Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De opstelling en het systeem
Maker: PushkinBekeken: 66862
Status: InactiefBerichten: 1099
+ Nieuw bericht <<<   <   36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43  |  44   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 14 jul 2011 13:42
Alderweireld heeft wel een iets beter schot dan Enoh lijkt mij? Hij moet inderdaad het balletje snel inleveren. Maar als je met drie middenvelders speelt houd je er zo nog mar twee over die voor voetbal moeten zorgen. Dat is gewoon te weinig.

Ook tegen sterke tegenstanders van je eigen kwaliteit uitgaan. Denk dat we verder komen met een voetballend sterk middenveld dan met meer body.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 10:25
We zijn bijna aan het begin van het seizoen en ik ben benieuwd met welke basis de Boer nou gaat starten. Zeker omdat er een paar spelers zich behoorlijk laten gelden (vooral Serero).

Zou de Boer het aan durven om als volgt te starten:

Boerrigter/Ebecilio - Sigthorsson - Sulejmani

- Eriksen - Serero -
- Janssen -

Boilesen - Aldereweireld - Vertonghen - vdWiel

En dan doel ik dus op Serero. Ik verwacht dat hij daadwerkelijk met de Jong daar gaat starten maar Serero laat zich wel heel erg goed gelden in de voorbereiding.

Ook de vleugelposities ben ik benieuwd naar. Mickey naar links en Özbiliz op rechts kan ook nog.

Luxeprobleem!
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 10:49
Als je met Serero wilt gaan spelen, dan zou je wel meer met een controleur er achter gaan spelen. Serero doet vrij weinig als er balverlies word geleden. Het zou kunnen komen omdat die bij Ajax Cape Town vooral als aanvaller werd ingezet en dat het er niet is in geslepen bij hem. Voor als nog zou ik Serero als vervanger van Eriksen laten spelen, die trouwens wel een stuk sneller omschakelt dan Serero.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 11:00
@ Bart: Heb je gelijk in. Al moet ik zeggen dat Serero tegen Ind. wel een aantal keer mee terug verdedigde, maar goed, dat was een veredeld amateur-team.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 11:34
Serero pakt vooral 'losse' ballen, met name dankzij zijn snelheid. Ruimtes en zones afschermen zie je hem niet doen en zijn fysiek is natuurlijk bijzonder matig. Gaat zéker niet structureel werken met Janssen en Eriksen. Voorlopig zie ik in hem meer een aanvaller.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 12:15
Citaat:
Serero pakt vooral 'losse' ballen, met name dankzij zijn snelheid. Ruimtes en zones afschermen zie je hem niet doen en zijn fysiek is natuurlijk bijzonder matig. Gaat zéker niet structureel werken met Janssen en Eriksen. Voorlopig zie ik in hem meer een aanvaller.


Sluit ik me bij aan. Ik zie wel een plekje voor hem op linksvoor. Met onze Deense sneltrein op de linksback, kan hij wel spelen als naar binnenkomende linksvoor. Zou het persoonlijk niet doen tegen de topploegen.
Seduction


Geregistreerd: 26-01-2009
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 13:03
Op basis van de laatste oefenpotjes, kom ik eigenlijk tot een tweetal opstellingen welke voor mij de enige oplossing zijn voor deze selectie waarmee goed voetbal op de mat gelegd gaat worden.

Boerrigter---------Sigthorsson-----------Sulejmani

----------Janssen--------------Eriksen-------------

----------------------Anita-------------------------

Boilesen----Vertonghen----Alderweireld-----v/dWiel

--------------------*Vermeer-----------------------


In de eredivisie zou je tegen de middenmoot als volgt kunnen spelen:

Serero-----------Sigthorsson------------Sulejmani

----------Janssen--------------Eriksen-------------

----------------------Anita-------------------------

Boilesen----Vertonghen----Alderweireld-----v/dWiel

--------------------*Vermeer-----------------------

* Er van uitgaande dat Stekelenburg ons gaat inruilen voor Roma.

Ik denk dat Frank de Boer er verstandig aan doet om Serero rustig aan te brengen en te laten wennen aan de fysieke aspecten tegen clubs als Utrecht, Ado en Roda JC.

Feit is en blijft dat we een behoorlijk luxeprobleem hebben qua talent op het middenveld. Zo hebben we Mats Rits ook nog rondlopen, die tijdens de voorbereidingen een zeer frisse en gretige indruk maakte.

Ik vind dat Ajax sinds jaren weer eens een selectie heeft waar de kwaliteiten vanaf druipen. Zo goed als allemaal jonge spelers met meer klasse in hun kleine teen dan al die miskopen van de afgelopen jaren bij elkaar (denk aan een Mido, Taino, Luque, Oleguer en ga zo maar door).
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 13:43
Citaat:
Op basis van de laatste oefenpotjes, kom ik eigenlijk tot een tweetal opstellingen welke voor mij de enige oplossing zijn voor deze selectie waarmee goed voetbal op de mat gelegd gaat worden.

Boerrigter---------Sigthorsson-----------Sulejmani

----------Janssen--------------Eriksen-------------

----------------------Anita-------------------------

Boilesen----Vertonghen----Alderweireld-----v/dWiel

--------------------*Vermeer-----------------------


In de eredivisie zou je tegen de middenmoot als volgt kunnen spelen:

Serero-----------Sigthorsson------------Sulejmani

----------Janssen--------------Eriksen-------------

----------------------Anita-------------------------

Boilesen----Vertonghen----Alderweireld-----v/dWiel

--------------------*Vermeer-----------------------

* Er van uitgaande dat Stekelenburg ons gaat inruilen voor Roma.

Ik denk dat Frank de Boer er verstandig aan doet om Serero rustig aan te brengen en te laten wennen aan de fysieke aspecten tegen clubs als Utrecht, Ado en Roda JC.

Feit is en blijft dat we een behoorlijk luxeprobleem hebben qua talent op het middenveld. Zo hebben we Mats Rits ook nog rondlopen, die tijdens de voorbereidingen een zeer frisse en gretige indruk maakte.

Ik vind dat Ajax sinds jaren weer eens een selectie heeft waar de kwaliteiten vanaf druipen. Zo goed als allemaal jonge spelers met meer klasse in hun kleine teen dan al die miskopen van de afgelopen jaren bij elkaar (denk aan een Mido, Taino, Luque, Oleguer en ga zo maar door).


Prima opstelling seduction, zo had ik hem ook ongeveer in gedachten. Ik vrees alleen dat Janssen als controleur wordt opgesteld en Anita kind van de rekening wordt. Zou erg jammer zijn, want dan is je elftal niet in evenwicht.

Zwakke plek voor mij is voorlopig nog de back-up van de verdediging. Verder zijn er nog een aantal spelers die Ajax van mij mag doorselecteren zoals R. Sneijder, D. Blind, J-A Van der Heijden, Ooijer en Lorenzo Ebecilio. Serero staat bij overigens als vervanger voor Sulejmani in de lijst (Bij Sulejmani is de pijp na 60 minuten vaak al leeg).
Seduction


Geregistreerd: 26-01-2009
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 aug 2011 09:49
Ik ga toch een wijziging aanbrengen, want ik ben helemaal klaar met Sulejmani.
Laat Serero maar ervaring op doen.

Boerrigter---------Sigthorsson-----------Serero

----------Janssen--------------Eriksen-------------

----------------------Anita-------------------------

Boilesen----Vertonghen----Alderweireld-----v/dWiel

--------------------Vermeer-----------------------


Het water loopt me al in de mond als ik denk aan de vreselijk snelle kaatsen rond de zestien met Boerrigter, Janssen, Eriksen en Serero waarbij Sigthorsson zeker mee gaat komen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 aug 2011 10:01
Citaat:
Ik ga toch een wijziging aanbrengen, want ik ben helemaal klaar met Sulejmani.
Laat Serero maar ervaring op doen.

Boerrigter---------Sigthorsson-----------Serero

----------Janssen--------------Eriksen-------------

----------------------Anita-------------------------

Boilesen----Vertonghen----Alderweireld-----v/dWiel

--------------------Vermeer-----------------------


Het water loopt me al in de mond als ik denk aan de vreselijk snelle kaatsen rond de zestien met Boerrigter, Janssen, Eriksen en Serero waarbij Sigthorsson zeker mee gaat komen.


Zo zou die bij mij denk ik ook worden uiteindelijk. Al kan ik er ook nog wel mee leven als Jansen op de plek van Anita staat en de Jong erin. Al vind ik dat wel weer wat jammer van Anita.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 aug 2011 11:45
Citaat:
Ik ga toch een wijziging aanbrengen, want ik ben helemaal klaar met Sulejmani.
Laat Serero maar ervaring op doen.

Boerrigter---------Sigthorsson-----------Serero

----------Janssen--------------Eriksen-------------

----------------------Anita-------------------------

Boilesen----Vertonghen----Alderweireld-----v/dWiel

--------------------Vermeer-----------------------


Het water loopt me al in de mond als ik denk aan de vreselijk snelle kaatsen rond de zestien met Boerrigter, Janssen, Eriksen en Serero waarbij Sigthorsson zeker mee gaat komen.

Ja, hadden we het gisteren op msn nog over.
Is een kwestie van tijd. Kan 5 of 6 wedstrijden duren, maar dan staan Sulejmani en Ebecilio ernaast. Boerrigter en Serero zijn gewoon beter.
De Jong/ Anita zal per wedstrijd worden bepaald, denk ik.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 4 aug 2011 12:14
Citaat:
Ja, hadden we het gisteren op msn nog over.
Is een kwestie van tijd. Kan 5 of 6 wedstrijden duren, maar dan staan Sulejmani en Ebecilio ernaast. Boerrigter en Serero zijn gewoon beter.
De Jong/ Anita zal per wedstrijd worden bepaald, denk ik.

Ik ben het met jullie eens maar tegen clubs ŕ la RKC zou ik gewoon met Sulejmani starten. Tegen zulk soort clubs zou Sulejmani nog wel 'iets' kunnen miscchien met zijn snelheid, maar laat hem dan wel op links spelen want op rechts word het weer een balletje breed verhaal. Ik dacht dat Boerrigter een klein beetje blessure gevoelig is, dus die zou ik niet 34+ wedstrijden laten spelen.
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 aug 2011 12:33
Citaat:
Ik dacht dat Boerrigter een klein beetje blessure gevoelig is, dus die zou ik niet 34+ wedstrijden laten spelen.

Kijk naar de laatste 4 seizoenen en zie dat het niet zo is.
foppel


Geregistreerd: 04-08-2011
Forum berichten: 4
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 aug 2011 12:51
Boerrigter moet spelen als hij kan, ik ben echt fan van die gast. Hij is de echte buitenspeler die ik al tijden niet meer gezien heb bij Ajax, altijd dreigend en doelgericht en met een goed schot in de benen. Hij doet me een beetje denken aan Mertens (die ik graag bij ajax had gezien), maar dan groter en sterker.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 4 aug 2011 13:00
Citaat:

Ik ben het met jullie eens maar tegen clubs ŕ la RKC zou ik gewoon met Sulejmani starten. Tegen zulk soort clubs zou Sulejmani nog wel 'iets' kunnen miscchien met zijn snelheid, maar laat hem dan wel op links spelen want op rechts word het weer een balletje breed verhaal. Ik dacht dat Boerrigter een klein beetje blessure gevoelig is, dus die zou ik niet 34+ wedstrijden laten spelen.


Sulejmani op snelheid tegen een tegenstander die met zn kont tegen de eigen 16 aanspeelt. Sulejmani is enkel bruikbaar als er veel ruimte in de rug vd tegenstander ligt. Dus absoluut niet tegen een RKC ofzo..

Ook ik ben klaar met die Serviër die verstoppertje binnen de lijnen.. Erger me er al bijna een heel seizoen aan..
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 4 aug 2011 13:53
Citaat:
Ik dacht dat Boerrigter een klein beetje blessure gevoelig is, dus die zou ik niet 34+ wedstrijden laten spelen.

Kijk naar de laatste 4 seizoenen en zie dat het niet zo is.
Oeps, vooroordeel.
Gestopt
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 aug 2011 23:35
Ik verwacht niet dat Ebecilio, Sulejmani en De Jong er zomaar naast komen te staan. De Boer wil dan wel leuk gaan rouleren binnen het elftal, maar hij is ook iemand die vertrouwen heeft en houdt in zijn spelers. De Jong is een belangrijk persoon (dus niet alleen als veldspeler) in dit Ajax. Sulejmani is daarnaast ook één van de spelers met de meeste ervaring in de aanval bij dit Ajax en kan bij een opleving beslissend zijn. Serero moet eerst dit niveau maar eens vast weten te houden en bovendien laten zien dat hij op de vleugel van waarde is. De enige die ik op de bank zie belanden binnen een paar weken is Ebecilio. Dit lijkt niet veel verder te zijn in zijn ontwikkeling dan een paar maanden geleden.
Ultrajood96


Geregistreerd: 08-08-2011
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 15:15
Het systeem lijkt mij duidelijk. Gewoon 4-3-3 met de punt naar achteren. Dit doe ik vanwege de spelers die in het veld moeten staan. De wissels zet ik er uiterard ook bij. En k licht toe waarom ik voor de desbetreffende spelers heb gekozen.

Vermeer

Alderweireld Vertonghen
van der Wiel Boilesen

Janssen
Serero Eriksen

Sulejmani Boerrigter
Sigthorsson

Wissels:
Cillessen (indien hij komt)(keeper)
Ooijer (centrale verdediger/70' min, als tegenhouder)
Blind (centrale verdediger, linksback)
Anita (rechtsback, middenveld)
de Jong (spits, middenveld)
Lodeiro (middenveld, linksbuiten)
Ebecilio (rechts/linksbuiten)
Ozbiliz (rechts/linksbuiten)

Waarom ik voor deze basis kies: Verdediging zal iedereen het met mij eens zijn neem ik aan. Ik kies voor dit middenveld, omdat er veel voetbal inzit. Deze spelers zijn weliswaar niet de grootste, maar kunnen dit voetballend, samen met Sigthorsson als aanspeelpunt prima oplossen. Daarnaast hebben Eriksen en Serero specifieke kwaliteiten die je MOET gebruiken. En Janssen kan daarachter prima voetballen. En het middenveld kan nog worden ondersteund door Vertonghen/ Alderweireld. Voor wat meer kracht kan je dan eventueel nog de Jong erin brengen. In de aanval: Sulejmani voor snelheid. Boerrigter om de kopsterke Sigthorsson te bedienen met spatzuivere voorzetten. Eventueel kunnen Boilesen en V/d Wiel nog mee opkomen
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 15:31
Ik vind Serero ook een hele goede voetballer, maar buiten een aantal oefenwedstrijden heeft hij zich nog niet bewezen. Deze jongen moet je rustig brengen, want vanuit je vertrouwde omgeving in Zuid Afrika naar Europa komen en meteen de druk van een basisspeler op je krijgen is niet niks. Deze jongen gaat zijn speelminuten echt wel maken, want het is duidelijk dat hij heel goed kan voetballen. Ik denk dat je gister zelf in de eerste helft ook wel gezien hebt dat Janssen niet goed tot zijn recht komt als verdedigende middenvelder. Hij kan er spelen hoor, maar met Anita heb je een veel betere optie. Janssen dan gewoon op links, Eriksen op rechts en Anita er achter. Voor de rest prima opstelling!
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 23:45
Serero? Wat goed is, komt snel.

Heeft Ajax een luxe-probleem? Ja, want in mijn ogen moet Serero spelen, eventueel als "valse" rechtsbuiten met Anita erachter en Van der Wiel die kan opkomen. In Zuid-Afrika heeft hij daar ook wel eens gestaan.

Het volgende luxe-probleem is dan: Sulejmani of Boerrigter.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 11 aug 2011 00:07
Ik hoop maar dat hij snel komt, maar ik juich niet te vroeg. Zijn genoeg voorbeelden van spelers die 5x scoren in oefenwedstrijden, maar er in de competitie niets van bakken. Hij is zeker een goede voetballer, maar kan hij al constant presteren? Ik denk niet dat De Boer Serero als linksbuiten ziet, eerlijk gezegd.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 11 aug 2011 14:30
Ik denk dat De Boer gelijk heeft als hij zegt dat er veel wedstrijden zijn dit seizoen en hij zo nodig zal roteren. Dit houdt niet alleen in dat de spelers fit zijn, ze blijven ook scherp voor hun kans.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 sep 2011 23:32
-------------------------Vermeer------------------------
-------------Alderweireld---------Vertonghen------------
--VD Wiel-----------------Anita---------------Boilesen--
-----------------Eriksen---------Janssen----------------
----Sulejmani-----------------------------Boerrigter----
-----------------------Sightorsson----------------------

Bank:
Cillessen
Blind
Enoh
De Jong
Serero/Lodeiro
Ozbiliz/Ebecilio
Bulykin

Dit is gewoon het best mogelijke voor Ajax, ik weet het zeker. Iedereen staat hier op haar beste positie, behalve Sulejmani wellicht. De Jong eruit.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 17 sep 2011 14:08
Gerrie Mühren zei ooit dat in het Ajax systeem alleen de centrale middenvelder een trage speler mag zijn zolang die maar een goede spelverdeler is. Daarom begrijp ik ook wel dat De Boer er voor kiest om met Janssen centraal te spelen maar dat De Jong nog in de basis staat is mij daarom weer een raadsel.
Ik zou zelf Ozbiliz als linkshalf laten spelen omdat hij snel bij zijn man kan wegdraaien en daardoor een man meer situatie voor Ajax kan creëren. Daarbij is hij snel en behendig aan de bal en heeft hij een goede steekpass en een goed schot. Sowieso heeft hij ook de flair in zijn spel wat ik de afgelopen jaren bij Ajax heel erg heb gemist. Als Özbiliz een reeks van vijf wedstrijd als linkshalf de kans krijgt zal hij volgens mij uitgroeien tot een speler waar mensen naar het stadion voor komen. Özbiliz is naar mijn mening samen met Eriksen de technisch meest complete speler van Ajax en ik vind dus ook dat hij een basisplaats hoort te hebben.
Met Eriksen en Özbiliz zullen er twee middenvelders staan die een man kunnen uitspelen en dus een man meer situatie voor Ajax kunnen creëren. Daarbij zullen ze beide met hun goede steekpass de snelle aanvallers vrij voor de keeper kunnen zetten. Daarbij zullen ze beide regelmatig in het strafschopgebied van de tegenstander op duiken en het dus hun verdediging extra moeilijk maken.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik zeg dat Özbiliz de basisplaats van De Jong op het middenveld moet overnemen, ik zei dit iets meer of minder dan een jaar geleden ook al.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 17 sep 2011 18:31
Ik heb het email adress van Toby niet en er kan ook niet meer gePMed worden. Mijn email address is dylanhoucke@gmail.com.
+ Nieuw bericht <<<   <   36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43  |  44   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.440 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » De opstelling en het systeem
Ga
Zoeken: