Auteur
|
Bericht
|
Jeroen

Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 13:31
|
|
Er vallen dan ook genoeg geluiden onder PSV supporters die ons hypocrisie verwijten. Ajacieden zouden iets te enthousiast hebben gereageerd op de 0-2 overwinning.
Het komt op mij over als verwijtend gedrag voortgekomen uit schaamte. Na het jarenlange afbraakvoetbal wordt er maar al te graag gewezen naar die andere topclub om het eigen spel goed te praten. Ik zou zeggen; laten we de eerstkomende reeks afwachten en mocht dit spel bij Ajax structurele vormen aannemen dan zal ik graag met ze in discussie gaan. Maar 1 uitschieter, deels uit nood geboren, vormt nog geen maatstaf.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 13:40
|
|
Inderdaad Ajax moest gewoon op deze manier spelen eigenlijk, we hadden gewoon te weinig creativiteit in het elftal. We maken het over twee weken wel weer ''goed'' (dit vertoonde spel). 
Moet trouwens wel zeggen dat ik respect heb voor sommige Twente supporters hoe ze de eerste 5-10 minuten ''Welkom in de Hel van Enschede'' schreeuwde was echt ziek. Was er vorig jaar ook, maar deze keer maakte het wel indruk op mijn.
Maar het heeft ze gelukkig niets geholpen..
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 14:30
|
|
Ik vind in ieder geval niet dat Ajax een strafschop tegen verdiende. Het is inderdaad zo dat de scheidsrechter even aan mag kijken of er voordeel uit de situatie gehaald wordt en in het geval dit niet zo is alsnog mag fluiten voor een overtreding. In het geval van een serieuze doelpoging ligt dat volgens mij echter anders. Ik heb er het afgelopen weekend ook niemand over gehoord. Wielaert en Elia waren het ook met de beslissing eens.
Verder snap ik de negatieve reacties over deze wedstrijd wel, al werd Ajax slechts gedurende een hele korte fase onder de voet gelopen in Twente. Het voetbal moet absoluut beter, maar het gemis van vier basisspelers (en nee, ik tel Aissati niet mee) doet zich wel gelden. Ik wil uiteindelijk ook weer mooi en aanvallend voetbal zien, maar van mensen die voorafgaand aan dit seizoen hunkerde naar een kampioenschap, verwacht ik wel wat meer geduld en nuance. Je ziet het bij Twente, Feyenoord, PSV en Heerenveen, die ploegen moeten allemaal nog wennen aan een nieuwe trainer en veel nieuwe spelers.
Verder vond ik De Jong en Emanuelson de beste spelers van het veld, gevolgd door Vermaelen.
|
Rooie

Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Vr 7 nov 2008 21:55
|
|
Citaat: Ik ben daarentegen helemaal geen Huntelaar fan en dit seizoen is het echt duidelijk waarom. Afgezien van zijn indrukwekkende gemiddelde (200 goals in 280 wedstrijden) is het werkelijk niets met die jongen. Het doet gewoon pijn in mijn ogen hoe hij het toch elke voor elkaar krijgt om totaal geen controle over de bal te krijgen. Nu hij zijn goals niet meepikt zie je hoe matig hij is. Het was ook niet meer dan terecht dat hij werd gewisseld.
Hij is was terecht gewisseld, klopt...maar hij is een topspits!...en weet je waarom?
Juist....200 goals in 280 wedstrijden.
Je kan ook zo een figuur als Ibrahimovic hebben in zijn Ajax tijd, leuk super egoistisch voetballen zonder ook maar een beetje rendement, want scoren zat er niet veel in bij hem, of anderen kansrijk voor het doel zetten was er bij hem ook niet bij.
En ja, bij het voetballen tellen nu eenmaal de gescoorde goals en niet het leuke voetbal.
Scoren is namelijk ook een voetbalkunst zoals Klaas dat beheerst, al gaat het nu ook een beetje minder maar het scoren van hem komt wel weer, daar maak ik mij niet ongerust over.
Klaas is een van de beste spitsen die bij Ajax de laatste 30 jaar hebben rondgelopen, ik kan me Marco natuurlijk nog wel herinneren die uiteraard beter was als Klaas, en Bergkamp natuurlijk ook nog wel, maar dan kan ik toch echt niet meer een Ajax spits voorstellen die het beter deed als Klaas want we hebben ook Machlas, Bosman, Kieft etc. gehad...en die waren echt niks beter als Klaas, waarbij ik trouwens moet melden dat ik Machlas een ramp aankoop vond.
In Duitsland hebben ze ooit een Gerd Muller gehad...hij was ook helemaal geen goede voetballer...maar scoren deed hij als de beste, in Duitsland zijn er maar weinig mensen die zeggen dat Gerd Muller een slechte voetballer was en weet je waarom?.....de Duitsers waardeerden terecht het scoren van hem ook als goed voetballen.
Gerd Muller was ondanks zijn matig voetballen vele malen waardevoller als een Ibrahimovic bijvoorbeeld.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 7 nov 2008 22:58
|
|
Applaus "rooie" , ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik ben het helemaal met je eens......... Klaas Jan Huntelaar is een topper !!
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 15:02
|
|
Citaat: Hij is was terecht gewisseld, klopt...maar hij is een topspits!...en weet je waarom?
Juist....200 goals in 280 wedstrijden.
Kijk eens wanneer hij gescoort heeft. Vooral veel goals tegen de kleintjes, maar op belangrijke wedstrijden ho maar. Ze geven hem ook veel kansen hoor!
Citaat: Je kan ook zo een figuur als Ibrahimovic hebben in zijn Ajax tijd, leuk super egoistisch voetballen zonder ook maar een beetje rendement, want scoren zat er niet veel in bij hem, of anderen kansrijk voor het doel zetten was er bij hem ook niet bij.
Ibra brengt veel meer voetbal dan Huntelaar. Met hem kon je tensminste kaatsen of hij kon tenminste aangespeeld worden. Bijna elke bal die je aan Huntelaar geeft gaat bijna direct naar de tegenstander. Mag je lekker weer je aanval opnieuw beginnen, nadat je eerst een aanval moet stoppen van de tegenpartij.
Citaat: En ja, bij het voetballen tellen nu eenmaal de gescoorde goals en niet het leuke voetbal.
Scoren is namelijk ook een voetbalkunst zoals Klaas dat beheerst, al gaat het nu ook een beetje minder maar het scoren van hem komt wel weer, daar maak ik mij niet ongerust over.
Ik vraag niet om leuk voetbal, ik vraag om goed voetbal en goed voetballen kan Huntelaar gewoon niet. Zijn basistechniek is drama en zijn snelheid is ook niet geweldig. Scoren is leuk en aardig, maar op cruciale wedstrijden, waar hij dotten van kansen krijg, doet hij het niet. En dat zijn de wedstrijden die tellen en niet de 4 tegn de Graafschap.
Citaat: Klaas is een van de beste spitsen die bij Ajax de laatste 30 jaar hebben rondgelopen, ik kan me Marco natuurlijk nog wel herinneren die uiteraard beter was als Klaas, en Bergkamp natuurlijk ook nog wel, maar dan kan ik toch echt niet meer een Ajax spits voorstellen die het beter deed als Klaas want we hebben ook Machlas, Bosman, Kieft etc. gehad...en die waren echt niks beter als Klaas, waarbij ik trouwens moet melden dat ik Machlas een ramp aankoop vond.
Ik denk meer aan een Kluivert en een Petterson. Nee, ik vind Huntelaar zeker niet bij de beste. Zelfs v. Nistelrooy heeft nog een individuele actie in huis, wat toch het zelfde type speler is als Huntelaar. Ik blijf er bij dat Huntelaar geen Ajax spits is door zijn zwakke basistechniek en lage snelheid.
Citaat: In Duitsland hebben ze ooit een Gerd Muller gehad...hij was ook helemaal geen goede voetballer...maar scoren deed hij als de beste, in Duitsland zijn er maar weinig mensen die zeggen dat Gerd Muller een slechte voetballer was en weet je waarom?.....de Duitsers waardeerden terecht het scoren van hem ook als goed voetballen.
Hij scoorde in de belangrijke wedstrijden, dat heb ik Huntelaar nog niet echt zien doen.
Ik eis van een Ajax spits dat als de bal naar hem wordt gespeeld hij kan kaatsen zodat er ruimtes onstaan. Is dat teveel gevraagd van mij?
Het heeft ook helemaal geen zin om een 4-3-3 te spelen als je spis niet kan meespelen in het systeem. Daarom is bv een Machlas ook niet geslaagd. Ik begrijp echt niet waarom Huntelaar zoveel credit heeft. Ik weet niet hoe Cvitanich het gaat doen, maar daarentegen heb ik wel veel vertrouwen in Bodul, dat lijkt mij een goede Ajax spit, maar daar kunnen de jeugdwatchers meer over zeggen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 15:30
|
|
Je kunt de Nederlandse en Duitse (voetbal)cultuur absoluut niet met elkaar vergelijken, he? Ik begrijp jullie allemaal wel, maar waarom kon een Zlatan absoluut niet tippen aan een Pettersson in zijn periode bij AJAX? Waarom wordt Pettersson verkozen tot Mr. AJAX? Omdat de cultuur van AJAX uniek is. Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat Huntelaar een fantastische spits is, maar een zeer matige voetballer. Ik denk dat AJAX meer gebaat is bij een goede voetballer op de spitspositie. Je zag het al met de vervanging Huntelaar-Sno en hoeveel meer ademruimte AJAX kreeg om te voetballen.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 16:16
|
|
Citaat: Je zag het al met de vervanging Huntelaar-Sno en hoeveel meer ademruimte AJAX kreeg om te voetballen.
Raar argument om de Ajax-spits zo te typeren, Ajax speelde helemaal niet des Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 16:42
|
|
Nope, maar is wel iets wat een AJAX-spits zou moeten kunnen.
|
Nr.10

|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 16:53
|
|
Citaat: Nope, maar is wel iets wat een AJAX-spits zou moeten kunnen.
Inderdaad. Al is Sno natuurlijk ook nog lang niet goed genoeg om spits positie te bezetten. Ik heb wel hoop in die Bodul. Neusje voor de goal, redelijk wendbaar, technisch, overzicht. Eigenlijk was Kluivert DE Ajax spits, ook een van me favoriete voetballers.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 19:18
|
|
Ibrahimovic was met name in z'n laatste seizoen en in de jaren daarvoor in de Champions League natuurlijk erg waardevol. Daar heeft een speler als Zlatan geen 30 doelpunten voor nodig. Huntelaar wel, want vier uit de vijf wedstrijden waarin hij niet scoort, is hij ook meevoetballend niet van grote waarde.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 19:21
|
|
Ibrahimovic, deze speler vergeet ik nooit meer. Wat een lekkere actie's had die man. Had wat moeite in het begin. Maar zijn laatste jaren was die echt geweldig. En je ziet het nu , hij speeld in Italy bij een grote club.
|
Nr.10

|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 19:37
|
|
Citaat: Ibrahimovic was met name in z'n laatste seizoen en in de jaren daarvoor in de Champions League natuurlijk erg waardevol. Daar heeft een speler als Zlatan geen 30 doelpunten voor nodig. Huntelaar wel, want vier uit de vijf wedstrijden waarin hij niet scoort, is hij ook meevoetballend niet van grote waarde.
Ibra was een van de meest complete Ajax spitsen ooit.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 20:58
|
|
Zlatan heeft natuurlijk nu al meer gepresteerd dan 'de perfecte Ajax-spits Kluivert' in zijn hele loopbaan.
|
Nr.10

|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 21:05
|
|
Citaat: Zlatan heeft natuurlijk nu al meer gepresteerd dan 'de perfecte Ajax-spits Kluivert' in zijn hele loopbaan.
Tja, dat komt doordat Kluivert als 4-3-3 spits is opgeleid. Mensen op de vleugels met een voorzet van de achterlijn, de combinatie etc. Zlatan daarentegen speelde bij (Malmo?) in een 4-4-2, is het dus gewend om in 4-4-2 systemen te voetballen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 21:07
|
|
Citaat: Zlatan heeft natuurlijk nu al meer gepresteerd dan 'de perfecte Ajax-spits Kluivert' in zijn hele loopbaan. Dat weet ik nog niet zo gouw hoor, Kluivert heeft ook bij Baca nog een aantal redelijke seizoenen gehaald. Daarbij schoot Kluivert Ajax naar een CL overwinning en wat heeft Zlatan nou internationaal gewonnen?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 22:12
|
|
Kluivert schoot Ajax niet naar een CL-overwinning. Kluivert punterde toevallig tegen een bal aan die een slechte keeper tot doelpunt promoveerde.
Daarnaast was Kluivert bij Barca (en Ajax en even Oranje) een mooie voetballer en een erg nuttig aanspeelpunt, maar natuurlijk nimmer de man waar alles om draaide. Dat laatste is Ibrahimovic nu al meerdere jaren in één van de sterkste elftallen ter wereld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 13:39
|
|
Dat is allemaal mooi, maar ik kijk altijd naar de verdiensten die ze gehad hebben voor AJAX.
|
Ad

|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 13:44
|
|
Citaat: Dat is allemaal mooi, maar ik kijk altijd naar de verdiensten die ze gehad hebben voor AJAX.
Ik ook "343" en in dat geval is Patrick onsterflijk en zal ik Zlatan altijd koesteren vanwege zijn buitenaards mooie goal tegen dat klote NAC.... , want mooie goals maken......dat kon Zlatan wel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 13:50
|
|
Hoe ziet jouw rijtje eruit, Ad?
Bij mij 1. Pettersson, 2. Kluivert en 3. Zlatan.
|
Ad

|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 13:55
|
|
Citaat: Hoe ziet jouw rijtje eruit, Ad?
Bij mij 1. Pettersson, 2. Kluivert en 3. Zlatan.
Bedoel je qua spitsen? , dat lijkt me duidelijk en dan tel ik Cruyff en v Basten niet mee omdat dat de buiten categorie is he?
1 Zlatan
2 Huntelaar
3 Kluivert
Waarbij ik wel even aan moet geven dat Zlatan natuurlijk veel te weinig scoorde voor een spits.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 14:15
|
|
Citaat: Bedoel je qua spitsen? , dat lijkt me duidelijk en dan tel ik Cruyff en v Basten niet mee omdat dat de buiten categorie is he?
1 Zlatan
2 Huntelaar
3 Kluivert
Waarbij ik wel even aan moet geven dat Zlatan natuurlijk veel te weinig scoorde voor een spits.
Inderdaad, Ad. Cruijff en Van Basten zijn verheven.
Zlatan boven Kluivert? En geen Pettersson?
|
Ad

|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 14:25
|
|
Citaat: Bedoel je qua spitsen? , dat lijkt me duidelijk en dan tel ik Cruyff en v Basten niet mee omdat dat de buiten categorie is he?
1 Zlatan
2 Huntelaar
3 Kluivert
Inderdaad, Ad. Cruijff en Van Basten zijn verheven.
Zlatan boven Kluivert? En geen Pettersson?
Ben gek genoeg nooit zo`n Petterson fan geweest. Komt waarschijnlijk omdat ik hou van mooie stijlvolle spelers met iets extra`s, wat niet wil zeggen dat ik Petersson geen goede speler vond.
Zlatan vond ik een speler die zulke mooie acties maakte en nog mooiere goals, als die het op zijn heupen had....tja...alleen daarom staat hij voor mij boven Patrick hoor.
Patrick was daarentegen weer een echte Ajacied, dus je....ik moest een keuze maken en als ik Patrick boven Zlatan had verkozen zou iedereen denken dat ik dat had gedaan omdat ik Pat ken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 14:37
|
|
Ik vind dat Pettersson meer wapens had dan Zlatan. Hij kon koppen, had een afstandsschot, kon geweldig kaatsen. Het team ging er geweldig op voruit met Pettersson.
|
Rooie

Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 00:22
|
|
[[size=150">quote="ajaxspanje"">[/size">
Kijk eens wanneer hij gescoort heeft. Vooral veel goals tegen de kleintjes, maar op belangrijke wedstrijden ho maar. Ze geven hem ook veel kansen hoor!
Nou in de 6 voorronde cl wedstrijden scoort hij 4x, waarbij zeker de 2 goals van hem bij de 1-2 zege in Kopenhagen genoeg hadden moeten zijn voor spelen CL…ware het niet dat Ajax een antiverdediger als Emanuelson heeft rondlopen die dat bijna in zijn eentje heeft verprutst.
De Goal tegen Inter Milaan was ook nog niet eens zo onbelangrijk…ware het weer niet dat Ajax normaal gesproken over de slechtste verdedigers van Nederland beschikt (nu met Oleguer staan ze eindelijk een beetje beter)…dus laat staan de kwaliteit van het Europees voetbal.
Ajax-Dynamo Zagreb 2-3 Klaas 2x
Tegen Roda in 2006 voor de beker knalt hij in blessuretijd de 1-1 binnen waardoor Ajax nog mag verlengen en dan wint met ook weer een goal van Klaas,
Eerste voetballer ooit die scoorde in het Emirates stadion van Arsenal.
Zijn belangrijke goals bij het halen van het Europees kampioenschap bij spelers onder de 23
Competitie 2005/2006 Klaas tekent in december 2006 bij Ajax.
Ajax-Nac 1-1 Klaas
Play-offs
Ajax-Feijenoord 3-0 Klaas 1x
Feijenoord-Ajax 2-4 Klaas 1x
Bekerfinale Ajax-Psv 2-1 Klaas 2x
Competitie 2006/07
Ajax –Vitesse 3-0 Klaas 2x
Feijenoord-Ajax 0-4 Klaas 2x
Ajax-Az 2-2 Klaas 1x
Kleintje Excelsior –Ajax 1-3 Maar toch 3x Klaas anders was het 1-0 geworden
Twente-Ajax 1-4 Klaas 3x
Psv-Ajax 1-5 Klaas 2x
Ajax-Austria Wien 3-0 Klaas 2x
Ajax-Werder Bremen 3-1 Klaas 1x
Waregem-Ajax 0-3 Klaas 2x
Play offs Ajax-Heerenveen 4-2 Klaas 2x
2007/08
Kleintje Heracles-Ajax 0-1 Klaas 1x anders doodgewoon 0-0
Az-Ajax 2-3 Klaas 1x
Utrecht-Ajax 0-1 Klaas
Ajax-Az 6-1 Klaas 2x
Nec-Ajax 1-1Klaas
Ajax-Feijenoord 3-0 Klaas 2x
Heerenveen-Ajax 2-4 Klaas 2x
Ibra brengt veel meer voetbal dan Huntelaar. Met hem kon je tensminste kaatsen of hij kon tenminste aangespeeld worden. Bijna elke bal die je aan Huntelaar geeft gaat bijna direct naar de tegenstander. Mag je lekker weer je aanval opnieuw beginnen, nadat je eerst een aanval moet stoppen van de tegenpartij.
Met Zlatan kon je in de Ajaxtijd helemaal niet kaatsten omdat hij nog meer ballen van zijn voet af liet stuiteren dan Klaas...en dit zeker in Europees verband... en hij was super egoisitisch en gaf bijna nooit een bal aan een medespeler omdat hij het zaakje zelf wilde klaren!, we hebben het hier toch wel over de de Zlatan die bij Ajax speelde en niet bij Inter, of niet?
Typisch dat je juist de spelonderdelen aanhaalt waar Zlatan verdomde slecht in was in zijn Ajax tijd................heb je wel naar Zlatan gekeken in zijn Ajaxtijd?, gezien jou schrijven denk ik dus niet...of je bent stekeblind omdat je de feiten niet wil zien.
Ik vraag niet om leuk voetbal, ik vraag om goed voetbal en goed voetballen kan Huntelaar gewoon niet. Zijn basistechniek is drama en zijn snelheid is ook niet geweldig. Scoren is leuk en aardig, maar op cruciale wedstrijden, waar hij dotten van kansen krijg, doet hij het niet. En dat zijn de wedstrijden die tellen en niet de 4 tegn de Graafschap.
Zie uitleg boven
Ik denk meer aan een Kluivert en een Petterson. Nee, ik vind Huntelaar zeker niet bij de beste. Zelfs v. Nistelrooy heeft nog een individuele actie in huis, wat toch het zelfde type speler is als Huntelaar. Ik blijf er bij dat Huntelaar geen Ajax spits is door zijn zwakke basistechniek en lage snelheid.
Hij is beter als dat Kluivert ooit geweest is...wat in godsnaam heeft Kluivert nu gepresteerd in zijn loopbaan?
Petterson. leuke voetballer maar lang niet de scoringmachine zoals Klaas.
Als je Klaas geen Ajaxspits vind met al zijn goals wie is dan volgens jou wel de spits die Ajax moet halen op de plaats van onze goalgetter????
Hij scoorde in de belangrijke wedstrijden, dat heb ik Huntelaar nog niet echt zien doen.
????????????????????? zie boven
Ik eis van een Ajax spits dat als de bal naar hem wordt gespeeld hij kan kaatsen zodat er ruimtes onstaan. Is dat teveel gevraagd van mij?
Het heeft ook helemaal geen zin om een 4-3-3 te spelen als je spis niet kan meespelen in het systeem. Daarom is bv een Machlas ook niet geslaagd. Ik begrijp echt niet waarom Huntelaar zoveel credit heeft. Ik weet niet hoe Cvitanich het gaat doen, maar daarentegen heb ik wel veel vertrouwen in Bodul, dat lijkt mij een goede Ajax spit, maar daar kunnen de jeugdwatchers meer over zeggen.
????????????Het heeft geen zin om 4-3-3 te spelen als je geen wereldtop flankspelers hebt zoals Ajax al 12 jaar niet heeft, want weet je, een spits heeft voorzetten van de flanken nodig die er kwamen in de tijd van Overmars en Finidi George, en die er daana NOOIT meer zijn gekomen met de 2e rangs voetballers die Ajax sinds seizoen 1997 heeft rondlopen.
Bodul?
ik stop want ik heb al lang genoeg gewerkt door jou even ongelijk te geven en te laten zien dat je uit je nek lult zonder voetbalkennis.
Welterusten
|