Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Miralem Sulejmani
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Miralem Sulejmani
Maker: Eto'oBekeken: 101160
Status: InactiefBerichten: 1648
+ Nieuw bericht <<<   <   58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 dec 2010 17:00
Zie hem inderdaad ook wel graag komen als vervanger van Stekelenburg, maar Kenneth Vermeer is volgens mij niet veel slechter als deze Argentijn, dus wat dat betreft kun je hem net zo goed in Alkmaar houden.

En ja, welke keeper je ook neemt, hij zal toch altijd wel beter kunnen meevoetballen als Isaksson. :mrgreen:
svvenn


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 563
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 dec 2010 17:51
Citaat:

Hij staat inderdaad ver van zijn doel maar ik denk dat de meeste keepers daar wel hadden gestaan. 99 op de 100 keer gaat een speler voor een schot en verkleint Romero zo het doel maar deze ene keer ging Sulejmani voor het stifje en tja dan ben je als keeper geklopt. Ik blijf Romero een talentvolle keeper vinden al heeft hij een mindere periode achter de rug. Hij is nog altijd maar 23 wat jong is voor een keeper. Na Moreno (mocht Vertonghen vertrekken) is Romero (wanneer Stekelenburg vertrekt) voor mij de enige AZ speler waarvan ik niet tegen zijn komst naar Ajax zou zijn. Niet dat ik denk dat hij de meest geschikte opvolger van Stekelenburg zou zijn maar ik zou Ajax bij hem uit komen dan zou ik dat begrijpen.


Dat Romero zeer getalenteerd is, is een feit. Alleen ik vind nog steeds dat hij te ver voor zijn goal staat, want bij dat ene goal van Emanuelson vorig jaar stond hij ook onnodig ver voor zijn goal. Maar het is zijn stijl van keepen. Ik zou het ook niet erg vinden als hij naar Ajax kwam, het lijkt mij een goede mee voetballende keeper. Hij haalt er ook veel voordelen uit, dan kun je een keer op fantastische wijze verschalkt worden.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 09:17
Sulejmani moet nog heel veel leren.

Sulejmani speelt constant met zijn hoofd naar beneden en kan helemaal niets met zijn foute been, tegenstanders weten dit. Hierdoor wordt Sulejmani veel te voorspelbaar. Toen Sulejmani tegen Aquilini speelde, was hij weer echt goed bezig als bij Heerenveen. Aquilini verdedigende zijn goede been dan ook niet. Bovendien lag er weer een hoop ruimte voor hem, net als toen hij bij Heerenveen speelde.

Frank de Boer probeert er nu variatie in te brengen door hem te laten switchen met Van der Wiel, dat lijkt een beetje te lukken. Ook wordt het met de opkomende Van der Wiel lastiger voor de tegenstander, omdat hij een kant moet kiezen als Van der Wiel erover vliegt.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 19:30
Ik vond hem op links toch meer overtuigen dan op rechts. Toen kon hij zijn tegenstander links en rechts passeren en daar een gevolg aan geven. Nu trekt hij altijd naar binnen en als hij een keer buitenom moet kan hij vervolgens weer weinig met de bal, wat vaak resulteerd in een balletje terug. Zet zijn acties ook vaak te lang door, maar dat heeft volgens mij ook te maken op dit moment omdat De Jong zich diep in de spits maar moeilijk vrij weet te lopen.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 19:30
Sulejmani lijkt wel te profiteren van Suarez' afwezigheid, alsof hij nu met meer vrijheid speelt. Waar de ballen voorheen veelal op Suarez' gingen, worden eventuele acties van Sulejmani belangrijker. Hij lijkt er nog niet geheel mee om te kunnen gaan, als ik de kansen tegen Feyenoord (1) en Utrecht (1 - kans op 2-1) zie...
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 19:36
Citaat:
Ik vond hem op links toch meer overtuigen dan op rechts. Toen kon hij zijn tegenstander links en rechts passeren en daar een gevolg aan geven. Nu trekt hij altijd naar binnen en als hij een keer buitenom moet kan hij vervolgens weer weinig met de bal, wat vaak resulteerd in een balletje terug. Zet zijn acties ook vaak te lang door, maar dat heeft volgens mij ook te maken op dit moment omdat De Jong zich diep in de spits maar moeilijk vrij weet te lopen.


Ik zie hem ook liever op links. Suarez dan op rechts en het liefst had ik Mido centraal voorin gehad...
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 22:31
Citaat:
Ik vond hem op links toch meer overtuigen dan op rechts. Toen kon hij zijn tegenstander links en rechts passeren en daar een gevolg aan geven. Nu trekt hij altijd naar binnen en als hij een keer buitenom moet kan hij vervolgens weer weinig met de bal, wat vaak resulteerd in een balletje terug. Zet zijn acties ook vaak te lang door, maar dat heeft volgens mij ook te maken op dit moment omdat De Jong zich diep in de spits maar moeilijk vrij weet te lopen.


Sulejmani die binnendoor passeert aan de linkerflank, wat moet hij dan doen met de bal?

Sulejmani is gewoon een erg voorspelbare speler aan beide kanten. Uit stilstand totaal geen passeeractie, weinig oog voor zijn medespelers en een falend rechterbeen. Het zijn wel eigenschappen die je kan trainen.

Sulejmani heeft wel snelheid en heeft een aardig oog voor wanneer hij diep moet gaan, hij heeft dus ruimte nodig.

Juist Suarez kan ervoor zorgen dat Sulejmani meer ruimte krijgt omdat Suarez vaak twee man bezig houdt. Met een Van der Wiel die over Sulejmani vliegt krijg je nog meer variatie en ruimte voor Sulejmani om naar binnen te komen.

Rechtsbuiten vind ik dus zijn sterkste positie.
biglaars


Geregistreerd: 11-03-2009
Forum berichten: 33
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 22:53
nr.10 jij hebt het over weinig oog voor heeft voor medespelers, maar wat ik zie is dat hij soms juist te vaak een bal aflegt..
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Di 25 jan 2011 00:09
Het gaat me niet om het willen, maar kunnen. Hij kijkt altijd naar beneden waardoor hij het overzicht verliest. Die jongen lijdt daardoor zoveel balverlies en heeft zo weinig rendement, erg zonde.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 11:25
gewoon een keer in de spits zetten misschien, dan heeft hij vrijheid voor links en rechts te kiezen, heb gewoon het idee dat hij niet echt een lijnspeler is, en daarom kijkt hij veel naar beneden, om te weten waar de lijn is. Ik deed dit zelf vroeger ook, dat kan je dan nog wel afleren, maar op deze leeftijd ben ik bang dat het er niet meer in zit. Maar toch Micky in de punt kan nog weleens goed uitpakken, hij ziet de ruimte wel, alleen is het geen aanspeelpunt, maar met zijn snelheid kan hij toch wel gevaar stichtten bij steekballen denk ik.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Di 25 jan 2011 12:48
Citaat:
gewoon een keer in de spits zetten misschien, dan heeft hij vrijheid voor links en rechts te kiezen, heb gewoon het idee dat hij niet echt een lijnspeler is, en daarom kijkt hij veel naar beneden, om te weten waar de lijn is. Ik deed dit zelf vroeger ook, dat kan je dan nog wel afleren, maar op deze leeftijd ben ik bang dat het er niet meer in zit. Maar toch Micky in de punt kan nog weleens goed uitpakken, hij ziet de ruimte wel, alleen is het geen aanspeelpunt, maar met zijn snelheid kan hij toch wel gevaar stichtten bij steekballen denk ik.


Speelde Sulejmani bij Heerenveen niet 4-4-2? Wellicht is hij dan meer een 4-4-2 speler. Ik vind hem het kunnen doen, maar je moet hem ook de kans geven. Net als De Boer aangegeven heeft te willen bouwen, zoals Jol en Van Basten ook aangaven maar de tijd niet kregen, zo moet Sulejmani dat wellicht ook doen.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:04
Citaat:
Sulejmani die binnendoor passeert aan de linkerflank, wat moet hij dan doen met de bal?

Schieten met links? Afspelen? Suarez kwam vorig seizoen ook meer van rechts dan van links, al had die dan wel wat meer vrijheid. Sulejmani hoeft niet altijd binnendoor, daarom wil ik hem juist links hebben zodat hij ook eens buitenom gaat wanneer dat een betere optie is.

Citaat:
Sulejmani is gewoon een erg voorspelbare speler aan beide kanten. Uit stilstand totaal geen passeeractie, weinig oog voor zijn medespelers en een falend rechterbeen. Het zijn wel eigenschappen die je kan trainen.

Zoals hierboven al gezegd werd heeft Sulejmani wel degelijk oog voor medespelers.

Citaat:
gewoon een keer in de spits zetten misschien, dan heeft hij vrijheid voor links en rechts te kiezen, heb gewoon het idee dat hij niet echt een lijnspeler is, en daarom kijkt hij veel naar beneden, om te weten waar de lijn is. Ik deed dit zelf vroeger ook, dat kan je dan nog wel afleren, maar op deze leeftijd ben ik bang dat het er niet meer in zit. Maar toch Micky in de punt kan nog weleens goed uitpakken, hij ziet de ruimte wel, alleen is het geen aanspeelpunt, maar met zijn snelheid kan hij toch wel gevaar stichtten bij steekballen denk ik.

Citaat:
Speelde Sulejmani bij Heerenveen niet 4-4-2? Wellicht is hij dan meer een 4-4-2 speler. Ik vind hem het kunnen doen, maar je moet hem ook de kans geven. Net als De Boer aangegeven heeft te willen bouwen, zoals Jol en Van Basten ook aangaven maar de tijd niet kregen, zo moet Sulejmani dat wellicht ook doen.

Speelde inderdaad in een 4-4-2 systeem bij Heerenveen, achter Sibon. Die trok de ruimtes voor hem open. Zet je Sulejmani in de spits dan is er niemand die die ruimtes voor hem gaat open trekken en zitten er twee verdedigers in zijn nek. Hij heeft niet het inzicht om daar mee om te gaan.
Lammert Albertus


Geregistreerd: 11-11-2010
Forum berichten: 279
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 14:02
Verhuren aan AZ verbeek maakt er weer een redelijke topspeler van en dan verkopen .en hopen op een zo minimaal mogelijk verlies. maar reken maar op minstens 10 miljoen verlies .
Hij mag nu zonder Mounir en Suarez lekker draven , maar sorry hij heeft het niet !
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Di 25 jan 2011 14:45
Citaat:
Verhuren aan AZ verbeek maakt er weer een redelijke topspeler van en dan verkopen .en hopen op een zo minimaal mogelijk verlies. maar reken maar op minstens 10 miljoen verlies .
Hij mag nu zonder Mounir en Suarez lekker draven , maar sorry hij heeft het niet !


Daar ben ik het VOLLEDIG mee oneens. Allereerst is het verschil in instelling tussen Sulejmani en El Hamdaoui volledig anders. Sulejmani is blijven strijden. Het is lang geleden, maar in Sulejmani's eerste wedstrijden vóór zijn eerste blessure bij Ajax was hij dodelijk en had hij heel goede individuele acties. Na die blessure kreeg hij geen basisplaats meer. Ik zie hem het wel doen, al moet hij kansen zoals tegen Feyenoord en utrecht natuurlijk wel maken. Ik vind hem het beter doen dan Ebicilio, al zullen velen hier dat met me oneens zijn.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 14:47
El Hamdaoui is al een tijdje geblesseerd/ziek geweest. Dan gaat strijden voor je plekje erg moeilijk hè.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:04
Nee, De Boer heeft zelf aangegeven dat El Hamdaoui in de eerste week/weken nadat hij gepasseerd werd in de wedstrijd tegen AC Milan, het niet op kon brengen voor Ajax te voetballen.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:21
En het is ook al bekend dat die opmerking van De Boer verkeerd geïnterpreteerd is.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:25
En El Hamdaoui kon het toch écht niet opbrengen en werd daarna, of daardoor ziek. Dat is bevestigd.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:26
Ja en nee, afgelopen maand mag je niet vergeten dat er een griepvirus heerst(te) in Nederland, in mijn omgeving zijn er ook gewoon 30% van de mensen aan getroffen: Docenten, familie, vrienden etc..
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 15:29
Citaat:
En El Hamdaoui kon het toch écht niet opbrengen en werd daarna, of daardoor ziek. Dat is bevestigd.

Het onderstreepte mag je doorstrepen naar mijn mening, de clubarts en Frank de Boer zelf hebben al meerdere malen bevestigd dat hij ziek naar huis is gestuurd. En nogmaals, De Boer kwam met het bericht naar buiten dat El Hamdaoui 'het niet kon opbrengen' om te spelen. Niet lang geleden stond ergens (volgens mij in de NuSport) dat die opmerking niet goed geïnterpreteerd is.
Citaat:
Ja en nee, afgelopen maand mag je niet vergeten dat er een griepvirus heerst(te) in Nederland, in mijn omgeving zijn er ook gewoon 30% van de mensen aan getroffen: Docenten, familie, vrienden etc..

Volgens mij is het ondertussen zelfs al een epidemie toch?
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Di 25 jan 2011 19:17
Aan Niels:

Citaat:
Schieten met links? Afspelen? Suarez kwam vorig seizoen ook meer van rechts dan van links, al had die dan wel wat meer vrijheid. Sulejmani hoeft niet altijd binnendoor, daarom wil ik hem juist links hebben zodat hij ook eens buitenom gaat wanneer dat een betere optie is.


Sulejmani heeft nauwelijks een passeeractie dus het wordt sowieso al moeilijk om er buitenom te gaan. Dat had hij wel trouwens: die rare scharen van hem, waar zijn die eigenlijk heen?

Maar hoe zie jij Sulejmani binnendoor passeren dan, tegen een beetje verdediger?


Citaat:
Zoals hierboven al gezegd werd heeft Sulejmani wel degelijk oog voor medespelers.


Ik zie het niet. En z'n aantal assists spreekt in mijn voordeel: 2.
biglaars


Geregistreerd: 11-03-2009
Forum berichten: 33
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 19:46
Dus het aantal assist bepaalt meteen hoeveel iemand aflegt? De meeste spelers missen bijna al hun kansen op Suarez en eventueel hamlap na..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 20:31
Klopt, ik vind dat ook geen argument. Wel zie ik Nr. 10's punt. Mickey ontbeerd op dit moment het inzicht en overzicht om voor rendement te zorgen, voor zowel zichzelf, als voor anderen. Het eeuwige kijken naar de de bal en zijn eigen voeten zitten hem daarbij in de weg.
biglaars


Geregistreerd: 11-03-2009
Forum berichten: 33
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 20:41
Ja oke, het kan natuurlijk beter maar ik vind dat hij het beter doet dan de gemiddelde aanvaller bij Ajax qua overzicht.
Lammert Albertus


Geregistreerd: 11-11-2010
Forum berichten: 279
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 22:42
Nogmaals hij heeft HET niet al doet nog zo zijn best , het is allesbehalve een Ajaxspeler.
Dat zie je toch in 2 seconden , hoe vaak wil je dat bevestigd zijn en hopen tegen heug en meug ?
Hij heeft wel wat , maar niet HET,
Mounir heeft HET zeker wel ,
maar of dat nog kan bij Ajax ,
ik wacht graag de combi FbB en MeH , ik ben nog heel benieuwd wat hun betreft.
+ Nieuw bericht <<<   <   58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.455 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Miralem Sulejmani
Ga
Zoeken: