Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax B2
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax B2
Maker: D_skilledBekeken: 33812
Status: InactiefBerichten: 264
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
afca91


Geregistreerd: 05-05-2010
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 13:58
Ralph Owusu komt over van FC Volendam B1 en geen zeeburgia.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 14:03
Broer van Leeroy Owusu (Ajax C2).

Is Lazic een linie teruggezakt? Speelde altijd als rechtsbuiten. Nelinho mag steeds een jaartje blijven, terwijl hij vaak geblesseerd is. Zegt misschien wel iets over het vertrouwen in diens kwaliteiten. Benieuwd of Kishna trouwens een basisplaats gaat veroveren. Ik denk dat hij het nochtans moet doen met wedstrijden in de B2. Panka echter moet zich concentreren op de positie achter de spitsen, daar heeft hij bijna geen concurrentie.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 14:40
Lazic werd toch gezien als groot talent? Is het wat?
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 14:49
Ja, Boban Lazic is zeker goed. Speelt veelvuldig als '6', maar ook als 10. Komt misschien door de blessures daar, of misschien omdat hij daar beter tot zijn recht komt. Het kan zijn dat hij het moeilijk heeft als kleine rechtsbuiten of omdat voor de rechtsbuitenpositie Bram, Danzell en Derwin ook al staan. We zullen volgend jaar zien of Boban nog in de aanval staat en of Danzell op 10 staat, of op 9.

(Dit is van de Ajax clubkrant). Nelinho heeft op 31 aug 2008 in Italië zijn kruisbanden afgescheurd, echter toen was hij nog in de groei (13/14 jaar). Dus pas op 31 aug 2009, toen hij goed gegroeid was is hij geopereerd in het ziekenhuis aan zijn kruisbanden. De revalidatie staat daarvoor een heel seizoen, dus dat is de reden dat hij zowel C1 (met gescheurde kruisbanden) als B2 (revalidatie) heeft gemist. Hij is inmiddels gewoon weer aan het trainen en komt ook gewoon in B1. Het was altijd een fantastische voetballer dus dit jaar zal blijken of hij mee kan komen, wat heel lastig is, maar we zullen het zien. Terecht ook dat ze die jongen een kans geven.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 15:01
Met de spelers die zijn afgevallen kan ik het alleen maar eens zijn. Cuvalay en El Hadef konden echt niet en waren Ajax-onwaardig.

Hoe zie jij de basiself er volgend seizoen uitzien, Eline?
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 15:10
Nou goed, ik ben altijd voor ontwikkeling, dus dat zo veel mogelijk jongens spelen maar dat er wel een soort van basis in zit.
Denk dat de opstelling zo wordt:
Peter
Ralph, Jordi, Emran, Bas
Boban, Abdel, Darren
Jordi, Danzell, Gyliano

Peter
Ralph, Jordi, Bas, Hidde/Darren
Boban, Danzell, Abdel
Derwin, Jordi, Gyliano

Maar goed je kan nog 100 opstellingen bedenken. Het gaat erom dat de basis staat en met als veel jongens spelen creëer je mentaliteit, concurrentie en een goed groepsgevoel. Denk dat jongens als Jordi's, Boban, Abdel, Danzell, Gyliano veel zullen spelen. Toch ben ik nog steeds van mening dat Emran centraal achterin moet. In dat jaar C1 was hij onverslaanbaar, en een geweldige opbouwer. Hoop dat Robin Pronk dat ook ziet.

Jouw basiself, D-skilled?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 15:21
Ik zou kiezen voor de tweede opstelling. Bas links centraal ben ik geen fan van. Ik en vele AZ-jeugdwatchers met mij waren verbaasd dat Jordi Bitter weg moest, want het is een prima speler. Ik zou hem het voordeel van de twijfel geven en met hem als spits het seizoen ingaan.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 17:38
Ik heb voorheen nog gevoetbald met Derwin Martina, flink behendig en ook sociaal sterk, geen arrogante kwal. Maar dat is inmiddels al vijf jaar terug op vakantie. Ik vroeg hem toen trouwens al naar zijn naam vanwege zijn voetbalkwaliteiten.
MV


Geregistreerd: 08-05-2009
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 19:17
Ik vind Gravenbergh het best in de spits, Kuipers liever niet in het centrum, Barakzai centraal achterin en Kishna in de basis en ik ben erg benieuwd naar Cleonise
Leeuwenburg
Cleonise, v Duin, Barakzai en Kuipers
Lazic, Abdel en Rosheuvel
Bitter, Gravenbergh en Kisha

of

Lazic, Gravenbergh en Abdel
Kishna, Bitter en van Velzen
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 20:38
Geen fan van Derwin? Wat is overigens de beste positie van Cleonise...centraal of rechtsback?
MV


Geregistreerd: 08-05-2009
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 21:27
Oh ja wel, hoor. Leuke speler, maar lees zo veel positieve verhalen over Bitter dat die er wel in moet. Gravenbergh is een hele goede spits en dit jaar was ik erg onder de indruk van Kishna
Voorhoede wordt sowieso lastig voor Pronk, want van Velzen is ook hartstikke goed (speelde dit jaar al geregeld mee met de B1). en Lazic is toch ook eigenlijk meer een rechtsbuiten dan een rechtshalf?

Volgens mij kan Cleonise ook linksachter

Abdel deed laatst trouwens met de B1 mee, maar dat is geen klein mannetje meer, hoor
Goeie zaak

De mindere spelers vind ik nu nog Prijs en Rosheuvel. Verder best een aardig elftal. Ben benieuwd naar die nieuwe jongens. Waarom is Bitter eigenlijk weggestuurd bij AZ?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 22:03
Ik denk dat Kishna gewoon in de selectie zit/traint met de B1, maar z'n wedstrijden speelt in de B2. Laatstgenoemde elftal moet na dit seizoen al afscheid nemen van 2 buitenspelers; Boushiba en Valies. Dan blijven alleen Becker/James/Armah nog over.

De reden dat Bitter bij AZ is weggestuurd is me niet helemaal duidelijk. Naar verluid zou hij weinig aan spelen toekomen in de B1.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 22:40
Citaat:
Oh ja wel, hoor. Leuke speler, maar lees zo veel positieve verhalen over Bitter dat die er wel in moet. Gravenbergh is een hele goede spits en dit jaar was ik erg onder de indruk van Kishna
Voorhoede wordt sowieso lastig voor Pronk, want van Velzen is ook hartstikke goed (speelde dit jaar al geregeld mee met de B1). en Lazic is toch ook eigenlijk meer een rechtsbuiten dan een rechtshalf?

Volgens mij kan Cleonise ook linksachter

Abdel deed laatst trouwens met de B1 mee, maar dat is geen klein mannetje meer, hoor
Goeie zaak

De mindere spelers vind ik nu nog Prijs en Rosheuvel. Verder best een aardig elftal. Ben benieuwd naar die nieuwe jongens. Waarom is Bitter eigenlijk weggestuurd bij AZ?


Lazic is inderdaad een echte rechtsbuiten. Van Cleonise verwacht ik in beginsel niet al te veel gezien zijn langdurige afwezigheid . Linksback kan hij niet spelen (hoeft ook niet met Kuipers, Rosheuvel en Prijs al in de selectie).

Barakzai is volgens mij heel bewust door Ajax als rechtshalf geposteerd, dus neem aan dat hij daar volgend jaar ook speelt. Zo'n speler heb je ook zeker nodig, want Gravenberch en El Hasnaoui zijn als middenvelders aanvallend ingesteld.
Zorba


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 41
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 20:17
Hidde Prijs speelde wel alle wedstrijden in italie afgelopen weekend, dus zo minder is hij niet, toch
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 20:33
Hidde Prijs is zeker nuttig als linksback. Slimme voetballer, fysiek sterk, goede mentaliteit en dat is zeker niet onaardig in deze (kleine) lichting. Maar sowieso vind ik als je bij Ajax speelt ben je goed en talentvol, en het hangt bij deze leeftijd ook nog zoveel af van vorm, mentaliteit, blessures etc. Daarom vind ik het raar dat spelers als Jorni en Achille zijn afgevallen, maar ook Calvin. Maar goed, ik ben geen trainer van Ajax :)

Overigens kan het nog best zo zijn dat Nelinho eventueel wel in B2 begint en dat Joey of Gaviër soms met B1 meegaat. Afgelopen weken heeft Joey ook constant meegedaan met de B2-lichting.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 21:31
Citaat:
Hidde Prijs speelde wel alle wedstrijden in italie afgelopen weekend, dus zo minder is hij niet, toch

Welkom trouwens, Zorba!
Zorba


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 41
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 8 mei 2010 09:18
Bedankt 343

Een goede wedstrijdmentaliteit verschilt vaak met die van de persoon buiten het veld. Er zijn zoveel factoren waar een speler op beoordeelt word......

allerbelangrijkste volgens mij is naast het basistalent, voor ajax begrippen, is een stellige voorwaarde de progressie die de speler boekt en het toekomstperspectief.
valerievankouwen


Geregistreerd: 15-06-2010
Forum berichten: 2
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 20:11
Wat vinden jullie van Danny Bakker? Hij gaat in het seizoen 2010-2011 naar de B2
Zorba


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 41
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 21:34
Citaat:
Wat vinden jullie van Danny Bakker? Hij gaat in het seizoen 2010-2011 naar de B2




Die boekt dus progressie, mooi voorbeeld
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 23:07
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... zilie.html
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 jun 2010 22:36
Citaat:
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/41984/nieuwenhuys-15-opnieuw-naar-brazilie.html



Blijkt niet te baten die stage s in brasil. Ik vind het steeds slechter gaan met de jaren
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 jun 2010 22:39
Hoe bedoel je, Heli?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 29 jun 2010 22:57
Die knul gaat uit eigen initiatief naar Brazilië toe. Ik kan daarom de opmerking van Helikopter niet plaatsen.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 07:00
Hij krijgt gewoon een uitnodiging om twee weken mee te trainen. Als voetbalgek kind ga je daar toch zeker op in, als je ouders akkoord zijn? Ik vind dit wel leuk dat hij dit nu weer doet.

Of bedoel je dat Dylan zelf slechter is geworden? Ik snap hem ook niet helemaal Heli.
Helikopter


Geregistreerd: 28-02-2010
Forum berichten: 50
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 17:54
Citaat:
Hij krijgt gewoon een uitnodiging om twee weken mee te trainen. Als voetbalgek kind ga je daar toch zeker op in, als je ouders akkoord zijn? Ik vind dit wel leuk dat hij dit nu weer doet.

Of bedoel je dat Dylan zelf slechter is geworden? Ik snap hem ook niet helemaal Heli.



Klopt dat moet je ook doen die stages, is gewoon leuk. Zelf vind ik Dylan stil staan in zijn ontwikkeling, maar misschien is dat iets tijdelijks, of zie ik het helemaal verkeerd
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.879 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax B2
Ga
Zoeken: