Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Maker: GertJan020Bekeken: 81590
Status: InactiefBerichten: 1690
+ Nieuw bericht <<<   <   60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66  |  67  |  68   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:02
Ik spreek je wel weer als je F. de Boer weer zat bent.
DIMC85


Geregistreerd: 27-03-2009
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:08
Het is absoluut niet de oplossing voor alle problemen, we moeten nu niet denken dat Ajax tegen Ac Milan of Vitesse ineens de sterren van de hemel gaat spelen. De derde ster is ook nog altijd even ver weg als dat Jol gebleven zou zijn.

Wel denk ik dat het beter is dat Jol weg is, ik hoop dat Frank is een keer een team laat staan en in het ritme laat komen en niet iedere week met een andere opstelling komt. Dat zal al een heleboel schelen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:15
@ Bertje: Ik snap wat je bedoelt als je zegt dat dit NIETS oplost.

Het enige wat dit oplost is het spel wat er gespeeld werd wat totaal niet des Ajax was en dat we van die vervelende interviews van Jol af zijn.
Daarnaast lost het ook het 'kamp-Jol' vanzelf op incl. Raiola.

Waarschijnlijk zal jij met je opmerking bedoelen dat dit NIETS oplost op organisatorisch vlak, waar je natuurlijk helemaal gelijk in hebt. Zolang dezelfde directie er zit zal er niet spectaculair veel veranderen behalve het veldspel.

Ik zie dit wel als een soort start van 'de Cruijff-revolutie' (zoals dat zo langzamerhand genoemd wordt) want het neigt wel heel erg naar een vinger in de pap van Cruijff bij Ajax (daarmee doelend op de aanstelling van de Boer, het verschuiven van Blind naar TD).
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:19
Citaat:
Hier schiet je NIETS mee op.


Hier schiet je wel iets mee op, al is het niet veel. Jol was meer met zichzelf bezig dan met Ajax. Hij gaf werkelijk niets om de Ajax-cultuur, kocht maar raak zonder prestaties te leveren en tegelijkertijd om nóg meer te vragen.

Dit is een begin, de kern van het probleem ligt echter bij het bestuur.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:22
Het duo Blind/De Boer zal met een schone lei moeten beginnen en wij als fans moeten ze dus vanaf het begin de volle 100% steunen. We weten allen dat Danny Blind al een verleden heeft maar laten we dat A.U.B. vergeten en hem alleen beoordelen op wat hij vanaf nu doet.

Laat Danny en Frank maar lekker om de tafel gaan zitten en zorgen dat zei een goede rolverdeling maken en dat hun neuzen de zelfde kant op staan. Danny mag op zoek gaan naar jong talent (zoals Eriksen, Boilesen) in binnen en buitenland en Frank mag bij het eerste een situatie creeren waarin jong talent uit kan groeien tot toppers.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Di 7 dec 2010 15:57
Maar zien jullie nou niet in dat dit al de achtste trainer is die zijn contract niet uit heeft gediend sinds Louis van Gaal in (ik geloof) '97? Velen van jullie zijn trouwe aanhangers van Cruijff en zijn gezang. Hebben jullie het bericht ontvangen waarin hij meld dat 'je niets opschiet met het ontslag van Jol'? Het zit hoger en in het verleden, zoals het budget dat Marco te besteden had.

Vijf jaar geleden was er een schreeuw om meer ervaren spelers, nu zijn die er met Ooijer en Mido, die na Pantelic een aanspeelpunt is. Nee, De Jong is geen aanspeelpunt.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Di 7 dec 2010 16:01
Daarnaast heeft Jol, ook al viel dat de laatste twee maanden minder op, gebouwd aan een hechte groep. Hij heeft Suarez weten te behouden en ook Vertonghen en Steek bijvoorbeeld weten te behouden.http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/163861/alderweireld-triest-maar-we-moeten-verder/

Nu komt er weer een nieuwe trainer en ik ben bang dat een deel van de groep uit elkaar gaat vallen, juist datgene waar Jol voor aangesteld was, omdat Marco dat niet voor elkaar kreeg: het bouwen van een hechte groep waar Ajax vervolgens op kon bouwen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 16:04
@ Sjoerd: Ja, want we hebben een ploeg die echt voor elkaar door het vuur gaat.

Jol heeft voornamelijk voor los zand in het veld gezorgd. De sfeer in het team kan er alleen maar beter om worden want volgens mij waren veel spelers ondermaats door het gejojo van Jol.

Een deel van de groep zal vast uit elkaar vallen. Maar ik vermoed dat dat deel voornamelijk de onnodige (oudere) spelers zijn.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Di 7 dec 2010 16:07
Zoals gezegd, straalt het nu inderdaad geen hecht team uit, maar interviews met spelers doen toch anders lijken. Onder MvB was er ook geen hecht team, absoluut niet zelfs. Na het drukke vorige seizoen presteren veel spelers ondermaats. Ik denk dat het probleem niet bij één man ligt, je moet het veel breder zien. Zowel in het verleden, als in het hogere niveau als bij het lange vorige seizoen. Je ziet dit overigens ook bij Internazionale bijv..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 16:15
Van Gaal bij Bayern München zou een beter voorbeeld zijn. Ik denk dat Mourinho als coach een team ook beter neerzet dan Benitez.
Angelo93


Geregistreerd: 19-04-2009
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 18:53
Ik heb een dubbel gevoel bij het opstappen van Jol, omdat het alweer in mijn ogen een toptrainer niet gelukt is om het lang vol te houden, maar aan de andere kant nu kan er weer een echte trainer komen met een Ajax hart.
Thafunk


Geregistreerd: 11-12-2007
Forum berichten: 42
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Omgeving Amersfoort
Geplaatst: Di 7 dec 2010 20:34
Van Gelder zegt net op tv dat Jol wel degelijk ontslagen is, en dus niet zelf is opgestapt. Zijn vertrek kost gewoon geld dus, al schijnt er wel een afspraak gemaakt te zijn dat Jol minder geld krijgt als hij binnen een half jaar weer ergens aan de bak is. (ook volgens van Gelder)

Edit: Van Gelder is gecorrigeerd vanuit Ajax; Jol is wel degelijk zelf opgestapt.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 20:39
Als het waar blijkt te zijn dan heeft van de Boog gewoon keihard staan te liegen in de camera's.
Thafunk


Geregistreerd: 11-12-2007
Forum berichten: 42
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Omgeving Amersfoort
Geplaatst: Di 7 dec 2010 20:46
Citaat:
Als het waar blijkt te zijn dan heeft van de Boog gewoon keihard staan te liegen in de camera's.

Het is dus niet waar - ik heb de post al ge-edit. Van Gelder is teruggefloten door het Ajax kamp vanuit Milaan.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 20:55
Citaat:
Als het waar blijkt te zijn dan heeft van de Boog gewoon keihard staan te liegen in de camera's.
Van den Boog had het zich zelf lastig gemaakt door vorige week in NuSport te zeggen dat die Jol niet ontslagen zou worden. Als het verhaal Van Gelder klopt dan weet je ook wat zijn woorden waar zijn naar de media toe.

Ik zie dat Van Gelder zich al heeft gecorrigeerd op TV, al geloof ik niet dat Jol zou opstappen.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 dec 2010 22:38
In mijn ogen heeft Jol gewoon keihard gefaald hoor. We spelen niet eens normaal voetbal. Vorig seizoen was het ook de lange crosspass op Suarez en de genialiteit van Suarez dat ons spel verbloemde.

Waar het bij Ajax fout gaat is heel simpel, iets wat bij Twente wel wordt beheerst. Dat is het godverdomme 1 of 2 keer aanraken en met 2 zijkanten die altijd bezet moeten zijn, desnoods door een back. Ook zie je bij Twente geen spelers die voor eigen succes willen gaan, kijk nou eens naar Ajax:

Krijgt van der Wiel de bal moet hij eerst 5 dubbele scharen doen als de tegenstander 10 meter van hem afstaat. FOUT, speel die bal verdomme gelijk in na een middenvelder en kies positie. Krijgt Enoh de bal moet hij per se een mooie breedtepass in de lucht geven, terwijl je dat helemaal niet beheerst, speel die bal naar een medespeler die 5 meter van je vandaan staat en houd je bij je taken.

Krijgen Suarez en El Hamdaoui de bal is het eerst kijken of ze zelf een actie of goal kunnen maken, dit hoort absoluut niet bij Ajax. Geef die bal meteen mee aan een medespeler en alleen als je weet dat je ruimte hebt mag je voor een actie gaan.

Emanuelson moet ook altijd 30 meter lopen voordat hij de bal afspeelt, laat nou de bal het werk doen. Dan de Zeeuw: Bang om een kopduel aan te gaan, als hij de bal verliest achter de bal aanhuppelen. De Jong is technisch gewoon een drama en Anita is sowieso op de backpositie tactisch en fysiek een drama.

Er zit gewoon een groot mentaal probleem in die spelers en Jol heeft ze dit aangeleerd of beter gezegd niet afgeleerd, spelers willen niet voor elkaar knokken, maar voetballen alleen voor zichzelf. Iedere speler kun je voetballen vanaf de basis leren, 1 of 2 keer raken, maar dan moet je ze het wel durven te leren en vedettes als Suarez en El Hamdaoui erop aan te spreken,maar dat deed meneer Jol niet. Hij heeft hierin keihard gefaald.

Frank de Boer speelt kennelijk wel vanaf de basis en heeft ook laten weten dat er een mentaal probleem schuilt bij deze selectie. Ik heb er vertrouwen in dat hij er iets van kan maken.
Sjoerd.S


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Weert
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:45
Ik ben het hier zeker met je eens. Of dit direct aan Jol te wijten is, weet ik niet. Maar aangezien hij eindverantwoordelijke is over hetgeen er op een veld gebeurd, mag je hem er wel op afrekenen. Dit ligt voor een groot deel echter ook bij de instelling van de spelers.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 9 dec 2010 17:21

Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 12 dec 2010 23:45
Edwin Struis bij Studio Ajax:

Jol heeft meermaals bij het bestuur aangegeven dat ze hem moesten ontslaan. Zeker ook vanwege de relatie met Blind. UIteindelijk heeft hij het bestuur voor het blok gezet. Jol of Blind. De keuze is duidelijk...
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 12 dec 2010 23:48
Ik verwacht ook niets anders van Jol.

Ik was blij dat hij kwam, maar toen kende ik de persoon Jol nog niet.
Hoe dat is veranderd zeg.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 dec 2010 15:16
Citaat:
ROTTERDAM - Henk Kesler is nog geen half jaar weg als directeur betaald voetbal bij de KNVB, maar heeft nog altijd een sterke mening over de gebeurtenissen in de voetballerij. Zo durft de Tukker ervoor uit te komen dat hij achteraf blij is dat Martin Jol nooit bondscoach van Oranje is geweest onder zijn bewind.

,,Weet je waar ik nooit spijt van gehad heb?", zegt Kesler in Voetbal International. ,,Dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken van het Nederlands elftal."

,,De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden. Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suárez, die een schop onder zijn kont had moeten hebben. Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdebeetje, echt ongelooflijk", aldus de oud-bestuurder van onder meer FC Twente.

,,En Suárez wordt geschorst voor zeven competitiewedstrijden, maar is wél aanvoerder tegen Real Madrid", zegt hij in een interview vlak voor het vertrek van de Hagenaar bij Ajax. ,,Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak."


AD

Als er iemand ongeschikt is voor zijn vak is het Kesler wel. Een directeur hoort objectief te zijn, maar dat is hij nooit geweest. Deze man heeft zijn club Twente kampioen gemaakt. In de VI gaf hij al aan dat hij graag zag dat Twente kampioen werd in zijn laatste jaar en dat is hem gelukt. Bij de uitreiking van de schaal stond deze man vooraan met zijn rode stropdas.

Voor mij zal er altijd een raar luchtje om het kampioenschap van vorig jaar hangen.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 29 dec 2010 16:31
Dat zeker koen, maar hij heeft hier wel gelijk in.
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Do 30 dec 2010 10:16
Citaat:
Ik verwacht ook niets anders van Jol.

Ik was blij dat hij kwam, maar toen kende ik de persoon Jol nog niet.
Hoe dat is veranderd zeg.


Inderdaad ik had en heb precies hetzelfde!
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 30 dec 2010 20:34
Citaat:
Ik verwacht ook niets anders van Jol.

Ik was blij dat hij kwam, maar toen kende ik de persoon Jol nog niet.
Hoe dat is veranderd zeg.


Zou eigenlijk iets moeten komen voor mensen als Martin Jol. Die verdiend het niet om in 1 adem te worden genoemd met Godenzonen!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 14 jan 2011 22:48
Citaat:
ROTTERDAM - Henk Kesler is nog geen half jaar weg als directeur betaald voetbal bij de KNVB, maar heeft nog altijd een sterke mening over de gebeurtenissen in de voetballerij. Zo durft de Tukker ervoor uit te komen dat hij achteraf blij is dat Martin Jol nooit bondscoach van Oranje is geweest onder zijn bewind.

,,Weet je waar ik nooit spijt van gehad heb?", zegt Kesler in Voetbal International. ,,Dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken van het Nederlands elftal."

,,De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden. Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suárez, die een schop onder zijn kont had moeten hebben. Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdebeetje, echt ongelooflijk", aldus de oud-bestuurder van onder meer FC Twente.

,,En Suárez wordt geschorst voor zeven competitiewedstrijden, maar is wél aanvoerder tegen Real Madrid", zegt hij in een interview vlak voor het vertrek van de Hagenaar bij Ajax. ,,Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak."


AD

Als er iemand ongeschikt is voor zijn vak is het Kesler wel. Een directeur hoort objectief te zijn, maar dat is hij nooit geweest. Deze man heeft zijn club Twente kampioen gemaakt. In de VI gaf hij al aan dat hij graag zag dat Twente kampioen werd in zijn laatste jaar en dat is hem gelukt. Bij de uitreiking van de schaal stond deze man vooraan met zijn rode stropdas.

Voor mij zal er altijd een raar luchtje om het kampioenschap van vorig jaar hangen.

De tegenaanval van Jol.
+ Nieuw bericht <<<   <   60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66  |  67  |  68   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.792 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Ga
Zoeken: