Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 19:11
|
|
Ik zal morgen eens zoeken naar een redelijk recent interview van Pietje.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 20:32
|
|
Citaat: Een absolute topspeler natuurlijk. Ik heb hem meerdere malen zien spelen en het was altijd weer genieten. Keizer was nooit een 5 of een 9, maar altijd een 7.....als je begrijpt wat ik bedoel.
Zijn schaar en sleepbewegingen zijn ongeevenaard, taj......Piet was een echte topper. 
Bedoel je constant? Dan vind ik dit voor een legende een belediging, altijd een 7. Net alsof het een grijze mus was. Dan zou ik eerder zeggen(met alle omschrijvingen) altijd een 8+.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 21:17
|
|
M'n opa was en is een grote fan en heeft thuis ook wat beeldmateriaal. Ik heb dus redelijk wat van hem gezien. Doelpunten als tegen Celtic en Atletico zijn tegen alle natuurwetten in.
Ook een briljant gevoel voor de steekpass overigens.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 6 apr 2008 22:43
|
|
Citaat: Een absolute topspeler natuurlijk. Ik heb hem meerdere malen zien spelen en het was altijd weer genieten. Keizer was nooit een 5 of een 9, maar altijd een 7.....als je begrijpt wat ik bedoel.
Zijn schaar en sleepbewegingen zijn ongeevenaard, taj......Piet was een echte topper. 
Bedoel je constant? Dan vind ik dit voor een legende een belediging, altijd een 7. Net alsof het een grijze mus was. Dan zou ik eerder zeggen(met alle omschrijvingen) altijd een 8+.
Ik bedoel gemiddeld, maar nooit minder dan een 7......leek me logisch. :o
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Ma 7 apr 2008 19:55
|
|
Ik bedoel gemiddeld, maar nooit minder dan een 7......leek me logisch. :o
Kan je beter vast een 7+ zeggen, vind ik .
|
Bertje

|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 13:34
|
|
In de laatste VI staat dat er een docu over Keizer in de maak is. Deze zal in ieder geval ook in het televisieprogramma Profiel uitgezonden worden. Ramon Gieling is de maker, bekend onder meer door En Un Momento Dado.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 20:24
|
|
Citaat: In de laatste VI staat dat er een docu over Keizer in de maak is. Deze zal in ieder geval ook in het televisieprogramma Profiel uitgezonden worden. Ramon Gieling is de maker, bekend onder meer door En Un Momento Dado.
Als je weet wanneer, wil je dat dan zeggen? Zou top zijn!
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Vr 2 mei 2008 20:48
|
|
:!: : :
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 3 mei 2008 03:09
|
|
Misschien weet ik het niet?
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Zo 4 mei 2008 13:15
|
|
Citaat: Misschien weet ik het niet? 
Ow, zeg dat dan. Maar wil je het zeggen als je wel info hebt :
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 17:14
|
|
In de VI van afgelopen week staat overigens dat Keizer stappen wil gaan ondernemen tegen deze film.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 17:28
|
|
Waarom dan?
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 10 mei 2008 17:37
|
|
Hij had aangegeven de film niet te zien zitten en nu brengen ze hem toch uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 17:54
|
|
|
Bertje

|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 13:48
|
|
Voor mensen die de VI hebben: er staat iets over Keizer in. Kan iemand voor mij kijken wat er staat?
|
Bertje

|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 14:20
|
|
Citaat: 9/7/2008 - Onzekerheid over rol Piet Keizer bij Ajax
(Gepost door P.)
Zoals bekend is Piet Keizer bij Ajax maanden geleden op een zijspoor beland. Wat er nu verder met Keizer gaat gebeuren is onbekend. Technisch manager Danny Blind kan tegen Voetbal International niet zeggen of er nog verder van de diensten van Piet Keizer gebruik kan worden gemaakt: 'Dat soort dingen liggen op het bordje van Marco van Basten.' Bij afwezigheid van Van Basten stelt algemeen directeur van der Aat: 'Piet heeft ontzettend veel voor de club betekend, dus we gaan kijken hoe we passend afscheid van hem kunnen nemen. Of hij bij de club betrokken blijft weet ik niet. De nieuwe technische staf bepaalt of ze daar behoefte aan heeft of niet.'
Piet Keizer zelf denkt intussen na over wat hij wil gaan doen. Hij laat in de nieuwe editie van Voetbal International het volgende optekenen: 'Ik heb inderdaad de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, maar ik wil nog wel verder in de voetballerij. De afgelopen periode heb ik gemerkt dat er te weinig draagvlak is binnen Ajax om nog iets binnen de club te kunnen betekenen. Het zij zo. Ik ben nu met andere dingen bezig waar ik nog niks over kan en wil zeggen. Het leven gaat door.'
[color=red">AN[/color">
|
Alfonso

Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:10
|
|
Ik ben oud genoeg om me Ajax in de tijd van Piet Keizer heel goed the herinneren. Keizer was en ongeloofelijk interessante speler, en Cruijff heeft zelf vaak gezegd dat Keizer de beste speler is met wie hij ooit heeft gespeeld. Ze waren samen prachtig--Keizer die uit het niets een ongeloofelijk paasje maakte en dan Cruijff de mogelijkheid gaf om te scoren.
Ik heb ook wat video uit die tijd, en je kan het daar heel duidelijk zien. Er is een korte Piet Keizer video op YouTube, en ik zal zelf proberen een videotje van keizer-momenten te maken.
Keizer wil inderdaad niet die film hebben, en hij is altijd zo geweest--erg schuw en individualist. Also hij er geen lol in had, dan hoefde het niet meer. Daarom was hij voor zo veel mensen een icoon--heel anders dan Cruijff in dat opzicht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:13
|
|
Ook hier welkom, Alfonso! ( U hebt pm!)
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 06:01
|
|
Welkom inderdaad, Alfonso! 
Ik ben benieuwd naar je Keizer-filmpje. Hopelijk lukt het.
|
Alfonso

|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 20:07
|
|
Hier is--ie...
http://www.facebook.com/video/video.php ... 2204559013
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 20:56
|
|
Je moet ingelogd zijn om het filmpje te bekijken Ik heb alleen geen Facebook account.
|
Alfonso

|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 22:48
|
|
Sorry hoor--ik heb wat leuke youtubes, en er komt nog meer:
De laatste grote overwinning van het "grote Ajax" uit de jaren 70, al zonder Cruyff, maar wel Jan Mulder. Ajax-Milan 6-0 voor de SuperCup.
http://www.youtube.com/watch?v=LbwtoF_Ugwc
Een heel leuke video van Keizer op Youtube is jammergenoeg verdwenen, "copyright" gezeur.
Ik zal proberen wat andere videos van Piet te vinden. Vooral nu dat hij zo slecht behandelt is door Ajax vindt ik het goed om zijn naam--en zijn wereld klasse--niet the vergeten...
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 14 feb 2009 12:11
|
|
Citaat: Piet Keizer scout voor Panathinaikos Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax-icoon Piet Keizer (65) gaat scouten voor Panathinaikos, de Griekse topclub waar Henk ten Cate hoofdtrainer is. De oer-Ajacied en 34-voudig international zal voor de Grieken het aanwezige talent in Nederland en België in kaart gaan brengen.
De Amsterdammer was van 2001 tot 2008 in dienst bij Ajax. Eerst als scout, later als technisch adviseur. Door een verschil van inzicht over het te voeren beleid kwam het tot een breuk tussen beide partijen. Keizer reist komende week naar Athene om zijn contract te tekenen.
Telesport.nl
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 14 feb 2009 18:32
|
|
Ik weet nou niet echt wat ik hier van moet denken. Aan de ene kant heb ik niet de indruk dat Keizer nou geweldig veel heeft toegevoegd aan Ajax, gezien z'n jaar van intrede (2001). Aan de andere kant word je er ook niet vrolijk van als je hoort dat men bij Ajax vond dat hij te kritisch was in plaats van niet kritisch genoeg. Al met al heb ik de indruk dat trainers van Ajax bij hun eigen aankopen terechtkomen omdat de scouting niet genoeg alternatieven aandient.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Za 14 feb 2009 21:01
|
|
Geen goed nieuws dit lijkt mij. Toch een voetbalkenner, daar zijn er niet zo veel van bij Ajax op dit moment. Hij was inderdaad erg kritisch en meer dan terecht want goed gaat het natuurlijk niet.
Citaat: ''Door een verschil van inzicht over het te voeren beleid kwam het tot een breuk tussen beide partijen.''
Dat zal wel weer over de jeugdopleiding gaan. Anderhalf jaar geleden bleek uit een rapportage van Keizer bleek dat 15 van de 18 jeugdtrainers volgens hem niet voldeden. Daarom wilde Cruijff ook aan de slag met de jeugdopleiding, aan de hand daarvan. Nu toch al weer een jaar geleden. Sindsdien is er helaas nog niet zo veel veranderd door Van Basten. Ja, Tahamata gaat weg maar of dat nou wel goed nieuws is...
Overigens bleek De Boer de beste trainer van de Toekomst en zien Keizer en Cruijff in hem de toekomstige trainer van Ajax. Nog een paar jaar met de A1 werken en dan met zoveel mogelijk eigen jeugd het kampioenenbal bestormen. Wel eerst nog als assistent van Louis of Co. Dromen mag toch?
|