Als hij wél een goede tweede seizoenshelft doormaakt en op het WK ook degelijk keept dan is er denk ik geen houden meer aan. Geldt eveneens voor Moreno.

Uit de papieren versie van de Telegraaf.
[list">
Adriaanse verrast AZ dankzij De Boer

LA QUINTA – Co Adriaanse was dé topkandidaat om komende zomer aan de slag te gaan als trainer van AZ, maar verkiest Jong Katar boven de Alkmaarders. „Zeer jammer”, vindt AZ’s directeur voetbalzaken Marcel Brands in het regenachtige La Quinta. „Ik heb zelf nog niets van hem gehoord, ik vernam het toen ik hier aankwam.” De oefenmeester heeft van het Olympisch Comité van Katar tot vandaag een spreekverbod gekregen. „Pas na de persconferentie vanmiddag mag ik praten”, laat Adriaanse vanuit Doha weten.

Marcel Brands zet overigens nog niet direct een streep door de naam van Adriaanse als ideale opvolger van interim-trainer Dick Advocaat. Een dubbelfunctie wijst hij niet bij voorbaat af. „Ik weet niet hoe zijn functie er daar uit gaat zien. Het zou eventueel kunnen, met Dick Advocaat is het nu ook geen probleem.”

Ronald de Boer speelde een hoofdrol in het vertrek van Adriaanse naar het oliestaatje. Hij voorziet sheik Jassim Al Thani, de grote man van het voetbal in Katar, als rechterhand van advies. „Ik heb hem aangeraden om er alles aan te doen om Co hierheen te halen. Gewoon, omdat daardoor de kans op succes het grootst is”, zegt de Nederlander, die nog altijd in het emiraat woonachtig is.

De Alkmaarse club beslist eind deze maand of het de Costa Ricaanse doelman Esteban Alvarado (20) overneemt van Deportivo Saprissa. Alvarado liep al stage in Alkmaar en maakte daar een goede indruk. De komst van de Uruguayaanse middenvelder Nicolas Lodeiro (20) is verder weg. „Hij is waarschijnlijk financieel niet haalbaar”, aldus Brands op de tribune van het Marbella Paradise of Football & Sports. AZ won zijn eerste oefenduel met 2-1 van Malaga B. Nick van der Velden en Maarten Martens zorgden voor de doelpunten, de Paraguayaan Celso Ortiz maakte zijn eerste minuten.[/list">
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:01
Citaat:
De rol moeten we van Suarez ook niet overschatten. Waarschijnlijk is Suarez over een half jaar weg bij Ajax en dan heeft die jongen er ook niks aan. Het voordeel is wel dat Ajax een aantal Spaanstaligen in de selectie hebben zitten.

Als Suarez positief over Ajax en vooral Jol is dan kan dat best zo'n speler over de streep trekken. Kijk bijvoorbeeld naar Boilesen -> Eriksen.
GertJan020


Geregistreerd: 28-10-2008
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Vlakbij 010
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 08:53
Citaat:
Die Lovren beveelde jij toch al meer dan een jaar geleden aan Pushkin?

Lovren is inderdaad verkast. Het stond vannochtend in de papieren versie van het AD.

Ik zie het nu ook op vi.nl

Citaat:
Met Dejan Lovren heeft Olympique Lyon-trainer Claude Puel een extra verdediger tot zijn beschikking. De twintigjarige Kroaat kost miljoenen.

Olympique Lyon heeft veel vertrouwen in de kwaliteiten van Lovren getuige de afkoopsom. Dinamo Zagreb kan acht miljoen euro verwachten ter compensatie voor de verdediger, die in Frankrijk een contract tot medio 2014 tekende. Lovren kan niet wachten te laten zien dat het 'geen gok' is om hem te halen, zo vertelde hij op de website van zijn nieuwe club.

Lovren, die twee interlands op zijn naam heeft staan, debuteerde in het seizoen 2005/06 in de hoofdmacht van Dinamo Zagreb. Na een tijdelijk verblijf bij Inter Zapresic ontpopte hij zich bij zijn terugkeer in Zagreb tot vaste waarde. Ajax maakte in de Europa League kennis met Lovren.
+ Nieuw bericht <<<   <   33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.772 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Scouting en spelersmarkten van Oost-Europa en Zuid-Amerika
Ga
Zoeken: