Auteur
|
Bericht
|
skieto

Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 23:19
|
|
Citaat: Ik was nog in de war, ik dacht dat hij er van't weekend opgezet was, blijkt het toch 2009 te zijn.
Ik heb Luque trouwens wel twee goede wedstrijden zien spelen, toen had van Halst het nog over zijn werklust.
Dat herinner ik me nog zo goed. Ze vonden het fantastish hoe hij een bal door de lucht aan nam.
|
Martinho

Forum berichten: 45
|
Geplaatst: Zo 15 feb 2009 00:10
|
|
Zojuist als Valencia fan(ben deels spaans) de wedstrijd Valencia - Malaga gekeken, met Luque zoals gewoonlijk in de basis.
Luque begon goed, won wat duels van o.a. Moretti, Albelda en Marchena.
Na 5 minuten kreeg die geel voor een iets te enthousiaste overtreding op Moretti die er geblesseerd af moest.
Met Marchena als directe tegenstander kreeg Luque toch behoorlijke kansen, scoorde weliswaar niet, maar Cesar keepte ook een fantastische wedstrijd.
Na ongeveer 70 minuten was Luque kapot gespeeld door Marchena en werd vervangen.
Over het algemeen een goede wedstrijd waarin hij liet zien zeker Ajax waardig te zijn en zelfs hoger.
Ook stond die aan de basis van de aanval die de 1-1 in leed.
|
Martinho

|
Geplaatst: Zo 22 feb 2009 18:56
|
|
Luque begon vandaag, zoals altijd in de basis in de 1-3 gewonnen wedstrijd van Malaga tegen Valladolid.
Speelde zoals altijd een goede wedstrijd, en scoorde na 7 minuten de 0-1
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 22 feb 2009 19:03
|
|
Martinho, aangezien het spaanse voetbal volgt. Is Luque nog bruikbaar voor ons?
|
Martinho

