Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » FC Twente - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: FC Twente - Ajax
Maker: MarnixBekeken: 8635
Status: InactiefBerichten: 157
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 11:33
Precies, ik geef je helemaal gelijk Rooie. Triest eigenlijk dat iemand Huntelaar zo durft te kleineren. Hoe belangrijk is KJH al niet geweest sinds zijn komst?
Zonder hem had Emanuelson niet eens de kans gehad om een eigen doelpunt te maken, waardoor we er uit vlogen in de vCL. Dan hadden we de play-offs nooit gewonnen, misschien niet eens gehaald.
De beker wonnen we, door een schitterende omhaal van wederom Huntelaar.
De JC Schaal, wonnen we tweemaal, tweemaal was Huntelaar trefzeker.

Excelsior, Sparta, Heracles, het zijn allemaal kleintjes inderdaad. Maar er moet wel van gewonnen worden, anders word je nooit kampioen! Dus ook tegen de kleintjes moet gescoord worden, en als Huntelaar dat dan doet, moeten we voor hem juichen!
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 14:54
Citaat:
Nou in de 6 voorronde cl wedstrijden scoort hij 4x, waarbij zeker de 2 goals van hem bij de 1-2 zege in Kopenhagen genoeg hadden moeten zijn voor spelen CL…ware het niet dat Ajax een antiverdediger als Emanuelson heeft rondlopen die dat bijna in zijn eentje heeft verprutst.

Ja maar dan de thuis wedstrijd flink missen voor goal en laten we de wedstrijden tegen Slavia Praag ook niet vergeten. Cruciale wedstrijden, die je niet alleen de schuld mag geven aan Emanuelson of Vermealen. We hebben kansen zat gehad, zeer grote kansen.

Nou in de 6 voorronde cl wedstrijden scoort hij 4x, waarbij zeker de 2 goals van hem bij de 1-2 zege in Kopenhagen genoeg hadden moeten zijn voor spelen CL…ware het niet dat Ajax een antiverdediger als Emanuelson heeft rondlopen die dat bijna in zijn eentje heeft verprutst.

Ja, hij maakte toen een persoonlijke fout.

De Goal tegen Inter Milaan was ook nog niet eens zo onbelangrijk…ware het weer niet dat Ajax normaal gesproken over de slechtste verdedigers van Nederland beschikt (nu met Oleguer staan ze eindelijk een beetje beter)…dus laat staan de kwaliteit van het Europees voetbal.

Mooie goal, niet belangrijk.

Ajax-Dynamo Zagreb 2-3 Klaas 2x
Hij had ze voor de verlening in moeten peren

Tegen Roda in 2006 voor de beker knalt hij in blessuretijd de 1-1 binnen waardoor Ajax nog mag verlengen en dan wint met ook weer een goal van Klaas,
Ja goed gedaan van hem.

Ik vind het allemaal prima, en ja hij heeft veel gescoord, maar in cruciale wedstrijden is hij niet koelbloedig genoeg.

Eerste voetballer ooit die scoorde in het Emirates stadion van Arsenal.

Stadion was net open. En zeker niet belangrijk!

Zijn belangrijke goals bij het halen van het Europees kampioenschap bij spelers onder de 23

Competitie 2005/2006 Klaas tekent in december 2006 bij Ajax.
Ajax-Nac 1-1 Klaas
Play-offs
Ajax-Feijenoord 3-0 Klaas 1x
Feijenoord-Ajax 2-4 Klaas 1x
Bekerfinale Ajax-Psv 2-1 Klaas 2x

Competitie 2006/07
Ajax –Vitesse 3-0 Klaas 2x
Feijenoord-Ajax 0-4 Klaas 2x
Ajax-Az 2-2 Klaas 1x
Kleintje Excelsior –Ajax 1-3 Maar toch 3x Klaas anders was het 1-0 geworden
Twente-Ajax 1-4 Klaas 3x
Psv-Ajax 1-5 Klaas 2x

Ajax-Austria Wien 3-0 Klaas 2x
Ajax-Werder Bremen 3-1 Klaas 1x
Waregem-Ajax 0-3 Klaas 2x
Play offs Ajax-Heerenveen 4-2 Klaas 2x

2007/08
Kleintje Heracles-Ajax 0-1 Klaas 1x anders doodgewoon 0-0
Az-Ajax 2-3 Klaas 1x
Utrecht-Ajax 0-1 Klaas
Ajax-Az 6-1 Klaas 2x
Nec-Ajax 1-1Klaas
Ajax-Feijenoord 3-0 Klaas 2x
Heerenveen-Ajax 2-4 Klaas 2x


Citaat:
Met Zlatan kon je in de Ajaxtijd helemaal niet kaatsten omdat hij nog meer ballen van zijn voet af liet stuiteren dan Klaas...en dit zeker in Europees verband... en hij was super egoisitisch en gaf bijna nooit een bal aan een medespeler omdat hij het zaakje zelf wilde klaren!, we hebben het hier toch wel over de de Zlatan die bij Ajax speelde en niet bij Inter, of niet?
Typisch dat je juist de spelonderdelen aanhaalt waar Zlatan verdomde slecht in was in zijn Ajax tijd................heb je wel naar Zlatan gekeken in zijn Ajaxtijd?, gezien jou schrijven denk ik dus niet...of je bent stekeblind omdat je de feiten niet wil zien.


Stekelblind? Omdat ik zie dat Zlatan beter kon kaatsen en bal vast houden dan Huntelaar. Dit is de wereld op zijn kop. Er zullen maar weinig zijn die slechter zijn dan Huntelaar op dit gebied.

Citaat:
Zie uitleg boven


Altijd fijn om alleen naar statistieken te kijken. Hier worden nooit de kansen weergegeven en hoe hij zelf speelde.

Citaat:
Hij is beter als dat Kluivert ooit geweest is...wat in godsnaam heeft Kluivert nu gepresteerd in zijn loopbaan?
Petterson. leuke voetballer maar lang niet de scoringmachine zoals Klaas.
Als je Klaas geen Ajaxspits vind met al zijn goals wie is dan volgens jou wel de spits die Ajax moet halen op de plaats van onze goalgetter????


Nou zeg, nu breek mijn klomp helemaal. Kluivert heeft dankzij zijn goal in de finale ons de beker met de grote oren geleverd, dat was zijn belangrijkste goal. Dat hij daarna weinig heeft laten zien heeft niets mee te maken hoe hij bij Ajax speelde, want daar kijken we nu naar. En ja Petterson, dat is de soort spits die Ajax hoort te hebben, want hij liet andere vaak scoren.

Jij kijkt alleen naar goals, ik kijk veel breder. Scoren kan Huntelaar wel, maar als de rest onder niveau is heb je weinig aan hem dan alleen scoren.
De verdediging staat vaak onder druk, omdat een van de oorzaken is dat onze spits de bal niet kan vasthouden voorin. Sno kwam erin en meteen is er meer rust. Dit zegt veel meer over Huntelaar dan Sno.

Citaat:
????????????Het heeft geen zin om 4-3-3 te spelen als je geen wereldtop flankspelers hebt zoals Ajax al 12 jaar niet heeft, want weet je, een spits heeft voorzetten van de flanken nodig die er kwamen in de tijd van Overmars en Finidi George, en die er daana NOOIT meer zijn gekomen met de 2e rangs voetballers die Ajax sinds seizoen 1997 heeft rondlopen.


Weet je waar ik een beetje aan stoor is dat Huntelaar veelste veel krediet heeft. Het is iedereen zijn fout behalve die van Huntelaar. Ja scoren is goed, dat is de primaire taak van een spits en bij veel clubs is dit in feite genoeg. Maar bij Ajax is dit gewoonweg anders. De spits moet goed meevoetballen en als het ff kan een individuele aktie. Als je kijkt naar ´95 zie je wanneer ze scoorden (vaak ) het begon met een kaats van het middenveld naar Kluivert om zo door te schuiven naar voren. Daarom oppert Cruijff ook met 2 aanvallende middenvelders, wat in mijn ogen alleen lukt als je een balvaste spits hebt.

Ik sluit me aan bij 343 wat dat betreft:

Citaat:
Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat Huntelaar een fantastische spits is, maar een zeer matige voetballer. Ik denk dat AJAX meer gebaat is bij een goede voetballer op de spitspositie. Je zag het al met de vervanging Huntelaar-Sno en hoeveel meer ademruimte AJAX kreeg om te voetballen.


Citaat:
Bodul?


Ja Bodul. Of ken je hem soms niet?

Citaat:
ik stop want ik heb al lang genoeg gewerkt door jou even ongelijk te geven en te laten zien dat je uit je nek lult zonder voetbalkennis.


Prima dat jij dat denkt. Maar uit me nek lullen zonder voetbalkennis gaat mij te ver. We hebben hier een meingverschil en als je dan meteen zo denigrerend doet, dan heeft het eigenlijk ook helemaal geen zin meer om met jou te discussieren.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 15:01
Ibrahimovic had natuurlijk altijd al een goede aanname. Het kaatsen heeft hij moeten leren, maar een speler die van nature al geweldig een bal vast kan houden hoeft ook minder te kaatsen, omdat hij ook andere opties heeft. Verder oogde het bij Zlatan vaak wat laks, iets waarvan ik merk dat het grote ergernis opwekt bij Ajax-supporters. Om die reden kunnen bijvoorbeeld Sno en met name Emanuelson nooit iets goed doen bij de supporters.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 18:18
Grappig dat er nu wordt gedaan of de wissel Huntelaar Sno ajax meer lucht gaf. Het positiespel van Ajax met Huntelaar was stukken beter dan zonder in de wedstrijd tegen Sparta. En dat gedoe dat een Ajaxspits mee moet spelen en anderen moet laten scoren; zo veel verschil zit er niet tussen 30 keer scoren en 5 assists geven of 16 keer scoren en 16 assist geven. En Ajax raakt in de verdrukking omdat de spitsen de bal niet kunnen vasthouden
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 19:51
Dat laatste is dus precies het verwijt dat ik Huntelaar zo nu en dan maak.

Wie zegt er trouwens dat Ajax met Sno in plaats van Huntelaar meer lucht kreeg?
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 20:15
343 en dat beaamt Ajaxspanje
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 21:40
Ik heb het over de wedstrijd tegen Twente.
Jeroen


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 22:37
Optisch gezien viel dat wel mee maar dat komt ook omdat er allerlei slordigheden in Ajax' spel slopen. Sparta thuis is wat dat betreft een slechte graadmeter, ik heb dit seizoen nog niet zo'n slechte ploeg tegen Ajax aan het werk gezien. Sno vond ik naar zijn mogelijkheden prima spelen tegen Heracles en Twente. Moet nog wel leren wat meer kopduels te winnen want met zijn lengte is dat een kwestie van goede timing en goed positie kiezen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.003.514 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » FC Twente - Ajax
Ga
Zoeken: