Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] Het home & andere supporterszaken
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] Het home & andere supporterszaken
Maker: ScioBekeken: 9802
Status: InactiefBerichten: 101
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 11:51
Het gaat hier niet om iemands huis, maar om een broeiplaats voor criminaliteit.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 12:08
Citaat:
Privacy wetgeving.

hoe zou jij het vinden als ze een band gaan vragen van jou thuis, omdat ze denken dat daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen?

Dat er in het supportershome dingen gebeuren is niet bewezen als zodanig, dus hebben ze geen rechten op banden.

Tenminste zo denk ik erover...


Het gaat hier natuurlijk niet om iemands thuis. En ik dacht dat je zei dat diefstal wellicht de reden was dat de banden worden opgevraagd? Of heb je inmiddels nieuwe info?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 12:31
Mwa, als er reden is tot verdenking dan mogen ze toch de banden opvragen? Zou ik wel logisch vinden, want anders dan mag je geeneens bewijsmateriaal verzamelen. Ik ben wel blij dat dat niet kan, anders dan wordt het zo'n gevangenis overal met al die beelden.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 12:42
Dus je zou het logisch vinden als het zou kunnen, maar bent blij dat het niet kan? Wat bedoel je daar nou weer mee?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 12:48
Citaat:
Dus je zou het logisch vinden als het zou kunnen, maar bent blij dat het niet kan? Wat bedoel je daar nou weer mee?


Dat ik het onprettig vind dat alles zo geregistreerd wordt, je moet toch gewoon lekker vrij kunnen leven!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 12:51
Van mij hoeft het absoluut geen politiestaat te worden, maar criminele activiteiten zijn natuurlijk ongewenst. Als er goede redenen zijn om die banden op te vragen (zoals verdenking van diefstal of bezit van wapens, bijv.) dan moet dat gewoon kunnen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 12:54
Citaat:
Van mij hoeft het absoluut geen politiestaat te worden, maar criminele activiteiten zijn natuurlijk ongewenst. Als er goede redenen zijn om die banden op te vragen (zoals verdenking van diefstal of bezit van wapens, bijv.) dan moet dat gewoon kunnen.


Ben ik het mee eens, maar het signaal dat ze niet bij elk wissewasje een tape kunnen opvragen is voor mij een teken dat het (nog) niet een politiestaat is. En dat wens ik ook totaal niet.
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 18:28
Ik vind dat er concrete bewijzen moeten zijn voordat de banden ingeleverd dienen te worden.
Als er aangifte is gedaan van diefstal uit het home, kan de politie wat mij betreft best inzage krijgen in de banden.

Gaat het alleen om de verdenking van handel in drugs of mogelijk wapenbezit vind ik niet dat de politie zomaar even de banden moet kunnen krijgen. Dan regelen ze via de rechter maar een huiszoekingsbevel ofwat dat ook. Dan komen ze maar eens binnenvallen op een x moment.

Wie verder in het home komen en wat iedereen verder doet in het home is prive.

Ik heb nog geen verdere info btw.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 18:59
Citaat:
Ik vind dat er concrete bewijzen moeten zijn voordat de banden ingeleverd dienen te worden.
Als er aangifte is gedaan van diefstal uit het home, kan de politie wat mij betreft best inzage krijgen in de banden.

Gaat het alleen om de verdenking van handel in drugs of mogelijk wapenbezit vind ik niet dat de politie zomaar even de banden moet kunnen krijgen. Dan regelen ze via de rechter maar een huiszoekingsbevel ofwat dat ook. Dan komen ze maar eens binnenvallen op een x moment.

Wie verder in het home komen en wat iedereen verder doet in het home is prive.

Ik heb nog geen verdere info btw.


Reële verdenking bedoel je zeker.

En wat als er ook nog andere strafbare feiten opstaan van wetten die niet echt worden nageleefd in de kring, zou je dan ook die tape inleveren? Lijkt me logischer om dan het belastende bewijsmateriaal voor de aangifte in te leveren..
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 13 jun 2008 09:11
Ik snap je vraag niet helemaal.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 13 jun 2008 12:00
Citaat:
Ik snap je vraag niet helemaal.


Als je op die belastende beelden heb, niet alleen van de dader van het misdrijf diefstal, zou je die tape dan ook weggeven?
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 13 jun 2008 13:27
Alleen het stuk waar de politie naar vraagt. dus in dit geval van de diefstal.
Rest blijft wat mij betreft prive en zal de politie met andere zaken moeten komen om ook daarvan materiaal op te kunnen eisen.
a.beuting


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 01:42
de politie wil gewoon meer weten wat er allemaal afspeeld in het home en vandaar willen ze beelden zien,

als dit allemaal gewoon om een diefstal zou gaan waren de beelden al lang gegeven aan de politie, maar het gaat hun nix aan wat er allemaal in het home gebeurd..

we kunnen goed en slecht praten over de kern en ze van alles verdenken maar vergeet niet dat hun 100% ajax zijn en daar ook na leven.

wapenbezit, lekker makkelijk om ze daar van te beschuldigen.. en wat dan nog als ze het zouden hebben ? de kakkerlakken lopen er net zo mee toch?

niet mensen veroordelen om dingen waar we nog amper wat vanaf weten.. eerst ma zorgen dat het home weer geopend word.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 aug 2008 08:45
Citaat:
Het gaat hier niet om iemands huis, maar om een broeiplaats voor criminaliteit.

En hoe kom je aan deze wijsheid?
Jeroen427


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 19:15
Inderdaad M, wat een slap gelul van Bertje.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 19:25
Er gebeuren dingen die door de wet niet worden toegestaan, dat weet iedereen.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 19:48
Citaat:
Er gebeuren dingen die door de wet niet worden toegestaan, dat weet iedereen.

Wat gebeurd er dan in het supportershome wat er niet in een gemiddelde kroeg op het Rembrandtsplein gebeurt? Als je gaat beschuldigen dan zou ik gaag wat concreters zien. Het is geen scoutingsvereniging maar ik zie er geen gekkere dingen gebeuren dan in welke willekeurige kroeg dan ook.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 19:52
Absoluut waar, al komen(op dit moment: kwamen) er op het home meer mensen van de harde kern heen en daarom willen ze daar streng op kunnen controleren. De strijd tegen hooligans is buitengewoon belangrijk op de agenda: absurt maar waar.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 19:55
Citaat:
Absoluut waar, al komen(op dit moment: kwamen) er op het home meer mensen van de harde kern heen en daarom willen ze daar streng op kunnen controleren. De strijd tegen hooligans is buitengewoon belangrijk op de agenda: absurt maar waar.

En die gasten van de harde kern gaan nu braaf thuis zitten wachten tot een kwartier voor de aftrap? Of gaan ze nu in meer verschillende kroegen zitten en is er geen zicht meer op? Maar ok, dat is een andere discussie.

We hadden het over dingen die door de wet niet worden toegestaan en zoals ik jouw bericht las is het daardoor een broeiplaats van criminaliteit.. maak dat eens hard
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 20:00
Luister: maak de kat wijs dat jij niet weet dat daar strafbare dingen worden beraamd.
En je hebt absoluut gelijk als je zegt dat het sowieso wel gebeurd en dat het niet uitmaakt waar.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 20:06
Citaat:
Luister: maak de kat wijs dat jij niet weet dat daar strafbare dingen worden beraamd.
En je hebt absoluut gelijk als je zegt dat het sowieso wel gebeurd en dat het niet uitmaakt waar.

Ik zeg alleen dat het zwaar overdreven is dat het honk een broeinest voor criminaliteit was.. er werd wel eens drugs gebruikt dat klopt en dat mag niet van de wet. Er was wel eens een knok partijtje onderling.. dit werd meestal trouwens snel de knop in gedrukt. Maar mensen die het een broeinest voor criminaliteit noemen hebben geen idee hoe het honk op wedstrijddagen was. dáár reageer ik op. En wanneer jij dan komt met een vage beschuldiging ben ik benieuwd waar je op doelt. Ik ken jou niet, ik heb geen idee of en hoe vaak jij in het home te vinden bent of was.. maar ik zag daar bij wedstrijden zo'n duizend mensen die gezellig met elkaar een biertje dronken... van harde kern tot kleine kinderen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 20:14
Het is(nu: was) een verzamelplek voor de harde kern, dus in die zin was het een broeinest voor criminaliteit. Maar dat was ook de bedoeling van het supportershome, alleen valt nu voor de autoriteiten het gemak om te observeren tegen. Dat is ook de reden waarom het nu gesloten is.
En je hebt gelijk dat het verder gewoon een plek is zoals overal.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 20:21
Waar haal je het waanidee vandaan dat de bedoeling van het home 'een verzamelplek voor de harde kern' was?

Het was een verzamelplek voor Ajax supporters.. alle Ajax supporters waren welkom.. nou ja..bijna alle... supporters met een stadion verbod mochten er niet in (en ja, daar werd op toegezien)
Nogmaals er liepen ouwe vandagen die de opening van de Meer nog meegemaakt hadden, er liepen kinderen van 6 met een bal te spelen. De supporter uit lutjebroek die een keer naar Ajax ging zat er trots met zijn nieuwe pet, shaal en zijn nieuwe shirtje te pronken. De A1 van fc kampen kwamen er een sportdrankje halen in hun club trainingspak, Bobby Haarms zat er elke twee weken zijn borreltje te drinken.. en ja er liep ook harde kern tussen. Maar ik heb nieuws voor je, er zijn meer kroegen rond de arena waar harde kern zat.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 20:28
Ben ik allemaal van op de hoogte(trouwens ook in het centrum).
Voor de autoriteiten was het supportershome een oplossing om de 'georganiseerde misdadigers' in de smiezen te krijgen. Nu blijkt dat het voor hen niks meer oplevert(de betreffende personen zijn intelligenter dan gehoopt) omdat ze het niet meer in de hand hebben sluiten ze het. Of denk je nou werkelijk dat dit door de club puur is neergezet als liefdadigheid voor de fans.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 21:07
Nee, het is niet puur neergezet als liefdadigheid voor de fans. De autoriteiten hebben het home nooit nodg gehad om de 'georganiseerde misdadigers' in de smiezen te houden, daar hebben ze andere manieren voor. In dat geval zouden ze het bij risicowedstrijden niet gesloten houden, of wel? De gemeente heeft trouwens al jarenlang geprobeerd om het home dicht te krijgen, altijd als er rond de arena iets gebeurde ging het vingertje naar het home.

Met de laatste serie maatregelen hebben ze gewonnen. Het is onwerkbaar geworden voor de stichting en dus hebben ze de sleutel ingeleverd.

Volgens de statuten die Mike gepost heeft lijkt het erop dat Ajax zelf wel weer een honk wil hebben. Mike? Er waren vorig jaar geruchten over het verhuizen van het home naar de zuidkant.. is hier nog sprake van?

Met het verhuizen van het home naar die kant ben je van 75% van de problemen af.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.004.756 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » [Centraal] Het home & andere supporterszaken
Ga
Zoeken: