Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Jan-Arie van der Heijden
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jan-Arie van der Heijden
Maker: 343Bekeken: 10513
Status: InactiefBerichten: 156
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 maa 2011 23:19
Hij is misschien één van de betere spelers bij Willem II, maar ook daar drukt hij geen stempel op de wedstrijd. Iets dat Vertonghen en Vermaelen bij RKC wel deden.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 maa 2011 23:23
Of Van der Heijden goed genoeg is of kan worden voor Ajax valt te betwisten, maar ik denk dat hij niet had misstaan in de selectie dit seizoen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 maa 2011 23:29
Zoveel middenvelders bij Ajax, met de aankomende jeugd meegeteld. Je moet of echt beter zijn of kwaliteiten hebben die de andere middenvelders ontberen, wil je als middenvelder slagen.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 maa 2011 17:02
Van der Heijden staat de jeugd alleen maar in de weg. Hij is een prima speler voor een subtopper, maar voor Ajax komt hij te kort!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 maa 2011 12:38
Van der Heijden kan er echt heel weinig van. Gaat nooit iets toevoegen aan Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 12:50
Citaat:
Van der Heijden kan er echt heel weinig van. Gaat nooit iets toevoegen aan Ajax.


Deze reactie voegt weer veel toe aan het forum. Zodra vd Heijden ter sprake komt voel jij je blijkbaar genoodzaakt te melden dat jij het niets vindt.

Komt bij mij de vraag naar boven: heb jij hem in de jeugd vaak zien spelen? Zo'n rasvoetballer moet je dan opvallen
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 12:58
Ja, ik heb hem in de jeugd zien spelen. En in de beloftes. En in de Eredivisie.

Verder wordt het een beetje vermoeiend dat je niet op mijn posts kan reageren zonder te laten vallen dat ik zogenaamd niets toevoeg. Voegt echt heel weinig toe en zorgt enkel voor een onplezierige vorm van discussiëren, weet je.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:14
Toch blijf ik het zonde vinden dat hij verhuurd is. Of hij wat toevoegd of niet, ik denk dat we hem nu best hadden kunnen gebruiken als je het middenveld ziet. Al is het maar als invaller.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:18
Ik denk van niet. V/d Heijden mist de handelingssnelheid, het positionele vernuft en de drive om gedurende een wedstrijd meer te brengen dan hooguit drie keer een mooie pass.

V/d Heijden is een zwakkere versie van Engelaar.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:25
Maar ik denk wel dat Van der Heijden gedicsiplineerder kan spelen dan bijvoorbeeld een De Zeeuw omdat je meer invloed op zo'n jonge jongen kan uitoefenen. Die gaat niet eventjes de spits lopen uithangen. Tegen Ado liep het niet en toen waren we al genoodzaakt op Vertonghen door te schuiven naar het middenveld, omdat je op de bank alleen Lindgren had.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:36
Ja, maar discipline is natuurlijk ook niet alles als je verder niets toevoegt.

V/d Heijden zal best heel braaf achterin blijven (hij mist überhaupt de dynamiek om mee naar voren te trekken), maar hij is positioneel dusdanig matig dat hij daar meer een gevaar voor de eigen ploeg is dan een meerwaarde. Hij kan niet positioneel verdedigen.

Nu weet ik dat het de laatste tijd in is op AF om te roepen dat iedereen dit kan leren. Als dat echter het geval zou zijn zou een lichtgewicht als Danny Blind destijds wel door de eerste de beste krachtpatser uit het elftal gespeeld zijn, hè. Je hebt hier wel degelijk aanleg voor nodig.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:42
Ik ben ook niet rooskleurige denker dat je iedereen positioneel perfect kunt laten worden door het te trainen. Dan zou een lomp iemand als ik die de bal nog geen drie keer hoog kan houden ook op den duur mee moeten kunnen met Ajax. Maar De Zeeuw speelt op het moment zo verschrikkelijk matig en als je dan ziet dat we voor zijn positie eigenlijk geen alternatieven hebben had ik Van der Heijden best op de bank willen hebben. In de breedte hebben we eigenlijk alleen defensieve statische spelers en pure aanvallers. Lodeiro zal hopelijk straks weer aansluiten, dan kun je tenminste weer wat anders inbrengen wanneer dat nodig is.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:46
Statisch, dat is precies wat V/d Heijden nou ook is. Wat verwacht je nou eigenlijk dat hij zal toevoegen? Jij zegt dat hij gedisciplineerd zal spelen, maar hoe gedisciplineerd hij ook is, hij zal toch echt op één of andere manier iets moeten toevoegen. Verdedigen kan hij niet en aan aanvallen (opzetten) komt hij amper toe door zijn gebrekkige motoriek en positionele spel.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 16:52
Het is wel een speler met een aardige pass en technisch niet onder de maat. Ik verwacht ook zeker niet dat het een meerwaarde had geweest dit seizoen, maar De Zeeuw speelt als een krant en zijn vervanger op het middenveld De Jong is nodig als spits. Voor volgend seizoen is een aanwinst op het middenveld ook zeker nodig, tenzij Lodeiro een aanwinst op linksmid lijkt te zijn, maar dat is afwachten. Bouwen op een middenveld met Van der Heijden lijkt mij ook geen optie. Het gaat me ook alleen om dit seizoen. Blind lijkt ook geen toekomst te hebben als linksback bij Ajax, maar ik ben wel blij dat die niet is verhuurd deze winter.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 17:05
Ajax heeft (als je De Jong en De Zeeuw niet meedenkt) Eriksen, Anita, Enoh en Lindgren die je kunt opzetten op het middenveld. Stuk voor stuk spelers die meer toevoegen dan V/d Heijden, wat mij betreft. Ajax' probleem is namelijk niet dat Ajax geen spelers heeft die een goede pass hebben, maar dat die spelers die pass niet meer (accuraat) kunnen geven als het tempo omhoog gaat. V/d Heijden is daar juist een exponent pur sang van.

En als je dan toch een linkspoot erbij wil halen, gebruik dan Sneijder maar. Schat ik (ook nu al) hoger in dan V/d Heijden.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 17:32
Ik snap eigenlijk ook niet waarom Sneijder geen kans krijgt. Frank de Boer gaf een tijdje terug aan dat hij goed aan het trainen was en we hebben al weken geen creatieve middenvelder op de bank, terwijl een A-speler als Lukoki wel de kans krijgt. Die verzoop trouwens ook tegen Ado.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 17:44
Sneijder heeft natuurlijk iets meer spelers voor zich.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 18:17
Kun je mij dan uitleggen wat dit toevoegt aan het forum?  :

Citaat:
Van der Heijden kan er echt heel weinig van. Gaat nooit iets toevoegen aan Ajax.


Om op je latere posts in te gaan: Als je hem vaak hebt zien spelen, heb je kunnen zien dat hij een echte voetballer is. Hij heeft een prachtige trap en een steekbal. Als we alle spelers met minder snelheid weg gaan filteren krijg je teams zoals we op dit moment hebben. Vol met dravers zonder een greintje vernuft. De meeste spelers zien alleen de dichrltsbijzijnde oplossing. Er zijn weinig spelers die het hele veld overzien, Jan Arie is zo'n speler. 
Aangezien voetbal een teamsport is kunnen medespelers elkaars zwakheden compenseren. Ik vind het dus geen probleem dat hij minder snel is. Je hebt een mix aan kwaliteiten nodig. Jan Arie kan een snelle buitenspeler perfect lanceren en lijn brengen in het spel.

Je draagt Rodney Sneijder aan als betere oplossing, maar dat vind ik typisch een voorbeeld van een verkeerde voetballer. Want waar is Sneijder buiten zijn handelingssnelheid goed in? Het blijft vaak bij obligate passjes en bij het opeisen van dode momenten. Ik zie heel weinig in die jongen. Hij zou zo mee kunnen draaien, maar hij is zo'n middenvelder die niets toevoegt. 

Buitenspelers zijn belangrijk bij Ajax en buitenspelera moeten gevoed worden door het middenveld. Dan moet je mensen hebben die een balletje binnenkant back leggen, of een bal achter de verdediging. Waar zijn zulke types gebleven de laatste jaren? Daarnaast is een rustpunt op het middenveld van groot belang. Niet alles hoeft in de hoogste versnelling. Ik zie in van der Heijden iemand die ( zeker gezien zijn sterke linkerbeen) een belangrijke rol kan gaan spelen. Hij heeft een kans nodig en dan zal hij zich dan prima staande houden. Na een halfjaar heb je een dragende speler aan hem.

 
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 20:24
Hoe speelt hij bij Willem 2?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 20:40
Willem II zelf is niet al te veel dit seizoen, en ik vind hem niet matig maar ook niet overdreven goed spelen. Meestal speelt hij keurig tussen de 6,5 en de 7. En dat is best goed voor bij een club als Willem II.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 21:01
JL10, als je alleen een gebrek aan (handelings)snelheid kunt vinden als ik het over V/d Heijden heb heeft deze discussie geen zin.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 maa 2011 07:59
Citaat:
JL10, als je alleen een gebrek aan (handelings)snelheid kunt vinden als ik het over V/d Heijden heb heeft deze discussie geen zin.


Bah, jij bent pure vervuiling van dit forum. Je weet me elke keer weer te irriteren met je posts. Dit is er ook weer zo één
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 maa 2011 08:42
Volgens mij zou vd Heijden prima op het middenveld kunnen op de plek van Enoh.
Punt is wel, het is wel óf vd Heijden óf de Jong op het middenveld. Allebei word echt een drama, want vd Heijden is qua snelheid hetzelfde als de Jong (alleen zijn passing is beter).
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 23 maa 2011 14:33
Vd Heijden en De Jong zijn beide spelers die nuttig kunnen zijn als opvulling omdat Ajax nou eenmaal geen 18 toppers in de selectie kan hebben maar ze komen beide te kort om echt succesvolle basisspelers te worden bij Ajax. Vd Heijden heeft het probleem dat Ajax met Anita, Daley en Bonevacia drie andere jonge verdedigende middenvelders heeft die volgens mij meer talent hebben.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 maa 2011 14:56
@ghostwriter

Daley Blind moet eerst maar eens leren om duels aan te gaan als een kerel. Zoals hij de laatste weken speelt is hij zeker niet geschikt voor het Ajax middenveld, laat staan linksback. Bonevacia heeft ook al heel lang niet gespeeld, waardoor het lastig wordt een oordeel over hem te vellen.

Houdt je dus enkel Anita over die wat toevoegt als middenvelder. Over hem ben ik evenals over De Jong gematigd tevreden, want de enige middenvelder waar ik echt tevreden over ben is Eriksen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.348 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Jan-Arie van der Heijden
Ga
Zoeken: