Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » HFC Haarlem
Ga
Zoeken:

Onderwerp: HFC Haarlem
Maker: 343Bekeken: 24701
Status: InactiefBerichten: 254
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
silvo


Geregistreerd: 30-05-2009
Forum berichten: 492
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: sassenheim
Geplaatst: Za 13 feb 2010 16:26
Dat kan lisse wel gebruiken want ze scoren nogal moeizaam. Hope dat het net zo een rote word als Plet.
methodmich


Geregistreerd: 06-08-2008
Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 15:25
Ik weet niet of een reserve van de hekkensluiter van de JL nou zo'n versterking is hoor... Sowieso is de spits die Lisse nu heeft een stuk beter!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 14:51
Citaat:
'Nieuw' HFC Haarlem

Bron: webregio.nl

Tijdens een drukbezochte bijeenkomst in het Haarlemstadion is HFC Haarlem opnieuw opgericht als amateurvereniging. Inmiddels hebben al meer dan 100 personen zich aangemeld als lid.

HFC Haarlem keert terug onder dezelfde naam en met hetzelfde logo. Daarover is een akkoord bereikt met de curator van de failliete profclub. Tevens wordt er overleg gevoerd met de gemeente Haarlem over het bespelen van het complex aan de Jan Gijzenkade. De gemeente stelt hierbij als voorwaarde dat er voldoende teams zijn om de drie wedstrijdvelden te bespelen. Om dit te bewerkstelligen is men zich aan het oriënteren op een mogelijke samenwerking met ander amateurclubs.

Hoewel uitkomend in de amateurcompetitie, stelt HFC Haarlem zich ten doel om op een zo hoog mogelijk niveau te spelen. Dit geldt ook voor de jeugdopleiding. Met Ajax wordt getracht overeenstemming te bereiken over het behoud van een (top)jeugdopleiding voor de regio Haarlem. Met een voortzetting van de jeugdopleiding wordt invulling gegeven aan de behoefte om het goede uit het verleden te behouden. Het nieuwe HFC Haarlem wil ook de bestaande succesvolle maatschappelijke projecten als "Effies omhoog" en "Kickie on tour" voortzetten.

Het nieuwe HFC Haarlem is nog op zoek naar nieuwe leden, zowel spelend als niet-spelend. Er komen zaterdag- en zondagteams, en tevens damesvoetbal en zaalvoetbal. Voor informatie en inschrijfformulieren: www.deroodbroek.nl.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 16:59
De jeugdopleiding van Haarlem gaat natuurlijk veel spelers met kwaliteit verliezen. Vandaag weer twee spelers die meespeelden met Utrecht B2. Eerder trainden er al 3 C-junioren van Haarlem met Utrecht mee. Er loopt een speler stage bij FC Groningen en de keeper van de C1 gaat stage lopen bij Ajax, AZ en ADO om maar een paar voorbeelden te noemen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 jan 2011 21:09
De HFC Haarlem was haar naam

Vandaag onttrek ik me voor één dag uit het sociale leven. De deur gaat op slot, de telefoon op stil, achter een bos geraniums ga ik zitten mijmeren over hoe mooi het had kunnen zijn.

Nee, ik ben niet Leo Beenhakker, één uitkering verwijderd van z'n voetbalpensioen, ik ben maar een doorsnee voetballiefhebber die de pech heeft om supporter te zijn van een club die niet meer bestaat.

Omdat ik wel eens aanschuif bij Studio Ajax van AT5 denken veel mensen dat ik supporter ben van Ajax. Dat is een misverstand. De moeite van het sturen van hatelijke sms'jes of mailtjes naar aanleiding van een wedstrijd als FC Utrecht-Ajax kunt u zich besparen. 3-0 Of 0-3 doet me helemaal niks.

Het levert enkel een andere invalshoek op bij Studio Ajax, meer niet. Martin Jol of Frank de Boer, het zal wel. Mijn club krijg ik er niet mee terug.
Toen ik onlangs het boekje van Hugo Borst las over z'n haat-liefderelatie met Sparta kon ik meevoelen met hem.

Gapende wond
Als zo'n mooie, statige club als Sparta degradeert, snijdt dat door je ziel. Alleen: zijn club is er nog. Hij kan zich nog wekelijks amuseren, opwinden of ergeren met/over/aan de verrichtingen van zijn club. Die van mij verdween vandaag precies een jaar geleden door het afvoerputje. Verdampt. Alsof die trotse club van rood en blauw nooit bestaan heeft.

Tijd heelt alle wonden, luidt het spreekwoord, maar daar is in dit geval geen sprake van. Rond deze gapende wond is zelfs niet een begin van heling te ontdekken.

Nog steeds begrijp ik er niets van. Dat een club in het 121ste jaar van z'n bestaan zomaar ophoudt met ademhalen, is verbijsterend. Natuurlijk, er waren schulden, er was incompetent bestuur, maar als dat de maatstaven zijn voor opheffing, kunnen we de helft van alle profclubs wel opdoeken.

Waterspiegel
Er zouden meerdere clubs volgen, zo luidde de opinie een jaar geleden. Tot aan NOVA aan toe moest ik uitleggen dat ik dat nog maar moest zien. Ja, ze hadden het moeilijk de Veendammen en Fortuna Sittards van deze wereld, maar als ik een jaar na dato de ranglijst van de eerste divisie bekijk, staan ze er nog gewoon tussen.

Bijna wekelijks met nieuwe strafpunten, maar telkens als ze ten onder dreigen te gaan in het moeras is er een helpende hand die ze net weer boven de waterspiegel trekt. Een anonieme geldschieter, een gemeente, een sponsor.

Clublied
Dat is het grote verschil. Wij hadden geen helpende handen. In een totale sfeer van apathie en desinteresse ging mijn club ten onder. Kick Smit en Henk Hut draaiden zich om in hun graf.

De eerste profclub van Ruud Gullit en Arthur Numan verdween zo van de kaart. Komende vrijdag zingen we tijdens de reünie nog één keer het clublied uit 1889 in aangepaste versie.

En er was maar eene club
De HFC Haarlem was haar naam
En er was maar eene club
Haarrrrrrlem!!!!


Bron: Nusport.nl
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.697 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » HFC Haarlem
Ga
Zoeken: