Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Overig Nederlands voetbal » BeNe-Liga
Ga
Zoeken:

Onderwerp: BeNe-Liga
Maker: ghostwriterBekeken: 7917
Status: InactiefBerichten: 73
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 22:41
Begrotingen Eredivisie seizoen 2008/2009:
1. Ajax (65 miljoen euro)
2. PSV (63 miljoen euro)
3. Feyenoord (45,9 miljoen euro)
4. sc Heerenveen / AZ / FC Twente (28 miljoen euro)
7. FC Groningen (16,7 miljoen euro)
8. FC Utrecht (16,5 miljoen euro)
9. Vitesse (15,3 miljoen euro)
10. NAC Breda (13,5 miljoen euro)
11. NEC (12,7 miljoen euro)
12. Willem II (12,5 miljoen euro)
13. Roda JC / ADO Den Haag (12 miljoen euro)
15. Sparta (10,5 miljoen euro)
16. De Graafschap (9,8 miljoen euro)
17. Heracles Almelo (8,5 miljoen euro)
18. FC Volendam (5,1 miljoen euro)

Begrotingen Belgisch Jupiler League 2008/2009:
1. Anderlecht 40 miljoen euro
2. Club Brugge 20 miljoen euro
3. Racing Genk 17,6 miljoen euro
4. Standard 16 miljoen euro
5. AA Gent 9,2 miljoen euro
6. Germ Beerschot 9 miljoen euro
7. Moeskroen 8,5 miljoen euro
8. Charleroi 6,75 miljoen euro
9. Bergen 6,2 miljoen euro
10. Zulte Waregem 5,5 miljoen euro
11. Lokeren 5,7 miljoen euro
12. KV Mechelen 4,75 miljoen euro
13. Westerlo 4,75 miljoen euro
14. Roeselare 4,5 miljoen euro
15. Brussels 4,5 miljoen euro
16. Cercle Brugge 3,5 miljoen euro
17. Dender - 3,2 miljoen euro

Dit lijstje komt van PSV netwerk, het geeft i.i.g. de verschillen aan. Anderlecht heeft een hoge begroting, maar Club Brugge en Standard hebben qua begroting weinig bijzonders. Over AA Gent zal ik het al helemaal niet hebben.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 22:42
Pushkin, Over je mening dat KAA-Gent niet aan jeugdopleiding doet ben ik het niet mee eens. Toevallig kom ik uit Zeeuws-Vlaanderen en woon ik zo'n 35-40km van Gent vandaan. Ik kan zeggen dat ze bij KAA-Gent wel degelijk kijken naar jeugd, of dit kwalitatief hoogstaand is durf ik niet te zeggen daarvoor heb ik te weinig verstand van het Belgische voetbal.
Echter weet ik wel dat er in de afgelopen 5 jaar meer een stuk of 6 spelers uit West zeeuws-vlaanderen een aantal jaren gespeeld hebben in de jeugd van KAA- Gent.

Over je begrotingen:
Dan kan alleen RSC Anderlecht mee. Ikzelf had niet verwacht dat Club zo laag stond eigenlijk had die ook wel rond een begroting van 30mil verwacht.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 22:58
Citaat:
Pushkin, Over je mening dat KAA-Gent niet aan jeugdopleiding doet ben ik het niet mee eens. Toevallig kom ik uit Zeeuws-Vlaanderen en woon ik zo'n 35-40km van Gent vandaan. Ik kan zeggen dat ze bij KAA-Gent wel degelijk kijken naar jeugd, of dit kwalitatief hoogstaand is durf ik niet te zeggen daarvoor heb ik te weinig verstand van het Belgische voetbal.
Echter weet ik wel dat er in de afgelopen 5 jaar meer een stuk of 6 spelers uit West zeeuws-vlaanderen een aantal jaren gespeeld hebben in de jeugd van KAA- Gent.

Over je begrotingen:
Dan kan alleen RSC Anderlecht mee. Ikzelf had niet verwacht dat Club zo laag stond eigenlijk had die ook wel rond een begroting van 30mil verwacht.


Erm sorry maar ik weet wel waar ik het over heb. Ik ben in een grensdorp in Zeeuws Vlaanderen opgegroeid, heb in Belgie kort gevoetbald bij Beveren.Vroeger viste Beveren trouwens voor jeugdspelers in Zeeuws Vlaanderen. Joost Van Damme en Tom Boere zaten/zitten idd bij AA Gent, maar dta maakt de jeugdopleiding nog niet zo goed

Ik ken iemand die de jeugdopleiding van AA Gent doorlopen heeft; Goossens de rechtsback van Roeselare, jaargenoot op school. Net zoals hij breekt er amper iemand door ja, noem de voorbeelden maar van de afgelopen 5 jaar. Van hem ook destijds wel verhalen gehoord op vlak van het professionele niveau, viel toen allemaal wel mee.
Dan kun je wel hopen dat Gent het met z'n huidige jeugd ineens zoveel beter aanpakt. Maar ook daar is weer een maatstaf voor de KBVB heeft ook een waarderingsysteem voor jeugdopleiding, afgelopen jaar nog toegekend. Anderlecht, Standard, Genk, GB en Brugge hebben goede jeugdopleidingen, AA Gent is middelmaat (twee sterren) op dat vlak.
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 09:50
Beneliga alweer van de baan

Citaat:
Bondsvoorzitter Michael van Praag zal geen onderzoek gelasten naar een Beneliga. De discussie barstte vorige week los toen Michel Platini als voorzitter van de UEFA het oude idee nieuw leven inblies.

'Ik ben wel voor een onderzoek, maar ik kan dat initiatief niet nemen. Als bondsvoorzitter kan ik alleen gevraagd en ongevraagd mijn mening geven. Ik weet dat veel partijen (clubs, bestuur betaald voetbal, raad van toezicht KNVB) tegen zijn, maar ik vind dat je ook moet weten waar je tegen bent, waar je nee tegen zegt. Als je een onderzoek doet, kan je zien of het al of niet een verstandig idee is. Tot dusver heb ik nooit iets op papier gezien, zelfs geen A4'tje'.

Directeur Henk Kesler van de profsectie liet geen ruimte voor discussie. 'De Beneliga is achterhaald. Leuk dat Michael het aanslingert, maar wij gaan het niet doen. De clubs gaan erover en die zijn tegen. Ze willen evenmin een onderzoek. De prioriteiten van de clubs liggen elders'.


Bron: Ajaxshowtime
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 09:55
Citaat:
De prioriteiten van de clubs liggen elders.

Waar liggen die dan, Henk Kesler?
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 21:49
Ik vind het geen probleem als ze het gaan onderzoeken. Waarom niet? Eigenlijk ben ik er deels tegen, ik vind dat elk land haar eigen competitie moet hebben. Maar als zowel het Belgishe als Nederlandse voetbal hierdoor vooruit zal gaan, dan ben ik wel voor. Met vooruit gaan bedoel ik zowel financieel als sportief.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 21:52
BeNe Liga is alleen maar positief, meer TV inkomsten, meer CL, Uefa Cup plaatsen, voor t buitenland (op termijn) aantrekkelijker etc.

miss komt er ook een Scandinavische competitie, Sovjet, en Balkan competitie, is alleen positief voor t voetbal!

miss een idee om Oosterijk, Zwitserland, Tsjechie, Slowakije bij elkaar te doen en Griekenland en Trukije?
hannes


Geregistreerd: 29-11-2008
Forum berichten: 895
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 21:54
Griekenland en Turkije lijkt me niet zo'n slim idee! Dat gaat namelijk helemaal verkeerd
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 22:06
Dat gaat me allemaal te ver. Ieder land moet gewoon haar eigen competitie hebben.
thommy


Geregistreerd: 24-08-2008
Forum berichten: 790
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 23:12
In Vlaanderen halen ze zeker veel jeugt op uit Nederland, zo ken ik van het dorp waar ik woon ook een aantal voorbeelden (ook in zeeuws-vlaanderen). ik denk dat de jeugdige talenten die vertrekken naar Belgie uiteindelijk ook wel weer terug willen keren naar Nederland. Ik denk dat de competities samenvoegen daarom ook neit echt nuttig is, het niveau tussen Nederland en Belgie lijkt me op eht moment erg groot, in de Belgse Jupiler League worden ook erg veel 100% kansen verprutst waarbij je als voetbal liefhebber wel kan janken.

Bij de lijst van uit te besteden geld.... weet iemand hoeveel FC Tubeke heeft? Die club heeft maar aan 1 kant van het veld tribune toch? Ik denk dat het neviau voor ploegen als bv. Ajax neit omhoog gaat door tegen zulke clubs te spelen.

Is een elk jaar terug koment toernooi een idee, in dit toernooi word dan bepaalt welke club de beste club van nederland en Belgie is?
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 23:45
Citaat:


Is een elk jaar terug koment toernooi een idee, in dit toernooi word dan bepaalt welke club de beste club van nederland en Belgie is?

Dat is wel een leuk idee. We kunnen bijv. ipv KNVB beker Be-Ne beker ofzo?
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 28 maa 2009 08:46
t zal ff wennen zijn, en de Belgische clubs voegen niet direct veel toe, maar denk aan TV inkomsten, Reclame, Sponsoren, CL plaatsen Uefa Cup plaaten etc.
sjosker


Geregistreerd: 16-12-2008
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Montfoort
Geplaatst: Za 28 maa 2009 09:57
Maar hoeveel divisie's komen er dan gewoon 2 (namelijk van de 2 hoogste divisie's van nederland en belgië 2 divisie's maken) of komen er 4 divisies? (van de 2 hoogste divisie's van nederland en belgië die dan opgeplitst worden in 2 divisie's + de twee 2e divisie's opsplitsen)
thommy


Geregistreerd: 24-08-2008
Forum berichten: 790
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 28 maa 2009 10:28
Citaat:
t zal ff wennen zijn, en de Belgische clubs voegen niet direct veel toe, maar denk aan TV inkomsten, Reclame, Sponsoren, CL plaatsen Uefa Cup plaaten etc.


Die plaatsen zouden nagenoeg allemaal naar Nederland gaan denk ik dan. Ik vrees dat Belgie dat neit ziet zitten. De Belgische voetbalbond heeft daarvoor een te hoog eergevoel denk ik zo.
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Za 28 maa 2009 11:47
Misschien een randzaak, maar ik vraag me af hoe dat zou gaan met betrekking tot supporters + reistijd e.d. . Als Groningen bijvoorbeeld tegen (de uiterste) club in Belgie moet, moeten de supporters van Groningen zeker 2x 4 uur reizen o.i.d met de buscombi's.

Ze kiezen er natuurlijk zelf voor, maar denken jullie dat dat soort dingen uitvoerbaar zijn?
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Za 28 maa 2009 11:51
Ik denk dat mensen zelf een hotel zullen boeken ofzo. Misschien word er dan vervoer geregeld en een hotel voor de fans, alleen dat lijkt me sterk.

Gewoon veel reizen dus? Je moet het er voor over hebben.
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Za 28 maa 2009 11:52
Citaat:
Ik denk dat mensen zelf een hotel zullen boeken ofzo. Misschien word er dan vervoer geregeld en een hotel voor de fans, alleen dat lijkt me sterk.

Gewoon veel reizen dus? Je moet het er voor over hebben.


In Nederland is zowat bij elke wedstrijd een buscombi (nodig), ik denk dat dat ook het geval moet zijn dan tegen Belgische tegenstanders.
Rein


Geregistreerd: 13-11-2008
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 28 maa 2009 19:59
Citaat:
Misschien een randzaak, maar ik vraag me af hoe dat zou gaan met betrekking tot supporters + reistijd e.d. . Als Groningen bijvoorbeeld tegen (de uiterste) club in Belgie moet, moeten de supporters van Groningen zeker 2x 4 uur reizen o.i.d met de buscombi's.

Ze kiezen er natuurlijk zelf voor, maar denken jullie dat dat soort dingen uitvoerbaar zijn?

Inderdaad. Heb ik ook wel eens gepost. Maar in Engeland is het natuurlijk niets anders. In Rusland is het nog sterker: is er zelfs tijdsverschil in het land zelf.. Dus ja.. Het zal wel heel anders zijn, dat ben ik zeker met je eens! Ipv maximaal 2uur rijden nu, wordt het maximaal 5 uur rijden. En dan heb ik het alleen over de heenweg/terugweg.
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Za 28 maa 2009 23:20
Hoe pakken ze dat eigenlijk aan in Rusland, Engeland, Italie enz. Al die groote landen en bijv. Amerika met basketbal enz.?
Rein


Geregistreerd: 13-11-2008
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 12:00
Citaat:
Hoe pakken ze dat eigenlijk aan in Rusland, Engeland, Italie enz. Al die groote landen en bijv. Amerika met basketbal enz.?

Ze pakken dan gewoon een hotelletje in de buurt.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 12:43
Citaat:


Is een elk jaar terug koment toernooi een idee, in dit toernooi word dan bepaalt welke club de beste club van nederland en Belgie is?

Dat is wel een leuk idee. We kunnen bijv. ipv KNVB beker Be-Ne beker ofzo?

Minder leuk voor Fc Groningen & sc Heerenveen, die dan elke keer een rot end moeten rijden..
2 down, 3 to go!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 15:49
Citaat:
Die plaatsen zouden nagenoeg allemaal naar Nederland gaan denk ik dan. Ik vrees dat Belgie dat niet ziet zitten. De Belgische voetbalbond heeft daarvoor een te hoog eergevoel denk ik zo.


Misschien wel....

Citaat:
Belgische bond eens met studie naar Beneliga

Bron: Trouw

Voorzitter François De Keersmaecker van de Belgische voetbalbond KBVB is het volledig eens met het idee voor een studie naar het samenvoegen van de Nederlandse en Belgische voetbalcompetities.

De Keersmaecker zei dit zondag in het Vlaamse tv-programma De Zevende Dag. Hij reageerde op een suggestie van KNVB-voorzitter Michael van Praag over een Beneliga.

,,In het verleden hebben we het idee afgewezen zonder gefundeerde argumenten'', zei De Keersmaecker. Hij verwacht positieve en negatieve gevolgen van een samenvoeging van de twee competities. ,,Qua televisie denk ik dat een Beneliga positief is. Het kan meer kijkers boeien. Maar qua supporters gaat het verminderen, denk ik. Er komen minder supporters naar de stadions''.

De Keersmaecker wilde zich nog niet uitspreken voor of tegen de vorming van een Beneliga. ,,We wachten de studie af.''
wwe-marijn


Geregistreerd: 03-03-2008
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 23:01
Ik ben tegen de BeNeliga omdat ik van mening ben dat de Eredivisie een klasse of wellicht twee klasses beter is dan de Belgische competitie. En dit dus geen stap vooruit zal zijn. En ik denk ook niet dat supporters naar België willen reizen. Helemaal geen supporters van het hoge noorden. Nee dit zou het voetbal niet ten goede komen.
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Vr 3 apr 2009 14:40
Van Basten staat persoonlijk open voor Beneliga

Citaat:
Marco van Basten vindt invoering van een Beneliga - samenvoeging van de Nederlandse en Belgische competitie - helemaal geen gek idee. De trainer denkt dat Ajax haar spelniveau op deze manier kan verhogen en dat Nederland en België met het oog op organisatie van het WK zo een signaal kunnen afgeven richting de FIFA.

Belgische clubs kunnen Ajax sterker maken "Ik persoonlijk, ik vertegenwoordig in deze dus niet de mening van de club, sta er voor open omdat het me een positief initiatief lijkt. Maar Danny Blind (manager technische zaken), Rik van den Boog (algemeen directeur) en ik vormen samen het standpunt van de club," antwoordt Van Basten op de vraag van AjaxLife.nl.

Volgens Van Basten is het moeilijk onder de huidige omstandigheden hernieuwde aansluiting te vinden bij clubs uit de Europese (sub)top. "Als je zelf hogerop wil en in zet op aansluiting, moet je groter en sterker worden. Dat kan door een alliantie met België te vormen. Er zijn een stuk of zes Belgische clubs die zeker een toegevoegde waarde hebben. Door daar tegen te spelen kun je ook je eigen niveau verhogen."

Met het oog op organisatie van het WK van 2018 of 2022, waarvoor Nederland en België zich gezamenlijk kandidaat hebben gesteld, denkt Van Basten dat een Beneliga dé manier is een sterke positie te verwerven. "Misschien ga ik nu te ver, maar met het oog op het WK zou het goed zijn als je kunt aantonen dat je ook een gezamenlijke competitie kunt organiseren. Op die manier kun je een signaal afgeven dat de samenwerking goed verloopt."

Overigens heeft de KNVB het idee voor een Beneliga alweer afgeschoten.


Bron: Ajaxlife
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 3 apr 2009 15:57
Misschien moeten Ajax, PSV, feyenoord, AZ maar eens samen met Anderlecht, Club, Standard en Genk om de tafel gaan zitten om een kleine competitie te maken met deze 8 clubs die naast de Eredivisie wedstrijden gaat afwerken. Ze kunnen de wedstrijden aan zowel Nederland en Belgie verkopen en aangezien het allen topclubs zijn zullen genoeg mensen willen kijken en naar de stadions komen. Zo krijgen de Belgische en Nederlandse topclub wat meer geld en zullen ze wat dichter bij de Europese top kunnen komen qua budget. Ook sportief is het heel goed aangezien ze meer wedstrijden op topniveau zullen spelen en van zulke wedstrijden worden spelers echt beter.
Natuurlijk zal er worden gezegd dat clubs dan teveel wedstrijden spelen maar in Engeland, Spanje, Italie en andere grote competities spelen ze nog veel meer wedstrijden. Als Ajax samen met PSV, AZ en feyenoord gaan pleiten dat de Eredivisie tot 16 clubs wordt terug gebracht dan spelen ze meteen 4 wedstrijden minder en als deze kleine BeNe-Liga dan 14 wedstrijden extra zorgt is dat best op te vangen. Als 14 wedstrijden echt te veel is kunnen er twee competities gemaakt worden met beide 6 clubs (3 Nederlandse en 3 Belgische). Een eerste competitie met Ajax, AZ en PSV van Nederlansde kant en een tweede met feyenoord, FC Twente en Heerenveen. De beste Nederlandse club uit de tweede competitie speelt dan tegen de slechtste Nederlandse club van de tweede competitie en de winnaar speelt dan het seizoen daarna in de eerste competitie, hetzelfde geld voor de Belgische clubs. De twee competities samen verkopen en verdelen met 2/3 voor de BeNe-Liga1 en 1/3 voor de BeNe-Liga2.

BeNe-Liga1:
[color=orange">Ajax
AZ
PSV[/color">
[color=red">Anderlecht
Standard
Club Brugge[/color">

BeNe-Liga2:
[color=orange">feyenoord
FC Twente
Heerenveen
[/color">[color=red">RC Genk
AA Gent
Westerlo[/color">

De laatste Nederlands en Belgische clubs uit BeNe-Liga1 spelen een wedstrijd tegen de eerste Nederlandse en Belgische clubs uit BeNe-Liga2. De laatste Nederlands en belgische clubs uit de BeNe-Liga2 kunnen worden uitgedaagd door clubs uit Nederland en Belgie. Alleen de uitdagers die het hoogst in de competitie staan spelen een wedstrijd tegen deze nummers laatst. Als dus FC Groningen en FC Utrecht na het eerste seizoen Heerenveen (die de laatste Nedelandse club in de BeNe-liga2 was: fictief natuurlijk voordat er Heerenveen supporters komen) uitdagen krijgt FC Groningen een wedstrijd tegen Heerenveen, aangezien zij fictief boven FC Utrecht eindigen. Deze wedstrijden worden dan gespeeld aan het einde van het seizoen (eerst uit voor de uitdager en dan thuis).


Dit is een beetje het idee dat A.C. Milan, Real Madrid en ManUtd hadden over een Europese topcompetitie die naast de normale competitie zou gaan lopen. Maar dan alleen van de BeNe-Liga.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.986.713 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Overig Nederlands voetbal » BeNe-Liga
Ga
Zoeken: