Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Miljoenenheffing dreigt voor Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Miljoenenheffing dreigt voor Ajax
Maker: 343Bekeken: 2092
Status: InactiefBerichten: 7
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 jan 2008 08:36
Ze houden maar niet op...

Citaat:
Miljoenenheffing dreigt voor Ajax

Bron: De Telegraaf

AMSTERDAM - Ajax moet over de aankoop van Shota Arvaladze en Michael Laudrup in 1997 alsnog zo'n zes miljoen euro belasting betalen. Dat adviseert advocaat-generaal Van Ballegooijen aan de Hoge Raad, de hoogste rechter, in de jaren slepende rechtszaak tussen Ajax en de Belastingdienst.

De FIOD deed in 1997 na de komst van Arveladze van Trabszonspor en Laudrup van Vissel Kobe een grootschalig fraudeonderzoek bij Ajax, het tweede in de geschiedenis. Daarbij werden vijf personen aangehouden. Ajax bestrijdt de hele belastingaanslag en kreeg tot deze week in alle voorgaande rechtszaken gelijk.

Volgens het nieuwe advies is het hele transferbedrag voor Laudrup en Aravaldze, inclusief het tekengeld, gewoon loon. En dus mocht de fiscus er destijds ruim 60 procent belasting over heffen, vindt Van Ballegooijen. Daarnaast kregen Laudrup en Arvaladze in 2002 nog een extra belastingaanslag opgelegd.

"De Belastingdienst wilde zo op twee manieren achter het geld aan" , verklaart Jan-Bertram Rietveld van belastingadvieskantoor Ernst & Young het advies. "Gecoördineerd mensen in de tang nemen om achter geld aan te jagen mag de fiscus niet. Maar dit advies is echt haarkloverij van de bovenste plank. Het stelt dat er van een georkestreerde, dubbele heffing geen sprake is. Maar wie er met wat meer afstand naar kijkt vindt dit advies verschrikkelijk onredelijk. Het lijkt alsof de advocaat-generaal alles gebruikt om de Belastingdienst gelijk te geven. De Hoge Raad neemt het advies vaak over, maar dit kon wat mij betreft wel eens de uitzondering zijn."

De definitieve uitspraak van de Hoge Raad volgt over enkele maanden.

Het beursgenoteerde Ajax sleept de kwestie al negen jaar als miljoenenrisico mee in zijn boeken. Justitie overwoog in mei 2001 nog een strafrechtelijk vooronderzoek naar belastingontduiking door Ajax. Dat onderzoek kon Ajax, dankzij betaling van een half miljoen euro, voorkomen.

Op de dag van de inval werd de notering van het aandeel Ajax aan de beurs stopgezet. Een domper, want nadat de Amsterdammers daags ervoor de voorronde van de Champions League hadden gehaald, was de aandelenkoers juist met liefst 9% gestegen.
bugs


Geregistreerd: 03-01-2008
Forum berichten: 405
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Leiden
Geplaatst: Di 29 jan 2008 12:25
Laudrup..

Een van me favo spelers ooit.

Wel kut als ze die schuld nog moeten betalen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 jan 2008 14:48
Ze blijven erg volhardend. Zouden ze alle echte criminelen al hebben opgepakt, zodat ze zich nu met AJAX kunnen bemoeien? :crazy:
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 jan 2008 16:06
Je kan de fiscus wel de schuld geven, maar volgens mij ligt de schuld bij het toenmalige bestuur. Ze hadden een belastingadviseur moeten raadplegen. En als ze dat gedaan hebben kunnen ze de eventuele schuld daar op verhalen, lijkt me
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 apr 2009 13:42
Citaat:
De definitieve uitspraak van de Hoge Raad volgt over enkele maanden.

Hoe lang nog? Dit sleept alweer meer dan een jaar aan sinds dat gezegd is.
Rodney24


Geregistreerd: 04-01-2009
Forum berichten: 69
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Nederhorst den Berg
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 10:01
Erg balen als Ajax nog 6 miljoen zou moeten betalen aan de belastingsdienst. Hiervan zou Ajax wel de contracten kunnen verbeteren of een goede speler halen. Wanneer word de uitspraak dan gedaan?

Ik denk wel dat Ajax ongeveer 6 miljoen zou moeten betalen, erg jammer.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 13:17
Die 6 miljoen heeft AJAX toch al doorberekend in de begroting?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 14:00
Citaat:
Die 6 miljoen heeft AJAX toch al doorberekend in de begroting?


Klopt is volgens mij uitgestippeld in de begroting. Dan zou je die even terug moeten vinden of dit klopt. Maar ik heb ook ooit eens zoiets vernomen.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.978.606 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Miljoenenheffing dreigt voor Ajax
Ga
Zoeken: