Auteur
|
Bericht
|
theumas

Forum berichten: 455
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 3 maa 2009 09:37
|
|
"Lijdensweg ten einde
SCHOONHOVEN - Het was hartje zomer 2008 op het moment dat Ajacied Jan-Arie van der Heijden geblesseerd raakte tijdens het trainingskamp in De Lutte.
Nu, zeven maanden later, lijkt hij eindelijk zijn rentree op de velden te kunnen maken.
Tot tweemaal toe zorgde een knieblessure ervoor dat hij zijn definitieve doorbraak in het eerste elftal moest uitstellen. Vorige week vierde hij bij Jong Ajax zijn terugkeer op het trainingsveld. ,,Het is zo’n heerlijk gevoel om eindelijk weer terug te zijn. Nu is het een kwestie van mijn niveau van voor de blessure zo snel mogelijk weer terug te krijgen.’’
Hoewel Adri Koster, trainer van Jong Ajax, zijn pupil op het hart drukte weer rustig te beginnen, is de middenvelder nergens bang voor. ,,Voor de training denk ik er nog wel eens aan, maar tijdens de training vergeet ik dat meteen. De angst om weer geblesseerd te raken is niet aanwezig.’’
Maandagavond had de Schoonhovense middenvelder eindelijk weer zijn eerste speelminuten willen maken in het beloftenelftal van de Amsterdammers tegen Jong Twente.
Van der Heijden, sinds kort woonachtig in Diemen, bleek alleen niet fit genoeg te zijn. Ditmaal waren niet zijn knieën het probleem, maar kampte hij met een fikse griep. ,,Natuurlijk is dat balen, maar na zo’n lange periode van afwezigheid kan een week er ook nog wel bij.’’
Nu het seizoen in de beslissende fase is beland, lijken de Amsterdammers hun kans op de titel al verspeeld te hebben. Voor middenvelder Van der Heijden, die alle wedstrijden trouw vanaf de tribune volgde, is het al een uitgemaakte zaak.
,,Het zal heel lastig voor ons worden. Dat is ook de gedachte die binnen de groep leeft. Koploper AZ is gewoon erg constant. Maar goed, hoe lastig het ook mag zijn, we blijven er natuurlijk wel voor gaan.’’ Het eerst doel is, volgens Van der Heijden dan ook een plek in de Champions League veilig te stellen. ,,Dat moet haalbaar zijn,’’ is hij van mening.
Mocht de Europese elitecompetitie gehaald worden, dan is het nog maar de vraag of Van der Heijden volgend jaar ook daadwerkelijk daarin actief zal zijn. ,,Ik heb nog geen enkel idee wat de plannen zijn voor volgend seizoen. Mijn contract loopt tot 2013, dus echt druk maak ik mij er ook niet over.’’
Want hoewel hij nog geen gesprek met de clubleiding heeft gehad, steekt hij zijn ambitie niet onder stoelen of banken. ,,Het liefst blijf ik gewoon bij Ajax. Ik wil volgend seizoen gewoon een frisse start maken. Ja, eigenlijk zoals ik het mij dit jaar had voorgesteld.’’
http://www.ad.nl/groenehart/groeneharts ... einde.html
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Di 3 maa 2009 10:42
|
|
Hij is vandaag jarig! Gefeliciteerd! Hij is 21 jaar geworden.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:07
|
|
Citaat: In tegenstelling tot eerdere berichten is de terugkeer van Jan Arie van der Heijden op het voetbalveld wederom uitgesteld. Oorspronkelijk zou de middenvelder vanavond met Jong Ajax meedoen tegen Jong RKC Waalwijk, meldde de speler aan highlow.nl. Hij zou eigenlijk al drie weken geleden zijn opwachting hebben gemaakt bij de ploeg van Adrie Koster, maar een griepje gooide toen roet in het eten. Zijn return is echter met twee weken uitgesteld tot 6 april. Van der Heijden heeft niet te maken met een terugslag in zijn knie, wordt gemeld, maar hij gaat eerst een weekje trainen met het tweede om vanaf volgende week aan te sluiten bij het eerste.
Highlow.nl
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 21:01
|
|
Citaat: In tegenstelling tot eerdere berichten is de terugkeer van Jan Arie van der Heijden op het voetbalveld wederom uitgesteld. Oorspronkelijk zou de middenvelder vanavond met Jong Ajax meedoen tegen Jong RKC Waalwijk, meldde de speler aan highlow.nl. Hij zou eigenlijk al drie weken geleden zijn opwachting hebben gemaakt bij de ploeg van Adrie Koster, maar een griepje gooide toen roet in het eten. Zijn return is echter met twee weken uitgesteld tot 6 april. Van der Heijden heeft niet te maken met een terugslag in zijn knie, wordt gemeld, maar hij gaat eerst een weekje trainen met het tweede om vanaf volgende week aan te sluiten bij het eerste.
Highlow.nl
Zo verschrikkelijk jammer voor die jongen én voor Ajax, groot talent mist een veel te groot deel van het seizoen. van Basten heeft veel vertrouwen in hem, ik denk niet onterecht, volgend seizoen verhuren aan een club als vitesse/fc utrecht ofzo...
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 21:19
|
|
Highlow.nl
Zo verschrikkelijk jammer voor die jongen én voor Ajax, groot talent mist een veel te groot deel van het seizoen. van Basten heeft veel vertrouwen in hem, ik denk niet onterecht, volgend seizoen verhuren aan een club als vitesse/fc utrecht ofzo...
Dit bericht is al bijna een week oud. Hij trainde echt weer mee met Jong Ajax.
|
DIMC85

|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 21:20
|
|
Citaat: Dit bericht is al bijna een week oud. Hij trainde echt weer mee met Jong Ajax.
Klopt, maar het blijft zonde dat hij zo'n groot deel heeft gemist, volgend seizoen moet hij aan spelen toe komen in de eredivisie.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 21:30
|
|
Citaat: Dit bericht is al bijna een week oud. Hij trainde echt weer mee met Jong Ajax.
Klopt, maar het blijft zonde dat hij zo'n groot deel heeft gemist, volgend seizoen moet hij aan spelen toe komen in de eredivisie.
Daar ben ik het 100% mee eens.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 21:35
|
|
Bij ajax of verhuren we hem?
|
DIMC85

|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 21:36
|
|
Bij ajax of verhuren we hem?
Ik denk dat verhuren aan bijvoorbeeld vitesse, fc utrecht of Heerenveen een beter optie is! kun je gelijk zien waar hij staat. Heeft bij ajax nu te veel mensen voor zich denk ik.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 00:02
|
|
Wie dan? Ik neem aan dat hij vooral in de punt naar achter zal spelen. Dat wordt dan concurerren met Anita, Lindgren en Vertonghen. Vertonghen speelt in de verdediging, Lindgren is laatste tijd meer geblesseerd dan fit en Anita zal ook niet alles spelen. Er zijn volop kansen voor hem. Ik heb in ieder geval veel vertrouwen in hem. Van wat ik van hem heb gezien zag het er zeer goed uit. Laten we hopen dat hij zich kan profileren op de trainingen en dat hij dit seizoen nog wat minuten kan pakken. Lindgren moet oppassen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 00:15
|
|
Citaat: Wie dan? Ik neem aan dat hij vooral in de punt naar achter zal spelen. Dat wordt dan concurerren met Anita, Lindgren en Vertonghen. Vertonghen speelt in de verdediging, Lindgren is laatste tijd meer geblesseerd dan fit en Anita zal ook niet alles spelen. Er zijn volop kansen voor hem. Ik heb in ieder geval veel vertrouwen in hem. Van wat ik van hem heb gezien zag het er zeer goed uit. Laten we hopen dat hij zich kan profileren op de trainingen en dat hij dit seizoen nog wat minuten kan pakken. Lindgren moet oppassen. Vertonghen, Lindgren, Sno (wordt verkocht denk ik), Enoh, Aisatti, Siem de Jong, Anita, Sarpong en Gabri zullen allen eerder spelen en wil V.d. Heijden spelen dan moeten Anita, Gabri, Enoh, Lindgren, Vertonghen en Sno niet kunnen spelen of op een andere positie spelen. V.d. Heijden, Donald, Anita en Siem de Jong of Sarpong moeten worden verhuurd willen ze zich snel verder ontwikkelen.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 00:41
|
|
Citaat: Vertonghen, Lindgren, Sno (wordt verkocht denk ik), Enoh, Aisatti, Siem de Jong, Anita, Sarpong en Gabri zullen allen eerder spelen en wil V.d. Heijden spelen dan moeten Anita, Gabri, Enoh, Lindgren, Vertonghen en Sno niet kunnen spelen of op een andere positie spelen. V.d. Heijden, Donald, Anita en Siem de Jong of Sarpong moeten worden verhuurd willen ze zich snel verder ontwikkelen.
Als verdedigende middenvelder heeft Van der Heijden geen concurrentie van Gabri, Enoh, De Jong, Aissati en Sarpong. Die spelen allen als halfspelers. Sno hebben we het natuurlijk niet meer over. Overigens ga ik uit van de punt naar achter. Zonder ''10'' en dus met maar één ''controlerende'' middenvelder.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 00:52
|
|
Citaat: Als verdedigende middenvelder heeft Van der Heijden geen concurrentie van Gabri, Enoh, De Jong, Aissati en Sarpong. Die spelen allen als halfspelers. Sno hebben we het natuurlijk niet meer over. Overigens ga ik uit van de punt naar achter. Zonder ''10'' en dus met maar één ''controlerende'' middenvelder. Gabri, Enoh en Siem de Jong (deed dat in de jeugd redelijk vaak) kunnen wel degelijk als verdedigende middenvelder spelen, zeker Enoh.
|
DIMC85

|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 07:41
|
|
Hij speelt volgens mij het liefst, en het beste als links half?'
Op die positie maakte hij ook zijn debuut tegen Roda JC.
Ik ben wel benieuwd hoe hij zich de komende tijd gaat ontwikkelen, dit is zijn 2de lange blessure geweest (eerder hernia) hij is nog jong dus zou snel weer topfit moeten kunnen zijn. Dan ben ik benieuwd wat zijn plek wordt binnen Ajax 1.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 12:38
|
|
De grote vraag is of z'n goede trap en inzicht zijn gebrek aan snelheid kunnen compenseren. Persoonlijk vrees ik er een beetje voor maar we zullen het vanzelf zien.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 12:46
|
|
Wat je je vooral kunt afvragen is of zijn zoveel geprezen inzicht wel zo goed is. De keren dat ik hem zeg ballen vond ik het allemaal niet zo imposant. Lijkt mij een nog zwakkere uitvoering van Richard Witschge.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 13:40
|
|
Citaat: Wat je je vooral kunt afvragen is of zijn zoveel geprezen inzicht wel zo goed is. De keren dat ik hem zeg ballen vond ik het allemaal niet zo imposant. Lijkt mij een nog zwakkere uitvoering van Richard Witschge.
Ook het beeld wat ik heb overgens, Richard Witschge maar dan net iets minder. Bij mij ligt de lat op vlak van talenten zo dat ik wil dat ze i.i.g. een structurele plek in de A-selectie kunnen afdwingen. Daar vrees ik zelfs al een beetje voor.
|
DIMC85

|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 21:02
|
|
we gaan nu twijfelen aan een speler, die pas 2x in ajax 1 heeft gespeeld? en misschien wel iets minder is dan Richard Witschge? Er zijn er wel meer iets minder dan Richard witschge hoor! Als je al Twijfelt aan een talent....
We zijn tegenwoordig wel heel erg makkelijk met afschrijven van spelers, die jongen zit nog volop in z'n ontwikkeling! Om nu al te twijfelen of hij ajax 1 haalt, is wel heel erg vroeg!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 21:52
|
|
Citaat: we gaan nu twijfelen aan een speler, die pas 2x in ajax 1 heeft gespeeld? en misschien wel iets minder is dan Richard Witschge? Er zijn er wel meer iets minder dan Richard witschge hoor! Als je al Twijfelt aan een talent....
We zijn tegenwoordig wel heel erg makkelijk met afschrijven van spelers, die jongen zit nog volop in z'n ontwikkeling! Om nu al te twijfelen of hij ajax 1 haalt, is wel heel erg vroeg!
Ik heb puur m'n twijfels of die jongen valt te integreren binnen dit Ajax, qua kwaliteiten die hij heeft en de kwaliteiten die vereist zijn voor ons elftal. M.a.w. ik vind het een meer dan aardige speler als je puur naar techniek kijkt, leuk om naar te zien ook. Maar ik vrees dat z'n zwakke punten, met name z'n snelheid, van hem een speler maken die het moeilijk zal krijgen om te slagen bij Ajax. Daarnaast heeft Van der Heijden een aardige concurrentiestrijd uit te vechten op het middenveld.
Vergeet ook niet dat Van Der Heijden alweer 21 is, hij heeft een jaartje stil gestaan, maar dan nog had hij eigenlijk al stukken verder moeten zijn.
De vergelijking met Witschge (die ik deel met Bertje) wordt ook puur gemaakt om een bepaald referentiekader aan te geven waar ik de sterktes en zwaktes van de speler zie.
Verder schrijf ik hem nergens af, wel ben ik sceptisch over z'n slagingskansen maar daar heb ik zo m'n argumenten voor.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 1 apr 2009 11:52
|
|
Daarnaast was Witschge natuurlijk een luie prima donna met een mooie trap. Zo eerlijk moet je ook zijn.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 21:53
|
|
Ik heb Jan Arie van der Heijden vorige week maandag zien voetballen tegen Jong Sparta en maakte op mijn wel een positieve indruk. Hij speelde links op het middenveld met de drang naar voren. Waar ik in het verleden nog wel twijfelde aan hem als middenvelder door zijn lage handelingssnelheid viel het deze wedstrijd mee. Hij zal komende vrijdag ook spelen tegen Jong Liverpool
|
kevyaa

Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 15:23
|
|
Volgend seizoen moet hij het bewijzen! Ik denk dat er een hoop potentie in deze jongen zit, maar als hij te weinig speelminuten bij ajax krijgt kunnen ze hem beter meteen verhuren en anders in de winterstop als hij te weinig speelminuten heeft gekregen in de eerste seizoenshelft!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 15:28
|
|
Welkom, kevyaa!
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:49
|
|
Ik had gehoopt dat hij meer zal spelen op het AT.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 12:51
|
|
Is samen met Daley Blind één van de grootste op niets gebaseerde hypes die ik de laatste jaren heb meegemaakt.
|