| | |
Forum
Onderwerp: Ronald Koeman
Maker: 343Bekeken: 1751 Status: InactiefBerichten: 15
|
Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 15:39
|
|
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 22:01
|
|
Even een korte opmerking. Dit kan toch ook in de Spanje topic, die is tenslot niet voor niks.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 22:03
|
|
Klopt, Skill! Ik zal deze topic hernoemen in Ronald Koeman. Dat kan wel, want over een paar maanden zit hij toch niet meer in Spanje. ;)
Ps: je hebt pm.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 12:13
|
|
Citaat: Koemans Valencia is Spanje's slechtste
Bron: Voetbal International
Ronald Koeman kan rekenen op de steun van het bestuur van Valencia, maakte directeur sportief Rafael Salom maandagavond bekend na een gesprek met de coach van Valencia. 'Ons vertrouwen in de trainer is honderd procent', aldus Salom.
Maar zoals gebruikelijk in de voetbalwereld kan dat binnen de kortste keren veranderen. Nog een paar flaters en de situatie wordt onhoudbaar, leert het verleden. De werkloze José Mourinho zou al zijn gepolst om het van Koeman over te nemen.
Koeman heeft tot nog toe geen succes met zijn renovatie van de selectie van Valencia. Sinds hij aantrad begin november, zijn Los Ché zelfs verworden tot de slechtst presterende club in de Primera División. En dat terwijl Valencia onder Koemans voorganger Quique Sánchez Flores maar drie clubs boven zich hoefde te dulden in plaats van negentien.
De stand vóór de komst van Koeman en sinds zijn entree op de bank geeft aan dat Valencia het meer dan drie keer zo slecht doet. Waar Quique gemiddeld 1,91 punt per competitieduel oogstte, haalt Koeman er maar 0,6. Ook wat betreft het aantal doelpunten dat Valencia maakt, gaat het een factor drie minder goed.
Op één gebied heeft Koeman wél vooruitgang geboekt. In defensief opzicht krijgt Valencia minder doelpunten tegen. Het gemiddelde is gezakt van 1,7 naar 1,4.
Valencia onder Koeman
Club Duels Punten DV DT DS
17. Real Murcia 10 9 11 20 -9
18. Deportivo 10 8 12 17 -5
19. Levante 10 8 10 16 -6
20. Valencia 10 6 (0,6 p/d) 5 (0,5 d/d) 14 (1,4 d/d) -9
Valencia voor Koeman
Club Duels Punten DV DT DS
1. Real Madrid 11 25 25 9 +16
2. Barcelona 11 24 23 8 +15
3. Villarreal 11 24 22 16 +6
4. Valencia 11 21 (1,91 p/d) 17 (1,5 d/d) 19 (1,7 d/d) -2
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 14:23
|
|
Citaat: 'Onder Koeman alles veel slechter'
VALENCIA - Ronald Koeman komt met de dag meer onder vuur te liggen bij Valencia. Ook JoaquÃn spreekt allesbehalve positief over de Nederlandse oefenmeester. "Sinds zijn aanstelling is alles veel slechter geworden", roept de aanvaller van Valencia in de Spaanse media.
"De ploeg zit vol onzekerheid, wij zitten vol twijfels én het is uitermate moeilijk om uit deze situatie te komen. Maar wij zullen het toch moeten doen", aldus JoaquÃn. Onder het bewind van Koeman wist Valencia slechts één van de tien competitieduels te winnen. Het gat met de degradatiezone in de Primera División bedraagt nog slechts vijf punten.
JoaquÃn wijt het merendeel van de problemen aan het ontslag van Quique Sánchez Flores, die het seizoen als trainer bij Valencia begon, én aan de vertroebelde relatie van Koeman met enkele spelers. De Nederlandse trainer verwijderde eerder dit seizoen de iconen, Santiago Cañizares, David Albelda en Miguel Angel Angulo, uit de selectie. "Deze situatie heeft veel effect op de spelers gehad en het is duidelijk dat de ploeg geen eenheid meer is", vervolgt de aanvaller zijn 'klaagzang'. Het is een afschuwelijke situatie, want het zijn drie spelers die al een hele tijd voor Valencia spelen en het zijn onze ploeggenoten."
Misschien dat Ronald Koeman woensdagavond de lucht bij Valencia enigszins kan doen klaren. De veelvuldig bekritiseerde oefenmeester kan met de Spaanse club de halve finales van de Copa del Rey bereiken. Met Valencia verdedigt hij op bezoek bij Atletico Madrid de 1-0 zege die in de heenwedstrijd werd geboekt.
Telegraaf.nl
Ik zei het toch: Albelda en co er middenin het seizoen uittrappen was een domme zet. Met sommige sentimenten moet je niet zo rigoureus omgaan. Dan graaf je je eigen graf.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 14:31
|
|
Ik had Koeman toch 'slimmer' dwz gladder en 'politiek verantwoord' geacht. Dit soort dingen had ik meer verwacht van Louis van Gaal.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 22:51
|
|
koeman heeft weer verloren. 3-2 tegen atletico.
Ik heb voor koeman totaal geen medelijden.... :666: :crazy: :666:
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 13:39
|
|
Citaat: Ronald Koeman: ‘Ajax, dat is voor iedere voetballer toch het absolute einde’
Bron: DGOT
Hij laat een ansichtkaart zien met de beeltenis van de Martinitoren. “Ik denk dat ik van de week al acht van deze heb gehad. “Vergeet ons niet bij Ajax”, staat er in de meeste gevallen op. Toch wel leuk...” Ronald Koeman is even stil, terwijl broer Erwin met een brede grijns aangeeft, dat zijn humeur boven het Nieuw Amsterdams Peil zit. En waarom ook niet. De Groningse broertjes zijn van een erg zware last bevrijdt en dat mag iedereen weten. Maandenlang circuleerde het ene gerucht na de ander, over eerst Erwin en dan weer Ronald, tot het gouden duo er zelf tureluurs van werd. Dat is nu voorbij. Want gisteren bereikte Ronald in de Amsterdamse Meer een akkoord met Ajax over een contract voor drie jaar, terwijl Erwin een dag eerder, thuis bij FC Groningen-voorzitter Benze de Vries, het glas kon heffen op een tweejarige verbintenis. Ze ogen opgelucht en geven dat ook direct toe. Want met name Erwin had er de buik goed van vol. “De geruchten rond Ronald dateren pas van een week geleden, maar ik word al vanaf de kerstdagen dag-in-dag-uit met journalisten, supporters en clubs geconfronteerd. Donderdagavond viel er daarom een enorme druk van me af. Het enige waar ik nu nog naar verlang is een lekkere lange vakantie.”
Felix Gasselich (links) en Ronald Koeman: nieuwkomers bij Ajax
Zoals Erwin Koeman al opmerkte begon de "koehandel" zo rond de Kerst. Het was algemeen bekend dat de 22-jarige middenvelder door PSV aan FC Groningen was uitgeleend en dat de noordelijke eredivisieclub aan het einde van het seizoen hem eventueel voor 700.000 gulden kon overnemen. Aan het einde van het vorige jaar circuleerde daarover de eerste berichten, die een climax bereikten toen PSV hem in maart het eerste concrete aanbod deed. “De telefoon heeft sindsdien niet meer stil gestaan. Maar dat niet alleen, er doken steeds meer namen van clubs op, terwijl alleen FC Groningen, PSV en Lokeren concreet in de markt waren”. Daarna begon het spel rond Ronald, die weliswaar nog een contract van ruim twee jaar bij Groningen op ook had, maar desondanks een gewild object werd voor topclubs als Lokeren en tenslotte Ajax. Maar in tegenstelling tot Erwin, kreeg zijn jongere broer wel binnen twee weken uitsluitsel over zijn toekomst. Ronald: “Op vrijdag 22 april vertelde mijn vader, dat hij op familiebezoek in Purmerend ging. Later bleek, dat hij een afspraak in Zwolle met Ajax had, maar dat hij mijn hoofd niet op hol wilde brengen. Pas nadat we zaterdag in Nijmegen tegen NEC hadden gespeeld, vertelde hij me alles over de belangstelling van Ajax”.
De Amsterdammers lieten er tijdens dat eerste gesprek geen gras over groeien en hoewel Ronald zelf niet aanwezig was, bleek toen al dat weinig een transfer meer in de weg kon staan. Tenminste... Ronald Koeman: “FC Groningen leek moeilijk te gaan doen, omdat voorzitter Renze de Vries vastzat aan een belofte die hij eens aan de supporters deed. Hij vertelde ooit, dat er zeker één Koeman voor FC Groningen behouden zou blijven. Toen ik vrijwel met Ajax rond was, stond hij plotseling voor het blok. Want zou ook Erwin nog voor PSV kiezen, dan hadden de fans op hun kop gestaan. Ja, dan was de boel hier echt afgebroken”. De belangstelling van Ajax kwam daarom broer Erwin Met echt slecht uit, omdat voorzitter Renze de Vries tijdens de contractbespreking eigenlijk geen kant meer op kon. Achteraf bleek dat mee te vallen. Erwin: “Ja inderdaad, we waren binnen vijf minuten klaar en dat viel me enorm mee. FC Groningen deed me een erg goed aanbod, zeker voor een semi-prof, en daarna heb ik PSV maar uit mijn hoofd gezet”. En dat moet vooral in Eindhovense kringen hard zijn aangekomen. Want nadat PSV hem een concreet aanbod had gedaan en trainer Jan Reker zijn toekomstvisie met Erwin (“Reker wilde mij als spelbepalende middenvelder gaan gebruiken”) had doorgenomen, dachten de Brabanders de buit binnen te hebben.
Ronald Koeman met zijn broer Erwin, die bij FC Groningen is gebleven
Niets bleek tenslotte minder waar. Erwin: “Ik ben dit keer vooral op mijn gevoel afgegaan. Ik heb drie jaar in Eindhoven gezeten, heb daar veel geleerd, maar ook erg veel verdriet gehad. Hier in Groningen heb ik het nu erg naar mijn zin en dan doel ik vooral op kleine dingen, zoals mijn werk, vrienden, biljartclub en noem maar op. Bovendien kom ik als voetballer bij FC Groningen ook aan mijn trekken. Want de club kan dan in financieel opzicht niet aan PSV tippen, het speelt wel tien keer zo aantrekkelijk. Dat heeft voor mij tenslotte de doorslag gegeven om toch te blijven”. Zodoende kon Ronald zijn koffers pakken en hij deed dat fluitend. “Ajax, dat is voor iedere voetballer toch het absolute einde. Toen het contract daarom goed was, stond mijn besluit eigenlijk al meteen vast. Ondanks het nog tweejarig contract bij Groningen, had niemand me meer hier kunnen houden. Desnoods had ik de zaak voor de rechter gehaald, maar gelukkig hoefde het zover niet te komen. Alle partijen zijn nu zelfs dik tevreden.” Vanavond tegen FC Twente neemt Ronald Koeman dus afscheid van het Groningse publiek, dat hem drie seizoenen lang heeft zien groeien van een brutale tiener van 17 jaar tot één van de meest begeerde voetballers van Nederland. Ajax had er tenslotte circa 1,2 miljoen gulden voor over en gaf FC Groningen daardoor financieel zoveel armslag, dat broer Erwin binnen de poorten van het zo sfeervolle Oosterpark-stadion kan blijven. En kreeg de Koeman-story alsnog een happy-end...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 19:32
|
|
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 20:32
|
|
|
Gruijt

Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 09:54
|
|
Ik vind het gewoon een lul van een vent zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen in het topic over Litmanen. Mooi dat Nico Dijkshoorn ook geen fan van hem is.
Bron: vi.nl
Citaat: 'Alles beter dan de sollicitaties van Ronald Koeman'
14/04/2009 09:20
Anderhalve week geleden zag ik Bartina Koeman, de vrouw van Ronald, weer eens op televisie. Samen met haar man zong, klapte en danste ze wild mee op de openingstune van het programma Ik Hou van Holland.
Dat is wel eens anders geweest bij Ronald, die warme gevoelens voor Holland. Nog geen jaar geleden zou hij zich voor welke Spaanse televisieshow dan ook naakt op een stier hebben laten binden met een chorizo onder zijn armen. Toen was het opeens vooral Spanje waar hij erg van hield. Ronald houdt meestal van het land waar hij werkt of wl werken. Daarom zullen we hem nooit in een Lederhose met een trompet in zijn mond op de Duitse televisie zien. Dat kan niet, omdat hij als international in 1988 letterlijk zijn kont afveegde met het shirt van Lothar Matthus.
Ik mag graag naar Ronald kijken als hij uitlegt waarom hij nooit in Duitsland kan werken. Die provocatie uit het verleden zou hem te veel dwars zitten. Hij zou de media meteen tegen hebben. Duitsland is dus uitgesloten. Ronald trekt een heel zuinig mondje als hij dat constateert. Alle keiharde Duitse euros die hij is misgelopen door dat stomme geintje.
Dat we Ronald opeens weer zoveel op televisie zien, zelfs met zijn vrouw, is geen toeval. Hij heeft wel weer eens zin in een nieuw clubje. Niet PSV, want daar wilden ze er langer dan twee dagen over nadenken. Dan houdt voor Ronald alles op, als je over hem na moet denken. Zelf vertrok hij midden in de competitie, na een paar uur bedenktijd, bij PSV richting Valencia. Dat moest dan wel gewoon kunnen. Die trein kwam maar n keer langs.
Hoe Ronald Koeman zijn mislukte trainerschap bij Valencia heeft beleefd, kon ik vorige week nalezen in een groot interview in dit blad. Het was eigenlijk iedereen zijn schuld, behalve die van Ronald zelf. Ja, nou ja, misschien was hij te eerlijk geweest. Laat ik hier, op deze plek dan ook eens te eerlijk zijn. Precies in de week dat Ronald werd ontslagen vloog ik naar Valencia.
Ik zat in het vliegtuig achter Bartina en haar zoon. Die leken mij niet erg gelukkig. Ze zwegen. Ze waren weer op weg naar die schreeuwende olijfolie-gieters die hun pappie en hun mannie zo naar behandelden. Hier zat een vrouw die naar de stad vloog waar haar man het meeste geld binnen kon scheppen. Bartina zag er in de spelshow Ik hou van Holland alweer een stuk beter uit.
Het was niet fijn die week, om een Nederlander in Valencia te zijn. Koeman heeft het daar voor de komende zes eeuwen wel zon beetje voor ons verpest. Tot in de lengte der dagen zal er door Spaanse koks in onze paellas worden gespuugd. Als bekend werd dat ik uit Holland kwam, stonden ze lachend om me heen. Koeman won die week nog wel de beker en trok op de Spaanse televisie weer heel even zijn vertrouwde schuine mondje. Twee dagen later werd hij ontslagen. De stad leek op te leven. Men had weer iets om naar uit te kijken.
En dan nu dus het opzichtige gehengel naar een leuke Nederlandse club die hem kan betalen. FC Twente, FC Groningen, hij sluit het niet uit. Zou ik ook niet doen als ik Ronald was. PSV kan hij vergeten. Daar gaan ze liever dood, dan dat hij er weer trainer wordt. Bij Ajax komt hij ook nooit meer binnen. AZ is uitgesloten wegens stout doen tegen God in Alkmaar, Louis van Gaal. Bij Feyenoord willen ze geen voorbijgangers meer. Geen treinspringers. Koemans wens om eventueel bij een subtopper te gaan werken is dus vooral een economische. Meer is in Nederland niet meer haalbaar en Bartina kan weer eens wat meer het lekker gekke wijf uithangen in Nederlandse televisie-showtjes.
Dat Koeman er geen enkel probleem mee heeft om opzichtig te solliciteren bij clubs waar nog gewoon een andere coach succesvol werk aflevert, komt niet eens als eens verrassing. Eerder dit seizoen verscheen hij al een aantal keren bij Studio Sport om de opstelling van Huub Stevens te bekritiseren. Zo zit Koeman in elkaar. Hij doet wat anderen niet bij hem mogen doen.
Dan zie ik toch liever andere trainers azen op baantjes. Zoals John Rep, die zijn ambitie heeft bijgesteld. Hij wil scout worden. Meer zit er ook niet meer in. Te lang door blijven lullen over dertig jaar geleden. Over twee jaar is hij waarschijnlijk ballenjongen bij de veteranen en over een jaartje of vier mag hij Ren van der Gijp afschminken als die ergens in het land voor de
negenduizendste keer zijn anekdotes over Rinus Michels heeft staan vertellen.
Andries Jonker, verheug ik me ook op. Het kan nooit lang meer duren voordat die weer meelijwekkend slecht zijn kont ergens in probeert te draaien. Tot die tijd laat hij de hond van Louis van Gaal uit en doet hij kleine handwasjes voor AZ. Fritz Korbach, ook een fijne uitgerangeerde baantjesjager. Die liet zich een paar jaar geleden, tijdens het programma Holland Sport, in een houten huisje timmeren en riep door een raampje wat gekke typische Korbach-dingen. Dat eeuwige gezeik over papegaaiesoep. Het vreselijke gedrag van iemand die zichzelf als een unieke komiek ziet. Maar wie weet heeft het iets opgeleverd. Mag hij binnenkort weer eens een team met ex-alcoholisten coachen, of hij doet een ludieke reclame voor verpakte vleeswaren.
Alles is eigenlijk beter dan die verkapte sollicitaties van Koeman. Het ligt er allemaal net even iets te dik bovenop. Ik gun het hem ook niet. Ik heb helemaal geen zin om volgende week het tijdschrift Eigen Huis en Tuin open te slaan en weer in dat blozende hoofd van Koeman te kijken. Om alvast te wennen aan de sfeer in Twente hebben Bartina en hij hun huis helemaal country living ingericht. Alle stierenvechter-posters zijn vernietigd. Wordt het onverhoopt toch FC Groningen, dan plakt hij wel wat strokarton tegen de muren.
Koeman past zich altijd en overal aan, als er iets valt te verdienen.
Nico Dijkshoorn
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 18:13
|
|
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 21:48
|
|
[list">Ronald Koeman noemt Isralisch aanbod 'interessant'
De Isralische bond is in de zoektocht naar een nieuwe bondscoach terecht gekomen bij Ronald Koeman. De oud-international vindt het aanbod 'interessant'.
Koeman, die sinds zijn ontslag bij AZ zonder club zit, wees de toenadering van de Isralische bond niet bij voorbaat af. Tegenover Eredivisie Live bevestigde hij een 'interessant' aanbod uit Isral op zak te hebben. 'Ik ga er eens goed over nadenken', aldus de oud-international.
Henk ten Cate was eerder in beeld als opvolger van Dror Kashtan, die sinds 2006 de Isralische ploeg onder zijn hoede heeft. Ook Jrgen Klinsmann wees het aanbod aan de slag te gaan in Isral van de hand.
# bron: VI.nl[/list">
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 13:27
|
|
[list">Ronald Koeman ziet af van Isral
Ronald Koeman heeft een aanbieding om bondscoach te worden van Isral naast zich neergelegd. Zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk heeft dit vrijdag gezegd.
Er zijn wat andere interessante dingen plotseling in beeld gekomen, aldus Lagendijk. Daar willen we voorlopig in gaan investeren. Lagendijk wilde niet zeggen om welke clubs of landen het gaat. Dat houden we nog even voor onszelf. We gaan eerst alles op een rijtje zetten.
Koeman zit zonder werk nadat hij in december werd ontslagen bij AZ.
# bron: Telesport[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 16:31
|
|
Ongelooflijk. We hadden het er gisteren nog over in de chatzone....en daar is hij weer, hoor. Met een niet zo kleine club weer. Prepare for armageddon, Celts!
Citaat: Celtic maakt werk van Koeman
Bron: Nu.nl
Celtic hoopt binnen niet afzienbare tijd Ronald Koeman aan te trekken als nieuwe trainer. De Telegraaf meldt dat de Schotse club zich officieel heeft gemeld bij de Nederlander.
Koeman beslist volgens het dagblad deze week of hij ingaat op het aanbod. Het is een optie waar ik heel serieus over nadenk, vertelt de oud-trainer van onder andere Ajax, PSV en AZ. Maar er is links en rechts wat meer belangstelling.
Namen kan ik noemen, maar het betreft allemaal buitenlandse clubs, gaat Koeman verder. Binnen een week hoop ik te bepalen waar ik naartoe ga.
Koeman begon dit seizoen als coach van AZ, maar werd nog voor de winterstop ontslagen vanwege tegenvallende resultaten. Sindsdien zit de oefenmeester zonder club.
Nieuwe start
Celtic hoopt met de Nederlander een nieuwe start te kunnen maken. 'The Bhoys' moest voor het tweede achtereenvolgende jaar de landstitel laten aan aartsrivaal Rangers.
In de beker vloog de ploeg van de Nederlanders Edson Braafheid, Jos Hooiveld en Glenn Loovens er in de halve finales uit tegen de Schotse eerstedivisionist Ross County. En ook in Europa kon Celtic geen potten breken.
De slechte resultaten zorgden ervoor dat manager Tony Mowbray begin maart opstapte.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 19:39
|
|
Volgens mij kan Ajax onder andere Celtic loten in de vCL. Dan hoeven we voor die club dus niet bang te zijn...
|
| | | |
|
|
|