|
Geplaatst: Zo 22 feb 2009 21:20
|
|
Luque is op dit moment een van de beste bij Malaga, niet slecht als je kijkt dat Malaga gewoon meedoet om Champions League voetbal, en na dit weekend minimaal 6e staat, scoort de laatste wedstrijden goed, en is erg gevaarlijk
Conclusie:
Luque is zeker bruikbaar, na Suarez de beste speler die onder contract staat in Amsterdam, misschien wel evengoed of beter als Suarez
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 22 feb 2009 21:43
|
|
En jij bent z'n zaakwaarnemer, of zo? Luque is statisch, fysiek zwak, lui, een vervelende primadona en past absoluut niet bij Ajax. Hij gaat nooit van waarde worden voor Ajax.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Zo 22 feb 2009 21:45
|
|
Ik zag hem afgelopen week op Sport1 integraal tegen Valencia. Zag er fit uit en speelde toen inderdaad goed. Mooi voor hem en ook voor ons, raken we hem misschien nog kwijt met een zakcentje erbij. Iedereen tevreden.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 3 apr 2009 14:00
|
|
De afgelopen maanden van Albert Luque
De wedstrijdfeiten
De maand februari begon goed voor Málaga. In haar eigen Rosaleda-stadion werd Almería met 3-2 verslagen. De bezoekers kwamen voor rust met 0-2 voor. Luque, spelend in de basis, maakte twee minuten na de pauze de aansluitingstreffer. Salva Ballesta boog de achterstand al snel om in een voorsprong. Een week na de thuiszege hield Los Boquerones Valencia op 1-1. Na een treffer van topspits David Villa werkte Raúl Albiol de bal achter zijn eigen doelman. Luque kreeg ruim vijf kwartier speeltijd, maar kon geen stempel op de wedstrijd drukken.
Op 22 februari moest Málaga op bezoek bij Real Valladolid. Luque opende na zes minuten de score. Via Apoño breidde de bezoekers de voorsprong uit. Nadat Pedro Oldoni het duel weer wat spanning gaf gooide invaller Nacho het duel op slot. Luque stond tegen die tijd al onder de douche. Op de eerste dag van maart kreeg Luque opnieuw een plek bij de eerste elf. Thuis, in Estadio de Rosaleda, verloor de ploeg van Málaga-manager Antonio Tapia met 0-2 Recreativo de Huelva. Luque stond wegens een lichte blessure aan de kant.
Een week later versloegen de Malagueños Getafe. Luque ontbrak wegens een blessure. Een week later stond Luque wel in de basisformatie. Tegen FC Barcelona, dat thuis speelde, kreeg de Ajacied zijn basisplaats terug. Het werd een teleurstellende zondag voor Luque en zijn teamgenoten. De Spaanse koploper klopte de nummer vijf met 6-0. Xavi Hernandéz, Lionel Messi, Thierry Henry, Daniel Alves en twee keer Samuel Eto’o vonden de wel langs doelman Goitia, terwijl Victor Valdés zijn doel schoon hield.
De meningen uit Málaga
Hoewel Luque een van de grootste namen uit de geschiedenis van Málaga CF is stonden de fans van de Spaanse subtopper niet te springen deze zomer. Luque was de zoveelste dertigplusser die het elftal moest komen versterken. “Zijn begin in Málaga was niet om aan te zien”, aldus een Spaanse fan tegenover onze website. “Lichte blessures en matig voetbal, dat tekende zijn vormcrisis toen. Sinds januari is Luque bueno. Hij speelt goed en eist de ballen weer op. Van mij mag hij blijven.”
De vraag is of Luque daadwerkelijk in Spanje blijft. Gisteren gaf de aanvaller al aan dat hij het prima naar zijn zin heeft in het zuiden van Spanje. “Ajax staat in de Eredivisie derde, Málaga staat op een gedeelde vijfde plaats. Dat is niet minder. Eerlijk is eerlijk, voetballen voor Ajax is simpeler dan voetballen voor Málaga.” Over zijn toekomst tast Luque in het duister. “Ik heb nog niets van Ajax vernomen.”
Bron: Ajaxinside
Ik ben nou niet echt bepaald onder de indruk als ik dit lees.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 6 apr 2009 14:32
|
|
Gisteren viel hij zeer slecht in tegen Real, volgens sommigen. Heeft iemand het gezien?
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 1 mei 2009 12:24
|
|
Citaat: Luque wil bij Málaga blijven
AS, vrijdag 01 mei, door SV, Amsterdam, 11:04u, Malaga Hoy
Albert Luque zegt in de Spaanse krant Malaga Hoy dat hij zijn carriere bij Malaga wil afsluiten. 'Mijn prioriteit is om hier te blijven', zegt de verhuurde aanvaller.
Komende week gaan de zaakwaarnemers van de speler naar Amsterdam om over het contract te spreken. 'Het zal niet makkelijk worden', zegt de Spanjaard. Luque staat nog een seizoen onder contract, maar wil het liefst het contract beeindigen.
'Van Basten vertelde me toen hij bij Ajax arriveerde dat hij een jonge selectie wilde hebben en dat ik daarom verhuurd mocht worden. Ik hoop dat hij nog steeds die intenties heeft, want ik wil hier blijven', aldus Luque.
Dat is 1 nu nog : Kennedy /Rommedahl/Martina en misschien Manucharyan( of zo iets).
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 16:28
|
|
Citaat:
Als het aan Albert Luque ligt, speelt hij ook volgend seizoen bij Malagá. De aanvaller staat nog bij Ajax onder contract, maar hij wil niet terugkeren naar de hoofdstad. De verstandhouding met trainer Marco van Basten is nog steeds ronduit slecht, meldt zijn vader en zaakwaarnemer in Sportweek.
Rafael Luque is duidelijk in zijn bewoordingen. Zijn zoon (31) hoopt dat hij ook na de zomer uitgeleend mag worden aan een, bij voorkeur, Spaanse club. "We hebben begrepen dat Van Basten doorgaat en met hem wil Albert niet samenwerken."
Zijn eerste seizoen bij Ajax verliep al teleurstellend, zijn tweede speelt hij bij Malagá. "De trainer heeft voor het huidige seizoen gezegd dat hij Albert goed kon gebruiken en later had hij hem plotseling niet meer nodig. Dat is erg teleurstellend en inconsequent geweest," besluit Luque Senior.
V-bal.nl
Dit lijkt me duidelijk
|
skieto

|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 16:48
|
|
Jammer
|
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 13:32
|
|
Citaat:
V-bal.nl
Dit lijkt me duidelijk 
de situatie is nu dus weer veranderd. Nu wil Malaga hem trouwens graag gratis overnemen..
Citaat: Málaga wil huurling Luque definitief binnenhalen
Geschreven op vrijdag, 8 mei om 13:21
Als het aan Málaga ligt, dan zal Albert Luque ook de aankomende jaren bij de club aan de Costa del Sol voetballen. De aanvaller is eigendom van Ajax, maar daar was hij niet gewenst onder het bewind van trainer Marco van Basten. Nu hij inmiddels is vertrokken, kan de situatie wellicht omslaan. Toch wil de Spaanse middenmoter Luque houden.
Volgens de Spaanse sportkrant AS kan Luque een contract voor drie seizoenen tekenen bij Málaga. Het enige punt dat de club maakt, is dat het geen grootse transfersom voor de aanvaller wil betalen. Alleen in het geval van een transfervrije overgang lijkt de middenmoter een poging te willen wagen. Luque heeft nog een contract tot de zomer van 2010 in Amsterdam.
Afgelopen maandag liet Rafael Luque, vader en tevens zaakwaarnemer van Albert, weten dat zijn zoon liever in Spanje blijft dan terugkeert naar Nederland. De voornaamste reden hiervoor was Marco van Basten. Luque en Málaga willen afwachten wat de toekomstige trainer van Ajax te bieden heeft voor de Spanjaard.
Trainer Antonio Tapia gebruikte de voormalig speler van Real Mallorca, Deportivo la Coruña en Newcastle United veertien keer als basisspeler en bracht hem ook vijftien keer als invaller binnen de lijnen. In totaal scoorde hij zes treffers. De 31-jarige aanvaller staat met zijn ploeg op een knappe achtste plaats in de Primera Division.
voetbalzone
Ik volg Luque niet op de voet, maar ben wel benieuwd of hij terugkomt, nu hij meer speelt. Gratis de deur uit doen, is winst van 2.2M, maar een vervanger halen kost ook geld.. En als misschien is hij bruikbaar als back-up achter Cvitanich..
|
Martinho

|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 14:12
|
|
Zou ook slim zijn om daar te blijven, Malaga doet nog mee voor Champions League voetbal, en je speelt in de grootste competitie ter wereld
|
Martinho

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:36
|
|
Luque mocht Vandaag Malaga naar de overwinning schieten tegen Santander, hierdoor houd Malaga de hoop op Champions League voetbal levend.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 12:45
|
|
Luque bestaat ook nog. Hij gaat deze week praten over ontbinding van zijn contract. Hij wil graag bij Malaga blijven en heeft blijkbaar een financieel fantastisch aanbod geweigerd van Al Jazeera om in Spanje te kunnen blijven. Dus Spanje zit toch dieper in zijn hart dan geld.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 12:51
|
|
Sportweek meldt iets anders: Luque: 'Vreemd dat Ajax niets van zich laat horen'
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 14:16
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-2595_Gee ... Luque.html
|
yk_93

Forum berichten: 546
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 15:40
|
|
Citaat: Luque meldt zich op de training
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 02-07-09 14:53 - Gepost door: IvM - Bron: Ajax.nl - Aantal keer bekeken: 197 - Aantal reacties: 3
Albert Luque meldde zich donderdagochtend bij de training van Ajax 1. De Spanjaard werd afgelopen seizoen verhuurd aan Malaga, maar heeft nu in Amsterdam de voorbereiding op het nieuwe seizoen hervat.
De huurovereenkomst van Luque aan het Spaanse Malaga liep tot 1 juli 2009. Zijn contract bij Ajax loopt nog tot medio 2010, dus hij begon vandaag op de Toekomst 'gewoon' aan de training. In vergelijking met zijn Ajax-collega's heeft hij iets langer vakantie gekregen. Dit had ook te maken met het feit dat hij onlangs vader is geworden van een tweeling. ,,Het gaat goed met me”, zei Luque in een korte reactie na de training. ,,Hoe mijn toekomst er uitziet, weet ik nu nog niet. Er is een nieuwe trainer, dus daar zal ik mee moeten praten.”
Onder de hete zon werd Luque net als de andere Ajacieden onderworpen aan een behoorlijk lange training. Het was de enige oefensessie van vandaag voor de selectie van Martin Jol. De middagtraining is komen te vervallen.
www.ajaxfans.net
Wat doet Luque in deze topic? Hij is nog niet weg toch? Ook al vind iedereen dat jammer
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:25
|
|
Ik heb de negatieve reacties op Luque nooit begrepen. Hij is nog steeds ontzettend bruikbaar voor Ajax. Hij is technisch misschien wel de beste speler van Ajax en had in de wedstrijden die hij speelde een prima rendement.
Bovendien is Martin Jol denk ik wel een trainer die hem kan inspireren voor zover dat nodig is. Als je zo'n speler in huis hebt begrijp ik niet dat er zo mee om wordt gesprongen..
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:30
|
|
Citaat: Ik heb de negatieve reacties op Luque nooit begrepen. Hij is nog steeds ontzettend bruikbaar voor Ajax. Hij is technisch misschien wel de beste speler van Ajax en had in de wedstrijden die hij speelde een prima rendement.
Bovendien is Martin Jol denk ik wel een trainer die hem kan inspireren voor zover dat nodig is. Als je zo'n speler in huis hebt begrijp ik niet dat er zo mee om wordt gesprongen.. Ik wil de vergelijking met Tomasson niet helemaal trekken, maar toch doe ik het een beetje. Ook bij deze Feyenoorder ligt het rendement hoog. Ook bij hem is zijn salaris hoog. Voor Nederlandse begrippen zelfs te hoog. Bovendien waren beide spelers in hun laatste seizoen in Nederland veelvuldig geblesseerd.
Hiermee wil ik Luque niet direct afschrijven, maar ik denk dat Ajax op de positie van linksbuiten/linker spits betere opties heeft. Met Sulejmani, Cvitanich en de komende Marvin Zeegelaar, waar ik persoonlijk wel gecharmeerd van ben.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:31
|
|
Citaat: Ik heb de negatieve reacties op Luque nooit begrepen. Hij is nog steeds ontzettend bruikbaar voor Ajax. Hij is technisch misschien wel de beste speler van Ajax en had in de wedstrijden die hij speelde een prima rendement.
Bovendien is Martin Jol denk ik wel een trainer die hem kan inspireren voor zover dat nodig is. Als je zo'n speler in huis hebt begrijp ik niet dat er zo mee om wordt gesprongen..
Nou, zo technisch vind ik hem niet hoor. Hij moest het altijd hebben van zijn sprintakties en afstandpogingen, maar zijn snelheid is flink minder geworden. Ik zou blij zijn als hij weg is.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 16:37
|
|
Drukt te zwaar op de begroting voor datgene wat hij brengt.
|
skieto

|
Geplaatst: Vr 17 jul 2009 16:39
|
|
Citaat: Jol: 'In 4-4-2-systeem kan Luque bruikbaar zijn'
--------------------------------------------------------------------------------
Martin Jol was behoorlijk te spreken over het optreden van Ajax tegen Bristol City. “De tegenstander viel me wat tegen,” zei de trainer na de 4-0 oefenzege. “Ze hadden het over een galavoorstelling, dat was overdreven. Maar we speelden goed, ook bij balverlies waren we agressief.”
Albert Luque (foto) en George Ogararu maakten hun rentree na een jaar uitgeleend te zijn. “Dat Luque scoort, is leuk voor hem.” Of Jol hen nog een kans geeft, is de vraag. “In een 4-4-2-systeem kan Luque zijn waarde hebben. Maar hij is er pas net weer bij. We zullen zien.”
Ajax besluit het trainingskamp in Engeland zaterdag met een oefenduel in en tegen Southampton.
ajaxfans.nl
Hehe, eindelijk weer eens een positief bericht over Luque. Blij dat MJ hem toch een kans gunt. Ik ben ervan overtuigd dat Luque zeker een meerwaarde zal worden voor Ajax. En als hij het fokt, jammer dan weg ermee. Maar zover zal het niet komen.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 18 jul 2009 00:41
|
|
Luque kan een rol spelen in het 4-4-2 systeem als spits. Hij is dat systeem gewoon vanuit Spanje en kan zich daarom makkelijker aanpassen aan een 4-3-3 systeem. Luque moet zich wel beseffen dat hij niet de eerste keus is op die positie en zich tevreden moet stellen als reserve. Als hij dat kan is het een bruikbare speler voor Ajax want ik zie niet echt welke spelers beter zijn dan hem vanuit Jong Ajax.
|