Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De opstelling en het systeem
Maker: PushkinBekeken: 66888
Status: InactiefBerichten: 1099
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 00:26
Citaat:
Ik denk dat er onvoldoende kennis is in Ajax in de zin van hoe je ermee om moet gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen ook het liefst zou zorgen dat het wordt opgelost. Al vind ik ook dat er binnen Ajax wel gemakkelijk wordt gedacht afstoten ipv aantrekken(zodat je veel invloed hebt) en het probleem aanpakken. Ajax zou zoveel meer uit deze spelers kunnen halen: het is doodzonde.


Ik denk dat Ajax meer dan genoeg heeft gedaan voor deze jongens.
Perez zou ik mss af en toe de laatste 20 min laten spelen, maar die jongen kan niet op de bank zitten. Dat zal je er ook nooit uit krijgen. Luque heeft de kans gehad om zich te laten zien, zoals iedereen, tijdens de voorbereiding, en toch krijgt hij het voor mekaar dat hij er een beetje bij shockt. De laatste kans die hij had grijpt hij niet, dan mag je van mij weg. Die jongen is gewoon zoals hij speelt, geen psycholoog die daar tegen op kan. En Ajax onder v Basten ziet dat goed.
Leonn-j


Geregistreerd: 08-08-2008
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Lelystad
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 13:16
Stekelenburg

Bruno Silva Oleguer Vertongen Emanuelson

Gabri Lindgren

Sulejmani Aisatti Suarez

Huntelaar
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 13:56
Citaat:
Ik denk dat er onvoldoende kennis is in Ajax in de zin van hoe je ermee om moet gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen ook het liefst zou zorgen dat het wordt opgelost. Al vind ik ook dat er binnen Ajax wel gemakkelijk wordt gedacht afstoten ipv aantrekken(zodat je veel invloed hebt) en het probleem aanpakken. Ajax zou zoveel meer uit deze spelers kunnen halen: het is doodzonde.


Ik denk dat Ajax meer dan genoeg heeft gedaan voor deze jongens.
Perez zou ik mss af en toe de laatste 20 min laten spelen, maar die jongen kan niet op de bank zitten. Dat zal je er ook nooit uit krijgen. Luque heeft de kans gehad om zich te laten zien, zoals iedereen, tijdens de voorbereiding, en toch krijgt hij het voor mekaar dat hij er een beetje bij shockt. De laatste kans die hij had grijpt hij niet, dan mag je van mij weg. Die jongen is gewoon zoals hij speelt, geen psycholoog die daar tegen op kan. En Ajax onder v Basten ziet dat goed.

Ajax wist niet er juist mee om te gaan, ondanks dat ze het wel op hun manier hebben geprobeerd. Luque die is nou eenmaal een rustig persoon, evenals Urby. Die ga je toch niet op basis van die houding wegsturen? Als je hem gewoon wat meer beleving en inspiratie geeft dan zou hij echt genoeg niveau hebben om van waarde te zijn.
Perez die kan er niet tegen om op de bank te zitten, maar als je aangeeft wat hij nodig heeft om in de basis te komen dan gaat hij daar 100% mee bezig en dan kan je zijn doelgerichtheid zeer goed gebruiken. Zo'n iemand uit het eerste zetten terwijl de broekies wel mee mogen trainen vind ik verkeerd. Het kan toch niet zo zijn dat ze nu al hoger in de pikorde staan dan hem?
Nogmaals: ze moeten gewoon mijn plannen doorvoeren!
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 aug 2008 14:32
Uitstekende zaak dat van Basten jonge talenten gebruikt als 'opvulling' van de selectie in plaats van spelers die toch niet meer aan bod zullen komen. Het is nog al een verschil of je kan trainen onder van Basten, van het Schip en Bergkamp ipv Koster en Winter
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 9 aug 2008 20:33
Normaal gesproken ben ik er van overtuigd dat de beste variant toch de 3-4-3 variant onder Van Gaal was. Maar daar moet je wel de spelers voor hebben, helaass hebben we die niet. Ik vermoed dat onze stij vergelijkbaar zal zijn met het oranje van het afgelopen EK. Dit vermoeden wordt ook bevestigd door wat ik gisteren zag en kan naar mijn idee ook zeer succelvol blijken. Ik kan wel een opstellingen in elkaar gaan knutselen, maar dat vind ik nogal loos, het lijkt me duidelijk wat de opties zijn en ben er van overtuigd dat het goed gaat komen dit seizoen en hopelijk nog velen daarna onder San Marco!!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 aug 2008 13:39
Citaat:
Normaal gesproken ben ik er van overtuigd dat de beste variant toch de 3-4-3 variant onder Van Gaal was. Maar daar moet je wel de spelers voor hebben, helaass hebben we die niet. Ik vermoed dat onze stij vergelijkbaar zal zijn met het oranje van het afgelopen EK. Dit vermoeden wordt ook bevestigd door wat ik gisteren zag en kan naar mijn idee ook zeer succelvol blijken. Ik kan wel een opstellingen in elkaar gaan knutselen, maar dat vind ik nogal loos, het lijkt me duidelijk wat de opties zijn en ben er van overtuigd dat het goed gaat komen dit seizoen en hopelijk nog velen daarna onder San Marco!!


Het Oranje van afgelopen EK speelde met valse vleugels (Van der vaart, Kuyt) en af en toe een echte (Robben). Vooral Kuyt hebben we meermaals zien terugzakken, iets wat we denk ik niet zullen zien bij Sulejmani of Suarez. Zo spelen ze niet.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 19 aug 2008 14:11
Lijkt me inderdaad niet verstandig. Zeker Sulejmani moet je niet terughalen, want zijn snelheid is een groot wapen. Sulejmani is verder natuurlijk ook makkelijk in te passen, want hij is heel compleet. Kan ook heel dienstbaar spelen.

Suárez kun je wel wat meer laten inzakken. Die moet je ook veel op gevoel laten doen. Hij wordt doorgaans pas echt gevaarlijk als hij met een loopactie zonder bal het centrum kan opzoeken. Dan weet hij zich ook makkelijk één op één met verdedigers te manoeuvreren en zorgt hij voor veel gevaar.
Merick


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 13
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 11:32
Steek

Silva Oleguer Vermaelen Vertonghen

Gabri Aisatti

Sulemani

Cvitanich Huntelaar Suarez
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 16:55
Sulejmani als 10? Het lijkt me dat je dan niet bepaald inspeelt op z'n kwaliteiten.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 17:01
Citaat:
Steek

Silva Oleguer Vermaelen Vertonghen

Gabri Aisatti

Sulemani

Cvitanich Huntelaar Suarez


Bovendien moet je Aisatti niet tegen de verdediging aanzetten, omdat hij totaal nutteloos is in de omschakeling. Dat is zijn grootste manco!

bovendien speel je met 1 redelijke middenvelder, en ben je bij elk balverlies totaal kansloos.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 11:03
Citaat:
Stekelenburg

Bruno Silva Oleguer Vertonghen Emanuelson

Gabri Lindgren

Sulejmani Aisatti Suarez

Huntelaar


Die is wel goed
Merick


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 13
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 02:15
Citaat:
Stekelenburg

Bruno Silva Oleguer Vertonghen Emanuelson

Gabri Lindgren

Sulejmani Aisatti Suarez

Huntelaar


Die is wel goed

Toch niet liever vermaelen centraal en jan naar links? En toch zou ik ook Sulemani en Suarez laten wisselen van positie anders komt er al helemaal geen voorzit meer naar Klaas-Jan..
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:53
Ik heb lang gewacht vooral omdat ik eerste wilde zien wie er zou komen en wie zou vertrekken maar nu weet ik hoe Ajax moet spelen.

-------------------------- Stekelenburg ------------------------------
---------- Oleguer ----- Vertonghen ----- Vermaelen --------
--------------------------------- Sno ------------------------------------
----------------- Gabri --------------------- Lindgren ---------------
Luis Suarez --------------- Aissati ------------------- Sulejmani
----------------------------- Huntelaar --------------------------------

Dit lijkt me een veel evenwichtiger elftal dan wat er tegen Willem II speelde. Alleen een ding is Sno nu een links- of rechtsbenige spelers? Ik dacht altijd links maar volgens mij slaat dat echt helemaal nergens op dat ik dat dacht. Als Sno toch een linksbenige speler is dan zou ik Sno met Lindgren omruilen. Misschien lijkt het een aanvallende opstelling omdat er maar 3 verdedigers staan maar er zijn wel 6 verdedigend ingestelde spelers met Sno Gabri en Lindgren die verdedigende of controlerende middenvelders zijn.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 2 sep 2008 17:17
JD, ik kan je goed in de opstelling vinden, eventueel zou je voor Sno ook nog een vertonghen kunnen zetten en dan vd Wiel op een van de verdedigende plaatsen? Dit lijkt me wel de sterkste opstelling waarop we op het moment mee kunnen spelen.
Paultje99


Geregistreerd: 01-09-2008
Forum berichten: 27
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Heiloo
Geplaatst: Di 2 sep 2008 19:18
Citaat:
JD, ik kan je goed in de opstelling vinden, eventueel zou je voor Sno ook nog een vertonghen kunnen zetten en dan vd Wiel op een van de verdedigende plaatsen? Dit lijkt me wel de sterkste opstelling waarop we op het moment mee kunnen spelen.


Ik denk dat v.d. Wiel nog wat te onervaren is om op die positie te spelen. vertonghen zou een goede optie zijn inderdaad.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 2 sep 2008 19:40
Citaat:
Ik denk dat v.d. Wiel nog wat te onervaren is om op die positie te spelen. vertonghen zou een goede optie zijn inderdaad.


Ja, maar dat dachten we van Dirk Marcellis vorig seizoen ook bij PSV kijk hoe hij zich heeft ontwikkeld ik weet zeker dat van der Wiel minstens zo goed is. opbouwend zelfs beter. Dat zou samen een mooi koppel zijn bij jong-oranje lijkt mij
Paultje99


Geregistreerd: 01-09-2008
Forum berichten: 27
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Heiloo
Geplaatst: Di 2 sep 2008 19:43
Citaat:
Ik denk dat v.d. Wiel nog wat te onervaren is om op die positie te spelen. vertonghen zou een goede optie zijn inderdaad.


Ja, maar dat dachten we van Dirk Marcellis vorig seizoen ook bij PSV kijk hoe hij zich heeft ontwikkeld ik weet zeker dat van der Wiel minstens zo goed is. opbouwend zelfs beter. Dat zou samen een mooi koppel zijn bij jong-oranje lijkt mij

Daar heb je natuurlijk gelijk in
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 sep 2008 21:54
ik kies voor een wat verassende opstelling. Waarschijnlijk zullen velen het niet met deze opstelling eens zijn. Maar op deze manier maak je optimaal gebruik van de kwaliteiten van de huidige spelersgroep.


-------------------------- Stekelenburg -----------------------------

---Silva-------- Oleguer ----------- V/d Wiel ------ Verthongen --

----------------- Lindgren ------------ V/d Heijden -----------------

Luis Suarez --------------- Aissati ------------------- Sulejmani ---

---------------------------- Huntelaar --------------------------------


Centraal achterin heb je opbouw en mandekking. De rechtkant wordt ondersteund door Lindgren. Hij moet zorgen voor het evenwicht tussen onrustige spelers als silva en suarez. Hij neemt posities over en zorgt voor rust aan die kant. Op het middenveld zit voldoende voetbal met ook v/d heijden en aissati. De hele linkerkant is uitstekend. V/d Heijden Aisatti en Verthongen kunnen Sulejmani lanceren. Sulejmani en Suarez moeten zorgen voor de diepte in het spel. Huntelaar wordt van alle kanten gevoed door suarez aisatti en sulejmani.

Ook verdedigend is dit team sterk genoeg. Het middenveld heeft genoeg slimheid en overzicht. De zijkanten zitten goed in elkaar. Al is Silva af en toe kwetsbaar, maar in de Ned competitie kan het ermee door. V/d Wiel verdient zeker een kans. Het duo Vermaelen Oleguer is in mijn ogen onmogelijk.Centraal achterin heb je met v/d wiel en oleguer een prima duo voor de Nederlandse competitie. Bovendien moet de sterke aanval ervoor zorgen dat de verdediging wordt ontlast.

Schilder is mijn eerste vervanger voor de verdediging. Vermaelen vervangt Oleguer. De jong is mijn eerste vervanger voor het hele middenveld. Cvitanic vervangt Huntelaar. Martina is de eerste vervanger voor de buitenspelers.

In mijn ogen zijn we op deze manier sterk genoeg om kamioen te worden.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 sep 2008 21:59
Ik zie steeds meer de naam Jan-Arie van der Heijden terugkeren. Het vertrouwen is groot voor hem blijkbaar. Ik zou het zo doen, hier is mijn opstelling voor nu

Maarten Stekelenburg
Oleguer Presas - Gregory van der Wiel - Thomas Vermaelen - Urby Emanuelson
Rasmus Lindgren - Jan Vertonghen
Luis Suarez - Ismael Aissati - Miralem Sulejmani
Klaas-Jan Huntelaar
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 2 sep 2008 22:07
Ik zie Gabri als een onmisbare speler in deze selectie wegens zijn drive en ervaring. Verder vindt ik dat alleen Huntelaar en Suarez als veldspelers zeker mogen zijn van een basisplaats, Stekelenburg als keeper ook maar dat spreekt voor zich. Sulejmani waarschijnlijk ook maar die heb ik nog niet bij Ajax zien spelen dus kan ik zelf nog niets over zeggen. Ik denk dat een vier mans middenveld met Lindgren, Gabri, Sno en Aissati perfect zou zijn aangezien alle soorten kwaliteiten daar in vertegenwoordigt is. Balvast (Sno, Gabri), technisch (Aissati, Lindgren), controlerend (Sno, Lindgren en Gabri) en opbouwend (Lindgren, Gabri en Aissati). Ik denk dat Vermaelen als linkerverdediger in een drie mans verdediging het beter zou doen dan nu en hetzelfde geld denk ik voor Vertonghen en Oleguer. Het enige nadeel van mij opstelling is dat er geen plaats is voor Bruno Silva maar die zou als stand-in voor Gabri ook perfect zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 2 sep 2008 22:16
Citaat:
Ik zie steeds meer de naam Jan-Arie van der Heijden terugkeren. Het vertrouwen is groot voor hem blijkbaar. Ik zou het zo doen, hier is mijn opstelling voor nu

Maarten Stekelenburg
Oleguer Presas - Gregory van der Wiel - Thomas Vermaelen - Urby Emanuelson
Rasmus Lindgren - Jan Vertonghen
Luis Suarez - Ismael Aissati - Miralem Sulejmani
Klaas-Jan Huntelaar


Van der Heijden is een groot talent. Een echte ouderwetse Ajax voetballer. Een slimme speler met inzicht, techniek, vernuft en creativiteit. Ik roep hier al een jaar dat hij een kans moet krijgen. Het lijkt mij ook dat hij dit seizoen vaak te zien zal zijn.



Citaat:
Ik zie Gabri als een onmisbare speler in deze selectie wegens zijn drive en ervaring. Verder vindt ik dat alleen Huntelaar en Suarez als veldspelers zeker mogen zijn van een basisplaats, Stekelenburg als keeper ook maar dat spreekt voor zich. Sulejmani waarschijnlijk ook maar die heb ik nog niet bij Ajax zien spelen dus kan ik zelf nog niets over zeggen. Ik denk dat een vier mans middenveld met Lindgren, Gabri, Sno en Aissati perfect zou zijn aangezien alle soorten kwaliteiten daar in vertegenwoordigt is. Balvast (Sno, Gabri), technisch (Aissati, Lindgren), controlerend (Sno, Lindgren en Gabri) en opbouwend (Lindgren, Gabri en Aissati). Ik denk dat Vermaelen als linkerverdediger in een drie mans verdediging het beter zou doen dan nu en hetzelfde geld denk ik voor Vertonghen en Oleguer. Het enige nadeel van mij opstelling is dat er geen plaats is voor Bruno Silva maar die zou als stand-in voor Gabri ook perfect zijn.


Ik ben het hier totaal niet mee eens.. Dat middenveld heeft alle kwaliteiten? Wie zorgt er dan voor de diepgang op dit middenveld? Wie brengt gevaar van de zijkanten? Verder... Gabri balvast? Lindgren zeer technisch? Sno en Gabri controlerend?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 02:12
Citaat:
ik kies voor een wat verassende opstelling. Waarschijnlijk zullen velen het niet met deze opstelling eens zijn. Maar op deze manier maak je optimaal gebruik van de kwaliteiten van de huidige spelersgroep.


-------------------------- Stekelenburg -----------------------------

---Silva-------- Oleguer ----------- V/d Wiel ------ Verthongen --

----------------- Lindgren ------------ V/d Heijden -----------------

Luis Suarez --------------- Aissati ------------------- Sulejmani ---

---------------------------- Huntelaar --------------------------------


Centraal achterin heb je opbouw en mandekking. De rechtkant wordt ondersteund door Lindgren. Hij moet zorgen voor het evenwicht tussen onrustige spelers als silva en suarez. Hij neemt posities over en zorgt voor rust aan die kant. Op het middenveld zit voldoende voetbal met ook v/d heijden en aissati. De hele linkerkant is uitstekend. V/d Heijden Aisatti en Verthongen kunnen Sulejmani lanceren. Sulejmani en Suarez moeten zorgen voor de diepte in het spel. Huntelaar wordt van alle kanten gevoed door suarez aisatti en sulejmani.

Ook verdedigend is dit team sterk genoeg. Het middenveld heeft genoeg slimheid en overzicht. De zijkanten zitten goed in elkaar. Al is Silva af en toe kwetsbaar, maar in de Ned competitie kan het ermee door. V/d Wiel verdient zeker een kans. Het duo Vermaelen Oleguer is in mijn ogen onmogelijk.Centraal achterin heb je met v/d wiel en oleguer een prima duo voor de Nederlandse competitie. Bovendien moet de sterke aanval ervoor zorgen dat de verdediging wordt ontlast.

Schilder is mijn eerste vervanger voor de verdediging. Vermaelen vervangt Oleguer. De jong is mijn eerste vervanger voor het hele middenveld. Cvitanic vervangt Huntelaar. Martina is de eerste vervanger voor de buitenspelers.

In mijn ogen zijn we op deze manier sterk genoeg om kamioen te worden.


Op zich verschilt onze opstelling niet ontzettend veel van elkaar. Je argument om een rustgevende factor tussen de wat onrustige Uruguayanen in te plaatsen vind ik prima. Met Gabri daar ook nog eens tussenin lijd je teveel onvoorspelbaar balverlies.

Ik kies echter voor Oleguer omdat ik hem minder kwetsbaar vind als rechtsback. Ik ben geen ontzettende Vermaelen-fan, maar in dit elftal zou ik hem wel opstellen. Wel een moeilijke keuze omdat Vermaelen en Van der Wiel beiden niet sterk zijn in de lopende duels. Ook Oleguer kan niet geweldig uit de voeten met veel ruimte in z'n rug.

M'n probleem met Van der Heijden zal ik hieronder toelichten. Wat heb jij toch tegen Sarpong als voetballer?

Citaat:
Van der Heijden is een groot talent. Een echte ouderwetse Ajax voetballer. Een slimme speler met inzicht, techniek, vernuft en creativiteit. Ik roep hier al een jaar dat hij een kans moet krijgen. Het lijkt mij ook dat hij dit seizoen vaak te zien zal zijn.


De indruk die ik tot dusver van Van der Heijden heb is dat het een beetje een type Roger is. Een aardige handelingssnelheid vanwege z'n inzicht en techniek, maar niet snel genoeg vanwege z'n matige absolute snelheid. Z'n voetenwerk vond ik vorige keer wel opvallend sterk. Verder vond ik hem niet al te dwingend. Positioneel moet het nog stukken beter. Typisch een jeugdspeler die veel opgehemeld wordt. Mooie techniek, goed inzicht, mooie trap in z'n linker. Net Daley Blind, eigenlijk.

Citaat:
Ik zie Gabri als een onmisbare speler in deze selectie wegens zijn drive en ervaring. Verder vindt ik dat alleen Huntelaar en Suarez als veldspelers zeker mogen zijn van een basisplaats, Stekelenburg als keeper ook maar dat spreekt voor zich. Sulejmani waarschijnlijk ook maar die heb ik nog niet bij Ajax zien spelen dus kan ik zelf nog niets over zeggen. Ik denk dat een vier mans middenveld met Lindgren, Gabri, Sno en Aissati perfect zou zijn aangezien alle soorten kwaliteiten daar in vertegenwoordigt is. Balvast (Sno, Gabri), technisch (Aissati, Lindgren), controlerend (Sno, Lindgren en Gabri) en opbouwend (Lindgren, Gabri en Aissati). Ik denk dat Vermaelen als linkerverdediger in een drie mans verdediging het beter zou doen dan nu en hetzelfde geld denk ik voor Vertonghen en Oleguer. Het enige nadeel van mij opstelling is dat er geen plaats is voor Bruno Silva maar die zou als stand-in voor Gabri ook perfect zijn.


Ik ben het hier totaal niet mee eens.. Dat middenveld heeft alle kwaliteiten? Wie zorgt er dan voor de diepgang op dit middenveld? Wie brengt gevaar van de zijkanten? Verder... Gabri balvast? Lindgren zeer technisch? Sno en Gabri controlerend?

Gabri zorgt wel voor diepgang op het middenveld, maar die kip zonder kop mist voor de goal vrijwel altijd. Jammer, want z'n penetrerende runs zijn op zich prima. Hij zou met een koel hoofd zeker zo'n acht goals per seizoen kunnen scoren.

De enige echt balvaste middenvelder in die opstelling is inderdaad Aissati. Vandaar dat hij in mijn ogen nu al belangrijk gemaakt moet worden. Gabri zou ik proberen te vervangen door De Jong, Vertonghen of Sarpong. Aissati en Lindgren horen te spelen, wat mij betreft.
Paultje99


Geregistreerd: 01-09-2008
Forum berichten: 27
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Heiloo
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 08:28
Citaat:
De enige echt balvaste middenvelder in die opstelling is inderdaad Aissati. Vandaar dat hij in mijn ogen nu al belangrijk gemaakt moet worden. Gabri zou ik proberen te vervangen door De Jong, Vertonghen of Sarpong. Aissati en Lindgren horen te spelen, wat mij betreft.


Ik zou Gabri altijd in het veld houden, een stofzuiger op het veld is altijd goed te gebruiken. ik zou met Gabri, Aissati en Lindgren spelen op het middenveld.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 10:53
Citaat:

Ik ben het hier totaal niet mee eens.. Dat middenveld heeft alle kwaliteiten? Wie zorgt er dan voor de diepgang op dit middenveld? Wie brengt gevaar van de zijkanten? Verder... Gabri balvast? Lindgren zeer technisch? Sno en Gabri controlerend?
Gevaar van de zijkanten moet worden gebracht door de buitenspelers (Suarez en Sulejmani) en is niet de taak van het middenveld. Gabri is misschien niet balvast in de klassieke betekenis van het woord maar hij is wel een speler die makkelijk in balbezit komt en blijft. Gabri en Sno zijn allebij spelers die controlerend ingesteld zijn en Gabri heeft achter Sneijder vaak het verdedigende werk gedaan.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 12:11
Citaat:
Ik kies echter voor Oleguer omdat ik hem minder kwetsbaar vind als rechtsback. Ik ben geen ontzettende Vermaelen-fan, maar in dit elftal zou ik hem wel opstellen. Wel een moeilijke keuze omdat Vermaelen en Van der Wiel beiden niet sterk zijn in de lopende duels. Ook Oleguer kan niet geweldig uit de voeten met veel ruimte in z'n rug.


Dat is een keuze. Ik zou dat niet doen. Als rechtsback heb je snelheid nodig. Oleguer heeft dat niet waardoor hij niet heel kort kan zitten. Oleguer heeft voor zover ik het gezien heb wel inzicht, waardoor hij de rugdekking voor Silva kan verzorgen. Bovendien heeft Oleguer aanvallend niet zo heel veel te brengen.


Citaat:
M'n probleem met Van der Heijden zal ik hieronder toelichten. Wat heb jij toch tegen Sarpong als voetballer?


Wat ik tegen Sarpong heb? In principe niets, maar ik vind dat Sarpong totaal niet het niveau heeft. Als linksbuiten vind ik hem niets, maar ook als linkshalf niet. Hij is klein, zwak en niet super snel. Ik zie het totaal niet in hem zitten eerlijk gezegd. Hij voegt niets toe aan Ajax. Ik zou hem eerst maar eens een aantal jaar verhuren.

Citaat:
De indruk die ik tot dusver van Van der Heijden heb is dat het een beetje een type Roger is. Een aardige handelingssnelheid vanwege z'n inzicht en techniek, maar niet snel genoeg vanwege z'n matige absolute snelheid. Z'n voetenwerk vond ik vorige keer wel opvallend sterk. Verder vond ik hem niet al te dwingend. Positioneel moet het nog stukken beter. Typisch een jeugdspeler die veel opgehemeld wordt. Mooie techniek, goed inzicht, mooie trap in z'n linker. Net Daley Blind, eigenlijk.


Ik zie het ontzettend in hem zitten. Dat gebrek aan snelheid vind ik wel meevallen. Dit zijn de types die we nodig hebben. Mensen met overzicht en veel kwaliteiten. Hij is met afstand de beste speler van jong Ajax. Hij verdient gewoon een kans. Dan zul je ook zien dat dat gebrek aan snelheid totaal geen issue is.

Voor de rest zitten wel wel op één lijn volgens mij.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.006.182 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken: