Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » [Uefa Cup] FK Borac - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Uefa Cup] FK Borac - Ajax
Maker: Eto'oBekeken: 5071
Status: InactiefBerichten: 64
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 sep 2008 23:08
Eerste helft was klasse. Verder merk ik dat Gregory niet als rechtsback moet worden opgesteld (helaas) en Marco moet daar Bruno Silva neerzetten. Gregory kan die plaats niet optimaal vervullen. Verder vond ik Lindgren lekker invallen, Sulejmani speelde goed en Suarez fantastisch. Jeffrey herparkte zich aardig en Klaas scoorde gelukkig weer. Al met al is dit het begin van de afslachting van Feyenoord.
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 07:37
1e helft redelijk tot goed gespeeld lekker fel gestart en veel kansen afgedwongen. Enig minpuntje is dat het 0-4 had moeten met rust.
In de 2e helft duidelijk een minder ajax gezien dat in gedachten waarschijnlijk al bij zondag zat zeer slordig kinderlijk in de duels laten aftroeven. Na de 2-1 zag het heel even na uit dat het nog echt spannend ging worden, maar we hebben gelukkig nog steeds een spits die zijn goalen maakt.
Goed gespeeld: Huntelaar (als je scoort speel je goed) Suarez (man van de wedstrijd vind ik) en Sno
RosarioCentral


Geregistreerd: 25-06-2008
Forum berichten: 454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 08:38
Citaat:
1e helft redelijk tot goed gespeeld lekker fel gestart en veel kansen afgedwongen. Enig minpuntje is dat het 0-4 had moeten met rust.
In de 2e helft duidelijk een minder ajax gezien dat in gedachten waarschijnlijk al bij zondag zat zeer slordig kinderlijk in de duels laten aftroeven. Na de 2-1 zag het heel even na uit dat het nog echt spannend ging worden, maar we hebben gelukkig nog steeds een spits die zijn goalen maakt.
Goed gespeeld: Huntelaar (als je scoort speel je goed) Suarez (man van de wedstrijd vind ik) en Sno


Sno? Nu maak je toch wel stiekem een grapje he? Die jongen bakte er helemaal niets van. Van de 10 passes gingen er 9 achteruit en van die 9 kwamen er 8 niet aan. Daarnaast haalt hij echt altijd de vaart uit het spel. Ik mag toch hopen dat hij met de terugkeer van Gabri lekker de bank mag gaan warm houden...
Mike23


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 13
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 10:10
Goede uitslag, geef ze in Amsterdam nog maar een keer voetballes.
Dat Huntelaar nu minder scoort ligt volgens mij gewoon aan de reden dat hij zich ver laat terug zakken en zowel Suarez als Sulejmani trekken veel veel naar binnen en zijn geen echte buitenspelers met die geweldige voorzet. Huntelaar krijgt dus ook minder ballen ;)
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 10:58
Citaat:
Dat Huntelaar nu minder scoort ligt volgens mij gewoon aan de reden dat hij zich ver laat terug zakken en zowel Suarez als Sulejmani trekken veel veel naar binnen en zijn geen echte buitenspelers met die geweldige voorzet. Huntelaar krijgt dus ook minder ballen ;)


Dat denk ik ook, alleen dat is het vooral Huntelaar die over staat, behalve in de 16... ik zag hem zelfs een paar keer, in balbezit, op de middenlijn lopen....
mike_zuid2


Geregistreerd: 28-03-2008
Forum berichten: 590
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 11:16
Sno was echt vaak een vertragende factor. Hij mist handelingssnelheid.
Hij staat wel vaak vrij, is meestal aanspeelbaar. Maar de voortzetting vind ik echt te traag.

Lindgren was gisteren ook geen schim van de normale Lindgren.
Die zit eventjes in een dippie...

Verder een regelmatige overwinning. Alle spitsen scoren, dat is wel een opsteker.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 11:19
Citaat:
Lindgren was gisteren ook geen schim van de normale Lindgren.
Die zit eventjes in een dippie...


Dat viel mij inderdaad ook op. Ik denk gewoon dat hij een klap heeft gehad van het feit dat Sno de voorkeur krijgt boven hem.

Zonder de bal liep hij telkens op de verkeerde plek, en bood zich amper aan. laatste 25 minuten deed hij het echter wel beter. Vooral zijn passjes op vd Wiel en Suarez waren scherp en goed.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 14:35
Citaat:
Sno was echt vaak een vertragende factor. Hij mist handelingssnelheid.
Hij staat wel vaak vrij, is meestal aanspeelbaar. Maar de voortzetting vind ik echt te traag.

Lindgren was gisteren ook geen schim van de normale Lindgren.
Die zit eventjes in een dippie...

Verder een regelmatige overwinning. Alle spitsen scoren, dat is wel een opsteker.


Is inderdaad de manke van Sno. Op zich is het prijzenswaardig dat hij zo vaak de bal wil opeisen en dat hij vanwege z'n fysiek niet van de bal te lopen is, maar zodra hij een beetje onder druk wordt gezet zie je dat hij een risicofactor is. Helaas viel Lindgren erg matig in. Slechte balbehandeling, net overal een stapje te laat.

Emanuelson vond ik weer sterk spelen, evenals ons gouden duo voorin. Huntelaar speelde op z'n goals na erg ongelukkig. Verder had Vertonghen veel goede momenten, maar was hij wel medeschuldig aan de goal.

Het duo Vermaelen-Oleguer bevalt me nog altijd niet. En Oleguer had het zelfs op dit niveau een aantal keer lastig. Je hebt iedere keer het idee dat wanneer de tegenstander op volle snelheid komt, ze er zo doorheen lopen. Sowieso werd het na de 1-2 weer even ouderwets billenknijpen. Je zag het momentum gewoon van partij wisselen.

Citaat:
Eerste helft was klasse. Verder merk ik dat Gregory niet als rechtsback moet worden opgesteld (helaas) en Marco moet daar Bruno Silva neerzetten. Gregory kan die plaats niet optimaal vervullen. Verder vond ik Lindgren lekker invallen, Sulejmani speelde goed en Suarez fantastisch. Jeffrey herparkte zich aardig en Klaas scoorde gelukkig weer. Al met al is dit het begin van de afslachting van Feyenoord.


Van der Wiel speelt op een plek die niet z'n beste is nog altijd beter dan Silva. Silva kan echt totaal niet verdedigen. Van der Wiel moet op een gegeven moment het krachthonk in, maar op inzicht pakt hij al heel wat ballen af. En opbouwend is hij sterker dan Silva. Minder gedraaf.

Sarpong viel inderdaad in positieve zin op. Ben benieuwd wat JariLitmanen gisteravond van hem vond.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 15:33
Citaat:
Het duo Vermaelen-Oleguer bevalt me nog altijd niet. En Oleguer had het zelfs op dit niveau een aantal keer lastig. Je hebt iedere keer het idee dat wanneer de tegenstander op volle snelheid komt, ze er zo doorheen lopen. Sowieso werd het na de 1-2 weer even ouderwets billenknijpen. Je zag het momentum gewoon van partij wisselen.


Inderdaad, en daarom wil ik ook de switch Oleguer<->Wiel zien. Meer beweging in het centrum, + minder kwetsbaar op de vleugels.

Lijkt me een duidelijke situatie van ''2 vliegen in 1 klap'' :mrgreen:
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 16:03
Sorry Thomas, maar ik vind Bruno veel meer mans in zijn duels dan van der Wiel. Silva kan die positie gewoon beter invullen dan Gregory, want gisteren kwam al het gevaar steeds over links helaas.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 16:06
Silva kan totaal niet verdedigen. Moet alles op kracht doen of moet heel snel doordekken. Dat deed hij vorig seizoen goed en toen zag je dat hij zich nog wel staande kon houden. Dit seizoen echter niets van dat alles en dan zie je dat hij verdedigend zwaar tekort komt. Zowel qua inzicht, wendbaarheid als snelheid.
bugs


Geregistreerd: 03-01-2008
Forum berichten: 405
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Leiden
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 16:41
ik ben zeer benieuwd wat marco met het middenveld gaat doen binnekort
en met name met Aissati, maar hopen dat hij snel weer hersteld.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 17:20
Silva is wel de Mauro Tassotti van dit Ajax, Thomas!

Citaat:
Goed gespeeld: Huntelaar (als je scoort speel je goed)

Huntelaar was, zeker in de eerste helft, een dissonant in het aanvallende. Balaannames die op kaatsen leken en andersom. Leuk hoor, dat ie 2 maakt, maar ik begin onderhand te denken dat Ajax die 2 goals ook wel en zelfs eerder had gemaakt met een spits die wat zorgvuldiger in de bediening is. Het is per slot van rekening niet zo dat er niets om hem heen loopt...

Dat Borac stelt natuurlijk helemaal niks voor. Dit was wel leuk voor het vertrouwen, onderlinge afstemming en dat soort dingen, maar dat is het dan ook wel qua positieven. Negatief is weer een periode dat Ajax volledig niet bij de les is. Dat momentum wordt afgepakt, ok, dat kan (niet tegen dit Borac natuurlijk), maar dat je momentum weggeeft is onacceptabel. Daar mag van Basten de komende tijd op hameren, voor zover ie dat nog niet doet.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 17:32
Niet de eerste keer dat er wordt verwezen naar de Tassotti-opmerking van Van Basten. Zo serieus zal het allemaal niet bedoeld zijn hoor, zo'n vergelijking op een veredelde kidsdag.

Het is jammer dat het middenveld op dit moment niet geweldig staat. Vertonghen is daar nu met afstand de beste, terwijl we met De Jong, Aissati, Sarpong, Lindgren en ook wel Gabri op zijn manier meerdere jongens hebben rondlopen met genoeg potentie om volwaardige Ajax 1-spelers te worden.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 20 sep 2008 12:21
Ik vind Bruno (vooralsnog) meer man dan Gregory is kan die rechtsback positie beter vervullen. Gregory heeft natuurlijk wel meer dan Oleguer in centrale positie, dat moge niet vergeten worden.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.003.348 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » [Uefa Cup] FK Borac - Ajax
Ga
Zoeken: