Auteur
|
Bericht
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:02
|
|
Wie is er aanvoerder? Suárez of Stekelenburg?
Het is nog vroeg voor conclusies, maar als ik de opstelling zo zie, ziet Jol het duidelijk niet -en terecht- in Wieleart zitten. Vorige week stond hij er dacht ik ook al naast. Maar hij kiest duidelijk voor Aldeweireld/Oleguer.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:08
|
|
Citaat: Stekelenburg, Urby, Oleguer, Vertonghen V/D Wiel, Blind, Aissati, Lingren, Enoh, Cvitanich, Suarez:
------------- Cvitanich ----- Suarez ---------
---------------------- Aissati ------------------
------------- Blind -------------- Enoh --------
--------------------- Lindgren -----------------
-- Urby -- Vertonghen -- Oleguer -- V/D Wiel
------------------ Stekelenburg ----------------
Urby zal waarschijnlijk meer op middenveld te vinden zijn.
Bron: EredivisieLive
Dit is ongeveer de opstelling die ik ook zo neerzetten behalve als Sulejmani terug is dan zou ik Cvitanich naar de bank verwijzen en als er straks een linksback is gekocht zou ik Emanuelson op de plaatst van Blind zetten.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:15
|
|
Mooie assist van Lindgren en ook goed afgemaakt door Cvitanich.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:20
|
|
1-0 dus ?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:24
|
|
Citaat: Stekelenburg, Urby, Oleguer, Vertonghen V/D Wiel, Blind, Aissati, Lingren, Enoh, Cvitanich, Suarez:
------------- Cvitanich ----- Suarez ---------
---------------------- Aissati ------------------
------------- Blind -------------- Enoh --------
--------------------- Lindgren -----------------
-- Urby -- Vertonghen -- Oleguer -- V/D Wiel
------------------ Stekelenburg ----------------
Urby zal waarschijnlijk meer op middenveld te vinden zijn.
Bron: EredivisieLive
Dit is ongeveer de opstelling die ik ook zo neerzetten behalve als Sulejmani terug is dan zou ik Cvitanich naar de bank verwijzen en als er straks een linksback is gekocht zou ik Emanuelson op de plaatst van Blind zetten.
idd.
1 aanpassing: Blind en Emanuelson omgedraaid in de wedstrijd.
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:27
|
|
Suarez is aanvoerder.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:32
|
|
Emanuelson en Blind wisselen constant van positie waardoor het niet echt duidelijk is wie van de twee nou echt de linksback is.
Er wordt alleen te weinig aangesloten door het middenveld als de bal bij de aanvallers is. Daardoor komen Cvitanich en Suarez te vaak alleen te staan. Enoh zou veel vaker rechts voor moeten komen te staan. Misschien Siem de Jong erin doen voor Enoh en Aissati dan op rechts laten spelen want die komt veel vaker mee naar voren aan de zijkanten waardoor er in het centrum weinig Amsterdammers staan.
Lindgren speelt lekker, die is echt een goede speler als hij zo gebruikt wordt.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 16:52
|
|
En het hele tiental wordt gewisseld.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 17:06
|
|
Ajax speeld nu weer 4-3-3 en het gaat een stuk beter qua aansluiting van het middenveld. Dat komt ook doordat Siem de Jong centraler blijft spelen terwijl Aissati teveel langs de lijn probeerde te lopen. De eerste helft stonden Suarez en Aissati vaak samen op links en daardoor stond Cvitanich helemaal alleen voorin aangezien Enoh ook niet kwam aansluiten. Als Ajax 4-4-2 gaat spelen zou ik daar wel op letten of Siem de Jong als aanvallende middenvelder neerzetten en Aissati een vrije rol geven.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 17:11
|
|
Prachtige assist van Siem de Jong op een mooi lobje van Bodul. Siem is zo bezig zichzelf de basis in te spellen want hij speelt deze wedstrijd in ieder geval veel beter dan Aissati.
Silva en Wielaert zijn op basis van deze wedstrijd volgens mij de eerste twee die moeten oppassen voor hun positie bij de selectie. Beide spelen ze waardeloos met veel ballen op Stekelenburg en weinig drang naar voren.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 17:25
|
|
Ik zie met deze opstelling wel veel lange ballen. Ook zie ik dat Ajax CT meer de aanval kan opzoeken, het middenveld verliest te veel. Zag wel eindelijk een goede voorzet bij de goal van De Jong.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 17:27
|
|
Citaat: Ik zie met deze opstelling wel veel lange ballen. Ook zie ik dat Ajax CT meer de aanval kan opzoeken, het middenveld verliest te veel. Zag wel eindelijk een goede voorzet bij de goal van De Jong.
Kennedy, Silva en Wielaert en meteen uithalen en Suarez, v.d. Wiel en Vertonghen terug zetten. Dan nog even kijken hoe die het doen in dit 4-3-3 systeem. V.d. Heijden is verdedigend goed en heeft wat goede lange ballen gehad maar het simpele spel gaat nog iets te vaak fout. Ajax CT rent vaker naar voren maar ik weet niet of je dat echt aanvallen kan noemen want die bal gaat bijna nooit mee.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 17:32
|
|
3-1 doordat Alderweireld en Wielaert niet goed dekte, Alderweireld liep wel mee maar het was de man van Wielaert en die had zeker ook even mee moeten lopen.
Wielaert loop weer lekker te dekken waardoor het bijna 3-2 wordt.
3-2 na penalty voor CT doordat Sno de man die Wielaert moest dekken dom aanstoot.
Dikke streep door de naam Wielaert, verder een streep door Kennedy en Silva.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 17:50
|
|
Abruzzi, dat soort termen kun je in het vervolg beter laten.
De Jong speelde goed. Jol zegt dat er maar 1 buitenspeler is en dat hij met Suarez, Cvitanich en Bodul ook heel goed met 2 spitsen kan spelen. Ik denk dat hij 4-4-2 gaat spelen met een ruit op het middenveld.
Silva en Kennedy speelden slecht en kunnen voor mij dan ook gelijk vertrekken. Suarez liet zijn klasse bij vlagen weer eens zien en ik hoop daarom dat hij blijft.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 17:51
|
|
Citaat: Abruzzi, dat soort termen kun je in het vervolg beter laten.
De Jong speelde goed. Jol zegt dat er maar 1 buitenspeler is en dat hij met Suarez, Cvitanich en Bodul ook heel goed met 2 spitsen kan spelen. Ik denk dat hij 4-4-2 gaat spelen met een ruit op het middenveld.
Silva en Kennedy speelden slecht en kunnen voor mij dan ook gelijk vertrekken. Suarez liet zijn klasse bij vlagen weer eens zien en ik hoop daarom dat hij blijft.
Als hij met een ruit gaat spelen zet dan please niet Aissati centraal als aanvallende middenvelder, hij blijft niet lang genoeg centraal spelen en komt niet vaak genoeg is de spits opduiken.
Doe dan dit:
Lindgren
Aissati, Emanuelson
S. de Jong
Suarez, Sulejmani
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 18:00
|
|
Citaat: Abruzzi, dat soort termen kun je in het vervolg beter laten.
Als hij met een ruit gaat spelen zet dan please niet Aissati centraal als aanvallende middenvelder, hij blijft niet lang genoeg centraal spelen en komt niet vaak genoeg is de spits opduiken.
Doe dan dit:
Lindgren
Aissati, Emanuelson
S. de Jong
Suarez, Sulejmani
Aisatti en Emanuelson alle 2 als halfs is teveel van het goede, dan worden we net als tegen PSV uit helemaal overlopen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 18:13
|
|
Dan zet je tegen PSV Enoh erin voor Aissati maar met hem als aanvallende middenvelder achter Suarez en Sulejmani hebt je niemand die centraal blijft.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 18:16
|
|
Aissati zwerft dus teveel? Je hebt dus een echte spelverdeler nodig? (de Jong)
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 18:17
|
|
Citaat: Aissati zwerft dus teveel? Je hebt dus een echte spelverdeler nodig? (de Jong)
Tegen Ajax CT stond er niemand centraal doordat Aissati en Suarez steeds beide op links stonden en Enoh niet aansloot.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 22:06
|
|
Ajax speelde in de eerste helft in een 4-4-2 systeem. Het stond vrij goed qua organisatie en vanuit aanvallers kwam er ook genoeg dreiging. Blind had wel vaker het initiatief mogen pakken op de linksback, hij kreeg daar veel ruimte waar die veel meer gebruik van moet maken.
In de tweede helft was het allemaal wat minder. Ajax scoorde vrij snel de 2-0 door Siem de Jong die ook goed speelde. Bodul mag wel vaker denken waarneer de buitenspel staat. Verder was Bodul erg onzuiver aan de bal daarin moet veel verbetering komen.
Verder heeft Ajax nodig een linksback nodig. Vandaag stonden in de eerste helft Blind en en in de tweede helft Anita. Het zijn voor die spelers niet hun positie al viel Anita niet tegen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 22:14
|
|
Citaat: Ajax speelde in de eerste helft in een 4-4-2 systeem. Het stond vrij goed qua organisatie en vanuit aanvallers kwam er ook genoeg dreiging. Blind had wel vaker het initiatief mogen pakken op de linksback, hij kreeg daar veel ruimte waar die veel meer gebruik van moet maken.
In de tweede helft was het allemaal wat minder. Ajax scoorde vrij snel de 2-0 door Siem de Jong die ook goed speelde. Bodul mag wel vaker denken waarneer de buitenspel staat. Verder was Bodul erg onzuiver aan de bal daarin moet veel verbetering komen.
Verder heeft Ajax nodig een linksback nodig. Vandaag stonden in de eerste helft Blind en en in de tweede helft Anita. Het zijn voor die spelers niet hun positie al viel Anita niet tegen.
Bodul liep vaak niet buitenspel maar de grens maakt veel fouten. Ik denk dat de helft van de keren dat er gevlagd werd er eigenlijk geen buitenspel was. Blind en Emanuelson wisselde veel van plaats en geen van beide stond echt lang op de linksback positie. Daarbij vond ik de organisatie helemaal niet zo sterk, verdedigend wel maar aanvallend niet. Aanvallend sloten de middenvelders niet bij, bij de aanvallers waardoor er vaak bij balbezit niets gedaan mee kon worden.
Ik zou graag zien dat Ajax de volgende wedstrijd zo start:
------------------------------- Stekelenburg -----------------------------------
v.d. Wiel ---------- Oleguer ---------- Vertonghen ---------- Aankoop
--------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------- Lindgren --------------------------------------
------------------ Aissati ------------------------- Emanuelson --------------
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------- S. de Jong ------------------------------------
Suarez ------------------------------------------------------------ Sulejmani
Siem de Jong verdedigt sowieso wel mee en Jol moet maar zorgen dat Suarez en Sulejmani bij de omschakeling ook mee doen. Aissati krijgt en wat vrije rol als rechtermiddenvelder maar vind ik positioneel niet goed genoeg als aanvallendste middenvelder achter Suarez en Sulejmani.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 22:25
|
|
Volgens mijn stond Bodul vaak wel buitenspel en zag de grensrechter het vaak goed. Blind stond als Ajax cape town in balbezit op de linksback positie waarin Emanuelson erg terug zakte. Doordat ACT de linkerkant openhield kwam Blind meer op het middenveld te spelen, alleen moest die wat dieper spelen zodat een speler van ACT wat meer moest inzakken. Daardoor zou Ajax ook meer ruimte krijgen op het middenveld. Dat de middenvelders niet goed aansluiten komt mede doordat Ajax daarvoor de middenvelders in de eerste helft er niet voor had staan. Enoh en Lindgren spelen meer controlerend terwijl Aissati en Emanuelson meer in de bal wil worden aangespeeld.
Over je opstelling daar kan ik het wel in vinden om de Jong erin te zetten. Ik hoop dat die een stapje heeft gemaakt in zijn positiespel en dan ka die van grote waarde zijn voor Ajax. De Jong heeft als een van de weinige middenvelders een goed loopvermogen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 4 jul 2009 22:32
|
|
Citaat: Volgens mijn stond Bodul vaak wel buitenspel en zag de grensrechter het vaak goed. Blind stond als Ajax cape town in balbezit op de linksback positie waarin Emanuelson erg terug zakte. Doordat ACT de linkerkant openhield kwam Blind meer op het middenveld te spelen, alleen moest die wat dieper spelen zodat een speler van ACT wat meer moest inzakken. Daardoor zou Ajax ook meer ruimte krijgen op het middenveld. Dat de middenvelders niet goed aansluiten komt mede doordat Ajax daarvoor de middenvelders in de eerste helft er niet voor had staan. Enoh en Lindgren spelen meer controlerend terwijl Aissati en Emanuelson meer in de bal wil worden aangespeeld.
Over je opstelling daar kan ik het wel in vinden om de Jong erin te zetten. Ik hoop dat die een stapje heeft gemaakt in zijn positiespel en dan ka die van grote waarde zijn voor Ajax. De Jong heeft als een van de weinige middenvelders een goed loopvermogen.
Enoh had een stuk makkelijker aan kunnen sluiten dan hij deed. Ik vond Enoh sowieso heel erg zwak spelen. Het probleem was vooral de drukte op links (Suarez, Emanuelson, Aissati) terwijl er in het centrum en op rechts niemand aansloot. V.d. Wiel had veel vaker mee op moeten komen en wat ik al zei Enoh had ook veel vaker richting cornervlag kunnen gaan.
Blind is natuurlijk ook geen linksback, sowieso is hij daar veel te traag voor. Ik vond hem ook niet super spelen en vind eigenlijk dat hij als centrale verdediger het altijd het beste doet. Hi is misschien niet snel maar heeft wel een goed inzicht en daardoor verdedigend sterk.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Zo 5 jul 2009 09:45
|
|
Citaat: Ajax speelde in de eerste helft in een 4-4-2 systeem. Het stond vrij goed qua organisatie en vanuit aanvallers kwam er ook genoeg dreiging. Blind had wel vaker het initiatief mogen pakken op de linksback, hij kreeg daar veel ruimte waar die veel meer gebruik van moet maken.
Bodul liep vaak niet buitenspel maar de grens maakt veel fouten. Ik denk dat de helft van de keren dat er gevlagd werd er eigenlijk geen buitenspel was. Blind en Emanuelson wisselde veel van plaats en geen van beide stond echt lang op de linksback positie. Daarbij vond ik de organisatie helemaal niet zo sterk, verdedigend wel maar aanvallend niet. Aanvallend sloten de middenvelders niet bij, bij de aanvallers waardoor er vaak bij balbezit niets gedaan mee kon worden.
Ik zou graag zien dat Ajax de volgende wedstrijd zo start:
------------------------------- Stekelenburg -----------------------------------
v.d. Wiel ---------- Oleguer ---------- Vertonghen ---------- Aankoop
---------------------------------- Lindgren --------------------------------------
------------------ Aissati ------------------------- Emanuelson --------------
--------------------------------- S. de Jong ------------------------------------
Suarez ------------------------------------------------------------ Sulejmani
Siem de Jong verdedigt sowieso wel mee en Jol moet maar zorgen dat Suarez en Sulejmani bij de omschakeling ook mee doen. Aissati krijgt en wat vrije rol als rechtermiddenvelder maar vind ik positioneel niet goed genoeg als aanvallendste middenvelder achter Suarez en Sulejmani.
Waarom zouden Suárez en Sulejmani moeten mee verdedigen? Dat gaat toch tenkoste van de aanval, en dat heeft niks met conditie te maken.. Je kan niet op 2 plaatsten tegelijk zijn. Ik zie liever Enoh/Gabri dan Emanuelson. De Jong vind ik nog ff afwachten, als hij net zo'n ontwikkeling doormaakt als VD Wiel vorig jaar zal dat geweldig zijn!
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 5 jul 2009 13:22
|
|
Citaat: Waarom zouden Suárez en Sulejmani moeten mee verdedigen?
Omdat je zoveel mogelijk met z'n allen moet aanvallen en zoveel mogelijk met z'n allen moet verdedigen. Bepaalt mede de kracht van je elftal. Dat heeft niks te maken met achter de bal aanhollen en er flinke slidings uitgooien, maar je houdt je tegenstander in de gaten en je positioneert je op een manier dat een tegenstander last van je heeft. Iedereen moet meedoen. Teamspel en zo.
Die opstellingen vind ik wat voorbarig..
|