Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Hedwiges Maduro
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Hedwiges Maduro
Maker: 343Bekeken: 14988
Status: InactiefBerichten: 340
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 sep 2007 09:43
De keren dit seizoen dat maduro meespeelde, was hij een van de beteren. Het is niet voor niets dat hij weer in de voorselectie van oranje zat. Ten Cate heeft overigens Maduro ook genoemd in het lijstje belangrijke spelers die hij in Praag miste.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 sep 2007 09:54
Een van de beteren? Ik zag telkens in die wedstrijden dat hij structurele tekortkomingen heeft om uberhaupt een nationale topper te worden. Wat een wereld van verschil met bijv. een De Zeeuw of een Schaars.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 sep 2007 09:59
Maduro is beter! Maar ook een ander soort speler. Ik vind Schaars meer een type Heitinga. Tenminste, zoals Heitinga nu wordt gebruikt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 sep 2007 10:02
Vind ik niet. Meer een type Wouters. En Maduro? :crazy:
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 sep 2007 10:05
Maduro gaat jou nog versteld doen staan in zijn carriere!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 sep 2007 10:15
Ik hoop dat hij me versteld doet staan door te vertrekken bij AJAX. asap.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 13:51
Maduro is een kanjer! Laten we hopen dat Ajax niet te lang heeft gewacht met hem nog vele jaren vastleggen
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 14:40
Ik begrijp je niet, Lucas. Suarez noem je een rommelaar, maar Maduro vind je een kanjer?!
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 14:42
Goed begrepen, 343! ance2:
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 sep 2007 14:48
Verbijsterend, Lucas. Natuurlijk; het zijn 2 volledig verschillende spelers, maar wat heeft Maduro voor op Suarez?
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 13:51
Maduro is een speler wiens spel bij Ajax past, 343. Suarez is dat niet

Citaat:

Maduro eist eerst antwoorden van Ajax
Door: Iwan Tol
Gepubliceerd: vandaag 00:56
Update: vandaag 09:46

Met een opgebloeide Hedwiges Maduro moet Ajax donderdag tegen Dinamo Zagreb een 1-0 voorsprong verdedigen. De club wil de middenvelder langer aan zich binden. Maar Maduro wil eerst antwoord op een paar prangende vragen.

Dak dicht. Kraag omhoog. Plotseling was het herfst geworden in Amsterdam. ‘Geen lekker weer’, mokt Hedwiges Maduro, aan het einde van de training in de lege Arena, waar voornamelijk de stem van trainer Henk ten Cate weergalmde. ‘Om somber van te worden, ’s middags begint het al donker te worden. Dat is toch niet leuk?’

Nee, dat is niet leuk. Maar in de aanloop naar de return tegen Dinamo Zagreb zou de middenvelder toch alle reden moeten hebben om vrolijk te zijn. Een basisplaats lonkt, evenals een gloednieuw contract. ‘Het gaat goed met me, ja’, zegt hij. ‘Maar het zou nog beter met me gaan als we als team optimaal functioneren.’

Doorbekeren in de UEFA Cup zou daarbij van wezenlijk belang zijn. Daartoe moet Ajax morgen een 1-0 voorsprong verdedigen in een uitverkochte Arena. De vraag is: hoe te spelen? Behoudend, net als in de uitwedstrijd? Of offensief en daarmee een snelle beslissing forcerend? Maduro: ‘Ergens daartussen, denk ik. Het belangrijkste is dat we geen balverlies lijden waaruit Dinamo kan gaan counteren, want dan spelen we ze in de kaart. Zuinig spelen, zorgen dat we de bal in de ploeg houden, dat moeten we doen. Ik verwacht in elk geval niet dat we vol op de aanval spelen. We hebben geleerd uit het verleden.’

De clubleiding van Ajax wil graag de komende jaren verder met haar speler uit de eigen jeugdopleiding. Tot nu toe waren er altijd twijfels omtrent de middenvelder. Maduro debuteerde onder Ronald Koeman, maar diens opvolgers Danny Blind en later Henk ten Cate zagen in hem nooit een zekerheidje. Ten Cate: ‘Hedwiges speelt beduidend beter dan vorig jaar. Toen ging het te veel op en neer.’

Het is precies de reden waarom Maduro niet zomaar ‘ja’ zal zeggen tegen de nieuwe aanbieding van Ajax. Voordat hij aan tafel aanschuift, zijn er eerst nog wat ‘bespreekpunten’ die hij met de club wil doornemen. ‘Hoe gaat de technische staf er volgend jaar uitzien, wat gaat er met de bepalende spelers gebeuren? Op die vragen wil ik graag een antwoord.’

Maduro erkent dat er in de voetballerij geen zekerheden bestaan, en dat hij al helemaal niets te eisen heeft. ‘Maar’, zegt hij, ‘uit gesprekken kun je wel een bepaald gevoel halen. Dat gevoel moet goed zijn. Als mijn zaakwaarnemer terug van vakantie is, gaan we om tafel zitten met Ajax. Het belangrijkste is dat ik weer voldoende aan spelen toekom.’


‘Je doet het nooit goed’

Ajax moet door naar de volgende ronde. Punt uit. Hoe, dat zal trainer Henk ten Cate naar eigen zeggen een zorg zijn. ‘In Nederland doe je het toch niet snel goed, in Amsterdam al helemaal niet.’

Ten Cate betitelde Dinamo Zagreb als ‘een ploeg die beter is dan iedereen denkt’. Volgens de Amsterdammer moet Ajax dan ook niet in de val trappen om Dinamo Zagreb te veel ruimte te geven. ‘Als je dat doet, word je geslacht. We zullen de linies dicht bij elkaar moeten houden, want deze ploeg is dodelijk in de counter.’

www.depers.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 13:57
Citaat:
Maduro is een speler wiens spel bij Ajax past, 343. Suarez is dat niet

Suarez is technisch superieur aan Maduro.
Waar moet je Maduro nu zetten? In de verdediging? Nee. Te traag en is verdedigend een drama. Middenveld? Te traag en in de omschakeling naar verdediging en aanval dra-ma-tisch.

Rijkaard was in het begin ook een lamzak en grillig, maar hij had het allemaal. Marciano Vink vond ik ook een goede speler, maar voor AJAX-begrippen een matig tot redelijke speler. En zelfs daar kan Maduro niet aan tippen.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 13:58
Suarez is een heel andere speler zoals je zelf al zei. Ajax is niet een ploeg van zwervers die (op hoog nivo) een beetje aan rommelen
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:04
Citaat:
Suarez is een heel andere speler zoals je zelf al zei. Ajax is niet een ploeg van zwervers die (op hoog nivo) een beetje aan rommelen

Ik kijk puur naar de voetbalkwaliteiten, Lucas. En Suarez steekt er nu al bovenuit. En zwervers? Volgend jaar is Suarez gewoon de centrumspits van AJAX. Dat kan hij makkelijk aan. Je doet alsof Suarez een type Van Vossen is die puur op kracht zijn man voorbij komt. Suarez heeft ook niet voor niets veel assists op zijn naam voor Groningen vorig jaar. Hij heeft voetbalintelligentie en zulke spelers slagen bij aanvallend voetballende ploegen.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:05
Tja, ik ben het niet met je eens. Een buitenspeler bij Ajax heeft specifieke taken. Suarez bezit niet de kwaliteiten die taken op hoog nivo uit te voeren
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:09
Zoals?
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:17
Taakbewust spelen, back verdedigen, buitenom passeren en strakke voorzet afleveren
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:22
Citaat:
Taakbewust spelen, back verdedigen, buitenom passeren en strakke voorzet afleveren

En wie zegt dat hij dat niet kan? Kreeg hij die opdrachten bij Groningen en nu bij AJAX? Nee. En hoe hij een man passeert is voor mij niet belangrijk, maar als er 1 speler een man kan passeren dan is dat Suarez wel.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:24
Citaat:
En wie zegt dat hij dat niet kan? .



Ik!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:29
Volgens mij heeft hij het al zeer opzichtig een aantal keren getoond bij AJAX dat hij dat wel kan.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:30
Dat heb ik dan gemist. Ik heb Suarez nog nooit aan de zijkant iemand aan de buitenkant zien passeren
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 19:07
Ik wel. En wat vind jij zo speciaal aan Maduro?
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 19:59
TV staat aan, en wat hoor ik de commentator zeggen "Maduro, Maduro, geen controle, tegenstoot Dynamo".
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 20:28
Het oogt ook niet natuurlijk als hij aan een rush begint. En dan met zijn obligate passjes....een verschrikking.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 21:19
En nogmaals; hij kan niet verdedigen. Zowel qua snelheid, duelkracht als positionering. Toch, Ogararu?
Ah, briljante kaats van Ma.....ah, toch niet. Geraakt alsof hij voetbalt met een betonblok aan zijn voeten...
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.338 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Hedwiges Maduro
Ga
Zoeken: