Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:44
|
|
Citaat: Van Basten hoeft dan van mij ook niet direct dagelijks betrokken te worden bij de gang van zaken, maar wanneer zo'n persoon Ajax ergens mee zou willen helpen en zijn mening wil geven moet daar minimaal naar geluisterd en op gereageerd worden. Ik vind het toch schandalig hoe er met iconen als Cruijff en Van Gaal (nu en in het verleden) is omgegaan.
Maar dan moet je Van Basten niet in een controlerende rol zetten maar hem als extern adviesorgaan inzetten. Zo'n ledenraad heeft een controlerende functie, die moet kijken of het huidige bestuur goed functioneert en eventueel mensen wegstuurt.
Even een een hypothese: er is opnieuw een trainer die via het bestuur carte blanche neemt met aankopen en er in 7 maanden 32 miljoen doet aan aankopen. Normaliter moet het bestuur die trainer dan inperken in zijn macht maat stel dat dat niet gebeurt. Dan moet het ledenraad het bestuur op de vingers tikken. Het bestuur heeft dan bij monde van Slop wel een verhaaltje klaar waarmee de financiele kliek met een kluitje in het riet gestuurd wordt. Dus komt het aan op de diegenen met een voetbalverleden in de ledenraad. En dan laat jij het aan van Basten over om daarop te oordelen? Hij zag het zelf niet toen hij die fout maakte...
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:46
|
|
Nogmaals, is Peter Boeve een slechter alternatief dan Arend de Roever of Arthur Smolders? Misschien is Peter Boeve niet de geniale jodocus die nodig is, als stroman met het hart op voetbal ge-ent kan hij bij de besluitsvorming wel voor het draagvlak creeeren. Je hebt niet alleen maar alpha-males nodig he.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:52
|
|
Peter Boeve was assistent onder Adriaanse bij AJAX. Moet zeggen dat ik totaal niet onder de indruk ben van hem als coach en zeker niet als die van communicator.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 13:53
|
|
Citaat: Nogmaals, is Peter Boeve een slechter alternatief dan Arend de Roever of Arthur Smolders? Misschien is Peter Boeve niet de geniale jodocus die nodig is, als stroman met het hart op voetbal ge-ent kan hij bij de besluitsvorming wel voor het draagvlak creeeren. Je hebt niet alleen maar alpha-males nodig he.
Als Boeve als trainer had gefunctioneerd dan had ik het best willen overwegen, maar kijk naar de carriere en de reputatie van die man. Dat moet je gewoon niet willen, we moeten die kandidaturen voor de ledenraad niet als zoete broodjes uitdelen. Daarmee ondergraaf je een bepaalde geloofwaardigheid.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 14:08
|
|
Zojuist bij NOS headlines was er iemand op de radio die riep "graag zijn steentje bij te dragen" om Ajax weer te herstructureren.
Helaas kon ik geen naam horen, heeft iemand het gehoord en weet diegene wie het was?
(kan het helaas niet terugluisteren omdat de website van NOS headlines hier geblokkeerd wordt op mijn werk).
|
ajaxfan13

Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 14:23
|
|
Dat was Peter Boeve.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 14:41
|
|
Wie geïnteresseerd is in Peter Boeve's visie (de tien S'en), kan een kijkje nemen op Peter's Split Second.nl. Zijn lol-quotes (Een aap valt pas uit de boom als er een banaan onder ligt) staan op de homepage. Ach ja..
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 14:47
|
|
Loopt dat een beetje, die clinics van hem?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 14:47
|
|
Citaat: . Ach ja..
Goed dat die die 10 S'en ook zo goed beredeneerd, niet dus!
Ik vind die quote nog wel leuk, ook die andere trouwens
"Ik hoef niet zo nodig naar Quatar om een kameel door de benen te spelen...."
Misschien kunnen we hem ook nog uitnodigen om mee te discussiëren op dit forum!
http://www.peterssplitsecond.nl/Default.aspx?tabid=1742
Neem met mij contact op voor: deelname van mij aan een panel of forum
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 15:00
|
|
Molenaar wil ook wel
http://www.depers.nl/sport/524319/Molen ... -Ajax.html
Pushkin
Je moet die plaatsen idd niet als zoete broodjes uitdelen, maar wat doe je dan als je De Roever erin houdt? Het enige wat je doet is een sportreisorganisatie aan Ajax verbinden zodat de uitwedstrijden naar Milan en Madrid nog steeds enorm veel kosten. Dan maar iemand die je draagvlak kan creeeren.
|
sincere1983

|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 15:19
|
|
Molenaar krijg ik een beetje een dubbel gevoel bij.
Groot voordeel is natuurlijk wel dat het een Cruijf-adept is en hij heeft wel degelijk verstand van zaken.
Maar of hij niet iemand is die toch meer aan zichzelf zal denken dan aan de club weet ik zo zeker nog niet.
1 ding is wel, hij heeft een liefde voor Ajax als je ziet hoe lang hij al bij Studio Voetbal een lobby heeft om bij Ajax binnen te komen
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 15:48
|
|
De man die Koevermans als spits wilde...
|
sincere1983

|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 16:01
|
|
Ach, koevermans is hier op het forum ook wel eens langsgekomen. En qua type spits zou het niet eens zo raar zijn geweest als opvolger van Pantelic toen (neemt niet weg dat ik hem niet zou willen), hij is in ieder geval balvast met een redelijke kaats.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 16:03
|
|
Citaat: Overmars: eer dat Cruijff mijn naam noemt
DEVENTER - Oud-international Marc Overmars vindt het een eer dat Johan Cruijff hem in zijn wekelijkse column in de Telegraaf genoemd heeft als gegadigde voor de ledenraad van Ajax. De legendarische nummer 14 vindt dat er oud-spelers van de club in dat orgaan moeten zitten. Dat is nu nog niet het geval.
Overmars zegt dat zijn voormalige club Ajax dan echter wel zelf het initiatief moet nemen om een gesprek met hem aan te gaan. „Ik ben te allen tijde bereid te luisteren”, zei de huidig technisch directeur van Go Ahead Eagles maandag. „Ik heb over een aantal zaken best een mening, zoals ik ook mijn gedachten heb over de manier waarop ik Ajax mogelijk zou kunnen helpen.”
Cruijff roemde in zijn column de manier waarop Overmars van de Eagles een financieel gezonde club heeft gemaakt. Eerder zei oud-Ajacied Keje Molenaar al graag in de ledenraad te stappen.
Telesport.nl
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 16:20
|
|
Ik betwijfel of dit bestuur (helaas) zit te wachten op de mening van Marc Overmars.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 16:26
|
|
Citaat: Ach, koevermans is hier op het forum ook wel eens langsgekomen. En qua type spits zou het niet eens zo raar zijn geweest als opvolger van Pantelic toen (neemt niet weg dat ik hem niet zou willen), hij is in ieder geval balvast met een redelijke kaats.
Koevermans balvast? Ga toch weg man... Niet iedere speler met een flink lichaam is balvast.
Maar goed, we dwalen af. Overmars is wat mij betreft altijd welkom. Die weet waar hij het over heeft. Bovendien heb ik altijd een zwak voor de man gehad, maar dat staat hier verder los van.
|
sincere1983

|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 16:54
|
|
Citaat:
Koevermans balvast? Ga toch weg man... Niet iedere speler met een flink lichaam is balvast.
Ga de discussie niet meer verder voeren. Het word tijd dat je eens niet elke zin die je hier post met een denigrerend ondertoontje geeft.
Citaat:
Maar goed, we dwalen af. Overmars is wat mij betreft altijd welkom. Die weet waar hij het over heeft. Bovendien heb ik altijd een zwak voor de man gehad, maar dat staat hier verder los van.
Overmars is wat mij betreft ook altijd welkom. Zelfde redenen en daarnaast is Overmars zakelijk ook niet slecht. Best of both worlds bezit hij toch wel. Voetbal- en zakelijk inzicht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 17:00
|
|
Marco
Citaat: . Ach ja..
Die 10S'en is het 7S model van McKinsey met drie S'en aangevuld. Dat laatste model gebruik ik nog wel voor organisatie-analyses en is zeker bruikbaar. Maar 'scoren' en 'succes' er aan toevoegen dan sla je toch aardig de plank mis.
Citaat: Je moet die plaatsen inderdaad niet als zoete broodjes uitdelen, maar wat doe je dan als je De Roever erin houdt? Het enige wat je doet is een sportreisorganisatie aan Ajax verbinden zodat de uitwedstrijden naar Milan en Madrid nog steeds enorm veel kosten. Dan maar iemand die je draagvlak kan creeeren.
Wat je moet doen? Nou duidelijk iemand anders inbrengen, ik heb hier zelf ook al wat suggesties gegeven. Boeve is niet het beste wat 40 jaar Ajax heeft voortgebracht hoor qua ex-spelers. Verre van zelf. Ik zie De Roever net zo graag als jij vertrekken maar laten we dan iemand inbrengen die op die niveaus wat kan bewerkstelligen, dat is best mogelijk. Als we aan Boeve beginnen dan kunnen we net zo goed Suurbier en Tonnie Bruin Slot beginnen.
@sincere Koevermans balvast? Lees de voornaamste kritiek van de PSV'ers op Koevermans. Koevermans is een slechtere en groter uitgevallen versie van Makaay. Das Phantom. II Legt het fysiek constant af in de duels, nog erger dan Charisteas op dat vlak. Voor Koevermans geldt hetzelfde als voor Ooijer, die zat/zit niet voor niets op de bank in Eindhoven.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 17:03
|
|
[list">Oud-international Peter Boeve zou graag in de ledenraad van Ajax stappen, maar wil dat de club hem daar dan wel voor vraagt. Marc Overmars liet ook al weten er een zelfde mening op na te houden. Boeve, voormalig linksback van Ajax, zou het mooi vinden om in de ledenraad te komen. "Maar voor zoiets moet je wel gevraagd worden. Als dat gebeurt, sta ik zeker open voor een gesprek met Ajax", gaf hij te kennen aan het ANP. Dat het niet goed gaat met Ajax, doet hem pijn. "Als je zo lang voor een club hebt gespeeld, ga je er van houden. En houden van is in mijn ogen niet zwijgen en jaknikken, maar zaken bespreekbaar maken." [/list">
Bron: #voetbalzone.nl
Persoonlijk zal ik (T)Overmars aanjuichen, Hij is de reden waarvoor ik gekozen heb voor deze club.. Boeve weet ik niet, Cruijff draagt heb niet voor niets aan. Maar die modellen van wat Push zegt heb ik minder ervaring mee.. Maar zulke dingen erbij voegen is iets te..
Maar kun je zijn model niet zien als eerst de 7 S'en die dan leiden tot de andere 3?..
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 18:52
|
|
Citaat: Tom van T Hek net in Studio Voetbal ziet het vrij scherp en verwoordt het nog beter, goh wat een nivo verschil met wannebee rebel en ijdeltuit lichtgewicht Hugo.
Je zegt Van ‘t Hek inderdaad, maar Everse kwam bij bepaalde punten toch echt sterker uit de hoek.
Citaat: Wat ikzelf ook al constateerde de sfeer bij Ajax is niet veilig voor doorontwikkeling van eigen persoonlijkheid, TIPS maakt ideale schoonzonen.
Precies, sindsdien is het dollen, de Amsterdamse gein, verleden tijd. Amsterdamse bluf en bravoure? Nee, we sturen zo’n Lens gewoon lekker weg.
Citaat: Er is o.a. geen mentale hardheid, dat Tom van T hek verder zegt dat het technisch allemaal uitstekend is in de voeten bij de eigenkwekers ben ik t totaal niet mee eens.Juist daar schort t ook enorm.
Dat bedoelde ik, Everse moest hem hier terecht corrigeren. Zo zei Van ‘t Hek dat de jeugdspelers van nu te weinig weerstand ondervinden, wat een onzin. De C1 speelt zelfs gelijk tegen AFC, ongekend. De generatie Roy, Witschge, De Boertjes won met 17-1 van AFC, geen gein. Het linkerkantje De Boer, Markus en Roy was niet te houden. Kenners weten dat ze pas werkelijk weerstand ondervonden in de trainingen, in de rondo’s, de 8 tegen 2’s. Positiespel wat later in het eerste dunnetjes werd overgedaan en ons zoveel prijzen heeft opgeleverd.
Citaat: Techniek op snelheid , kort draaien weten in one second waar iemand staat en dan afdrukken met heerlijke wreeftrap onder korte dekkking of een Bergkamp touch, dat valt te trainen.Door de ware voetbal sfeer er eerst te laten zijn.
Tja, ik geef al heel lang het voorbeeld van wanneer het slecht weer was op Voorland, maar niemand haakt er maar op in. Als je dat voorbeeld uitwerkt kom je tot de essentie van VOETBALclub Ajax.
Citaat: Daarvoor heb je raspaardjes nodig en raspaardjes vreest Ajax, die zijn al te lastig.
Vergeet ook niet dat het fysieke kant van het verhaal steeds meer de overhand heeft gekregen. Het is winnen geblazen in plaats van opleiden, ze sneeuwen onder. Als ze d’r al dus zijn tenminste. Nu sneeuwen Amsterdammers Narsing en Aissadi letterlijk onder daar in het hoge Noorden. Ik zeg je, Narsingh is beter dan Beerens. En wie gaat Ajax kopen? Juist, de ideale Brabantse schoonzoon…
Citaat: Vol in acties je techniek bijschaven onder speelse kritisch kundige ogen daar schort het echt an.
Uit het hart gegrepen.
Citaat: Die mensen doen allemaal hun best, maar jeugdtrainers zijn t allerbelangrijkst, ik geloof dat Bergkamp het wel echt met plezier in zich heeft die JC norm zijn eigen norm over te dragen, maar je hebt er 5, 6 van die mannen nodig. Roland De Boer die wil echt trainer worden, strik hem, hij is echt beter dan Frank de ueberserieuze.Humor en relativering en passie tesamen kan ook, hij, vrees ik , mist die helft .
Ik zei het gelijk toen dat van Ronald in het nieuws kwam: binnenhalen. Ook balkunstenaar Vanenburg zou die gassies veel bij kunnen brengen. Een jeugdcoach die ze in een keurslijf stopt, ze volpropt met taken en nog nooit tegen een bal heeft getrapt is een doodzonde voor de ontwikkeling van spelertjes die je juist moet motiveren. Als de jeugdtrainer iets met links én rechts niet voor kán doen, hoe moet zo’n spelertje dan ooit iets leren? Tahamata was een geweldige jeugdtrainer. Acties voordoen, lekker pingelen en het spelplezier dat ze hadden… Het perfecte voorbeeld.
Citaat: Maar er zit zo veel humbug ,zie RTL docu , die bekakte bedrijfsleven PC Hooft en Neyenrode cultuur , lucht in alle geledingen en dat zie je overal aan terug, logisch dat de mensen die daar braaf aan meedoen het niet zien, zij denken dat t ondertussen de Ajax cultuur is tsja van hen kan je en mag je verwachten dat ze zichzelf doorprikken.Het zal helaas toch weer Johan zijn die t vuile werk moet doen.
Het is begonnen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 20:59
|
|
VI over de ledenraadsverkiezingen.
Wel: Molenaar,
Niet: Rijkaard, van Basten
twijfel: Boeve, Overmars
Verder genoemd: Edo Ophof.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 21:09
|
|
Citaat: "Het zou wel eens een spannende avond kunnen worden." Dat zei erelid Arie van Os tegen AT5 over de ledenraadsvergadering die Ajax maandagavond houdt.
Foto: Jip Cohen
Op sportpark De Toekomst wordt gesproken over de slechte prestaties van de ploeg en over de oproep van Cruijff tot een revolutie. Behalve de ledenraad is ook het bestuur, de directie en de technische staf daarbij aanwezig.
"Mocht blijken dat de ledenraad geen vertrouwen meer heeft in het bestuur en in de directie, dan zou dat wel eens gevolgen kunnen hebben", aldus Van Os.
Bekend is dat een deel van de ledenraad op de hand is van Cruijff. Die riep vorige week in zijn Telegraaf-column het bestuur op om op te stappen. Vandaag deed het Ajax-icoon een klemmend beroep op oud-spelers als Marc Overmars, Tscheu La Ling en Keje Molenaar om zich kandidaat te stellen voor de ledenraad.
Molenaar gaf gehoor aan de oproep en liet weten beschikbaar te zijn. Ling daarentegen heeft naar eigen zeggen geen tijd om zich met Ajax bezig te houden.
AT5.nl
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 21:38
|
|
Ik ben benieuwd wat de uitkomst is. Ik denk dat er geen koppen gaan rollen, maar dat er wel hevig gediscussieerd gaat worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 21:41
|
|
Nog geen.....maar het is wel een kwestie van tijd, denk ik.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 22:31
|
|
Ben ik ook bang voor, maar erg vind ik het niet. Als er mensen als Molenaar, Overmars en andere ex-Ajacieden die de club een warm hart toedragen voor terugkomen in plaats van die ''kille'' zakenlieden, dan zeg ik volmondig: JA!
|