Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Albert Luque Martos
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Albert Luque Martos
Maker: LucasBekeken: 12451
Status: InactiefBerichten: 262
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:55
Citaat:

Dit laatste vind ik persoonlijk een non-argument waar maar weer uit blijkt dat Luque gewoon veel te labiel is voor Ajax. Als je er naast komt te staan moet je juist knokken om er weer in te komen. Koster heeft dat nooit meer teruggezien bij hem. Luque heeft 16 keer gespeeld en vrijwel niets laten zien. Als je er dan naast komt te staan zou dat een teken aan de wand moeten zijn dat je uit een ander vaatje moet tappen. Bij Luque lijkt het wel berusting.

Tja, berusting is inderdaad de beste benaming. Hij knokte steeds wel voor een plaats, maar toen hij doorkreeg dat Koster in hem geen vertrouwen had(hij selecteerde hem niet en stopte geen tijd in hem) was dat voor hem de zoveelste knal van een ongelukkig avontuur in het voor hem zijnde buitenland. Het is verkeerd, maar begrijpelijk. Ik zou ook gekwetst zijn als ik hem was, ik zou ook kapot gaan. Alleen hij toont dat niet, hij houdt de frustratie inzich. Dat signaal- dat hij niet vergeten was- werd hem totaal niet duidelijk(niet erg slim, maar er bestaan meerdere onverstandige spelers). Hij wil wel dolgraag, zeker nu Van Basten komt. Ik hoop dat hij dan alle frustratie van zich afspeelt, zo gemotiveerd is(zo grote positieve drang heeft) om zich te bewijzen tegen de buitenwereld dat hij helemaal gaat stralen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:05
Als je Luque nóg wil ben je niet goed snik. Op zijn trap na was het niets wat Luque liet zien.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:06
Citaat:
Zonder de rest van de selectie af te kraken: Steek heeft minpunten, Heit had minpunten, KJH had minpunten....iedereen heeft minpunten of dingen die voor een bepaalde positie voor verbetering vatbaar zijn. En ik heb afgelopen jaar met een objectieve visie niet kunnen constateren dat dat er bij Lindgren meer zijn als bij anderen!

Suggereer je iets? Ik vind deze houding niet prettig, want ik probeer gewoon mijn punt te maken. Hij valt bij mij niet in de smaak om bepaalde dingen, denk je dat ik het leuk vind als iemand mij niet bevalt? Ik zeg iets omdat ik daar achter sta, ik heb gewoon daarin een achterliggende gedachte. Sorry dat het niet in de smaak valt, lijkt de gewenste reactie hiero. AFCA: not for losers.

Tuurlijk heeft iedereen wel minpunten, maar zij zijn op en top geschikt voor een taak in het elftal. Lindgren heeft voor elke positie een belangrijke tekortkoming: hij heeft het niet in zich om een wereldspeler te worden en om Ajax te dragen op het niveau dat ik wens bij Ajax. En daarom ben ik niet weg van hem.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:10
Ik vind Lindgren een zeer belangrijke speler voor het nieuwe AJAX. Hij kan een hele grote worden. Hij heeft een functionele techniek, ziet het spel zowel verdedigend als aanvallend uitstekend. Hij wordt onder Van Basten een zeer belangrijke speler. En nogmaals; het zou mij helemaal niets verbazen als Lindgren gekocht werd op aandringen van Van Basten. Als dat inderdaad zo is, dan stijgt mijn vertrouwen in Van Basten enorm.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:15
Een hele grote gaat wat te ver, 343. Hij is een nuttige kracht gebleken voor Ajax, dat wel. Met Lindgren heb je sowieso meer balans in het elftal.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:28
Zulke krachten zijn voor AJAX goud waard, Skill. Iemand met oog voor het team, maar ook met voetballende kwaliteiten en die weet hoe AJAX speelt en/of het spel snel onder de knie krijgt. Ik denk dat hij eens (over 2 jaar) het niveau Wouters zal aankunnen. En dat is niet niets.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:29
Citaat:
Zulke krachten zijn voor AJAX goud waard, Skill. Iemand met oog voor het team, maar ook met voetballende kwaliteiten en die weet hoe AJAX speelt en/of het spel snel onder de knie krijgt. Ik denk dat hij eens (over 2 jaar) het niveau Wouters zal aankunnen. En dat is niet niets.

Ik zie hem als de nieuwe leider van Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:33
Citaat:
Zonder de rest van de selectie af te kraken: Steek heeft minpunten, Heit had minpunten, KJH had minpunten....iedereen heeft minpunten of dingen die voor een bepaalde positie voor verbetering vatbaar zijn. En ik heb afgelopen jaar met een objectieve visie niet kunnen constateren dat dat er bij Lindgren meer zijn als bij anderen!

Suggereer je iets? Ik vind deze houding niet prettig, want ik probeer gewoon mijn punt te maken. Hij valt bij mij niet in de smaak om bepaalde dingen, denk je dat ik het leuk vind als iemand mij niet bevalt? Ik zeg iets omdat ik daar achter sta, ik heb gewoon daarin een achterliggende gedachte. Sorry dat het niet in de smaak valt, lijkt de gewenste reactie hiero. AFCA: not for losers.

Tuurlijk heeft iedereen wel minpunten, maar zij zijn op en top geschikt voor een taak in het elftal. Lindgren heeft voor elke positie een belangrijke tekortkoming: hij heeft het niet in zich om een wereldspeler te worden en om Ajax te dragen op het niveau dat ik wens bij Ajax. En daarom ben ik niet weg van hem.

Wat mij vooral opvalt is dat jij sommige punten bij de ene speler wel uitvergroot als een probleem en bij een ander niet. Lindgren heeft op posities een gebrek aan bepaalde kwaliteiten - zoals jij stelt -. Goed dat is een mening. Echter in de discussie over Luque hebben we het ook over snelheid gehad, een essentiele vaardigheid, die Luque momenteel ook niet bepaald meer laat zien. Op dat vlak is er bij Luque nog de verdere eperking dat hij niet meeverdedigt.

Wat Luque betreft. Vriend en vijand moeten erkennen dat wanneer Sulejmani komt Luque op geen enkele positie meer een basisplek zal hebben. Dan wordt het opnieuw een jaartje bankzitten en gezien Luques leeftijd, mentaliteit en salaris niet bepaald bevorderlijk. De vraag die je zelf kan stellen is of Luque nog wel bij Ajax wil blijven op deze manier. Dat Luque veel verdient is bekend, je troeft niet zomaar Zaragosa af met salaris. Ook voor Ajax is het niet bepaald bevorderlijk dat zo'n speler dan bankspeler wordt, zowel voor het financiele gedeelte als het sportieve. Ook voor de hierarchie is zoiets een slecht signaal. De mensen die denken dat we straks ineens een andere Luque gaan zien, tja ik vraag me af waar dat op gebasseerd is.

- Luque is geen jong talent meer maar al lang volwassen.
- Luque heeft op secundaire voorwaarden ook weinig om over te klagen
- Een speler die niet gemotiveerd is qua trainingsarbeid kun je moeilijk wat laten afdwingen. Ik geloof Koster wel op dat vlak.
- Het zou een totaal verkeerde profhouding zijn voor Luque wanneer zoiets als het trainersschap van Van Basten hem ineens wel zou bewegen om zoveel meer z'n best te doen.
- Als Luque speeltijd wil dan ziet dat er ok komend seizoen slecht uit voor hem.
- Luque valt - gezien z'n speelstijl - moeilijk in te passen op welke positie dan ook

Ik stel verder voor dat we een discussie over Lindgren verder voeren in de Lindgrentopic.
Tombo

Forum berichten: 95
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:43
Ik suggereer helemaal niets...maar heb in een verdedigende rol op het middenveld nog geen tekortkomingen gezien waaruit ik opmaak dat hij geen topper kan worden!!! En dan weet ik niet of het een binnenspeler, buitenspeler, smaakmaker, spelmaker, defensieve kracht, explosieve kracht of wat dan ook is...maar gewoon een verdedigende rol op het middenveld!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:48
Luque die zit in de knoop, daarom denk ik- dat als Van Basten zo'n bijzondere trainer is- we een herboren Luque gaan zien. En geloof me: dat ziet er heel anders uit. En in hem zie ik wel een gewenste(misschien zelfs dan gedroomde) speler op de linksbuitenpositie. Ik kijk naar de essentie van die positie en ik zie ook wel zijn tekortkomingen, maar die zijn niet zo beperkend zijn dat hij een last(zwakke plek) van het team zou zijn. Kijk hoe hij heeft gepresteerd in Spanje en ga mij niet vertellen dat je jezelf daar gemakkelijk staande houdt.

Nu is hij ouder(dus takelt hij steeds wat af), maar slimmer en bewuster in zijn spel als het goed is. Dat het er vaak niet uitkomt zegt niet dat hij nu een slechtere voetballer is geworden, ik dnek juist sterker als hij uit de knoop raakt. En een speler als hij kan mij wel bekoren!
Jeroen

Forum berichten: 672
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:53
Citaat:
Luque die zit in de knoop, daarom denk ik- dat als Van Basten zo'n bijzondere trainer is- we een herboren Luque gaan zien. En geloof me: dat ziet er heel anders uit.

Hoe ziet een herboren Luque er uit? Wordt hij dan een stuk gemotiveerder? Zoals Revo aangeeft zou het een kwalijke zaak zijn wanneer deze Spanjaard onder een andere trainer ineens wel bereid is om een stapje extra te doen. Dat getuigt niet bepaald van doorzettingsvermogen.

Citaat:
En in hem zie ik wel een gewenste(misschien zelfs dan gedroomde) speler op de linksbuitenpositie. Ik kijk naar de essentie van die positie en ik zie ook wel zijn tekortkomingen, maar die zijn niet zo beperkend zijn dat hij een last(zwakke plek) van het team zou zijn.

Ik ben het er mee eens dat er te zwaar getild wordt aan het begrip meeverdedigen (het punt waar veel tegenstanders van Luque over vallen), maar daarnaast heeft hij geen aanvullende kwaliteiten waardoor hij kan slagen op de linksbuitenpositie. Met de komst van Sulejmani en de veelzijdigheid van Suarez -die veel meer in huis heeft om daar wel te slagen- wordt het een missie die hij niet kan winnen. Luque is zoals je zelf al aangeeft niet de snelste, maar als hij dat zou compenseren met een bovengemiddeld inzicht en een gave voorzet was het geen issue geweest. Dat is allerminst het geval, daar hij zijn traptechniek (een facet waar leeftijd weinig tot geen invloed op heeft) niet functioneel gebruikt en vaak opteert voor de verkeerde voortzetting. Ik begrijp natuurlijk dat iedereen hoopt op een terugkeer van de voetballer van Deportivo maar net als bij de 'voetballer Kluivert' zie ik daar weinig fiducie in.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 21:30
Een speler vol inspiratie, dat is iemand die uit de knoop wordt gehaald. Dus met meer vreugde, overtuiging en beleving. En zover is hij fysiek niet achteruit gegaan dat hij niet meer Depo-vorm kan opbrengen, het zit meer in zijn kop. En volgens jouw is Luque dus een gewoon matige voetballer als ik jouw tekst lees? Knap dat hij het toch heeft weten te schoppen tot het Spaanse elftal en veel faam heeft gemaakt in die tijd.

Iedereen wordt wel moedeloos naar een bepaalde periode van teleurstellingen en als je dan een nieuwe start kan maken met mensen waarin je vertrouwen hebt, dan ben je natuurlijk weer gebrand om weer te op te leven. Van Basten is er zo'n trainer waarop je als speler hoopt, omdat hij veel verstand van zaken heeft en hij denkt dat hij onder hem weer kan glitteren op het veld.
Jeroen

Geplaatst: Do 5 jun 2008 00:20
Citaat:
Een speler vol inspiratie, dat is iemand die uit de knoop wordt gehaald. Dus met meer vreugde, overtuiging en beleving.

Een nieuwe trainer brengt een nieuwe dynamiek in de groep teweeg, dat lijkt me logisch. Spelers die met hun hoofd al bij een andere club waren zijn bereid om voor de laatste kans te vechten. Maar dat hoort zich nooit te uiten in meer spelvreugde. Die overtuiging hoor je ook in de spaarzame minuten die je maakt onder een coach die het niet in je ziet zitten te etaleren.

Citaat:
En zover is hij fysiek niet achteruit gegaan dat hij niet meer Depo-vorm kan opbrengen, het zit meer in zijn kop.

Vooropgesteld dat ik geen fan ben van psychologie van de koude grond heeft iedereen kunnen constateren dat Luque traag is in zijn spelvoortzetting. Dat kun je niet simpelweg afschuiven op een fysieke achterstand of de tand des tijds (iets wat jij gelukkig nog niet doet), techniek en inzicht zijn de trainbaarste onderdelen in de voetballerij. Dat hij ook nog eens als een slak over het veld beweegt versterkt die impressie alleen maar. Het is natuurlijk iets waar je hem makkelijk mee kan neersabelen maar op de beoogde positie van Luque kom je daar niet mee weg.

Citaat:
En volgens jouw is Luque dus een gewoon matige voetballer als ik jouw tekst lees? Knap dat hij het toch heeft weten te schoppen tot het Spaanse elftal en veel faam heeft gemaakt in die tijd.

Ik vind het toch knap dat je uit mijn woorden kan aflezen dat ik hem een matige speler vind. Luque toonde bij Deportivo absoluut kwaliteiten zoals die mooie trap van hem. Ik geloof ook nooit dat hij een dergelijk wapen kan laten verstoffen. Een garantie tot een wederopstanding is dat allerminst, maar toch lees ik dikwijls onder Luque aanhangers veel constateringen zoals 'hij heeft ooit het Spaans elftal gehaald' en 'hij zal het toch niet verleerd zijn?' Maar zoals ik al aangaf stond ook Kluivert eens op een eenzaam hoog niveau, en heeft Luque me vooralsnog geen enkele aanleiding gegeven om te veronderstellen dat hij onder een nieuwe trainer ineens weer aanhaakt. Hopelijk zie je ook in dat een dergelijk niveauverschil in een korte tijd tot kromme gezichten zou leiden? Los van de haalbaarheid zou ik m'n vraagtekens zetten bij de professionaliteit van de speler in kwestie.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:31
Zijn verstandigheid is niet groots, dat is wat anders dan een onprofessionele speler. Hij is een gevoelsmens: net als Leonardo(die er ook opeens niet meer tussen kwam). De wil is er wel, alleen de vreugde niet als er geen reden is tot vreugde. En dat is niks meer of minder dan logisch. Dus niet onprofessioneel, alleen niet slim in het opvangen van tegenslagen.

Jij veronderstelde dat een speler met een bovengemiddeld inzicht en gave goede trap wel zou spelen, maar jij zegt dat dat allerminst het geval is. Dus dan denk ik dat je hem een matige speler is, omdat hij niet bijzondere kwaliteiten bezit. Ik vind dat hij dat wel bezit en dat hij op basis van de bruikbaarheid moet worden behouden. Je moet hem de helpende hand bieden, niet hem wegdoen als het even niet lekker loopt bij hem.

Nogmaals: Luque-Huntelaar-(aanwinst op rechtsbuiten) valt niet te vergelijken met Sulejmani-Cvitanich-Suarez. Dus dat zijn per plek ook geen concurrenten in de zin van dat ze om dezelfde soort plek moeten strijden. Dat zijn totaal verschillende type voetballers, dus ik weiger om te zeggen dat Luque overbodig is geworden door de grote selectie.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:33
Overeenkomsten qua persoonlijkheid met Leonardo zijn niet zo positief, hoor. Leonardo is niet goed bij zijn hoofd.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:50
Weet ik, vraagt dus meer kwaliteit van de trainer. Maar dat zget niet dat ze niet bruikbaar zijn of dat het slechte jongens zijn.
Jeroen

Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:50
Citaat:

Jij veronderstelde dat een speler met een bovengemiddeld inzicht en gave goede trap wel zou spelen, maar jij zegt dat dat allerminst het geval is. Dus dan denk ik dat je hem een matige speler is, omdat hij niet bijzondere kwaliteiten bezit. Ik vind dat hij dat wel bezit en dat hij op basis van de bruikbaarheid moet worden behouden. Je moet hem de helpende hand bieden, niet hem wegdoen als het even niet lekker loopt bij hem.

Luque heeft na z'n komst een reeks wedstrijden in de basis gestaan en zijn kans niet gegrepen. Het speelt natuurlijk mee dat een trainer (in dit geval Koster) een beter alternatief in zijn hoofd heeft, maar met de capaciteiten die je Luque toeschrijft zou hij een onomstreden schakel in het elftal moeten zijn. Zelfs Ryan Babel heeft het uiteindelijk afgedwongen. Het doet me denken aan de situatie met Daniel de Ridder, waarin z'n voorstanders beweerden dat hij nooit een serieuze kans heeft gekregen. Als het in het geval Luque al jarenlang niet wilt lukken om allerlei uiteenlopende redenen is de schuldige altijd dicht bij huis te zoeken; Luque zelf.

Ik ben er een voorstander van om mensen als Mitéa niet gelijk bij het oud vuil te zetten (de manier waarop HTC bv met hem is omgegaan grenst op het schandalige af), maar dan hebben we het over een grillig talent dat nog een hele toekomst voor zich heeft. Luque loopt al 3 jaar tegen zichzelf te voetballen, is al op leeftijd en zal niet veel terreinwinst meer boeken. Dan vind ik het zonde wanneer je een cruciale positie in feite onderbemand hebt, de komst van Suljemani moet immers nog bewerkstelligd worden. Een speler met een dergelijke status zoals Luque -de enige reden waarom Ajax hem kennelijk heeft aangetrokken, ik kan me niet voorstellen dat hij in de scoutingsrapporten stond- zou je zo'n lot niet moeten toewensen. Wat mij betreft telt Ajax z'n verlies en is iedereen erbij gebaat wanneer Luque in de zomer een transfer afdwingt.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:51
Mwah, Leonardo is rijp voor een gesticht. Daar kan zelfs een Rijkaard of Hiddink niet mee overweg.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:04
Pff, iedereen die een beetje zich ontwikkeld heeft op het omgangsvlak kan met Leonardo en Luque omgaan.

Ik geef net aan dat je Luque uit de knoop moet halen ipv wegdoen, want goed genoeg voetballen kan hij zeker. En als je een zo'n toptrainer betn dan neem je die uitdaging aan ipv dat je ervoor wegloopt. Tuurlijk is het heel simpel om een speler vertrouwen te geven als het goed gaat, maar dan moet je die speler ook de helpende hand bieden als het minder gaat. En klasbakken moet je wel kunnen herkennen, maar dat is eigenlijk vanzelfsprekend.

Ik geef aan dat je keuzes moet in wat de sterkste samenstelling te is, maar het kan niet zo zijn dat je Sulejmani gaat misbruiken als buitenspeler. Stel dan Luque op -en als Goossens er klaar voor is Goossens- en laat de rol invullen door een geschikt persoon. Dus als hij Sulejmani-Cvitanich-Suarez gaat opstellen ben ik benieuwd naar het taktisch vermogen van hem.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:05
Als Ajax 4-3-3 speelt en je opteert om Suárez of Sulejmani eruit te laten voor Luque ben je echt niet goed bij je hoofd.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:22
Citaat:
Als Ajax 4-3-3 speelt en je opteert om Suárez of Sulejmani eruit te laten voor Luque ben je echt niet goed bij je hoofd.

Integendeel. Luque is geschikt voor de linksvoorpositie en Suarez en Sulejmani voor de posities rondom de spits(dus als het voetballende driehoekige hart van de ploeg(middenveld)). Wil je ze laten spelen dan moet je 4-2-3-1 a là mij gaan spelen om: het team te kunnen laten schakelen naar 4-3-3 en uit balbezit het zo neerzetten(4-2-3-1) dat van hun defensief vrijwel niets wordt verwacht.
Eto'o

Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:24
Sulejmani en Suárez kunnen uitstekend aan de buitenkant spelen. Ze kunnen passeren, hebben snelheid, combinerend vermogen, een goede trap, scorend vermogen en overzicht. Dat er meer variatie in hun spel zit doordat ze ook binnendoor willen komen en tijdens de opbouw niet altijd aan de lijn staan vastgeplakt, maakt ze alleen maar gevaarlijker. Een buitenspeler is er niet alleen om de hele wedstrijd met krijt aan z'n schoenen voorzetten te geven vanaf de achterlijn hoor.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:32
Citaat:
Sulejmani en Suárez kunnen uitstekend aan de buitenkant spelen. Ze kunnen passeren, hebben snelheid, combinerend vermogen, een goede trap, scorend vermogen en overzicht. Dat er meer variatie in hun spel zit doordat ze ook binnendoor willen komen en tijdens de opbouw niet altijd aan de lijn staan vastgeplakt, maakt ze alleen maar gevaarlijker. Een buitenspeler is er niet alleen om de hele wedstrijd met krijt aan z'n schoenen voorzetten te geven vanaf de achterlijn hoor.

Dat is jouw visie dus. Ik zie het zo, je moet zorgen dat je optimaal ruimtes creeert om te kunnen voetballen. Dus dan moet er iemand het veld breed houden en zorgen voor gevaar van de zijkanten. En zo functioneel kunnen Sulejmani en Suarez nooit spelen, die zijn creatief en die moet je vrijheid geven. Zolang je dan de veldverdeling zo houdt dat het team in balans is.
Eto'o

Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:33
Suárez heeft er inderdaad nog wel eens moeite mee om op het juiste moment het veld breed te houden. Sulejmani ziet dat al een stuk beter in en met hem voorzie ik dan sowieso geen enkel probleem.

Hoe dan ook, een manke en slechte Luque is geen concurrent voor Sulejmani en Suárez.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:41
Citaat:
Suárez heeft er inderdaad nog wel eens moeite mee om op het juiste moment het veld breed te houden. Sulejmani ziet dat al een stuk beter in en met hem voorzie ik dan sowieso geen enkel probleem.

Hoe dan ook, een manke en slechte Luque is geen concurrent voor Sulejmani en Suárez.

Lijkt me ook niet bij Sulejmani als ik eerlijk ben. En Luque is hoe dan ook in mijn ogen een klasbak, dus als je traditioneel 4-3-3 speelt dan hoort hij sowieso in de basis. Nu ligt hij in de knoop, maar zijn voetballend vermogen is zeker nogsteeds groots. En ik hoop dat dat er komend seizoen uit gaat komen en dat al de criticasters de mond wordt gesnoerd. In de toekomst dan takelt hij af en dan is Goossens er als het goed is klaar voor, dan heb je tenminste geen probleem op linksbuiten.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.624.273 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Albert Luque Martos
Ga
Zoeken: