Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] Het home & andere supporterszaken
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] Het home & andere supporterszaken
Maker: ScioBekeken: 9801
Status: InactiefBerichten: 101
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 08:20
Citaat:
Supportershome weer gesloten
Het bestuur van het supportershome is de afgelopen week geconfronteerd met het verzoek van de politie om de beveiligingsbeelden af te staan gemaakt tijdens het Para Smit toernooi op zondag 25 mei jl. Als bestuur hebben wij hiertegen bezwaar gemaakt waarna ons te verstaan is gegeven dat, op grond van de voorwaarden heropening, wij op eerste sommatie van de politie te allen tijde de beelden dienen af te staan. Hierna is de volledige installatie door de politie in beslag genomen. Camerabewaking was één van de voorwaarden voor heropening gesteld door de gemeente. Alle voorwaarden zijn ons mondeling bij het heropeningsgesprek verteld en tot afgelopen week nooit schriftelijk aan ons bevestigd. Tijdens het heropeningsgesprek is ons nooit aangegeven of gebleken dat de camerabewaking het doel had als hierboven weergegeven.

Wij hebben na de heropening gedwongen geïnvesteerd in camerabewaking en moesten naast onze eigen beveiliging een aantal extra professionele bewakers inhuren. Aan alle extra gestelde voorwaarden is door ons voldaan in de overtuiging dat met het opvragen van beelden zorgvuldig zou worden omgegaan en dat er zeker geen sprake zou zijn van éénrichtingsverkeer.

Wij zijn van mening dat wanneer wij op eerste sommatie de beelden dienen af te staan dit de vertrouwenspositie naar de supporters in hevige mate aantast.

Als bestuur hebben wij altijd getracht het supportershome te laten uitgroeien tot een locatie waar Ajax supporters op wedstrijddagen konden samen komen. Ook wilden wij een locatie bieden voor andere supportersactiviteiten buiten de wedstrijden om zo de verbondenheid van de supporters met Ajax een podium te geven.

Wij zijn in die opzet zeker geslaagd ook al zijn wij ons er goed van bewust dat er ook minder leuke gebeurtenissen hebben plaatsgehad.

De uitwerking van de maatregelen en voorwaarden welke nu aan ons worden gesteld maken verder functioneren onmogelijk. Het beheer van het supportershome is op deze manier niet in handen van de Stichting Supportershome Ajax, maar van de districtschef politie Amsterdam Zuidoost.

Wij zijn er als bestuur inmiddels van overtuigd dat de politie een geheel eigen agenda heeft.
Hoe het eindplaatje voor de politie er ook uit mag zien, wij willen en wensen daar niet langer aan mee te werken.

Het bestuur heeft door haar onmogelijke positie unaniem moeten besluiten het supportershome Ajax op last van haar supporters per direct voor onbepaalde tijd te sluiten.


http://ajax1.nl/?q=node/1308
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 10:55
Pff, wat een lijers.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 11:50
Tsja, je kan je ook afvragen waarom de politie zoveel aandacht heeft voor onze supporters. Ik zoek de schuld in ieder geval niet zo snel meer bij de politie.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 11:57
Populairder maken ze zichzelf niet, die bemoeizuchtige machtsmisbruikers.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 11:58
Ach, politie agent zijn is natuurlijk geen populariteitsrace. Daarnaast kunnen ze het bij voetbalsupporters toch nooit goed doen. Ik snap dat dit heel vervelend is voor veel goedwillende supporters, maar een deel van hen heeft het er natuurlijk zelf naar gemaakt.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 15:13
Dat snap ik ook wel, maar die onnodige acties die constant doen geeft je niet het gevoel dat zij de rechtvaardige partij zijn.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 15:15
Nou, de supporters zijn sowieso niet de 'rechtvaardige' partij, aangezien een kleine groep het met illegale praktijken verpest voor de rest.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 16:39
Citaat:
Nou, de supporters zijn sowieso niet de 'rechtvaardige' partij, aangezien een kleine groep het met illegale praktijken verpest voor de rest.


Politie die corrigeert niet om te corrigeren, maar om weer ff macht te uitten. En dat verkeerde in de achterliggende gedachte(wat bij een heel groot gedeelte van de politie waar te nemen valt) vind ik niet goed.

Ken je wel ultras trouwens? Je praat over ze alsof het slechte mensen zijn, alsof ze ziek in hun hoofd zijn. Volgens mij heb je niet genoeg zicht op dit, waarover je wel jouw woordje klaar heb liggen..
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 16:48
Citaat:
Nou, de supporters zijn sowieso niet de 'rechtvaardige' partij, aangezien een kleine groep het met illegale praktijken verpest voor de rest.


Politie die corrigeert niet om te corrigeren, maar om weer ff macht te uitten. En dat verkeerde in de achterliggende gedachte(wat bij een heel groot gedeelte van de politie waar te nemen valt) vind ik niet goed.

Ken je wel ultras trouwens? Je praat over ze alsof het slechte mensen zijn, alsof ze ziek in hun hoofd zijn. Volgens mij heb je niet genoeg zicht op dit, waarover je wel jouw woordje klaar heb liggen..

Selectieve berichtgeving natuurlijk. Maar goed, als je hoort dat het home een tijdje terug gesloten werd omdat het als opslagplaats voor wapens werd gebruikt kun je je natuurlijk afvragen of we wel alles willen weten. Begrijp me goed, dit is hetzelfde verhaal als altijd. Een klein groepje die het verpest het voor de anderen. Je kunt onmogelijk stellen dat welwillende mensen het supportershome hiervoor willen lenen. In dat opzicht zegt de aanwezigheid van wapens uberhaupt genoeg.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 17:10
Citaat:
Politie die corrigeert niet om te corrigeren, maar om weer ff macht te uitten. En dat verkeerde in de achterliggende gedachte(wat bij een heel groot gedeelte van de politie waar te nemen valt) vind ik niet goed.

Ken je wel ultras trouwens? Je praat over ze alsof het slechte mensen zijn, alsof ze ziek in hun hoofd zijn. Volgens mij heb je niet genoeg zicht op dit, waarover je wel jouw woordje klaar heb liggen..


Ik ben het met je eens dat veel politie agenten hun macht op de verkeerde manier gebruiken en vaak ook de verkeerde uitstraling hebben.

Ik zeg absoluut niet dat mensen van de harde kern per definitie slechte mensen zijn. Wel komt er veel rottigheid voor in die groepen, zoals geweld en drugsgebruik. Al zal ook dit betrekking hebben tot een kleine groep binnen de harde kern.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 jun 2008 17:29
Citaat:

Ik ben het met je eens dat veel politie agenten hun macht op de verkeerde manier gebruiken en vaak ook de verkeerde uitstraling hebben.

Ik zeg absoluut niet dat mensen van de harde kern per definitie slechte mensen zijn. Wel komt er veel rottigheid voor in die groepen, zoals geweld en drugsgebruik. Al zal ook dit betrekking hebben tot een kleine groep binnen de harde kern.


Akkoord, al heb ik minder een slecht gevoel over de harde kern dan jij.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 jun 2008 02:09
Je kan natuurlijk een bepaalde associatie hebben met de harde kern, maar wat klopt er niet van mijn verhaal?
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 jun 2008 08:36
Al met al weer de zoveelste domper.
Niemand schiet hier iets mee op.
Ook voor de politie was het beter om de supporters op 1 locatie (in zicht) te hebben.
Nu zal de groep zich splitsen en dit zal verder niet leiden tot afname van 'problemen'.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 jun 2008 12:14
Daar ben ik het mee eens. Meer controle dan in het supportershome zal de politie niet krijgen. Het is een beetje zoals het drugsbeleid of laatst ook weer met betrekking tot de hoeren in Amsterdam. Je kan wel allerlei dingen gaan lopen verbieden of tenten gaan sluiten, maar daarmee duw je dingen alleen maar richting het illegale circuit. En daar wordt niemand beter van.

Bovendien is het natuurlijk zwaar klote voor al die goedwillende supporters.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 jun 2008 20:42
Citaat:
Je kan natuurlijk een bepaalde associatie hebben met de harde kern, maar wat klopt er niet van mijn verhaal?


Mwa, niks(trouwens bedoel ik het breed: alle ultras). Maar ik heb het gevoel dat ik ze meer respecteer dan jij dat doet. Jouw oordeel lijkt zo gevormd door de selectieve berichtgeving van de media(idd Scio) die slechte dingen zo zwart mogelijk wil maken(benadrukken). Ik wil aangeven dat alles zo overtrokken wordt en dat de stemming die de media wil creeeren niet rechtvaardig is.

Wat ik aangeef is dat dit niet een probleem-oplossende maatregel is maar dat dit gewoon authoriteit moet voorstellen en dat dit soort dingen de politie alleen maar schade toebrengt. De afstand tussen de politie en de burgers wordt alleen maar groter, omdat dit nutteloos is en totaal niet de juiste achterliggende gedachte uitstraalt.
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 09:44
Ik ben op vakantie geweest tijdens het para smit toernooi. Waarom wil de politie de banden van het toernooi?
Ik had nog iemand tijdens het toernooi aan de lijn en die zei wel dat de sfeer wat agressiever werd op een bepaald moment, maar verder?
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 11:31
Citaat:
Ik ben op vakantie geweest tijdens het para smit toernooi. Waarom wil de politie de banden van het toernooi?
Ik had nog iemand tijdens het toernooi aan de lijn en die zei wel dat de sfeer wat agressiever werd op een bepaald moment, maar verder?


Ik geloof dat er dingen zijn gestolen tijdens dat toernooi uit het home (tassen e.d.)..
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 11:56
Citaat:
Je kan natuurlijk een bepaalde associatie hebben met de harde kern, maar wat klopt er niet van mijn verhaal?


Mwa, niks(trouwens bedoel ik het breed: alle ultras). Maar ik heb het gevoel dat ik ze meer respecteer dan jij dat doet. Jouw oordeel lijkt zo gevormd door de selectieve berichtgeving van de media(idd Scio) die slechte dingen zo zwart mogelijk wil maken(benadrukken). Ik wil aangeven dat alles zo overtrokken wordt en dat de stemming die de media wil creeeren niet rechtvaardig is.

Wat ik aangeef is dat dit niet een probleem-oplossende maatregel is maar dat dit gewoon authoriteit moet voorstellen en dat dit soort dingen de politie alleen maar schade toebrengt. De afstand tussen de politie en de burgers wordt alleen maar groter, omdat dit nutteloos is en totaal niet de juiste achterliggende gedachte uitstraalt.

Feit: er vinden zo nu en dan criminele activiteiten plaats.

Feit: ik zeg nergens dat dat betekent dat alle supporters van Ajax daarmee rottigheid uithalen. Integendeel zelfs.

Ik vind dus wel dat de politie het volste recht heeft om die banden op te vragen. Zeker als wat Marnix zegt klopt.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 13:43
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de stemming die de media creeert anti is en dat jij ook weinig respect laat blijken voor wat die personen wel betekenen voor Ajax. Ik geef ook aan dat er criminele dingen gebeuren, maar ik stel allerminst vast dat de politie bezig is met het verbeteren van personen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor wrange sfeer die ze dan ook vaak merken, want ze zijn bezig met het leven zuur maken van mensen die wel is iets verkeerds doen. Dat heet afstoten en niet opnemen en corrigeren.

Natuurlijk mogen die banden worden opgevraagd. Maar het is duidelijk dat die personen niet alles willen verhelderen omdat ze niet achter de handelswijze van de politie staan. Ik denk dat er binnen de schare wel dingen worden rechtgezet op basis van de beelden, alleen niet via de normale methode. Mag je voor die dader hopen dat hij zijn lesje leert zonder overdreven acties van de schare.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 13:45
Ik heb genoeg respect voor mensen die een positieve bijdrage leveren aan Ajax. Voor Mike bijvoorbeeld. Props voor alle tijd die hij in Ajax steekt.
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 16:46
Ik kan me voorstellen dat de politie beelden wil hebben als het gaat om geweldsmisdrijven. Vragen ze overal videobeelden op als het gaat om diefstal?
Of hebben ze een verborgen agenda en willen ze meer inzicht hebben in het hele reilen en zeilen in en om het supportershome?

Ook het supportershome draait volledig op een team van vrijwilligers. Ook deze mensen steken heel veel tijd en energie in ons aller Ajax. Ieder levert zijn of haar bijdrage op zijn of haar manier.

Ik heb toch mijn vraagtekens bij deze hele actie van de politie.
Ik heb verder nog niks gehoord, behalve dat ik dan de brief gelezen heb. Dus een echt helder beeld heb ik op dit moment niet.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 17:39
Die proberen zichzelf gewoon een helder beeld voor te schotelen natuurlijk.. Dus hen draait het niet alleen om de mogelijke diefstal, maar gewoon om de situatie te spotten. En natuurlijk logisch dat die beelden niet worden gegeven, maar kan de politie die beelden niet verzamelen door een inval dan?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 19:39
Wat is er mis mee als het de politie zou gaan om het vergaren van een beter inzicht in hoe het er aan toe gaat onder de supporters die regelmatig rottigheid uithalen?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 jun 2008 19:44
Citaat:
Wat is er mis mee als het de politie zou gaan om het vergaren van een beter inzicht in hoe het er aan toe gaat onder de supporters die regelmatig rottigheid uithalen?


Daar heb ik niks over gezegd, ik zeg dat hun achterliggende gedachte niet klopt en bedoel dat hun behandelswijze niet gewenst is.
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 11:49
Privacy wetgeving.

hoe zou jij het vinden als ze een band gaan vragen van jou thuis, omdat ze denken dat daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen?

Dat er in het supportershome dingen gebeuren is niet bewezen als zodanig, dus hebben ze geen rechten op banden.

Tenminste zo denk ik erover...
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.004.741 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] Het home & andere supporterszaken
Ga
Zoeken: